Komentár
Martina detvanová: Problémy s registráciou Dobrý, zabudla som prihlasovacie meno, viete mi s tým pomôcť? Chcela by som sa prihlásiť. Ďakujem
+ 755 ďalších príspevkovMartina detvanová: Problémy s registráciou Dobrý, zabudla som prihlasovacie meno, viete mi s tým pomôcť? Chcela by som sa prihlásiť. Ďakujem
+ 755 ďalších príspevkovK článku: Nočný lejak
nová témaZdenči k článku: Ako stráviť dva týždne v Albánsku, Kosove a Čiernej Hore s deťmi (2) Vlani sme dali so synátorom 11-dňový roadtrip Srbsko, Bosna Hercegovina, Čierna hora a trošku aj Chorvátsko a ostalo ešte mnoho miest, ktoré by sme chceli vidie …
+ 9 ďalších príspevkovPeter61 k článku: Kysuckými samotami Turzovskej vrchoviny Svaťo :-) Na pobavenie: Pionýři ve fotokroužku v Týništi n.O. nerozuměli slovensky, tak desátník spustil česky. Neskôr Dobeš a Nohavica boli naši obľúben …
+ 17 ďalších príspevkovK článku: Jarná Omšenská Baba, Jánošíkove diery a čerešňové sady v Brdárke
nová témaK článku: Spustili program Živé chodníky 2024 na obnovu turistickej infraštruktúry a značenia
nová témaSosal k článku: Chata Volovec Tak pan správce se mi už ozval. Otevřeno bude :)
+ 61 ďalších príspevkovPeter61 k článku: Kliešte sa posúvajú vyššie čipovanie proti KE : pozornakliesta.sk/?utm_campai…
+ 145 ďalších príspevkovK článku: Známym a predsa neznámym masívom Devínskej Kobyly
nová témaTono k článku: Krajinou vyhasnutých vulkánov – od Sovieho hradu po Steblovú skalu Kusok juznejsie od Hajnacky sa nachádza zaujimava Kostna dolina, paleontologicky lokalita s nalezmi kostrovych pozostatkov zvierat z tretohor. Ale pozor, roklin …
+ 6 ďalších príspevkovBazin k článku: Ako stráviť dva týždne v Albánsku, Kosove a Čiernej Hore s deťmi (1) Nadhera !
+ 5 ďalších príspevkovPeter61 k článku: Národné parky sú nefunkčné, akú reformu by potrebovali? Soňa, tú modrú na titulke si vyrobyla fotošokom, alebo polarizérom ? odomk.: dennikn.sk/…/?cst=dfe885e641e…
+ 44 ďalších príspevkovPeter61 k článku: Želobudzká skalka a zaujímavosti Poľany Soňa : Malachovské skalky nad Banskou Bystricou ( odmkol som ) dennikn.sk/…/?cst=b7bbfb4a2de…
+ 7 ďalších príspevkovSebastian.bena99: Práca Na Horách Dobrý deň , mám 24 rokov hľadám si prácu na horách. Ďakujem za ponuky.
+ 88 ďalších príspevkovTomas Vohlarik k článku: Jesenno-zimný Slavkovský štít ako vzdy nadherne fotky Peto. tak taketo krasne su vyhlady zo Slavkovskeho stitu. pri mojej navsteve sa mi podarilo minut kriz na vrchole kvoli hmle. ale nieked …
+ 3 ďalšie príspevkyMisoB: TuristickaMapa.sk - fórum Názvy zmeníme podľa aktuálneho stavu v teréne, možno predtým boli názvy TIM odlišné. Názov Dielnica sa z "technických" príčin nevykresľuje, lebo spadá práve na …
+ 3327 ďalších príspevkovWaldi k článku: Cerová vrchovina je pohorie s magickým hradom a skalným vodopádom. Pozrite si deväť najkraších túr v ňom Dovoľte, aby som týmto vyjadril najhlbšie uznanie a obdiv k nájdeniu tejto lokality, ktorá je zatiaľ vhodná pre pohyb hajkerov po vonku. V zmysle štúdie "Odhad …
+ 5 ďalších príspevkovPeter61: Expresky "Jako reklama na bd expresky působivé, ...samozřejmě přeju uzdravení a příště více cest na OS." lezec.cz/clanek.php?key=18426…
+ 95 ďalších príspevkovPeter61 k článku: Nový návštevný poriadok v Tatrách rozširuje možnosti pre skialpinizmus, no pridáva nové povinnosti a zakazuje vstup so psom do vysokohorského prostredia JAMES : Obsah kurzu ľahkého horolezectva, leto aj zima. horolezecka-skola-james.sk/do…
+ 27 ďalších príspevkovPaliT k článku: Turistov na Poľane napadol medveď dvakrát za sebou. Najhoršie bolo čakať na vrtuľník, báli sa, že sa vráti Najväčší problém je, že táto PR bitka sa nedá vyhrať. Vládnej garnitúre sa podarilo obsadiť mediálny priestor a vystrašená verejnosť, ktorá nemá takmer nijaké r …
+ 47 ďalších príspevkov
Diskusná téma K článku: Verejná doprava a turistika (1. časť) - história
Diskusná téma K článku: Verejná doprava a turistika (1. časť) - história
Verejná doprava primárne slúži preprave cestujúcich do zamestnania, škôl, zdravotníckych zariadení a pod. Nemožno však spochybniť ani výrazný prínos verejnej dopravy v oblasti rekreácie, najmä z pohľadu jej ekologickej prijateľnosti v porovnaní s individuálnou automobilovou dopravou. V prvej časti článku sa pozrieme na vzťah verejnej dopravy a turistiky v historickom kontexte. Obsiahnuť rozsiahlu problematiku v rámci jedného článku je veľmi náročné, no pokúsime sa podať aspoň základný prehľad. Po nej bude nasledovať druhá časť zameraná na zhodnotenie súčasného stavu verejnej dopravy z pohľadu nárokov turistov.
