Komentár
K článku: Jarný výstup na Žľab a útulňu Zemlianku z Drietomy
nová témaK článku: Jarný výstup na Žľab a útulňu Zemlianku z Drietomy
nová témaPeter61 k článku: Turistov na Poľane napadol medveď dvakrát za sebou. Najhoršie bolo čakať na vrtuľník, báli sa, že sa vráti Horalka58: to je ako zo šlabikára medvede.sk/?action=prevencia
+ 37 ďalších príspevkovJanabilesova k článku: Potulky za krásami terchovských osád s deťmi Pridávam zábery z interiéru zvoničky U Marunov. Kľúče nám ponúkla pani, ktorá býva v dreveničke hneď pri zvoničke, ani sme nevedeli, že sa dá ísť dovnútra. Pote …
+ 10 ďalších príspevkovDaulagiri k článku: Jarný ťah z juhu na sever: Šahy – Hontianske Nemce Riadnu trasu si "zaťal" Maťo :-) Navonok nie až tak zaujímavé končiny, ale o to viac zážitkov si si užil haha :-) Zvery je tam ozaj dosť, zrejme pre absenciu pr …
+ 26 ďalších príspevkovK článku: Za jarnými kvetmi na Devínsku Kobylu s deťmi
nová témaMuska k článku: Atraktívna Hradová a malebné okolie Tisovca Uff, tak tam ešte rýchlo vybehnem. Mne sa to doterajšie "lezenie" hrebienka celkom páči/lo. :)
+ 13 ďalších príspevkovLaco neregistrovaný k článku: Ako stráviť dva týždne v Albánsku, Kosove a Čiernej Hore s deťmi (1) Pekný článok. Mne karta albanskeho vodafonu fungovala len v dosahu siete v Čiernej hore nie. Žeby nejaký roaming? A z Gjirokaster mi chýba fotka s R. Ficom 🤩. J …
nová témaMatobee k článku: Jesenno-zimný Slavkovský štít Jedným slovom nádhera. :-) Tiež som tam bol takto v jeseni, ale výhľady do diaľav boli obmedzenejšie a sniežiku bolo len kúsok na vrchole.
nová témaPeter61 k článku: Chcete zabiť medveďa? Ade.e , aj majster tesár sa utne.
+ 609 ďalších príspevkovVladeno k článku: Začína jarná uzávera vo Vysokých a Západných Tatrách. Čo je v tomto období povolené? Peter, asi tak. Že do .... Prepytujem. Voľakedy starý kolega vravel: "J..e Vám, priďte k nám...!"
+ 3 ďalšie príspevkyDaulagiri k článku: Za zakvitnutými čerešňami v Brdárke Svatopluk, teraz som si všimol tvoj dotaz. Z Rakovca som šiel po žltej na Babinú, kde som prespal v stane a druhý deň som pokračoval po žltej cez Vlachovo do Br …
+ 9 ďalších príspevkovK článku: Prístrešok v sedle Korcháň
nová témaMatobee k článku: Juhovýchodnou časťou Levočských vrchov v marci :-) :-) :-)
+ 3 ďalšie príspevkyK článku: Prístrešok Verehovka nad Benkovcami
nová témaMatobee k článku: Výlety okolo Melku Dobrý výlet v tomto ročnom období. Pekné sú veru mnohé tie stavby. Určite by im to pristalo aj so snehom. Ale tento február sme o ňom v nižších polohách mohli l …
nová témaPeter61: vrtulnik na horach action direct : vrtuľník viezol štátneho tajomníka Filipa Kuffu ponad Národný park Malá Fatra v piatok 5. 4. 2024 dennikn.sk/…/?cst=2e6421b7b2c…
+ 60 ďalších príspevkovLubo k článku: Zimná Krížna so záchrannou akciou Tato trasa je moja oblubena zimna klasika. Bol som to viac krat, na peso aj na skialpoch. Palec hore.
