Túra Krížový vrch z Levočskej doliny Počas našich turistických výletov po východnom Slovensku sme jedno pohorie neustále obchádzali. Levočské vrchy so svojou povesťou bývalého vojenského priestoru a s jednou turistickou značkou tiahnucou sa krížom cez pohorie nemohli byť lákadlom pre rodinnú turistiku. Keď sme však už v iných pohoriach zaznamenávali druhú, či ešte častejšiu návštevu, prinútil som sa nulu na konte Levočských vrchov zmazať. Po detailnom štúdiu máp padol výber na Krížový vrch, ktorý leží dostatočne na okraji pohoria, aby sme to štýlom tam a späť zvládli s našimi školákmi bez vážnejších problémov. 21/09/18 Peťo Nový Levočské vrchy
Túra Rodinný výstup na Kozí chrbát z Donovál Keď nám na Donovaloch zostal posledný poldeň voľna, rozhodli sme sa, že s našimi školákmi vystúpime na najvyšší vrch ďalšieho slovenského pohoria. Typická júlová predpoveď počasia, teda ráno jasno, na obed oblačno a poobede možný dážď nám tiež vyhovovala, vybrali sme sa teda prejsť Kozí chrbát. Bolo potrebné sa trochu zorientovať v názvoch, lebo tunajší Kozí chrbát totiž nepatrí do Kozích chrbtov ležiacich pod Tatrami. Tie síce majú svoj najvyšší vrch tiež Kozí, ale kameň. Kozí chrbát je tiež najvyšší vrch, ale v Starohorských vrchoch. Teraz, keď je to jasné, môžeme vyraziť. 03/09/18 Peťo Nový Starohorské vrchy
Túra Babiná a Smrečinka zo sedla Súľová Počas jednej z našich rodinných túr po planinách Slovenského raja ma zaujal pohľad na zjavne odlesnenú horu, ktorej výška sľubovala zaujímavé pohľady do okolitej krajiny. Domácim štúdiom zisťujem, že ide o Babinú, tretí najvyšší vrch Volovských vrchov, ležiaci v ich severozápadnej časti. Bezprostredná blízkosť Slovenského raja a neďaleká Kráľova hoľa či Tatry sľubujú pekné scenérie, tak sa tam jedného letného dňa, keď sú decká na prázdninách, vyberáme iba vo dvojici s manželkou trochu presondovať terén. 22/07/18 Peťo Nový Volovské vrchy
Túra Veľký Milič - výhľadový okruh od Slanskej Huty Článok uzatvára trilógiu, ktorá by mohla niesť spoločný názov Košice pod Tatrami. Masív Veľkého Miliča je po svojich severných susedoch, Bradle a Hradisku, ktoré som popísal nedávno, tretím a posledným slanským vrchom, poskytujúcim zaujímavý pohľad. Asi najmenej presvedčivý, keďže, prísne vzaté, ležia Košice iba pod Belianskymi Tatrami, ten pohľad však stále stojí za to. 09/07/18 Peťo Nový Slanské vrchy
Túra Veľká Studená dolina a jej plesá s deťmi V článku sa opäť vraciam k naším rodinným spoznávaniam tatranských dolín. Tentokrát sa vyberáme do Veľkej Studenej doliny, známej tiež ako tá, v ktorej je Zbojnícka chata. Nachádza sa v nej rekordný počet plies, takže si v dnešnom slnečnom počasí plánujeme obzrieť niektoré zblízka. Spolu s chatou by tak našim školákom mohli „atrakcie“ trochu spestriť dnešnú túru. 12/06/18 Peťo Nový Vysoké a Belianske Tatry
