Túra S deťmi za slnkom na Šimonku Do konca roka 2015 zostáva posledných pár dní. Sivé, hmlisté počasie trvá už tak dlho, že človek pomaly zabúda, aké je to mať modré nebo nad hlavou. Celé dni a noci sú jeden-dva stupne nad nulou a asi rovnaký počet metrov aj dovidím. Decká trávia zimné prázdniny doma a konzekvencie na rodičoch začínajú byť zjavné. A vtedy to prišlo. Náhodne začutá poznámka v rádiu o slnečnom počasí na horách spúšťa reťazovú reakciu a urýchlené prípravy na poobedňajší výbeh do hôr. Aj vďaka článkom na Hikingu viem, že ideálnym kandidátom pre dnešnú situáciu je Šimonka, paradoxne najvyšší vrch Slanských vrchov. Je dostatočne vysoká, aby bola nad oblačnosťou a zároveň relatívne rýchlo dostupná. 12/01/18 Peťo Nový Slanské vrchy
Túra Zlatý stôl a Kobyliar zo Starej Vody Zlatý stôl, ako najvyšší vrch Volovských vrchov, sa nachádza v užšom zozname povinných cieľov našich rodinných turistických výletov. Avšak po troche pátrania po užitočných informáciach prehodnocujem pôvodné plány. Správy o zdevastovanej prírode, strmých, ťažko priechodných rúbaniskách či stratených značkách stačia na to, aby som tam rodinu neťahal a vyberám sa tam iba sám. Úprimne, keby nešlo o najvyššiu horu pohoria, asi by som tam nešiel vôbec, na tak málo naozaj lákavých článkov človek natrafí pri webovom prieskume. Až sa mi to zdalo voči Zlatému stolu nefér. 29/12/17 Peťo Nový Volovské vrchy
Túra Rodinný výstup na čergovský Minčol z Kyjova V sérii článkov z našich výstupov na výhľadové vrchy zavítame prvýkrát do pohoria Čergov, ktoré leží v trojuholníku medzi mestami Bardejov – Prešov – Stará Ľubovňa. Za cieľ si volíme hneď najvyšší vrchol, zvaný Minčol a to pre jeho pomerne nenáročnú dostupnosť z dedinky Kyjov. O Minčole som vedel iba to, že tam domáci chodia na borovnice (čučoriedky) a že by z neho malo byť vidieť Tatry. Po ceste sme však prechádzali údoliami s dosť silným jesenným oparom prežiareným slnečným svetlom, pekné výhľady preto vôbec neboli isté. 03/12/17 Peťo Nový Čergov
Túra Hradisko – výhľadový okruh zo Slanského sedla Slanské vrchy tvorí, najmä pri pohľade zo západu, jednoduchá reťaz samostatných, ľahko identifikovateľných vrchov predelených sedlami, tiahnuca sa zdanlivo takmer v priamke z juhu na sever od maďarskej hranice až po Prešov. Najvyšším z nich je Šimonka (1092 m) na severe, a naopak, najnižším je Hradisko s nadmorskou výškou 728 m, nachádzajúce sa v južnej časti pohoria. 13/11/17 Peťo Nový Slanské vrchy
Túra Slovinská skala z Lacemberskej doliny V minulom článku z Galmusu (Biela skala z Krompách) som sa zastrájal do zaujímavého a neopozeraného kraja na severe Volovských vrchov sa vrátiť. Čas nadišiel a na rad prišiel hlavný klenot Galmusu – krasová planina Slovinská skala. Avšak na rozdiel od podobných planín Slovenského krasu, na Slovinskú skalu nevedie turistická značka, a preto prvá návšteva môže nabrať dosť prieskumný charakter. Čo by mohlo znamenať predieranie sa húštinami, príkre svahy, slepé uličky, opakované otáčanie sa naspäť a podobné koreniny pravej turistiky. 09/11/17 Peťo Nový Volovské vrchy
