Vriace fórum

Diskusná téma K článku: Liptovská Lúžna – Salatín – Ludrová

Opossum

Salatin je mrcha kopec v zime. Kym som prisiel hore z Ludrovej, mal som celkom dost, ale tesil som sa, ze vsak to uz len zdupem dole. Ale ukazalo sa, ze Salatin je jeden z tych kopcov, kde zostup ide neustale horekopcom. Nechapem ako je to mozne: vystup horekopcom, zostup horekopcom. Nieco tu nehra.

Baksay

Vcerajsia akcia: Ludrova - Salatin - Liptovska Luzna celkom dost snehu, Ludrovska dolina prakticky bez, vyssie to uz bolo o niecom inom, snehu povyse guli, tazko prechodne, miestami zladovatele partie ... proste zabava :-)

Lubo

Uff, okolie Certovice je pekelne...

Jjano

Svatopluk, Liptovská Lúžna - Salatín - Ludrová v pohode priechodné. Popadané oblasti na hrebeni (zelená značka) prečistené a preznačené minulý rok. Hneď za hranicou rezervácie začínajú holoruby :-(, takže po daždi možno trochu šmyklavo, ale celkovo je to OK.

Rast

Zo salatina do Ludrovej to nepoznam, takze tam neviem, ako to je, ale myslim si, ze to je vycistene od popadanych stromov, kedze tam sa veselo tazi vsade. Horsie to moze byt akurat so znacenim. Inak vrchol Salatina je najprv znaceny hore pri krizeni znaciek (aj ked to nie je najvyssie miesto - neviem preco), treba ist dalej az na vrchol, tam je znaceny druhy krat a to uz je hlavny vrchol.

Do Zelezneho je zakaz vjazdu, neviem, z akeho dovodu, ale auta tam normalne parkovali. Komu to patri tak to neviem. Od Zelezneho sa ide kusok dole po asfaltke a potom sa odboci na strkovu cestu, po nej je to normalne v pohode, moze tam byt miestami blato, ked by prsalo, pojdete okolo rozsireneho miesta, kde bolo drevo, tam bolo blato, dalej ide cesta okolo potoka, alebo priamo korytom, kedze po tazbe si nasla voda inu cestu. V jednom mieste treba zahnut po ceste doprava cez potom, lebo ta cesta pokracuje normalne rovno. Takze sa treba vo vyssich miestach dlacit doprava. Tato cesta pride na otvorene miesto, kde su okolo pne, je uz vidno Salatin, tam uz znacka chyba. Treba ist v podstate cez polom dolava, len tak nadivoko. Popadane stromy tam ale nie su, takze je to v pohode. Odtial pridete na luku, kde je putac a potom hore uz normalne po znacke. Nie je problem v polome, ale ze tam chyba znacka. Ale intuitivne a podla mapy nie je problem trafit.

Svego

Nejaké info síce spred piatich rokov sú tu. hiking.sk/…/liptovska_luzna_s… Ale ak sú zo Železného nejaké špecifiká, rád prijmem od rast-a podrobnosti. Mimochodom celú osadu Železnô niekto sprivatizoval? Pozerám, že cudzinec autom dnu nevojde.

Svatopluk Štěpánek

Ahoj rast,
ja sa pripájam, chcel bysom ísť z L. Lúžnej do Ludrovej
( na Salatín po červenej, zo Salatína po zelenej ).
Budem vdačný za podrobnosti..

Rast

Tazba tam bola, ale nema to vplyv na priechodnost, da sa v pohode, len to tam nie je uplne dokonale znacene, tak musis improvizovat, ked tak napis, napisem podrobnosti.

Svego

Zdravím všetkých, mohol by mi niekto poskytnúť aktuálne info o trase na Salatín po zelenej zo Železného? Ide mi najmä o to, či trasa nie je poničená ťažbou. V poslednom čase mám dosť negatívnych skúseností. Vďaka

Jjano

Na tej lúke s posedom, kde zvážnica ide doprava strmo dole, je treba odbočiť zhruba na úrovni posedu kolmo doľava, kde je potom v páse húštiny na kraji lúky priechod. Ním sa dostaneme na ďalšiu lúčku, ňou treba ísť stále dole až do lesa, kde už sú zelené značky dobre viditeľné.

Ako som už v topicu "Salatín" napísal, ak toto číta značkár, ktorému to prináleží, tak rád podporím lepšie vyznačenie celého zeleného úseku od Úplazov do Ludrovej, tých zádrhelov je tam totiž viac.

Ade.e

Zelena zo Salatina do Ludrovej je relativne dobre schodna, hlavne zo Salatina nie su este prepilene kosodreviny, potom je to uz lepsie. Nasledne z Uplazov k Bohunovu je polom uz prepileny, niekde vsak stale tazko schodny. Nasledne od Bohunova je to uz po rozritej zvaznici, po ktorej bude radost chodit, ked poprsi.. Na luke s posedom a krmitkom znacky neexistuju a zvadza to pokracovat po zvaznici, ale treba ist do lava, mierne do kopca, znacky su az nvm kde, ale strmoklesajuca zvaznica TZT nieje. Siel som nou a dostal som sa vedlajsoou dolinou a cez pole do Lipt. Stiavnice.

Pridaj reakciu

Pridaním diskusného príspevku súhlasíte s podmienkami použitia hiking.sk.