Vriace fórum

Diskusná téma K článku: Cez Machnáč a Kykulu

Ako som si v poslednom čase zvykol, hľadám na mape nejakú trasu, ktorá by ma zaviedla do končín, ktoré som doteraz nenavštívil. Zároveň mi vrodená lenivosť bráni v extrémne skorom vstávaní, a teda nesmie to byť príliš vzdialené od bydliska. Stále sa taká túra nájde - tentokrát v Bielych Karpatoch nad Trenčínom.

Samkoh

Včera som tú prvú časť- po Brúsne išiel a značenie je tam naozaj riedke.
Možno sa bude hodiť takýto popis problematických úsekov:
smer Zlatovce- Brúsne:
cez Zlatovce v pohode, len si treba všimnúť, že zelená hneď za podchodom pod železnicou odbočuje doľava, šípka tam nie je. Následne až po koniec obývanej časti Zlatoviec v pohode. Na konci Zlatovieec priamo po asfaltke bezo značky. Táto asfaltka sa po nejakom čase stočí doľava a tam treba mať oči na stopkách, pretože zelená o chvíľu odbočí do podjazdu pod diaľnicou, pričom na samotnom rázcestí šípka nie je a cesta podobnej kvality ide aj priamo rovnobežne s diaľnicou. Prvá značka od vyjdenia z mesta je až v tomto podjazde, a to hneď 2 oproti sebe. Následne za podjazdom je opäť neoznačené rázcestie 2 podobne kvalitných ciest a značka široko-ďaleko nikde. Treba ísť vpravo hore. Nasleduje niekoľko rázcestí, na ktorých sa treba držať priamo, aj keď na nich nie je značka. Následne sa dôjde k smerovníku Pod vinohradmi. Ten je v tomto smere neprehliadnuteľný a jasne ukazuje smer vľavo dole. Napriek tomu, že zase značka, ktorá by to potvrdila, široko-ďaleko nie je, treba ísť po lúčnej ceste dole na západ, prejsť mostík a následne stúpať do protiľahllého svahu stále po tejto lúčnej ceste. Prvá značka od smerovníka Pod Vinohradmi sa objaví až na stĺpe elektrického vedenia na lúke vpravo od cesty po cca. 500 metroch. Následne treba po lúke na slabnúcej lúčnej ceste držať smer na západ popri 2 ďalších riedkych značkách až na toto miesto: hiking.sk/…/pod_dubom.html?re…
Tu je tesne pred rázcestím značka bez šípky, ktorá zvádza ísť priamo po lúčnej ceste. Je to však zradná značka, správne tam má byť šípka vpravo. Treba hneď za touto značkou(mala by byť

1. od smerovníka) odbočiť doprava popri okraji lesa. Ak už netrafíte túto odbočku, treba stále držať pôvodný smer po lúčnej ceste a asi po kilometri sa na značku vrátite, avšak situácia na mieste, kde sa na značku vrátitem bude z vášho pohľadu značne nepriehľadná, viď nižšie. Keď ste túto odbočku trafili, treba pokračovať popri okraji lesa až ku posedu, na ktorom je veľká šípka vľavo, ktorú následne potvrdí aj značka na malom stromčeku. Popri tomto stromčeku treba prejsť na západoseverozápad po nevýraznom lúčnom chodníčku zhruba po vrstevnici mierne vľavo- nie priamo dole po širokej lúčnej ceste, ani mierne vpravo mierne hore po trochu užšej lesnej ceste. V zadnej tretine lúky prídete na širšiu lesnú cestu, po ktorej vojdete do lesa. V ňom chýbajú značky, ale nie je kam odbočiť. Až na konci lesa tesne pred tým, ako lesná cesta vyjde na lúku, treba sledovať značky, ktoré sa objavia na lesnom chodníku vedúcom vľavo okrajom lesa. Ten vás vyvedie na lúku, kde tesne pred ňou je dôležitá šípka vpravo. V tejto časti lúky chýba chodník, ale treba sa vydať v smere naznačenom smere a hľadať vo vysokom poraste nenápadný značkársky kolík pri lúčnej ceste, včera bol celkom zarastený. Ak na tento kolík natrafíte po netrafení trasy pri tom dube, pokračovaní priamo a následne mierne vpravo a teda prídete k nemu po lúčnej ceste, obzrite sa za seba doľava, skoro v protismere uvidíte volavku na osamelom strome uprostred lúky. Pokiaľ ste odbočku pri dube trafili, túto volavku vidíte z vášho smeru jasne pred vami mierne vľavo. Už znateľnejším chodníčkom dôjdete ku volavke a od nej to treba strihnúť krížom cez lúku na nižšie položenú lúčnu cestu, ďalej je to už značené vo vašom smere pmerne dobre.
    V smere Brúsne-Zlatovce: smerovník Brúsne má momentálne smerovku len smerom na machnáč. Keď idete od Machnáča, treba pri zastávke odbočiť po hlavnej ceste vpravo a následne pri prvej príležitosti bez značky vľavo. Keď cca. po kilometri dôjdete na veľkú lúku, hľadajte cca. v polovici po ľavej strane veľký strom v strede lúky, na ktorom ešte nevidieť volavku, ale treba to bez šípky a znateľného chodníka ku nemu trafiť, Následne od neo treba vystúpiť na chrbát lúky, kde ešte nevidieť značkársky kolík, ktorý je aj z tohto smeru schovaný v poraste. Od tohto kolíka sú smerom do Zlatoviec 2 možnosti: buď pokračovať bez chodníka priamo v pokračovaní línie, ktorá vás priviedla od veľkého stromu ku kolíku a nájsť na okraji lesa značku so šípkou, ktorá je však bežnej veľkosti- volavka je až hlbšie v lese, alebo ísť po lúčnej ceste vľavo a následne na prvej križovatke lúčnych ciest vpravo, do lesa v tom prípade vojdete priamo pri volavke. Na druhej lúke treba hľadať značku na posede, pričom správna cestička pri vyjdení na lúku je viac vľavo, ale značku na posede zbadáte j z cesty vpravo. Od posedu popri okraji lesa až na výraznejšiu cestu pri dube, kde vľavo dole. Následne po tejto ceste popri riedkych značkách až ku mostíku, kde prekrižujete potok a následne stúpate po lúčnej ceste bezo značky až ku smerovníku pod vinohradmi, ktorý je však z tejto strany viac schovaný. Avšak v tomto smere pri ňom cesta končá na T- križovatke a dá sa ísť len vľavo alebo vpravo. Treba sa vydať v smere šípky na smerovníku vpravo a tá cesta vás privedie bez väčších problémov k diaľnici, ktorú podídete. Na druhej strane diaľnice na ďalšom T-rázcestí s nemožnosťou ísť rovno treba bez značky odbočiť vľavo a následne vás asfaltka privedie o obývanej časti zlatoviec, kde je u dobré značenie.
    Ale sú tam nádherné výhľady.
Antenkar

Majiteľa sanitky trošku poznám. Vcelku kľudný človek. Ale tak povedať si niečo musí. Inak pekná túra. Len my sme kedysi nešli z Machnáča na Kykulu , ale späť cez Sokolí kameň do Zlatoviec.

Pridaj reakciu

Pridaním diskusného príspevku súhlasíte s podmienkami použitia hiking.sk.