Komentár
Matobee k fotke: Z Kováčovských skál Vauuu, to ste mali super školu, keď takéto výlety parádne. :-o U nás sa chodilo dookola väčšinou Bojnice alebo Betliar-Krasna Hôrka. Aj keď sú to samozrejme krá …
+ 1 ďalší príspevokMatobee k fotke: Z Kováčovských skál Vauuu, to ste mali super školu, keď takéto výlety parádne. :-o U nás sa chodilo dookola väčšinou Bojnice alebo Betliar-Krasna Hôrka. Aj keď sú to samozrejme krá …
+ 1 ďalší príspevokTatranka7 k fotke: Od Hradiska Omyl...preklep ..prepac:)
nová témaDaulagiri k fotke: Jarná Rumplovská Áno vystihol si to Maťo. Viem že vývoj nezastavím a že všetky chátrajúce samoty nebudú v takom stave navždy, ale niekedy dané miesto potom už stratí pre mňa svo …
+ 2 ďalšie príspevkyDaulagiri k fotke: Šarišský hrad Vďaka za kontakt, možno sa sem niekedy dostanem. Akurát tá otváracia doba je trochu zvláštne formulovaná. V jednej vete je že sú otvorený 365 dní v roku a z tab …
+ 2 ďalšie príspevkyDaulagiri k fotke: Jar Nádhera, úplná jarná idylka.
nová témaJanabilesova k fotke: Vstavačovec Som si aj myslela, že bazový, ďakujem za upresnenie...
+ 1 ďalší príspevokMatobee k fotke: Pod Brenerským tajchom Je to nádherné miestečko k čomu okrem ovocných stromov výrazne prispieva aj spomínaný plotík. :-) Tešil som sa na toto miesto skrz jesennej fotky Karola Čelasa. …
+ 1 ďalší príspevokDaulagiri k fotke: Jitkina vyhliadka na Nováckej skale Táto oblasť sa mi dostala do povedomia vďaka článku od teba Danka. Konečne som sa sem dostal a bol som nadšený. Prešiel som prakticky všetko. Reťaze vedú až na …
+ 1 ďalší príspevokTomka k fotke: Fotohádanka Palec hore Janka! Zaraďujem do plánov. Vďaka Martin.
+ 8 ďalších príspevkovMartinkrivda k fotke: Vysoká ano, zle som napisal, opravene :-)
+ 1 ďalší príspevokAnderalex k fotke: Hrhovský vodopád Celkom dielko prírody nie, vznikol odťažením časti travertínovej kopy, ale pekný je aj tak.
+ 1 ďalší príspevokJanabilesova k fotke: Prístrešok neďaleko sedla Kováčka Fotky oddychového miesta s prístreškom
nová témaMatobee k fotke: Ako na Marse Pavol tak si aj ty bol v tom čase v teréne. Výhľady nám veru nevyšli. No bolo mi to zláštne čo sa to deje, až kým som okolo 9 ráno čítal, že po rokoch opäť dor …
+ 1 ďalší príspevokAdina k fotke: Jar Krásne :-)
+ 2 ďalšie príspevkyMatobee k fotke: Zachádzka Bol som tam síce len raz v apríly, ale rovnako ma toto miesto silno zasiahlo. Podľa mňa sa naň nechytá ani blízka Kojšovska. Skutočne úžasné a pre mňa top miest …
+ 1 ďalší príspevokJanabilesova k fotke: Pod Grúňami Ano. presne tak. Ak je vidieť iba strechu, je tým podčiarknutý terén, ktorý je tu proste do kopca :-).
+ 1 ďalší príspevokJanabilesova k fotke: Prístrešok pri krížovej ceste Pod prístreškom sú umiestnené úzke lavice, ktoré sa používajú na omše, ktoré sa tu konávajú. Širšie stoly tu nie sú.
+ 1 ďalší príspevokJanabilesova k fotke: Jar Maťo, ďakujem :-).
+ 1 ďalší príspevokTomáš Polák k fotke: Fodorova studnička (?) Bol som pri tomto prameni dnes. Vyzerá velmi pekne udrziavany. Zial vo vode je vela zeleza a chuti dost hrdzavo. Mne taka voda nechuti. Isiel som popri koryte p …
+ 1 ďalší príspevokJanabilesova k fotke: Hruška Zopar dalsich zaberov...
nová téma
Diskusná téma K fotke: Marcheggský viadukt
Diskusná téma K fotke: Marcheggský viadukt
Stavba mosta sa začala v novembri 1846 . Ukončená bola na jeseň 1847 Most medzi stanicami Marchegg a Devínska Nová Ves bol cez rieku Moravu postavený 474 m dlhý most, ktorý patril k najväčším vo vtedajšej monarchii. Most pozostával z desiatich inundačných tehlových klenieb svetlosti 10x15 m po oboch stranách a strednej časti, ktorou prekonával tok rieky a tvorila ju drevená dvojnásobne zložená priehradová konštrukcia rozpätia 2 x 43 m.
Drevenú časť mosta zničila za Prusko-rakúskej vojny v roku 1866 ustupujúca rakúska armáda. Po jeho provizórnej oprave bola obnovená prevádzka 27.8.1866. Definitívna obnova sa skončila až v 1868, pričom drevené provizórium bolo nahradené spojitou oceľovou priehradovou konštrukciou o rozpätí 2 x 43 m. Železnú priehradovú konštrukciu s hornou mostovkou z roku 1868 vyhodili do vzduchu ustupujúci fašisti 6.4.1945.
Provizórne na rýchlosť 10 km/h bol obnovený Červenou armádou v roku 1946.
Zdĺhavé spoločné rokovanie česko-slovenskej a rakúskej strany schválilo až v decembri 1959 výstavbu definitívneho mosta.
Oceľová konštrukcia jednokoľajného mosta s hlavnými nosníkmi priehradovými, priamopásovými, spojitými, jednoduchej trojuholníkovej sústavy so zvislicami je o dvoch poliach rozpätia 2 x 43 m.
A tie "vedlajsie", teraz nevyuzivane podpery boli zo stareho mosta?
K rozsiahlemu popisu len dodám, že v poslednom "výklenku" mosta na pravej strane, tesne pri začiatku tej oceľovej konštrukcie je akoby pamätná tabuľa z roku 1961 kedy bol naposledy obnovený.