Diskusná téma K článku: Chata pod Borišovom Chata pod Borišovom sa nachádza neďaleko sedla medzi vrchmi Borišov a Ploská. Táto útulná veľkofatranská chata sa návštevníkom prichádzajúcim z Turca Necpalskou alebo Belianskou dolinou nečakane vynorí spoza Borišova, kým ľuďom prichádzajúcim od Ploskej je na očiach počas celého zostupu. Prístup chatára a jeho pomocníkov spolu s útulným zariadením radia túto chatu jednoznačne k tým lepším slovenským horským chatám. 27/11/03 ← späť Nahlásiť adminom zobraz: naopak, len posledný týždeň, ďalšie
Popri chate pod Borisovom som isiel v nedelu (10.6.) rano asi o pol osmej; nebolo tam ani nohy, to sa pri horskej chate len tak nevidi. Vzhladom k referenciam nielen na tejto stranke som do chaty ani nesiel... 13/06/18 07:02 adelmos
xbx: Ak by som tam išiel počas takej masovej akcie, potom by som rovno prešiel traverz Ploskej na Chyžky (cca. 2,5km), prípadne Mandolínu, či Salaš pod Suchým.

S osadenstvom chaty som nikdy nemal ani najmenší konflikt, ale ani tu neviem pochopiť tie raňajky až o 8., veď vyraziť skoro ráno na túru je vecou bezpečnosti v horách.
12/06/18 17:46 PaliT
xbx: posledne sme tiež bivakovali, aj keď chata bola prázdna, ale mala byť plná :) Chápem tvoje rozhorčenie, ale v horách vždy počítam s alternatívou, že útulňa/chata bude obsadená, chatár bude debil, medzičasom útulňa vyhorela alebo čokoľvek iné. Rátam či s bivakom, alebo dlhým zostupom po náročnom dni. Nepoteší to, ale nikto z nich nie je povinný turistu ubytovať, keď je plno, alebo je chata rezervovaná, alebo čokoľvek. To nie je útulok, ani domov sociálnych služieb. A ešte niečo, treba si prečítať tieto diskusie a vyberať si aj podľa toho, čo sa tu dočítaš. Borišovskú chatu mám rád, ale často radšej pokračujem ďalej. Alebo tam idem mimosezónu cez týždeň. Možností je veľa... 12/06/18 15:08 tomXX
kstturiec.sk/…/2015-05-29-zmluva-Borisov.pdf 12/06/18 13:58 Lesoň
Po posledných skúsenostiach mi nedalo sa nevyjadriť k udalostiam, ktoré sa udiali na chate a v jej okolí.
Začnem pekne od začiatku, aby som niekoho náhodou neprávom nepošpinil a teda uvediem všetky skutočnosti.
Ja s kamarátom sme plánovali hrebeňovku Velkej Fatry od Nolčova do Turčianskych Teplíc. Prespávať sme mali na útulniach, na to určených. Prvá noc v sedle Príslop dopadla úspešne. Nasledovalo cca 20km po hrebeni a druhú noc sme pánovali stráviť na salaši pod Borišovom. Po príchode na miesto, zhruba okolo 19:00 sme boli nepríjemne prekvapení. V budove a jej okolí bola skupina odhadom 15 chlapov. Usudzujúc podľa časomerných zariadení a ostatného vybavenia išlo o organizačný tým behu na Borišov, ktorý sa mal konať nasledujúci deň. Prespanie tu bolo nemožné a tak sme šli späť ku chate. Bolo cca 19:30 ked sme sa informovali ohľadne prenájmu izby. Bolo nám však oznámené, že ešte prídu kameramani a štáby z televizií (bolo takmer 8 hodín večer a v širokom okolí nebolo ani nohy okrem chatára, 5 ľudí a organizačného týmu na salaši poniže) a tak pre nás nie je voľná žiadna izba. Poprosili sme pána chatára, či sa nedá vyriešiť niečo s nižšímm komfortom na chodbe, alebo povale, …, kedže potrebujeme niekde len prečkať noc. Aj toto nam bolo odopreté, s tým že sa tu bude konať bujarý večierok a bez mihnutia okna nás poslal kade ľahšie. Išli sme ešte skúsiť salaš Sestričky ale ten je v dezolátnom stave. Kvôli nestálemu počasiu sme nechceli riskovať nocovanie pod širákom a tak sme boli nútení zostúpiť do doliny dalších 13km, samozrejme už po tme. Nebyť obrovskej dávky šťastia v podobe milých ľudí, ktorí nás značnú časť doliny zviezli autom, neviem ako by to dopadlo. Týmto by som chcel ešte raz poďakovať manželskému páru z Belej, ktorí nám veľmi pomohli.
Je normálne, že kvôli verejnej, neturistickej akcii, vpodstate vyblokujete jediné možné útočisko (rozumej 1 chata a 1 útulňa) na prečkanie noci v širokom okolí?
Je normálne, že uprednostníte biznis pred turistami, ktorým by chata mala slúžiť?
Je normálne, že necháte turistov o 8 večer na pospas osudu?
Ako som sa následne od viacerých zdrojov dozvedel, nie je to nič výnimočné. Potom vyvstáva otázka o vašej kompetentnosti vykonávať túto činnosť, akou je prevádzka horskej chaty.
Myslel som si, že na horách sú ľudia dobrosrdeční, ochotní jeden druhému pomôcť. Ale po týchto skusenostiach som stratil aj poslednú nádej. Ak sa budem v budúcnosti nachádzať niekde vo Veľkej Fatre a ak to bude v mojich silách, určite sa širokým oblúkom vyhnem tejto "chate".
12/06/18 13:10 xbx
Je zaujimave citat rozne skusenosti z chaty. Niekto pise pozitivnu skusenost, niekto zas negativnu. Kde je pravda? Ked citam tie negativne nikde nie je zmienka o niecom strasne zlom... Ale na druhu stranu je to chata a ceny za ubytovanie maju vysoke...