+ 4 ďalšie príspevkyMatobee k článku: Starý plášť cez Jeleniu horu a Čiernu skalu Bazin páčia sa mi tie pestré zábery zo zimných mesiacov. Zvyčajne nemusím ľudí na fotkách prírody, ale tvoja titulka je výnimka. Parádna. :-) Pred vyše týždňom …
+ 1 ďalší príspevokPavol.horvath k článku: Jaskyňa pod Havraňou skalou aktualne
+ 1 ďalší príspevok
Diskusná téma K článku: Nabíjacie ručné svietidlo Fenix UC30
Diskusná téma K článku: Nabíjacie ručné svietidlo Fenix UC30
Kedy naposledy ste držali v ruke klasické svietidlo? Musím sa priznať, že to bolo už poriadne dávno. Ako turista som veľmi rýchlo prešiel na čelovku a klasická „baterka“ u mňa upadla do zabudnutia. Dnes vám predstavím kompaktné nabíjacie svietidlo Fenix UC30, ktoré sa vyznačuje nízkou hmotnosťou (126 g), vysokým výkonom (svetelný tok 960 lm, dosvit 204 m) a odolnosťou.
Bolo by dobré odskúšať výdrž aj prinižších teplotách, nakoľko sa jedná o nabíjaciu batérku (svietidlo :-) ).
lepsie clanky 18650 su aj elektronikou, ktora chrani baterku proti vybitiu. Su ale trochu dlhsie, to baterky sa ale vacsinou v pohode vlezu. Za dobru cenu sa daju kupit na dx.com s postovnym zadarmo. Treba si kupit viac a potom je clovek vzdy pripraveny a ma nabitu aspon jednu baterku.
lukas: Pri Li-ion/Li-pol akumulatoroch sa neda spolahlivo urcit zostavajuca kapacita iba podla napatia clanku. Lebo po nabiti ma 4.2V, potom rychlo klesne na nominalnych 3.7V kde sa drzi takmer stabilne a az tesne pred vybitim klesne vyraznejsie. No a ist pod 3.3V je uz riziko pre zdravie aku. Preto sa pouzivaju merace naboja alebo ine specilizovane obvody, ktore meraju aj teplotu aku, lebo Li-xxx maju silnu zavislost kapacita-teplota a pri nulovych teplotach ide kapacita aj o 30% dole, v hlbsom mraze este viac. Cize ak planujete pouzivat baterku aj v mrazoch, je lepsie pouzit model s NiMh aku.
Ale v konecnom dosledku, ak ma baterka poskytovat fukciu presneho merania zostavajucej kapacity, ide to na ukor ceny a spolahlivosti, lebo musi obsahovat aj mikroprocesor a dalsie spominane obvody. No a vyrobca si to necha dobre zaplatit...
Ako dlho bude svietit v aktualne dostupnom rezime sa pri UC30 neda zistit.
Ide mi skôr o to, že ak baterku dlhšie nepoužívam a už som zabudol v akom stave som ju odložil, či dokážem nejako odhadnúť zostávajúcu kapacitu. Je síce pravda, že keď má integrované nabíjanie, dá sa nabiť veľmi pohodlne, ale to ma väčšinou po akcii nenapadne a často keď sa idem večer previezť na biku už na to nieje čas.
Čelovka ktorú používam dokáže vypínačom vyblikať napätie batérie na desatinu V, tak mám dobrý prehľad.
UC30 vie kôli nabíjaniu merať napätie, má aj podsvietený vypínač, mohli to tiež takto poriešiť.
Axel: nemam pristroj na meranie napatia, takze to neviem pomerat
PaliT: existuju originalne i neoriginalne drziaky. Baterku som dostal bez drziaku tak som improvizoval. To uchytenie na fotke je jednoduche, lacne a hlavne ucinne. Nidy z neho baterka nevypadla. Ani pri vysokych rychlostiach v terene , kde tlmice pracovali naplno. Okrem ineho ma vyhodu v tom, ze sa da baterka rychlo sklopit. Vyuzitie to ma hlavne pri jazde na cestach, ked ide v protismere auto. 960 a 400lm je uz dost vela na to, aby oslnilo vodica v protismere. Hladat tlacidlo a prepinat na nizsi rezim pri jazde v noci je dost neprakticke a dost nebezpecne, preto som pri strete s protiiducim autom tlmil svetlo sklopenim baterky.