Túra Rabštín a Haligovské skaly z Lesnického sedla Z nášho rodinného archívu vyberám tentokrát turisticky netypický výlet, ktorý sa nám prihodil pred dvomi rokmi. Ktoréhosi člena našej rodiny čakal jednu októbrovú nedeľu náročný športový výkon a ako naschvál sa v sobotu pred tým vydarilo počasie. Ísť na celodennú túru neprichádzalo do úvahy, no rovnako tak aj zostať doma. A tak som si spomenul na Lesnické sedlo, údajne fotogenické miesto v Pieninách, povestné svojimi jesennými hmlami. A na zámer preskúmať neďaleké bralo Rabštín, ktoré turistické značky tesne, ale predsa len obchádzajú. Ako kompromis sa to zdalo prijateľné, tak sme tam ráno vyrazili. 24/09/17 Peťo Nový Pieniny
Túra Mengusovská dolina s deťmi Je koniec minuloročných prázdnin a do Tatier prišlo stabilné počasie s nulovou pravdepodobnosťou búrok či zrážok, tak to využívame a našich žiakov chceme opäť prehnať nejakou tatranskou dolinou. Cieľom dnešného rodinného turistického výletu je majestátna Mengusovská dolina. Na jej konci sa nachádza naše najväčšie pleso, čiže máme pred sebou aj dostatočne zaujímavý cieľ. Ako východisko volíme Štrbské Pleso kvôli vyhliadkovej červenej značke. 03/09/17 Peťo Nový Vysoké a Belianske Tatry
Túra Roháčske plesá s deťmi Pri hľadaní možností, kam s deťmi v Západných Tatrách, nám so železnou pravidelnosťou vychádzal jeden a ten istý výsledok. Zoberte ich k Roháčskym plesám. Až človek nadobúdal pocit, že to bude nejaká nenáročná prechádzka. A tak teda na konci prázdnin 2015, počas stabilného počasia s minimálnou pravdepodobnosťou výskytu búrok, prichádzame na veľké parkovisko pod Spálenou dolinou, kde výlet začína. 04/08/17 Peťo Nový Západné Tatry
Túra Panská hoľa a Doštianka z Liptovskej Tepličky Pri našej túre na Kozí kameň ma na podhorí Nízkych Tatier upútal dlhý lúčnatý chrbát nad dedinkou obklopenou kopcovitou krajinou. Svojou polohou a charakterom sľuboval zaujímavé výhľady hlavne na Tatry. Zároveň sa nezdal veľmi náročný na kondíciu, a preto som ho v mysli zaradil do priečinku "Preveriť". Po štúdiu mapy sa zistilo, že dedinka učupená v predhorí Nízkych Tatier je Liptovská Teplička a hlavne, že z nej vedie značka po celom chrbte až na jeho najvyšší bod, ktorý sa volá Panská hoľa. Keďže trasa výstupu má niekoľko možností, rozhodol som sa miesto najprv obzrieť sólo a až potom ísť s celou rodinou na isto. 24/07/17 Peťo Nový Nízke Tatry
Túra Veterný vrch zo Stráňanského sedla Minuloročná jeseň zasypala naše veľhory riadnou dávkou snehu netradične hneď na začiatku októbra, následne to ale celkom úspešne schovávala pod zamračeným počasím. Keď sa konečne jeden víkend zdalo, že predpoveď bude priať turistike, balíme veci a vyrážame s deťmi na výhľadový kopec. Tlaková výš od severovýchodu favorizovala práve východnú časť krajiny, no predpovedaná možná hmla či nízka oblačnosť diskvalifikovala nižšie položené ciele. Vylučovacou metódou nám nakoniec vyšiel Veterný vrch, najvýchodnejší vrchol Spišskej Magury, ktorý by mal poskytnúť slušné výhľady do krajiny. 18/06/17 Peťo Nový Spišská Magura
Fakty RSS článkov autora
  • Peťo Nový
    • Lovec výhľadov
    • Kontaktné informácie sú dostupné iba prihláseným používateľom.
  • Sleduj autora
    • Aby ti neušlo nič z tvorby tohto autora, prihlás sa na emailovú notifikáciu nových príspevkov:
    • Táto funkcia je dostupná iba pre prihlásených používateľov