Ja pridam svoju: V zime som prechadzal z Ruzomberka do Telgartu po hrebeni Velka Fatra a Nizke Tatry (dosiel som len Certovicu kde som zavital k Marekovy do Domceku Horskej Sluzby) a kvoli pocasiu som nedosiel na Salas Pod Suchym. Musel som prespat na Sedle Ploskej. Chcel som si vyskusat zahrab (stan sa mi nechcelo skladat) a tak som si vyhrabal dieru do zafukaneho pristresku. Bol to zly napad kedze vsetko som mal mokre. K veci: v nahradnych veciach som prisiel rano na Chatu pod Borisovom a bez problemov mi v kuchyni vysusili niektore veci. Zvysok som si vysusil pri krbe. Takato pomoc a ochota je naozaj super a teraz mozno chvalim jednotlivcov a nie chatu aku taku kedze neviem ako sa tam ludia striedaju a ci pomahaju len podla nalady.
09/06/18 08:12 Pavol "Chodec" Horvath
PRIVATE: Presne ako recies. Ale uz som na Liptove zazil aj velmi dobre a srdecne sluzby, som si isty, ze sa to casom rozsiri.

Vela zavisi aj od dopytu. A kedze ten daleko presahuje kapacitu chaty, nevidim, ze by sa Borisov v buducnosti menil k lepsiemu. Mrzi ma, ze ako konzumenti ma tak vela ludi este stale nizke povedomie. Rad vidim, ked sa najde niekto, kto ho ma.
08/06/18 22:06 possum
Nuz, ja mam z noclahu na chate uprostred minuleho tyzdna celkom opacny dojem: Boli sme tam v ten vecer iba dve dvojice, inak ludoprazdno. Napriek tomu nas personal ubytoval do jednej malej izbicky, hoci mohli dat jednu dvojicu do jednej a druhu do inej izby. Takze vydychany vzduch, celu noc pri uchu chrapajuci neznamy, ba co viac, jeho partakovi prikazali spat hore na poschodovej, hoci aj dolna bola volna. Vraj tam este ktosi ma prist...neprisiel. Ale umysel personalu bol ocividne natlacit piatich cudzich spolu ako sardinky, hoci chata bola prazdna. Okienko v jedalni otvaraju (nekompromisne) az o 8:00 A kedze sme kvoli poobednym burkam potrebovali vyrazit skoro rano, museli sme odist bez ranajok, bez kavy alebo caju. Ked to porovnam s alpskymi chatami, kde na Appelhause chatarka bezne vstavala o 5:15, aby rozkurila v peci, aby prvi vyrazajuci turisti mali na stole vonavu kavu o 6:00, alebo na Hochkoenigu si chatar privstal, aby sa vsetci o 6:00 stihli naranajkovat a zist do udolia este pred prechodom hlaseneho frontu, je mi opat raz jasne, ze nabuduce zase pred slovenskou chatou dam prednost nejakej Huette alebu Hausu. Skoda, preskoda. 08/06/18 20:50 private
Bol som tam minuly tyzden dve noci a musim len pekne podakovat dobrym ludom chatarovi aj chatarocke. Bolo mi tam velmi, velmi dobre !!! 07/06/18 20:46 Poldo
Ja som tam bol raz, cez den na kofolu a bolo tam velmi vela ludi. Dokopy mozno do 100.
Obsluha normal, dokonca pri tom mnozstve ludi by som povedal, ze robili co sa dalo. (Pred 3 tyzdnami na Skalnatej chate u Kulangu to bol iny "dzez" :-)
