Vriace fórum

Diskusná téma K článku: Cez Poľský hrebeň ku Zbojníckej chate

Večer po návrate z menej náročnej túry sme si všetci posadali k mape a premýšľali, kam sa vybrať ďalší deň. Overili sme si predpoveď počasia, zrátali časové úseky a rozhodli sa prejsť na Zbojnícku chatu vo Veľkej Studenej doline cez sedlo Prielom. Začiatok aj koniec túry bol na Hrebienku a aj s pripočítaním rezervy na nepredvídateľné udalosti to vyzeralo tak, že z Hrebienka bez problémov stihneme poslednú lanovku dole.

Adamus

Skvela trasa - nadherne vyhlady - ale urcite sa oplati vybehnut aj na Vychodnu Vysoku :)

Kofoluska

Urcite ano - ked som videla tie vyhlady zo sedla Polskeho hrebena, aj som trochu lutovala. Ale fakt sa mi nexcelo a ten vietor k tomu, vynechali sme. Hadam sa tam niekedy este vratim a na tu Vysoku vybehnem. Aj s lepsim fotacikom :)

Kleofasz Kutya

Dakujem za reportaz z neokukanej tury neznamymi zakutiami nie az tak znameho pohoria. Len tak dalej!

Kornel

ale treba stihnut lanovku stoj co stoj :)))

Rc

az na tie davy turistov velmi pekna tura pre bezneho turistu s ciastocnym prechodom oboch casti tatier :)

Kofoluska

Kornel no ked kupis spiatocny listok tak ano :)))))

Kleo rado sa stalo. :)

Zdenči

z Hrebienka je to pohodlnejšie na kolobežke :-)

Kayel

Zo Zbojničky na Hrebienok som na jeseň mal tiež taký čas (myslím, že 1:06) a čudoval som sa, čo myslia tými dvomi hodinami :-)
Inak pekná reportáž, chystáme sa v lete, len ešte nevieme, ktorým smerom :-)

Kofoluska

Dakujem, som rada, ze sa paci. :)
Tiez sme to dali zo Zbojnicky za cca hodku a mozno nejake drobne. Kamarat tadial chodieva dost casto a nikdy mu to netrvalo dve hodiny. :)
Ak nexces liezt retazami smerom dole, prijemnejsie je ist tak, ako popisujem v tomto clanku -sice viacej nastupas ako naklesas, ale na druhu stranu nikde to stupanie nie je horibilne (snad okrem useku nad vodopad vo Velickej doline a potom k stupackam v sedle Prielom) a navyse - ked ides na Sliezsky dom zHrebienka, mas pred sebou minimalne polovicu cesty Gerlach a krasne vyhlady. V opacnom smere by si ho mal za chrbtom.

MisoB

Možno by bolo dobre dať do súladu popis trasy v úvode so skutočnosťou (štart=Hrebienok, koniec=stihli ste?), prípadne zosúladiť aj fakty... aby to niekoho nepomýlilo.

Ina.cz

Byla to před lety jedna z mých prvních túr v Tatrách. bylo mi 20, sbírala jsem zkušenosti a na řetězech , někde skoro v sedle jsem se "zasekla". Už si nepamatuji proč a na jak dlouho. Jen si pamatuji, že i když se za mnou vytvořila fronta dalších, cizích turistů, nikdo nestresoval. A až jsem se opět "rozpohybovala" ještě to ocenili! Asi díky tomu jsem si nevytvořila blok a dnes je mám ráda a v pohodě celkem prochozené.

Toudyk

Veľmi pekný popis. Hneď sa mi vynorili spomienky na môj prechod (zatiaľ aj posledný) sedlom Prielom. Avšak to bolo opačným smerom. Bol to moj prvý reálny kontakt s "reťazami". Keď som sa dostal na vrchol sedla v smere od Zbojničky, a videl čo ma čaká na opačnej strane, rozklepali sa mi kolena a srdce bilo o 106. Tiež som tip, co sa vyškrabe kamkoľvek-ale naspäť dole to je katastrofa. Našťastie som to zvládol bez ujmi na zdraví. Keď sme dorazili na Poľský hrebeň, rozhodli sme sa vystúpiť na Východnú Vysokú. A to bol veľmi zlý nápad. Po asi 15. minútach výstupu nás zalialo také "mlieko", že sme ani neviem ako dorazili na vrchol - viditeľnosť cca 3m. Čiže o výhľade sa nedá ani hovoriť. A ešte väčší šok bol, deď sme sa už chystali k návratu a zistili, že tam nie sme sami... Takže táto túre je až dodnes mojou najadrenalinovejšou. Úsmev na tvári nám, až v závere pri Velickom plese, vyčarovala rodinka svišťov.

Ondrejk

Co odporucate,tuto turu alebe prechod priecneho sedla pre menej skusenejsiu turistku (manzelku) :))Priecne som isiel a nezdalo sa mi to nejak tazke...

Pridaj reakciu

Pridaním diskusného príspevku súhlasíte s podmienkami použitia hiking.sk.