Túra Rabštín a Haligovské skaly z Lesnického sedla Z nášho rodinného archívu vyberám tentokrát turisticky netypický výlet, ktorý sa nám prihodil pred dvomi rokmi. Ktoréhosi člena našej rodiny čakal jednu októbrovú nedeľu náročný športový výkon a ako naschvál sa v sobotu pred tým vydarilo počasie. Ísť na celodennú túru neprichádzalo do úvahy, no rovnako tak aj zostať doma. A tak som si spomenul na Lesnické sedlo, údajne fotogenické miesto v Pieninách, povestné svojimi jesennými hmlami. A na zámer preskúmať neďaleké bralo Rabštín, ktoré turistické značky tesne, ale predsa len obchádzajú. Ako kompromis sa to zdalo prijateľné, tak sme tam ráno vyrazili. 24/09/17 Peťo Nový Pieniny
Túra Mengusovská dolina s deťmi Je koniec minuloročných prázdnin a do Tatier prišlo stabilné počasie s nulovou pravdepodobnosťou búrok či zrážok, tak to využívame a našich žiakov chceme opäť prehnať nejakou tatranskou dolinou. Cieľom dnešného rodinného turistického výletu je majestátna Mengusovská dolina. Na jej konci sa nachádza naše najväčšie pleso, čiže máme pred sebou aj dostatočne zaujímavý cieľ. Ako východisko volíme Štrbské Pleso kvôli vyhliadkovej červenej značke. 03/09/17 Peťo Nový Vysoké a Belianske Tatry
Túra Roháčske plesá s deťmi Pri hľadaní možností, kam s deťmi v Západných Tatrách, nám so železnou pravidelnosťou vychádzal jeden a ten istý výsledok. Zoberte ich k Roháčskym plesám. Až človek nadobúdal pocit, že to bude nejaká nenáročná prechádzka. A tak teda na konci prázdnin 2015, počas stabilného počasia s minimálnou pravdepodobnosťou výskytu búrok, prichádzame na veľké parkovisko pod Spálenou dolinou, kde výlet začína. 04/08/17 Peťo Nový Západné Tatry
Túra Panská hoľa a Doštianka z Liptovskej Tepličky Pri našej túre na Kozí kameň ma na podhorí Nízkych Tatier upútal dlhý lúčnatý chrbát nad dedinkou obklopenou kopcovitou krajinou. Svojou polohou a charakterom sľuboval zaujímavé výhľady hlavne na Tatry. Zároveň sa nezdal veľmi náročný na kondíciu, a preto som ho v mysli zaradil do priečinku "Preveriť". Po štúdiu mapy sa zistilo, že dedinka učupená v predhorí Nízkych Tatier je Liptovská Teplička a hlavne, že z nej vedie značka po celom chrbte až na jeho najvyšší bod, ktorý sa volá Panská hoľa. Keďže trasa výstupu má niekoľko možností, rozhodol som sa miesto najprv obzrieť sólo a až potom ísť s celou rodinou na isto. 24/07/17 Peťo Nový Nízke Tatry
Túra Veterný vrch zo Stráňanského sedla Minuloročná jeseň zasypala naše veľhory riadnou dávkou snehu netradične hneď na začiatku októbra, následne to ale celkom úspešne schovávala pod zamračeným počasím. Keď sa konečne jeden víkend zdalo, že predpoveď bude priať turistike, balíme veci a vyrážame s deťmi na výhľadový kopec. Tlaková výš od severovýchodu favorizovala práve východnú časť krajiny, no predpovedaná možná hmla či nízka oblačnosť diskvalifikovala nižšie položené ciele. Vylučovacou metódou nám nakoniec vyšiel Veterný vrch, najvýchodnejší vrchol Spišskej Magury, ktorý by mal poskytnúť slušné výhľady do krajiny. 18/06/17 Peťo Nový Spišská Magura