Čiernohronská železnica :"Zkuste to bez drátú, pane Marconi"
chz.sk/…/ciernohronska-zelezn…
Ako prejsť najdlhšiu turistickú trasu s pomocou verejnej dopravy
imhd.sk/…/Ako-prejsť-najdlhši…
oprava :
"električky na Dunaji"
Električky pre Čiernohronskú lesnú železnicu :
poďľa rozhlasu Švajčiari ich oklamali ! Mali dodať jazdenky a dodali nové (r.v.1992)
chz.sk/…/svajciarsko-doda-ele…
elktričky v Dunaji :
vlaky.net/…/?scroll=diskusia
príspevok zmazaný pre nesúlad s pravidlami HIKING.SK
nemusieť sa
na Štefáničku trepať pešo, ale sa pekne vyviezť:-) Ktohovie, ako by sme sa na to pozerali pred tými 90 rokmi
historyweb.dennikn.sk/…/ako-z…
Super galeria, niektore fotky su unikatne... kde ich autor vykutral?
Zaujal ma Tónov príspevok. Pokiaľ čítam jeho články, tak som zistil, že najviac osvedčené sú nočné rýchliky z Bratislavy smerom na východ :) Od nich sa dá dostať na mnohé nástupné miesta skoro ráno a tým pádom sa dajú chytať prvé ranné spoje na mnohé nástupné lokality.
A súhlasím s tými viacdňovými akciami vo vzdialenostiach nad 200km.
U nás z dolných Kysúc sa ťažšie chytajú skoré ranné spoje, ešte že aspoň v Kysuckom Novom Meste stojí ranný rýchlik Bohemia. Ten sa dá na vzdialenejšie lokality využívať najviac. Akurát dosť zvykne meškať, takže s tým treba počítať.
Pre Vlado 2: škoda toho autobusu z Královej Lehoty do Čierneho Váhu, ešte 23/11/1992 som štartoval vo Svaríne, vyštveral sa na V. Bok a zošiel do Malužinej a
30/12/1992 som štartoval na Č. Váhu a prešiel do Heľpy
( táto cesta sa dá ísť iba v zime, je to po tvrdom povrchu ). A paradoxom tohoto výletu bolo, že som začal "doma" a vracal sa do Prahy, Č.R. z cudziny. A priznám sa, bolo mi strašne smutno...
No neviem, veru... Spomínam si, ako som z Košíc chodieval v roku 1984 do Zádielu a bolo pomerne dosť vlakov obidvomi smermi. Keď sme nie veľmi dávno zišli od Sorošky do Jablonova, bolo skoré popoludnie na veľkonočný pondelok a zadal som do vyhľadávača spojenie do Zádielu, kde sme mali zaparkované auto a neveriacky som zízal na displej: prvý spoj išiel až o pol šiestej ráno! Žiadny vlak, žiadny autobus jednoducho nešiel a napokon sme museli ísť stopom.
Nerobím si ilúzie o minulosti, ale som si istý, že verejná doprava nesmierne upadla v mnohých regiónoch.
Posolstvo znie: seďte doma a čumte do bedne. Tak mi to aspoň pripadá.
Zajtra akurát idem využiť po dlhých rokoch vláčik do Sološnice. :) To je príklad, ako to pri dobrej vôli ide.
Ospravedlňujem sa, som mimo tému. TONO, my sme na tom rovnako, začal som 1978 a chodím doteraz. Ešte vždy tých 1500 m výškových a 30 km dialkovych urobím.
Ak môžem - "dŕžme sa". Na dopravu mám ten istý názor.
Ja mam na rozdiel od vacsiny diskutujucich z verejnou dopravou vcelku dobre skusenosti. Chodím takto uz od rokov 1978/79 az doposial. Zatial sa mi vo drvivej vacsine pripadov nestalo, ze by som sa nedostal v normalnom case na hociktore miesto v SR, odkial by som vyrazal/schadzal do/z hor. Je to mozo tym "mojim spravnym know-how" ktory som si vypracoval za tie roky. Mozno je to aj tym, ze nad 200 km od BA chodim takmer vylucne do hor na min. dva dni. Inak trochu nechapen niektorych diskuterov co tu riesia osobne veci vhodne skor na porat vlaky.net ako na turisticky web :)
Ozývam sa z Vrboviec - dnešné cestovanie to bol tiež dobrý adrenalin - zdravím všetkých :-)
Tak da sa celkom dobre skombinovat ked je to potreba auto s verejnou dopravou, v pohode sa da chodit na tury aj autom, nevidim v tom nejaky velky problem. Aj na otocku to ide. Ked je ludi viac, tak je to uplne idealne.