Túra Dolomity – okolo Tre Cime di Lavaredo s dieťaťom Kto by ich nepoznal. Tre Cime di Lavaredo, Drei Zinnen, Tri veže, najznámejšia a asi aj najnavštevovanejšia časť Dolomitov. Pri plánovaní našej septembrovej dovolenky v Dolomitoch váham, či sa sem chceme pozrieť, lebo vopred tuším davy turistov. Ale chuť vidieť známy pohľad na skalný masív je veľká, a tak 5. septembra 2017 vyrážame na výlet. 21/11/17 Andrea Morongová Svet
Túra Rozhľadňa Kamenité z Dlhej nad Kysucou Tento rok som písala jeden článok o rozhľadni, a to o veži na Svederníckom vrchu. Tentoraz trávim pár letných dní na Kysuciach u kamarátky na chalupe v Zákopčí a spolu sa vyberáme na prechádzku na Kamenité, kde chcem pospomínať na svoju prvú návštevu kopca a miestnej rozhľadne. 29/09/17 Andrea Morongová Javorníky
Ferrata Dolomity - výstup na Sas Rigais Do Dolomitov prichádzame na konci augusta 2014 takmer na záver nášho pobytu Nemecko – Lichtenštajnsko – Švajčiarsko – Taliansko. Ako prvý výlet plánujeme výstup na trojtisícovku Sas Rigais v skupine Puez/Odle. Vytipovala som si ju aj kvôli keške nad 3000 m aj kvôli krásnemu nástupu lúkami, ktoré mám veľmi rada. 19/09/17 Andrea Morongová Svet
Túra Rozhľadňa na Svederníckom vrchu Rozhľadne na Slovensku pribúdajú ako huby po daždi. Vždy sa teším, ak nejaká vyrastie na mieste poskytujúcom zaujímavý alebo netradičný výhľad, prípadne ak zaujme samotná stavba rozhľadne. Oboje spĺňa rozhľadňa na Svederníckom vrchu v Nízkych Javorníkoch, ktorú som v marci navštívila. 04/06/17 Andrea Morongová Javorníky
Túra Berchtesgadenské Alpy – prechod po hranici AT/DE Berchtesgadenské Alpy som mala už dlho na „to do“ liste, keďže okolie jazera Königsee je veľmi malebné, ale ono to stále nevychádzalo. Nakoniec nastala vhodná doba na ich návštevu začiatkom októbra 2014, kde sa vyskytlo okno dobrého počasia a aj voľno v našom kalendári. 04/04/17 Andrea Morongová Svet
Túra Na zimný Stuhleck zo sedla Pfaffensattel Tohtoročný január je na sneh bohatý. Pred pár dňami sme stáli po dlhej dobe na lyžiach, a tak nás to navnadilo, že Matúš navrhuje uprostred týždňa, či by sme si nevybehli do Rakúska. Nedbám, a tak začínam riešiť mapovú kombinatoriku, ako skĺbiť jeho chuť na skialp s nejakým mojím peším výletom. Áno, peším. Takmer 8-mesačnú Ditu niet kam odložiť, takže si musím nájsť trasu, kam sa môžem prejsť aj s ňou. Za cieľ si teda vyberáme Stuhleck. 14/03/17 Andrea Morongová Svet
Svet Ako stráviť týždeň v Gruzínsku, 5. – 7. deň Počas tohto výletu plynie čas nejako rýchlejšie. Sme za polovicou nášho pobytu v Gruzínsku a do návratu domov nám ostávajú ešte 3 dni, počas ktorých plánujeme navštíviť obľúbenú lokalitu pod päťtisícovkou Kazbegom a neplánovane nakukneme aj do regiónu Svaneti. 29/11/16 Andrea Morongová Svet
Túra Kremnický štít (Štós) – okruh z Kremnice V júni som sa stala mamou dcéry Dity a tým mi zo života ubudlo turistiky a pribudla starostlivosť o bábätko. Už od začiatku som ju však nosila v šatke, aby si zvykla na to, že počas najbližších mesiacov to bude náš spoločný spôsob výletovania. V článku sa spolu s ňou vyberiem nad Kremnicu na malebné lúky okolo Kremnického štítu. 03/10/16 Andrea Morongová Kremnické vrchy
Túra Ako stráviť týždeň v Gruzínsku 2. – 4. deň Ako som písala v prvom článku, vybrať sa na výlet do Gruzínska by mi pred pár rokmi vôbec nenapadlo. Avšak krajina pod Kaukazom je čoraz lepšie dostupná, takže netreba zbytočne s návštevou váhať. Môže sa stať, že tam bude turistov čoskoro už príliš veľa. My sme sa rozhodli krajinu spoznávať nielen ako cestovatelia, ale aj ako turisti. Opis trojdňového prechodu v Národnom parku Borjomi – Kharagauli si môžete prečítať práve tu. 10/05/16 Andrea Morongová Svet
Svet Ako stráviť týždeň v Gruzínsku 1. deň Vybrať sa na výlet do Gruzínska by mi pred pár rokmi vôbec nenapadlo. Avšak keď začala nízkonákladová spoločnosť Wizzair lietať za dobré ceny z Budapešti a Katovíc do gruzínskeho Kutaisi, tak sa dostupnosť tejto kaukazskej krajiny zlepšila. Na konci marca 2015 prichádza kamarátka Hono s nápadom na trojdňový bleskový výlet do Gruzínska, ktorý by sme zrealizovali niekedy koncom mája. Tak som si povedala, že prečo nie. 29/03/16 Andrea Morongová Svet
Fakty RSS článkov autora
  • Andrea Morongová
    • Martinčanka, momentálne žijúca v Bratislave. Vyštudovaná biotechnologička, ale pracujúca úplne v inom odvetví. Z hôr mám najradšej domáce Fatry, ale dám si rada aj Nízke a Vysoké Tatry. Okrem toho sa rada túlam menej známymi lokalitami.
    • Kontaktné informácie sú dostupné iba prihláseným používateľom.
  • Sleduj autora
    • Aby ti neušlo nič z tvorby tohto autora, prihlás sa na emailovú notifikáciu nových príspevkov:
    • Táto funkcia je dostupná iba pre prihlásených používateľov