Komentár
K článku: Ľahká túra na lyžiach v Höllengebirge na Alberfeldkogel a Helmeskogel
nová témaK článku: Ľahká túra na lyžiach v Höllengebirge na Alberfeldkogel a Helmeskogel
nová témaPeter61 k článku: Medvede už nespia Soňa , si fakt riadne zvedavá ! -)))) dennikn.sk/…/?cst=359afb8c4d2…
+ 425 ďalších príspevkovHanicka k článku: Cesta SNP alebo slovenské Camino (1): z Duklianskeho do Úhornianskeho sedla Áno, máš pravdu, chybne som to uviedla. Plán bol z Hervartova do Terne, a ďalší deň potom Janov ihrisko… ten je samozrejme až za Veľkým Šarišom.
+ 1 ďalší príspevokMartin knor k článku: Výstup na Triglav z doliny Krma s nocľahom na chate Planika Pri Aljazevom dome okolo 10.11 nebolo po snehu ani stopy. Valili sa tam po lukach potoky vody z dazda. Ako to vypadalo vyssie netusim, lebo bola hmla. Ale Aljaz …
+ 8 ďalších príspevkovCyro k článku: Zleteli orly z Tatry, terény, ako sa patrí ...už tradične parádne čítanie!
+ 2 ďalšie príspevkyTono k článku: Altánok na Šanci (pod borovicou) No paráda. Inak kúsok od rozhľadne, neďaleko TIM Nad Švabľovkou sa nachádzajú celkom slušne zachovalé opevnenie vojenského tábora z 15. storočia. zbgis.skgeodes …
nová témaMatobee: Staré a raritné smerovky Úlovky z posledných mesiacov. Pri samote Zabry nad Trúbiacim kameňom. V dolinke Krupinice za Medovarcami 3.Levočské vrchy. Nad dedinou Tichý Potok
+ 307 ďalších príspevkovPavel Forgáč k článku: Hradná chatka Tematín Ako sa tu nižšie píše nová útulňa je v objekte kde bola stará. Len je v podkroví a vstup je trochu ukrytý za hradbou. Ide sa do nej po rebríku. Kapacita tak 3 o …
+ 18 ďalších príspevkovPavel Forgáč k článku: Zemľanka nad Hrádockou dolinou Zemľanka je už dosť rozpadnuta. Na noc určite nevhodné. Ale dalo by sa ešte ukryť aspoň pred dažďom. Išiel som okolo 9.3.2024.
+ 1 ďalší príspevokPavel Forgáč k článku: Medvedica Išiel som okolo 9.3.2024. Do búdy zrejme trochu zateká. Strecha by už potrebovala väčšiu opravu. Inak ok. Dnu čisto. Pri útulni pribudol nový veľký prístrešok s …
+ 33 ďalších príspevkovPavel Forgáč k článku: Veľkofatranská Tlstá a Ostrá v zime – okruh z Blatnice Tento okruh mám tiež rád. V zime som tam ešte nebol. Raz som tadiaľ šiel v skorú jar a na Tlstej aj Ostrej už boli len fľaky snehu. No na Bagľovom kopci som sa …
+ 5 ďalších príspevkovPavol.horvath k článku: Ako kakáte v lese? cezhory.sk/co-je-najvacsou-ha…
+ 41 ďalších príspevkovK článku: Bývalá Veľká Poľana
nová témaPeter Šufliarsky k článku: Richard Gasperotti: Cieľom v Guatemale bolo vyliezť a zjazdiť tri aktívne sopky za tri dni Zaujímavý projekt a poriadny výkon. Je fajn mať na expedícii dobrého fotografa - veľmi pekné fotky
+ 1 ďalší príspevokK článku: Hlaváčiky a poniklece pri Hlohovci, rozhľadne okolo Žiliny a kysucké horské samoty
nová témaTomas Vohlarik k článku: Rozprávková zima na Bielom kríži pekna prechadzka, chybaju tie casy, ked aj v nizsich polohach napadlo vela snehu a my sme zimne na zimne prechadzky mohli chodit za kazdou dedinou. ja som podob …
+ 1 ďalší príspevokPavol.horvath k článku: O útulniach a ich obnove s Paľom Timkom Zaujimave...
+ 180 ďalších príspevkovPavol.horvath k článku: Útulňa Chotárna pod Mindžovou foto
+ 37 ďalších príspevkovPavol.horvath k článku: Útulňa Drina na Čergove Na Drine vsetko v poriadku
+ 98 ďalších príspevkovPavol.horvath k článku: Útulňa Cabanka pri Kordíckom sedle este fotky
+ 93 ďalších príspevkov
Diskusná téma K článku: Verejná doprava a turistika (1. časť) - história
Diskusná téma K článku: Verejná doprava a turistika (1. časť) - história
Verejná doprava primárne slúži preprave cestujúcich do zamestnania, škôl, zdravotníckych zariadení a pod. Nemožno však spochybniť ani výrazný prínos verejnej dopravy v oblasti rekreácie, najmä z pohľadu jej ekologickej prijateľnosti v porovnaní s individuálnou automobilovou dopravou. V prvej časti článku sa pozrieme na vzťah verejnej dopravy a turistiky v historickom kontexte. Obsiahnuť rozsiahlu problematiku v rámci jedného článku je veľmi náročné, no pokúsime sa podať aspoň základný prehľad. Po nej bude nasledovať druhá časť zameraná na zhodnotenie súčasného stavu verejnej dopravy z pohľadu nárokov turistov.
