Túra Vyhliadky v okolí Šľuchty Je mrazivá zima. Vonku praská mráz a v meste je hnusne sivo, bezútešne, v uliciach mŕtvo. Po silvestrovských zábavách predpokladám v lese samotu a ticho a ani mizerné počasie ma neodrádza. Balím do malého batoha len foťák, banán, čaj a idem na kratší výlet k Ružínu. Okolie kopca Šľuchta sľubuje podľa máp pekné výhľady - nádeje si však veľké nerobím, keď dovidím ledva z okna na parkovisko, kde stojí auto. 22/03/17 Stanislav Ďurica Čierna hora
Túra Z Krížov na Čergov uprostred zimy Čergov je jednoducho Čergov a navždy ostane miestom, kde sa rád vraciam. Musím sa však priznať, že v zimnom šate je pre mňa ešte stále trocha neznámy. Mením to spolu s partiou v polovici februára a vyrážame na dvojdňový, nie dlhý okruh z dedinky Kríže. To sme ešte netušili, že trasa bude nakoniec vcelku náročná, kvôli snehovým podmienkam. 13/03/17 Stanislav Ďurica Čergov
Názor Nič je pre prírodu všetko Turista bol odjakživa milovník prírody. Prirodzených krás hlbokých a tichých dolín, zurčiacich divých potokov, šuchotania lístia, dych berúcich výhľadov z vrcholkov hôr. Koľkí z nás už v pondelok, sediac v práci za počítačom alebo za volantom, premýšľajú o tom, ako v sobotu ráno budú kráčať lesnou cestou za tichom a pokojom lesa? Nie vždy však človek odchádza z prírody s dobrým pocitom, niekedy si domov nosím aj obavy, či o pár rokov budú ešte existovať miesta, ktoré som si zamiloval. 08/03/17 Stanislav Ďurica Iné
Test Turistické topánky Hanwag Nazcat GTX V polovici mája som dostal možnosť testovať topánky od známeho výrobcu outdoorových topánok Hanwag. Konkrétne ide o model Nazcat, ktorý je na našom trhu relatívnou novinkou. Musím sa priznať, že som topánky od tohto výrobcu chcel už dávnejšie. Bohužiaľ, v minulosti to študentské financie nedovolili a moje pôvodné topánky sa z tohto sveta porúčali práve v období, keď som dostal možnosť otestovať tento model. 07/12/16 Stanislav Ďurica Obutie
Túra Predsilvestrovský okruh na Šíp zo Stankovian Deň pred zakončením roka 2015 priniesol veľmi mrazivé a slnečné počasie. Mojím nepokojným nohám to nedalo pokoj. Balím batoh, rýchlo sa pýtam kamarátov, či sa nechcú pridať. Nakoniec ideme len dvaja a smer máme, pre nás vzdialené končiny pri Stankovanoch – známy kopec s názvom Šíp. 30/05/16 Stanislav Ďurica Veľká Fatra a Choč
Túra Každý deň niekde inde s frajerkou Skoré slnečné ráno vstávame natešení a hladní po nových zážitkoch. Čakajú nás krásne spoločné 4 dni na cestách. Plány sme nemali popredu jasné, len sme vedeli, že chceme niekam vypadnúť a spoznať nové miesta. Nemali sme vopred dohodnuté ani žiadne ubytovanie, spoliehame sa na to, že niečo splašíme cestou a pre istotu do kufra auta hádžem aj stan. Keď to nemusím vliecť na vlastnom chrbte, beriem aj zbytočnosti. 20/05/16 Stanislav Ďurica Oravská vrchovina, Oravské Beskydy, +
Túra Jesenná dvojdňovka v okolí Fabovej hole Milujem jeseň. Hlavne jej farby, babie leto a azúrovú oblohu. A milujem prázdne hory a lesy. Muránska planina a Veporské vrchy sú v tomto období raj. Také malé útočisko pre ľudí, ktorým lezie stres a hluk mesta hore krkom. Na najvyšší vrch NP Muránska planina – Fabovu hoľu som však ešte nikdy nešiel. Preto bol uplynulú jeseň plán jasný. 09/05/16 Stanislav Ďurica Veporské vrchy
Útulňa Vresovianka na Smrekovici Branisko je pri pohľade do mapy rajom pre turistov. Mnoho skál, tiesňav, výhľadových bodov, krásnych lesov... A k tomu množstvo miest, kde sa dá stráviť noc pod strechou. Len máloktoré maličké pohorie má toľko zdokumentovaných búd a prístreškov. A hoci by to možno ani nebolo nutné, rád by som priblížil novovzniknutý prístrešok priamo na vrchole Smrekovica. 23/04/16 Stanislav Ďurica Branisko
Búda Maringotka Gelharová nad Brezovicou Levočské vrchy sú stále pre širokú verejnosť neznáma oblasť. A hoci je všeobecne známe, že mieste lesy utrpeli poriadne rany, stále majú čo ponúknuť. Najmä severná časť pohoria ešte poskytuje mnohé pekné miesta. Zato so strechou nad hlavou v tejto časti to je obtiažnejšie. Preto prinášam aspoň krátky článok o malej búde nad obcou Brezovica, ktorá môže poslúžiť ako východiskový bod k začiatku alebo ku koncu túry. 09/04/16 Stanislav Ďurica Levočské vrchy
Túra Na Skalisko z Betliara a netradične naspäť Snehu niet. V Prešove je všetko len sivé a hmlisté a zimnej atmosféry sa nie a nie dočkať. Už ma to naštvalo a chcel som aspoň na chvíľu okúsiť šliapanie snehom a v zimnej prírode. Na mape volím bod, ktorý bol v centre môjho záujmu už dlhšie, ale nenašiel som si naň čas. Je to Skalisko vo Volovských vrchoch. 08/04/16 Stanislav Ďurica Volovské vrchy
Fakty RSS článkov autora
  • Stanislav Ďurica
    • Rodený Prešovčan, vyrastajúci v podhorí Čergova s neprekonateľnou túžbou tráviť čo najviac času v prírode. Pracujem v oblasti obchodu a najradšej relaxujem v ľudoprázdnych pohoriach, na rybách alebo pri zbere húb.
    • Kontaktné informácie sú dostupné iba prihláseným používateľom.
  • Sleduj autora
    • Aby ti neušlo nič z tvorby tohto autora, prihlás sa na emailovú notifikáciu nových príspevkov:
    • Táto funkcia je dostupná iba pre prihlásených používateľov