Túra Lanovka Vogel - Júlske Alpy s dieťaťom Sme štvrtý deň v okolí jazera Bohinj. Po dvoch slnečných dňoch strávených na túre a jednom upršanom dni, sme sa rozhodli ostať dlhšie, než sme plánovali. Je tu naozaj nádherne. Pri rozhodovaní sa, kam pôjdeme, nás zvádza možnosť využiť blízku lanovku a skúsiť trochu turistiky vo vyšších horských polohách. Doteraz to boli skôr údolia a kaňony s vodopádmi. 20/09/18 Danka Laciková Svet
Túra Kamniško-Savinjske Alpe - výstup na Boskovec Sme na dovolenke v Slovinsku, kemp Menina. Spomedzi viacerých možností na túry, ktoré sú v okolí, dnes sa rozhodneme vyjsť si autom k hotelu Golte a tam si dať krátku túru. Predpoveď počasia nie je pre nás veľmi priaznivá – celý týždeň, čo sme v kempe, má pršať. Vrátane dnešného dňa. Tak sme zvedaví, akú túru sa nám podarí prejsť a či budú výhľady. 10/07/18 Danka Laciková Svet
Túra Vodopád Savica a kaňon Vintgar s deťmi Náš druhý deň v Júlskych Alpách (Julijske Alpe) sme sa rozhodli si spraviť výlet k vodopádu Savica, jednému z najznámejších v celom Slovinsku. Nakoľko pôjde len o krátky poldenný výlet, rozhodli sme sa ho skombinovať s kaňonom Vintgar, ďalším z veľmi známych a krásnych turistických cieľov v Slovinsku. 20/06/17 Danka Laciková Svet
Test Turistické topánky Hanwag Alta Bunion Lady GTX Prívlastkom "Bunion" Hanwag označuje modely obuvi prispôsobené ľudom, ktorí majú vybočený palec na nohe, tzv. hallux. Je to nepríjemná a bolestivá deformácia nohy, ktorá spôsobuje ťažkosti na túrach či pri lezení. Natierať si každý večer po túre a ráno pred túrou nohy Voltarenom, bolestivo našliapavať a ochkať ku koncu túry, to netúži nikto z nás. Keďže mám presne takéto skúsenosti, som zvedavá, aké prekvapenie mi topánky Hanwag Alta Bunion pripravia. 13/02/17 Danka Laciková Obutie
Túra Júlske Alpy - údolie Voje s kočíkom Júlske Alpy v Slovinsku sú nádherné. Krásne túry, ferraty, vodopády. Kam sa ale vybrať na výlet, keď vaše možnosti sú obmedzené malým krpcom, ktorý zatiaľ nenosí turistické topánky? Ešte sa len vozí v kočíku a pozerá sa okolo seba na neznámy, no zaujímavý svet. Jednou z možností je údolie Voje, kúsok od jazera Bohinj, s nádherným vodopádom ako odmenou na záver trasy. 06/11/16 Danka Laciková Svet
Túra Grécko – ostrov Karpathos – výstup na Kali Limni Kali Limni (1215 m) je najvyšší vrchol ostrova Karpathos, ležiaceho medzi Krétou a Rhodosom. Je to zároveň najvyššia hora súsostrovia Dodekanéz. Povrch ostrova je hornatý, väčšina ostrova, s výnimkou niektorých častí, je suchá. Turistické značenie sme tu našli, najviac odporúčaná je túra na najvyšší vrchol ostrova. Preto po dvoch horúcich dovolenkových dňoch sa potešíme ochladeniu a rozhodneme sa vyraziť pešo, nielen autom ako doteraz, objavovať miestne horské krásy. 04/10/16 Danka Laciková Svet
Túra Okruh z Klentnice – Sirotčí hrádek a Stolová hora Druhý a zároveň posledný deň nášho pobytu v Pavlovských vrchoch hľadáme, kam ísť na výlet. Ideálne je nájsť nejaký okruh, kvôli zaparkovanému autu. Časovo maximálne tri hodinky, nakoľko máme so sebou 7-mesačného krpca v šatke. Včera sme navštívili Dívčí hrad, dnes sme sa rozhodli pre Sirotčí hrádek. 20/09/16 Danka Laciková Svet
Túra Dívčí hrad a kopec Děvín – okruh z Pavlova Pavlovské vrchy (CHKO Pálava) sa nachádzajú na juhu Moravy, nad mestečkom Pavlov. V ich blízkosti sa nachádza Mikulov, ktorý patrí pod kultúrne dedičstvo UNESCO. Pod nimi sa rozprestiera vodná nádrž Nové Mlýny. Vrchy sú tvorené vápencom a veľmi pekne zalesnené. V minulosti sme tu boli na krátky víkend, ale vzhľadom na horúčavy sme turistiku vynechali. Teraz je zelená jar, všetko kvitne a sme tu opäť, rozhodnutí objaviť krásy súčasného kraja. Sme aj s krpcom, ktorý k nám medzičasom pribudol. 23/08/16 Danka Laciková Svet
Rada Ako na túry s deťmi v šatke alebo v nosiči Na Hikingu je veľa článkov o turistike v rôznych končinách Slovenska i sveta. Čo sa ale stane, keď sa turisti rozhodnú založiť si rodinu a z dvoch turistov sa stanú traja? (alebo štyria, piati…). V rámci príprav na príchod bábätka väčšina párov rieši kočík, turistické páry riešia kočík terénny, odpružený, aby aj po pôrode mohli naďalej chodiť na výlety do prírody. Z mojej skúsenosti, nič tak neuľahčí turistiku v prvých mesiacoch, kedy ešte dieťa nesedí, ako chodenie so šatkou alebo ergonomickým nosičom. 06/07/16 Danka Laciková Začíname
Svet Národný park Yellowstone – 2. deň Včera sme v parku mali deň plný zážitkov. Vlk vedúci kolónu áut, bizóny pasúce sa na tráve, stádo jeleňov, los. Nespočetne veľa väčších i menších gejzírov a mnohými farbami hýriace horúce pramene. Čo nás čaká dnes? Samozrejme si chceme pozrieť ďalšie lokality, kde uvidíme tunajšiu fascinujúcu geotermálnu činnosť. Okrem toho nás ale zaujíma aj Grand Canyon – hlboký a dlhý, dych berúci kaňon, do ktorého strmo padá z výšky 94 metrov vodopád Lower Yellowstone Falls. 13/10/15 Danka Laciková Svet
Fakty RSS článkov autora
  • Danka Laciková
    • Mám rada prírodu, doteraz som najčastejsie navštevovala oblasť Malých Karpát, Malej Fatry a Vysokých Tatier. Postupne spoznávam aj ďaľšie oblasti. Okrem toho vo voľnom čase rada bikujem a začínam sa pohrávať trochu aj so skalolezectvom.
    • Kontaktné informácie sú dostupné iba prihláseným používateľom.
  • Sleduj autora
    • Aby ti neušlo nič z tvorby tohto autora, prihlás sa na emailovú notifikáciu nových príspevkov:
    • Táto funkcia je dostupná iba pre prihlásených používateľov