Komentár
K článku: Jarná dvojdňovka Strážovskými vrchmi a rozkoš na Rokoši
nová témaK článku: Jarná dvojdňovka Strážovskými vrchmi a rozkoš na Rokoši
nová témaPeter61 k článku: Nový návštevný poriadok v Tatrách rozširuje možnosti pre skialpinizmus, no pridáva nové povinnosti a zakazuje vstup so psom do vysokohorského prostredia 83 (ehm) pripomienok spis.korzar.sme.sk/…/k-navste…
+ 28 ďalších príspevkovLubo: Problémy s registráciou Na prihlasenie mozes pouzit aj svoju emailovu adresu. Ak si uz nespominas na heslo, mozes si ho zresetovat.
+ 756 ďalších príspevkovK článku: Nočný lejak
nová témaZdenči k článku: Ako stráviť dva týždne v Albánsku, Kosove a Čiernej Hore s deťmi (2) Vlani sme dali so synátorom 11-dňový roadtrip Srbsko, Bosna Hercegovina, Čierna hora a trošku aj Chorvátsko a ostalo ešte mnoho miest, ktoré by sme chceli vidie …
+ 9 ďalších príspevkovPeter61 k článku: Kysuckými samotami Turzovskej vrchoviny Svaťo :-) Na pobavenie: Pionýři ve fotokroužku v Týništi n.O. nerozuměli slovensky, tak desátník spustil česky. Neskôr Dobeš a Nohavica boli naši obľúben …
+ 17 ďalších príspevkovK článku: Jarná Omšenská Baba, Jánošíkove diery a čerešňové sady v Brdárke
nová témaK článku: Spustili program Živé chodníky 2024 na obnovu turistickej infraštruktúry a značenia
nová témaSosal k článku: Chata Volovec Tak pan správce se mi už ozval. Otevřeno bude :)
+ 61 ďalších príspevkovPeter61 k článku: Kliešte sa posúvajú vyššie čipovanie proti KE : pozornakliesta.sk/?utm_campai…
+ 145 ďalších príspevkovK článku: Známym a predsa neznámym masívom Devínskej Kobyly
nová témaTono k článku: Krajinou vyhasnutých vulkánov – od Sovieho hradu po Steblovú skalu Kusok juznejsie od Hajnacky sa nachádza zaujimava Kostna dolina, paleontologicky lokalita s nalezmi kostrovych pozostatkov zvierat z tretohor. Ale pozor, roklin …
+ 6 ďalších príspevkovBazin k článku: Ako stráviť dva týždne v Albánsku, Kosove a Čiernej Hore s deťmi (1) Nadhera !
+ 5 ďalších príspevkovPeter61 k článku: Národné parky sú nefunkčné, akú reformu by potrebovali? Soňa, tú modrú na titulke si vyrobyla fotošokom, alebo polarizérom ? odomk.: dennikn.sk/…/?cst=dfe885e641e…
+ 44 ďalších príspevkovPeter61 k článku: Želobudzká skalka a zaujímavosti Poľany Soňa : Malachovské skalky nad Banskou Bystricou ( odmkol som ) dennikn.sk/…/?cst=b7bbfb4a2de…
+ 7 ďalších príspevkovSebastian.bena99: Práca Na Horách Dobrý deň , mám 24 rokov hľadám si prácu na horách. Ďakujem za ponuky.
+ 88 ďalších príspevkovTomas Vohlarik k článku: Jesenno-zimný Slavkovský štít ako vzdy nadherne fotky Peto. tak taketo krasne su vyhlady zo Slavkovskeho stitu. pri mojej navsteve sa mi podarilo minut kriz na vrchole kvoli hmle. ale nieked …
+ 3 ďalšie príspevkyMisoB: TuristickaMapa.sk - fórum Názvy zmeníme podľa aktuálneho stavu v teréne, možno predtým boli názvy TIM odlišné. Názov Dielnica sa z "technických" príčin nevykresľuje, lebo spadá práve na …
+ 3327 ďalších príspevkovWaldi k článku: Cerová vrchovina je pohorie s magickým hradom a skalným vodopádom. Pozrite si deväť najkraších túr v ňom Dovoľte, aby som týmto vyjadril najhlbšie uznanie a obdiv k nájdeniu tejto lokality, ktorá je zatiaľ vhodná pre pohyb hajkerov po vonku. V zmysle štúdie "Odhad …
+ 5 ďalších príspevkovPeter61: Expresky "Jako reklama na bd expresky působivé, ...samozřejmě přeju uzdravení a příště více cest na OS." lezec.cz/clanek.php?key=18426…
+ 95 ďalších príspevkov
Diskusná téma K článku: Semmeringbahn, železnica medzi kopcami
Diskusná téma K článku: Semmeringbahn, železnica medzi kopcami
Keď ju uviedli do prevádzky, mala rováši 1048 ľudských obetí, ktoré zahynuli pri jej výstavbe - 41 km dlhá železničná trať s 15 tunelmi, 16 viaduktami a 129 mostami spájajúca rakúske mestá Gloggnitz a Murzzuschlag, ležiace asi 70 km južne od Viedne. V roku 1988 ju zapísali ako technickú pamiatku na listinu UNESCO.