Túra Mlynická dolina s deťmi Po niekoľkých rodinných túrach, kedy sme s detvákmi ponavštevovali kopce vo viacerých slovenských pohoriach, prišiel čas vyskúšať naše veľhory. Zhodnotiac viaceré rady a tipy sme sa nakoniec rozhodli pre Mlynickú dolinu. Zároveň to bude naša prvá túra bez cieľa. Vedeli sme, že sedlo Bystrá lávka je mimo našich možností, tak jednoducho pôjdeme dolinou, pokiaľ to deti zvládnu. Zároveň si takto otestujeme limity našich juniorov v skalnatom teréne. 08/06/17 Peťo Nový Vysoké a Belianske Tatry
Túra Kozí kameň z Vikartoviec Začiatkom júla 2015 sa jedno ráno pekne vyjasnilo, ale hlavne teplota klesla na jesenné hodnoty. To je jasná výzva na vyhliadkový výstup. Júlové slnko sa ale v priebehu hodín dokáže postarať o dostatok oparu vo vzduchu, takže by to chcelo niečo blízko hôr. Presne pre takýto prípad máme v zálohe naplánovaný Kozí kameň. Celý život som bol presvedčený, že nenápadný kopec nad Svitom je súčasťou Nízkych Tatier, no nakoniec som sa dozvedel, že patrí do samostatného pohoria Kozie chrbty a že im dokonca kraľuje. Teda ide sa uloviť ďalšiu rodinnú výhľadovku z najvyššieho vrchu. 11/05/17 Peťo Nový Nízke Tatry
Túra Výstup na jarno-zimný Sivec Zámerom článku nie je primárne predstaviť vrch Sivec (Šivec), ktorý je na stránkach Hikingu popísaný dostatočne. Skôr ide o to, demonštrovať na ňom nádherné, trochu až bizarné výtvory aprílovej prírody. Minulý týždeň nám totiž pomaly sa pohybujúca tlaková níž nadeľovala výdatné zrážky, ktoré trvali, na apríl veľmi netypicky, niekoľko dní. Keďže k nám zároveň vťahovala chladný vzduch zo severu, na slovenské hory sa vrátila pravá zima v podobe rekordných nádielok snehu. A keďže v nižších polohách je naplno rozbehnutá jar, tento kontrast si netreba nechať ujsť. 28/04/17 Peťo Nový Čierna hora
Túra Veľký Kriváň a Baraniarky s deťmi Doteraz sme naše decká ťahali na menej náročné kopce, no prišiel čas, že sme s nimi chceli vyskúšať naozajstné hory. Pri všetkom rešpekte pred vyššími nadmorskými výškami voľba celkom logicky padla na Veľký Kriváň, samozrejme kvôli dostupnosti lanovkou. A keďže sme nechceli ísť len „seniorskú“ trasu lanovka-vrchol a späť, tak sme sa rozhodli prejsť aj hrebeň Kraviarske - Baraniarky. Hikeplanner nás uisťoval, že vzdialenosť, čas aj stúpanie je úplne v našich silách, takéto dávky robíme pravidelne. Akurát pri klesaní bolo pre nás príšerné číslo, no ale veď je to dole kopcom, to zbehneme... 23/04/17 Peťo Nový Malá Fatra
Túra Tiesňavy – Boboty – Vrchpodžiar – Štefanová V našom zozname výhľadových vrchov menej náročnej úrovne vhodnej aj pre deti sa dosť vysoko nachádza malofatranský vrch Boboty. Túra je to ale prikrátka dokonca aj pre nás, tak sme nevedeli, čo s tým. Až raz sme sa jedného júnového dňa vyskytli v Terchovej v pozdnejšom popoludní. Príliš neskoro na čo i len poldňovú túru, a tak Boboty prišli práve vhod. Obloha je bez obláčika, sú štyri hodiny poobede, parkujeme v Tiesňavách a vyrážame. 31/03/17 Peťo Nový Malá Fatra
Fakty RSS článkov autora
  • Peťo Nový
    • Lovec výhľadov
    • Kontaktné informácie sú dostupné iba prihláseným používateľom.
  • Sleduj autora
    • Aby ti neušlo nič z tvorby tohto autora, prihlás sa na emailovú notifikáciu nových príspevkov:
    • Táto funkcia je dostupná iba pre prihlásených používateľov