A k tym cenam na Borisove, udajne im znacne dvihli najom.
18/08/17 19:18 remy
Poznám Stana osobne a je to fajn chlap.
Poznal som však celkom dosť ľudí čo im vadil. Prišli na náš Salaš a kritika ... Raz mal teplé pivo, lebo je to chyba, že nemá elektriku a chladničku ...
Na jar prišli turisti a sťažovali sa, že je protivný. Nuž keď ich slušne upozornil, že je po desiatej večer a treba už byť ticho nereagovali a tak ich prišiel neskôr dôraznejšie upozorniť ...
Nuž takí sme ľudia nikomu nevyhovieš vo všetkom.
18/08/17 18:33 UNCLE LACO
@ rast
ak si vezmeme sucasnu realitu , tak na hory psy chodia odcervene, takze s prenosom parazitarnych chorob to nie je take zerave. jJ keby bolo, zakon o ochrane prirody to od r.2002 povolil, nenarobime s tym nic.

spravatanap.sk/…/vodenie-psa-v-tanape-sk

V NP moze byt problem, ak su psy na volno a plasia chranene zvierata bud stvanim, alebo stekotom. Na stekot su citlive najma sviste, stekot implikuje predatora a teda zalezu do nor prestanu sa past.
Dalsie nebezpecenstvo pre majitela je, ked pes vybehne po medvedovi a privedie medveda naspat k majitelovi.

V TPN je celopôstny zákaz vodenia psov ( ...z wyjątkiem Doliny Chochołowskiej, do wysokości schroniska).
18/08/17 13:40 Peter61
pes bude iba pes pre druhých, pretoze k nemu nemaju taky vztah ako majitel, takze sa tomu niet co divit... často su aj majitelia rozni a neda sa na nich spolehnut. tam kde je viac ludi, tak pes moze robit problémy. Naviac do vysokych hor by ten pes chodit nemal, moze to byt probelem pre ostatne zvierata (choroby atd.) 18/08/17 12:49 rast
Súhlasím opossum je to tak.
Všetko to bolo, je a bude o ľuďoch...
Ja osobne tieto "grand hotely" nemusím. A nedajbože vopred oznámite, že máte psa, no koniec. To sa napočúvate a k tomu tie divné narážky, to by som mohla rozprávať :))
Pre mňa ako dobrovoľného kynologického záchranára (ruina, plocha) je môj pes parťák, ale pre iných to bude vždy iba pes...

18/08/17 10:24 olmeba
Borišov mám rád, obsluha či majiteľ bývajú trošku odmeranejší, ale to vôbec neriešim. Zrovna včera som sa rozprával s masérom, že problém dnešnej doby je, že veľa ľudí (nie Turistov) očakávajú lanovky, luxus a švédske stoly a majú potom prehnané požiadavky alebo očakávania na horských chatách, ktoré primárne nemajú ponúkať nijakú formu luxusu. Ja osobne dám dokonca prednosť útulni bez hospodára a vlastnej kuchyni, ako čo i len horskej chate. Ale to je presne o tých očakávaniach. Sám mám psa, ale viem akých frackov vedia mať iní ľudia (nevychovaní, nesocializovaní), takže pes a chata je vždy s výkričníkom... 18/08/17 09:02 tomXX
Pridaj príspevok RSS tejto témy
Kontrolný reťazec:
Pridaním diskusného príspevku súhlasíte s podmienkami použitia hiking.sk.