lukas: Informacia o trojitom zablikani kazdych 5 minut je od vyrobcu. Do textu som zabudol uviest, ze baterka indikuje vybitie z predstihom - blikanim obladacieho tlacida na cerveno kazdu 3 sekundu. Po zacati upozornenia je mozne na kratko zapnut najvykonnejsi rezim. Po urcitom case je vsak dostupny iba nizsi rezim 400 lm. Nemam vsak overene, aky casovy usek od zacatia indikacie je dostupny rezim 960 lm. Vybijanie je postupne. Najprv su dostupne vsetky rezimy, potom iba 3, neskor iba 2 a nakoniec iba 1. Nikdy som baterku nevybil na 100%, preto neviem ako dlho to trva. Pri testovani v terene som ju nikdy nepouzival dlhsie ako 2-3 hodiny. Vyuzival som hlavne rezimy 960 a 400 lm. Najnizsi rezim je vyslovene nudzovka a mal by vydrzat desiatky hodin. Netreba sa bat totalneho vybitia baterky.
Za 400 je originalny drziak...
To mas ako s original prislusenstvom k autu, k mobilu,... Vlastne ku vsetkemu. Slusne povedane, predrazene.
drziaky na tieto baterky stoja okolo 60-80 Kc, tych 400 sa mi zda prehnane.
aukro.cz/…/listing.php?p=2…
Vdaka za poucenie vo veciach, ktore su mi jasne.. ;-) (Pre zaujemcov o dalsie vzdelanie alebo objasnenie odporucam nahodit do vyhladavaca skratku CCCV).
Len tie nabijacie obvody obcas preventivne odpajaju uz pri 4.15. V tom horsom pripade dovolia cez 4.2. Preto som bol zvedavy, ako si s tym poradi vstavana elektronika verzus seriozna nabijacka v cene tohto svietidla...
Ked uz rozoberame tu kapacitu, Fenix sa ani nemusi s Panasonicom. Lebo v case, ked su na trhu clanky o kapacite 3100 resp. 3400, je pouzivanie 2600-iek sice mainstream (kapacita vs. cena), ale pri 60 eurach za svietidlo mi pripada byt investicia povedzme 3 eur navyse do clanku s kapacitou vyssou o 30% adekvatna...
Snimac teploty tam byt moze, ale vyuzit sa vobec nemusi a svietidlo moze ist kludne na 100%, kym sa neuvari. Co je samozrejme zle. Preto aj otazka na teplotu pocas prevadzky naplno bola namieste. Lebo je to lahucke, vela materialu tam teplo odoberat nemoze.
Axel: typ 18650 je standartny Li-ion akumulator co ma nominalne napatie 3.7V (4.2V pri plnom nabiti) a kapacitu ~2600mAh. Nabijanie bude zrejme riadit jednoucelovy obvod, v sortimente ich ma kazdy vyrobca polovodicov. Nabija sa konstantnym prudom az po dosiahnutie 4.2V, potom sa nabija konstantnym napatim 4.2V a caka sa pokial nabijaci prud neklesne na 10% pociatocneho nabijacieho prudu (ktory byva 0.2 - 0.7 C). Nevidim dovod, aby to v tejto baterke bolo inak. No a LED zase zdroj konstantneho prudu + snimac teploty podlozky...
Bude tam tepelne cidlo, co je potom OK, vie sa to ustrazit samo, aby si neznicil LED.
Vies este premerat, na kolko voltov nabija vnutorna nabijacka? Tej kapacite 2600 budeme verit...
PaliT
Maju takyto doplnok: kronium.cz/…/prod_913.html
Zaujímavo to vyzerá a použil by som ju hlavne na bajk, ale spôsob uchytenia na fotke sa mi zdal predsa trochu "awkward"... Nemá tu niekto tip na solídnejší úchyt?
Tlačidlo začne blikať na červeno až keď je akumulátor celkom prázdny, či je tam ešte nejaká rezerva a dá sa aspoň na chvíľu spustiť turbo režim?