Túra Na Geldek Častovskou dolinou Keď mi po Veľkej noci Juro poslal odkaz na „Oborový manuál“ a zároveň fotky z jeho túry, hneď mi bolo jasné, kam najbližšie povedú moje kroky v Malých Karpatoch. Ani som nedúfal, že sa do Častovskej doliny (podľa mapy Častianskej) dostanem ešte na jar, kedy sa príroda zobúdza a je všetko krásne zelené. Ale predpovede počasia nabúrali naše plány na predĺžený víkend, a tak v poslednú aprílovú nedeľu vyrážam spoznávať nespoznané. Vystupujem v Častej na námestí a okolo kostola sa vyberám asfaltkou do kopca po žltej TZT. Za poslednými domami míňam červeno-bielu miestnu značku, ktorá označuje chodník vedúci k najväčšiemu stromu gaštana jedlého na Slovensku. Ale o tom potom. 02/06/17 Zdeno Vasilišin Malé Karpaty
Bežky Jeseníckou magistrálou na bežkách Králický Snežník alebo tiež masív Králického Snežníka je geomorfologický celok a vysoká, členitá hornatina na rozhraní Čiech, Moravy a Kladska. Väčšia časť hornatiny leží v poľskom Kladsku. Toľko a ešte viac hovorí o pohorí Wikipedia. 07/03/17 Zdeno Vasilišin Svet
Bežky Tajomné Malé Karpaty na bežkách i peši Tohtoročná zima sa zatiaľ nemusí za seba hanbiť. Celkom slušnú snehovú nádielku uštedrila aj nižšie položeným končinám a vďaka inverznému počasiu, kedy pretrváva mrazivé počasie celý deň, sa sneh úspešne drží. Aj keď na druhej strane, pri slnečnom počasí by pobyt v zasneženej prírode bol ešte príjemnejší. 27/02/17 Zdeno Vasilišin Malé Karpaty
Túra Chodník Jozefa Krónera v Staškove Na Slovensku sa hádam nenájde človek, ktorý by nepoznal herca Jozefa Krónera. Menej ľudí však vie, že pochádza z hornokysuckej obce Staškov, kde sa nachádza jeho rodný domček, ktorý dlhé roky chátral. No nadšenci ho, našťastie, pred pár rokmi zrekonštruovali. 17/02/17 Zdeno Vasilišin Západné Beskydy
Chata Kmínek Neďaleko od horského a hraničného priechodu Bumbálka sa nachádza niekoľko horských chát s možnosťou občerstvenia a ubytovania a jednou z nich je Chata Kmínek. Leží vo výške 872 m priamo na hranici ČR a SR. Prvé turistické objekty tu po roku 1918 postavili František a Vincent Kmínkovci. K objektu krčmy pristavil v roku 1948 Vincent Kmínek ubytovaciu časť. V roku 1990 sa tu mal stavať nový hotel, no k jeho realizácii nedošlo. Terajšia chata mala slúžiť ako ubytovňa pre robotníkov a následne mala byť zbúraná. Chvalabohu k tomu nedošlo a od roku 1996 je v súkromných rukách, majiteľ Robo Gajdoš ju zrekonštruoval a neustále ju rozširuje. 14/01/17 Zdeno Vasilišin Západné Beskydy
Túra Červená Skala – Rejdová – Brdárka – Vlachovo Pôvodným miestom tohtoročného letného vandru „To Muši tímu“ mali byť Volovské vrchy a mal sa konať o týždeň skôr a v hojnejšej zostave. Kvôli Petrovým povinnostiam na Limbe celý vander nakoniec rušíme, a keď sa mu nakoniec podarí z Limby narýchlo uvoľniť o týždeň neskôr, zvyšní chalani si na tento termín nemôžu zobrať dovolenky. 09/01/17 Zdeno Vasilišin Stolické vrchy
Svet Prechádzka v korunách stromov Keď som dostal v lete k narodeninám „poukaz“ na predĺžený víkend v Južných Čechách, hneď som začal študovať, čo všetko dokáže blízke aj vzdialené okolie Českých Budějovíc ponúknuť. Okrem nespočetného množstva hradov, zámkov, rybníkov, pamiatok UNESCO či cyklotrás, som narazil na „Stezku korunami stromů“, ktorá sa nachádza na juhu Šumavy, na kopci Kramolín (899 m), kúsok od vodnej nádrže Lipno. Upozorňujem, že to nie je nič pre turistov, ktorí chcú podávať veľké výkony, ale rodičia s deťmi si tu určite prídu na svoje. 17/10/16 Zdeno Vasilišin Svet
Prístrešok Lesná chata Mastná Pri vandri z Červenej Skaly do Vlachova sme potrebovali dotankovať vodu a vedeli sme, že prameň sa nachádza pri lesnej chate Mastná, pod kopcom Trestník (Trsteník). Na hrebeni kopca končí vlek z Telgártu. Na vrchol sme po modrej značke nepokračovali, ale vydali sme sa zelenou cyklocestou – zvážnicou, ktorá traverzuje odlesnený vyššie menovaný kopec. 10/09/16 Zdeno Vasilišin Stolické vrchy
Túra Potulky kelčovskými osadami (3) Turistické plány na dnešný deň boli iné. No môj živý budík (synátor Kubo) sa dnes pokazil. Celý týždeň ma z postele vykopáva už pred šiestou, preto si ani budík nenastavujem, no dnes sa budíme krátko pred ôsmou a autobus, ktorý som si večer naplánoval, odišiel asi pred 10 minútami. Na druhej strane, aspoň som sa konečne vyspal. Ale čo s krásnym aprílovým piatkom, po ktorom sľubujú ochladenie a na nedeľu sneženie, ktoré naozaj aj príde? 18/07/16 Zdeno Vasilišin Západné Beskydy
Túra Štramberk a okolie s 3,5-ročným dieťaťom Čaká nás posledný aprílový deň a hoci je ráno mrazivé, črtá sa krásna jarná sobota. Treba to využiť na nejaký výlet. Kubíkovi na počítači schválne pustím obľúbené video z moravského mestečka Štramberk, kde sme boli asi pred polrokom. Veľmi ho zaujala veža „Štramberská Trúba“ a hlavne drevená bábka, ktorá bola akože väzeň v hladomorni veže. Pri pohľade na jej zmenšeninu, ktorú sme si kúpili na pamiatku, sa vždy pýta, kedy tam znovu pôjdeme. Keď mu poviem, že ideme dnes, tak s nadšením beží za maminou a pýta si svoj ruksak, aby sa pobalil. Do polhodinky vyrážame. 27/06/16 Zdeno Vasilišin Svet
Fakty RSS článkov autora
  • Zdeno Vasilišin
    • Kysučan bývajúci v Modre. Fotografovanie a túlanie sa po horách to je moje.
    • Kontaktné informácie sú dostupné iba prihláseným používateľom.
  • Sleduj autora
    • Aby ti neušlo nič z tvorby tohto autora, prihlás sa na emailovú notifikáciu nových príspevkov:
    • Táto funkcia je dostupná iba pre prihlásených používateľov