Túra Chorvátsko – ostrov Pag – Sveti Vid z Bošany Dnešným článkom výrazne vybočím zo zabehnutých koľají vyhliadkových miest východného Slovenska. K jeho napísaniu ma inšpiroval tunajší článok „Chorvátsko - na najvyššie body ostrova Pag“ z decembra minulého roka, popisujúci južný výstup na Sveti Vid, najvyšší vrchol chorvátskeho ostrova Pag. Ako autor spomína, existuje trasa výstupu zo severnej strany a práve tou sme na Sveti Vid vystúpili počas pobytu na Pagu v roku 2011. Napísať o tom kratší článoček ako doplnok k vyššie spomínanému mi postupne prišlo ako dobrý nápad. 29/05/18 Peťo Nový Svet
Túra Šľuchta – okruh z Folkmarského sedla Šľuchta. Malý a bezvýznamný kopec, akých sú na Slovensku stovky a stovky. Stratený v malom a málo známom pohorí Čierna hora na východnom okraji Slovenského ruhohoria. A predsa má pre našu rodinku špeciálny význam. V jeho tieni sa nachádza chata, na ktorej sme strávili nejaký ten deň nášho života. Zalesnený kopec ma nelákal ničím až do momentu, kým som si nevšimol na jednej z e-máp novo vyznačené lokálne turistické trasy vedúce na vrchol Šľuchty. A hlavne značky, sľubujúce hneď niekoľko výhľadových bodov. Tak som sa tam vybral, preveriť ich na mieste. 23/04/18 Peťo Nový Čierna hora
Túra Zimná Martalúzka z Pustého poľa s deťmi Pri plánovaní rodinnej túry na začiatku apríla 2016 sa nám zacnelo po snehu. Veľmi sme si ho tú zimu na túrach neužili. Buď bolo pekne bez snehu, alebo bol sneh a nebolo pekne, v každom prípade to ešte raz chceme skúsiť. A keďže sneh je iba v stredných polohách a vyššie, za cieľ si volíme Martalúzku, prírodný skalný amfiteáter na úboči Kráľovej hole. Parametrami je to túra vhodná pre nás, aj nejaký výhľad by mal byť, tak vyrážame naposledy túto sezónu zakúsiť zimnú atmosféru. 26/03/18 Peťo Nový Nízke Tatry
Túra (Ne)zimná Kojšovská hoľa s deťmi Silvestrovské ráno 2015. Skoré nie je už hodnú chvíľu. Pohodička pod paplónikom. Odjakživa razím teóriu, že toto ráno sa netreba plašiť, aby človek potom privítal nový rok v plnej sile. Okom nezaboreným do vankúša zaškúlim k oknu. Vtedy sa ozve druhý, zákerný hlas. „Vonku svieti slnko.“ No a? „Na oblohe ani mráčka.“ Kuš! „Je tam pekne.“ Ticho! „Ako asi musí byť na horách.“ Dosť! „Možno bude vidieť až po Tatry.“... Nad týmto sa nedá vyhrať. Kapitulujem, dlhoročné pravidlá idú do hája a beriem rodinu na našu prvú silvestrovskú túru. 19/03/18 Peťo Nový Volovské vrchy
Túra Bradlo - výhľadový okruh od Slanskej Huty Dnešný článok zaraďujem do série s ďalším naším článkom „Hradisko - výhľadový okruh zo Slanského sedla“ pre niekoľko spoločných čŕt. Obidva nenáročné kopce sú susedmi v hlavnom hrebeni Slanských vrchov a ich vrcholmi nevedie žiadna značená trasa. Napriek tomu oba poskytujú zaujímavé výhľady, ktoré za vhodných (nie práve bežných) podmienok majú jednu spoločnú charakteristiku. 25/02/18 Peťo Nový Slanské vrchy
Fakty RSS článkov autora
  • Peťo Nový
    • Lovec výhľadov
    • Kontaktné informácie sú dostupné iba prihláseným používateľom.
  • Sleduj autora
    • Aby ti neušlo nič z tvorby tohto autora, prihlás sa na emailovú notifikáciu nových príspevkov:
    • Táto funkcia je dostupná iba pre prihlásených používateľov