Prejdi na obsah

Hiking.sk Zavrieť

Prihlás sa do svojho konta
alebo sa zaregistruj

Vriace fórum

Diskusná téma K článku: Semmeringbahn, železnica medzi kopcami

Diskusná téma K článku: Semmeringbahn, železnica medzi kopcami

Keď ju uviedli do prevádzky, mala rováši 1048 ľudských obetí, ktoré zahynuli pri jej výstavbe - 41 km dlhá železničná trať s 15 tunelmi, 16 viaduktami a 129 mostami spájajúca rakúske mestá Gloggnitz a Murzzuschlag, ležiace asi 70 km južne od Viedne. V roku 1988 ju zapísali ako technickú pamiatku na listinu UNESCO.

Natka

o tejto zeleznici som vela citala ale aj pocula a videla v zahranici, konecne nieco po slovensky, uz to chybalo. no nemyslim ze je to nuda pre cloveka kt. ma otvorene oci a ma aspon trochu rad prirodu.

Lubo

Po konzultacii s autorom clanku som nezrovnalost opravil. Uz je stupanie len 25 promile. Galiyosha, vdaka za upozornenie.

Galiyosha

Ojojoj, tlačový škriatok si zjavne pomýlil slovíčka "percento" a "promile". :-)

Joe

železnica, nikdy nesprevádzkovaná ( ktorú opisujú Krásy Slovenska )sa ťahala aj popri ceste Tisovec - Muráň , a preto návštevník Muránskej planiny si vybudované viadukty nedokončenej trate môže pozrieť pri nástupe z južnej strany. ( tuším to bola Hrdzavá dolina, kde som vtedy premýšľal, a aj tak nič nevymyslel, prečo tam niekto tento tunel- klenbu-viadukt postavil ).

Ľuboš Vodička

v poslednom čísle Krásy Slovenska bol výborný článok o vybudovanej a nikdy nesprevádzkovanej železnici na Gemeri. Myslím, že pre milovníkov "technických stariniek" to môže byť dobrý tip. Rovnako ako napríklad mosty, ktoré máme vyhlásené za Národné kultúrne pamiatky. Sú síce veľmi malé, ale dosť zaujímavé napríklad: Kluknava, Bátovce, Spišský Hrhov, Helmanovce ... Lesné železnice ani spomínať nechcem, to je naozaj kapitola sama o sebe, na ktorú intenzívne zabúdame. Rovnako ako napríklad na vodné mlyny na Malom Dunaji, alebo jediný kamenný veterný mlyn na Slovensku v Holíči.

Joe

Namôjdušu všetko bolo tak, aj Adrentour, aj tempo, aj otrava. ( trocha sme opršali, možno to neprispelo k celkovému kladnému hodnoteniu). V autobuse sa odverklíkoval tematicko-technický pokec ( aby sme celkom nekrivdili ), ktorý sa už v teréne ďalej nevyskytoval.Technické pamiatky mám rád, som stavár, a som tým trocha deformovaný.( 5hodín v autobuse dohromady a 8hodín po chodníkoch obťažnosti Malých Karpát mi ale pripadá ako luxus za pohľad na železničný viadukt postavený pred 150 rokmi )No a na mieste, kde je v okolí množstvo krásnych kaňonov, klettersteigov ( napr. oblasť Raxalpe )mi táto túra krajinou ,značne poznačenou človekom, pripadala ako odvar. Samozrejme je to len môj subjektívny pohľad, veci , ktoré sa mne zdajú úžasné, u iných vzbudia len úsmev. A propó , v Bratislave každý rok usporiadava Železničná spoločnosť stretnutie starých lokomotív a súvisiace akcie , vrelo doporučujem vrátane návštevy železničného múzea pri Hlavnej stanici v Bratislave. Pekná stará súprava vlaku je vo Vígľaši, úvraťové železničky fungujú v Kysuckom skanzene vo Vychylovke, v Čiernom Balogu a vraj už rozhýbali prevádzku aj v Pribyline v Múzeu liptovskej dediny. Neviem, či je toto téma tohto servera,( pravdepodobne je to niekde rozsiahlo spracované ), ale našlo by sa veľa pekných vecičiek tohoto druhu na Slovensku.

Ľuboš Vodička

Joe,

ak sa nemýlim tak Adrentour má túto destináciu v ponuke. Smutné je, že ak Vám neposkytnú dostatok informácií o tom, prečo je železnica zaujímavá a celú trasu prebehnete v tempe dostihového koňa, ako to býva zvykom pri počte záujemcov rovnajúceho sa plnému autobusu typu Karosa, vôbec sa Vám nečudujem. Ja osobne túto trasu hodnotím ako veľmi príťažlivú až kúzelnú. Okrem toho si veľmi hoviem v technických pamiatkach :-)

Pridaj reakciu

Pridaním diskusného príspevku súhlasíte s podmienkami použitia hiking.sk.

Vriace fórum

Komentár

Matobee k článku: Výlety okolo Melku Dobrý výlet v tomto ročnom období. Pekné sú veru mnohé tie stavby. Určite by im to pristalo aj so snehom. Ale tento február sme o ňom v nižších polohách mohli l …

nová téma