Čiernohronská železnica :"Zkuste to bez drátú, pane Marconi"
chz.sk/…/ciernohronska-zelezn…
Ako prejsť najdlhšiu turistickú trasu s pomocou verejnej dopravy
imhd.sk/…/Ako-prejsť-najdlhši…
oprava :
"električky na Dunaji"
Električky pre Čiernohronskú lesnú železnicu :
poďľa rozhlasu Švajčiari ich oklamali ! Mali dodať jazdenky a dodali nové (r.v.1992)
chz.sk/…/svajciarsko-doda-ele…
elktričky v Dunaji :
vlaky.net/…/?scroll=diskusia
príspevok zmazaný pre nesúlad s pravidlami HIKING.SK
nemusieť sa
na Štefáničku trepať pešo, ale sa pekne vyviezť:-) Ktohovie, ako by sme sa na to pozerali pred tými 90 rokmi
historyweb.dennikn.sk/…/ako-z…
Super galeria, niektore fotky su unikatne... kde ich autor vykutral?
Zaujal ma Tónov príspevok. Pokiaľ čítam jeho články, tak som zistil, že najviac osvedčené sú nočné rýchliky z Bratislavy smerom na východ :) Od nich sa dá dostať na mnohé nástupné miesta skoro ráno a tým pádom sa dajú chytať prvé ranné spoje na mnohé nástupné lokality.
A súhlasím s tými viacdňovými akciami vo vzdialenostiach nad 200km.
U nás z dolných Kysúc sa ťažšie chytajú skoré ranné spoje, ešte že aspoň v Kysuckom Novom Meste stojí ranný rýchlik Bohemia. Ten sa dá na vzdialenejšie lokality využívať najviac. Akurát dosť zvykne meškať, takže s tým treba počítať.
Pre Vlado 2: škoda toho autobusu z Královej Lehoty do Čierneho Váhu, ešte 23/11/1992 som štartoval vo Svaríne, vyštveral sa na V. Bok a zošiel do Malužinej a
30/12/1992 som štartoval na Č. Váhu a prešiel do Heľpy
( táto cesta sa dá ísť iba v zime, je to po tvrdom povrchu ). A paradoxom tohoto výletu bolo, že som začal "doma" a vracal sa do Prahy, Č.R. z cudziny. A priznám sa, bolo mi strašne smutno...
No neviem, veru... Spomínam si, ako som z Košíc chodieval v roku 1984 do Zádielu a bolo pomerne dosť vlakov obidvomi smermi. Keď sme nie veľmi dávno zišli od Sorošky do Jablonova, bolo skoré popoludnie na veľkonočný pondelok a zadal som do vyhľadávača spojenie do Zádielu, kde sme mali zaparkované auto a neveriacky som zízal na displej: prvý spoj išiel až o pol šiestej ráno! Žiadny vlak, žiadny autobus jednoducho nešiel a napokon sme museli ísť stopom.
Nerobím si ilúzie o minulosti, ale som si istý, že verejná doprava nesmierne upadla v mnohých regiónoch.
Posolstvo znie: seďte doma a čumte do bedne. Tak mi to aspoň pripadá.
Zajtra akurát idem využiť po dlhých rokoch vláčik do Sološnice. :) To je príklad, ako to pri dobrej vôli ide.
Ospravedlňujem sa, som mimo tému. TONO, my sme na tom rovnako, začal som 1978 a chodím doteraz. Ešte vždy tých 1500 m výškových a 30 km dialkovych urobím.
Ak môžem - "dŕžme sa". Na dopravu mám ten istý názor.
Ja mam na rozdiel od vacsiny diskutujucich z verejnou dopravou vcelku dobre skusenosti. Chodím takto uz od rokov 1978/79 az doposial. Zatial sa mi vo drvivej vacsine pripadov nestalo, ze by som sa nedostal v normalnom case na hociktore miesto v SR, odkial by som vyrazal/schadzal do/z hor. Je to mozo tym "mojim spravnym know-how" ktory som si vypracoval za tie roky. Mozno je to aj tym, ze nad 200 km od BA chodim takmer vylucne do hor na min. dva dni. Inak trochu nechapen niektorych diskuterov co tu riesia osobne veci vhodne skor na porat vlaky.net ako na turisticky web :)
Ozývam sa z Vrboviec - dnešné cestovanie to bol tiež dobrý adrenalin - zdravím všetkých :-)
Tak da sa celkom dobre skombinovat ked je to potreba auto s verejnou dopravou, v pohode sa da chodit na tury aj autom, nevidim v tom nejaky velky problem. Aj na otocku to ide. Ked je ludi viac, tak je to uplne idealne.