o tejto zeleznici som vela citala ale aj pocula a videla v zahranici, konecne nieco po slovensky, uz to chybalo. no nemyslim ze je to nuda pre cloveka kt. ma otvorene oci a ma aspon trochu rad prirodu.
Po konzultacii s autorom clanku som nezrovnalost opravil. Uz je stupanie len 25 promile. Galiyosha, vdaka za upozornenie.
Upozornili sme autora, v najblizsich dnoch to bude uz snad v poriadku.
Ojojoj, tlačový škriatok si zjavne pomýlil slovíčka "percento" a "promile". :-)
železnica, nikdy nesprevádzkovaná ( ktorú opisujú Krásy Slovenska )sa ťahala aj popri ceste Tisovec - Muráň , a preto návštevník Muránskej planiny si vybudované viadukty nedokončenej trate môže pozrieť pri nástupe z južnej strany. ( tuším to bola Hrdzavá dolina, kde som vtedy premýšľal, a aj tak nič nevymyslel, prečo tam niekto tento tunel- klenbu-viadukt postavil ).
v poslednom čísle Krásy Slovenska bol výborný článok o vybudovanej a nikdy nesprevádzkovanej železnici na Gemeri. Myslím, že pre milovníkov "technických stariniek" to môže byť dobrý tip. Rovnako ako napríklad mosty, ktoré máme vyhlásené za Národné kultúrne pamiatky. Sú síce veľmi malé, ale dosť zaujímavé napríklad: Kluknava, Bátovce, Spišský Hrhov, Helmanovce ... Lesné železnice ani spomínať nechcem, to je naozaj kapitola sama o sebe, na ktorú intenzívne zabúdame. Rovnako ako napríklad na vodné mlyny na Malom Dunaji, alebo jediný kamenný veterný mlyn na Slovensku v Holíči.
Namôjdušu všetko bolo tak, aj Adrentour, aj tempo, aj otrava. ( trocha sme opršali, možno to neprispelo k celkovému kladnému hodnoteniu). V autobuse sa odverklíkoval tematicko-technický pokec ( aby sme celkom nekrivdili ), ktorý sa už v teréne ďalej nevyskytoval.Technické pamiatky mám rád, som stavár, a som tým trocha deformovaný.( 5hodín v autobuse dohromady a 8hodín po chodníkoch obťažnosti Malých Karpát mi ale pripadá ako luxus za pohľad na železničný viadukt postavený pred 150 rokmi )No a na mieste, kde je v okolí množstvo krásnych kaňonov, klettersteigov ( napr. oblasť Raxalpe )mi táto túra krajinou ,značne poznačenou človekom, pripadala ako odvar. Samozrejme je to len môj subjektívny pohľad, veci , ktoré sa mne zdajú úžasné, u iných vzbudia len úsmev. A propó , v Bratislave každý rok usporiadava Železničná spoločnosť stretnutie starých lokomotív a súvisiace akcie , vrelo doporučujem vrátane návštevy železničného múzea pri Hlavnej stanici v Bratislave. Pekná stará súprava vlaku je vo Vígľaši, úvraťové železničky fungujú v Kysuckom skanzene vo Vychylovke, v Čiernom Balogu a vraj už rozhýbali prevádzku aj v Pribyline v Múzeu liptovskej dediny. Neviem, či je toto téma tohto servera,( pravdepodobne je to niekde rozsiahlo spracované ), ale našlo by sa veľa pekných vecičiek tohoto druhu na Slovensku.
Joe,
ak sa nemýlim tak Adrentour má túto destináciu v ponuke. Smutné je, že ak Vám neposkytnú dostatok informácií o tom, prečo je železnica zaujímavá a celú trasu prebehnete v tempe dostihového koňa, ako to býva zvykom pri počte záujemcov rovnajúceho sa plnému autobusu typu Karosa, vôbec sa Vám nečudujem. Ja osobne túto trasu hodnotím ako veľmi príťažlivú až kúzelnú. Okrem toho si veľmi hoviem v technických pamiatkach :-)