Komentár
Matobee k článku: Kysuckými samotami Turzovskej vrchoviny Pavel veru dal som si takýto okruh prevažne po červenej. Tak sa mi tam páčilo, že som sa rozhodol plopísať pekné miesta. Ja som si tie české ŠPZ na samotách nev …
+ 14 ďalších príspevkov
Diskusná téma K článku: Verejná doprava a turistika (2. časť) - súčasnosť
Diskusná téma K článku: Verejná doprava a turistika (2. časť) - súčasnosť
V druhej časti pokračovania článku sa pozrieme na súčasný stav verejnej dopravy a jej použiteľnosť z pohľadu turistov či cyklistov. Tak ako v prvej časti článku, našu pozornosť zameriame opäť na železničnú a autobusovú dopravu. Osobitný priestor venujeme aj cyklobusom, ktoré majú v rámci Slovenska zatiaľ krátku históriu, sú však veľmi vhodným nástrojom prepájania verejnej dopravy s využívaním rekreačného potenciálu.
Svatopluk Štěpánek - ja keď som išiel tento rok z Prahy tak niekde pri Kolíne spadlo trakčné vedenie a do Bratislavy sme meškali 180 minút :D. Zatiaľ moje najväčšie meškanie vlaku, ktoré som zažil. Našťastie som si kúpil lístok len po Bratislavu a tak mi bolo jedno ktorým vlakom pôjdem odtiaľ domov.
Iba na odlahčenie - ja chodím z Prahy, ČR, B'lava, Ostrava-Svinov, to sú moje neuralgické body.
Raz som urobil pekný výlet Praha - Ostrava-Svinov - Praha, keď mne ušiel spoj do Zvolena a musel som sa vrátiť.
Keby len to ale zrušili aj priame rýchliky na južnej trase Bratislava - Košice. Zas sa bude prestupovať vo Zvolene na regionálny REX do Košíc. Pri pravidelnom meškaní vlakov z BA to bude na prestup zaujímavé. Už doteraz boli dosť blbé spoje do Cerovej vrchoviny, južnej časti Veporských, Stolických vrchov a Slovenského krasu. Teraz sa tam dostať v rozumnom čase bude prakticky nemožné.
Reforma grafikonu pravdepodobne vychádza z oveľa prostejších pohnútok - jednoducho "nejsou lidi". Tuším to aj avizovali, kvôli covidu, pristupujú k mimoriadnej zmene grafikonu.
Možno sa to týka aj tejto vašej linky.
Aj mňa to naštvalo a preto preposielam všetkým známym.
A samozrjeme vypisujem a posielam formulár.
Navyše s BBSK o tomto novom grafikone nikto nerokoval. Doručený bol ako hotová vec...
Jedná sa o tzv. "Reformný GVD" spracovaný až po predložení "Konečného" návrhu Cestovného poriadku ŽSR (GVD) pre obdobie 2021/2022, a to na základe požiadaviek Ministerstva financií SR po dohode s objednávateľom Ministerstvom dopravy a výstavby SR o postupnej reforme verejnej železničnej dopravy a z prebiehajúcej implementácie zámerov Plánu dopravnej obslužnosti SR, pričom predložený "Reformný GVD" neprešiel štandardným konaním s vyjadrovaním BBSK v zmysle § 38 písm. b) zákona č. 514/2009 Z. z. o doprave na dráhach a § 105 ods. 3 zákona č. 513/2009 Z. z. o dráhach a o zmene a doplnení niektorých zákonov a na BBSK bola v rozpore s § 82 vyhlášky MDPaT SR č. 351/2010 Z. z. o dopravnom poriadku dráh až dňa 05./08.11.2021 doručená len konečná verzia znenia cestovného poriadku.
Tomáš k iniciatíve sa rád pridám. Tiež som posledné roky a najmä tento rok viackrát tento skorý ranný vlak využil. Keď som sa v pondelok dozvedel o jeho zrušení bolo mi až do plaču. Bol to skvelý vlak aj keď je pravda, že chodil väčšinou takmer prázdny. Ale minimálne pre nás turistov je veľká strata.
Jedni z posledných záberov z neho spred 2 týzdňov. :-(
ad 12,56: ide o tzv. regionálny expres Banská Bystrica – Margecany
Vďaka plánovaniu železníc prišla opäť cestujúca verejnosť o legendárny rýchlik Horehronec. Pomenovanie Horehronec už dávno nepoužívajú, ostalo len obyčajné číselné označenie vlaku. Súčasný rýchlik prichádza do Telgártu o 11.39 h, do Stratenej o 11.58 h a do Dediniek o 12.04 h, čo sú skutočne časy vhodné na celodenné túry. A na kávičku tam asi človek cestovať nebude. Treba bombardovať železnice sťažnosťami a podnetmi cez e-formulár na zssk.sk/zakaznicke-podania/, aby vrátili rýchliku pôvodný harmonogram so skorým odchodom z Banskej Bystrice po 6-tej hodine rannej vo všetky dni týždňa. Čím viac podnetov verejnosť pošle, tým väčšia je šanca na nápravu dnešného stavu, ktorého produktom bude nízka vyťaženosť spoja a teda následné argumentovanie o tendenčné zrušenie rýchlika. Navyše alternatívne spojenie osobným vlakom z Brezna do Slovenského raja už roky neexistuje počas víkendov. Súčasným stavom spojenia úplne odrezali Kráľovohoľské Tatry, Slovenský raj a severnú časť Slovenského rudohoria od cestujúcej verejnosti.
konečne budem mať možnosť otočiť Oravice ako jednodňovku. doteraz nebola možnosť sa tam dostať v rozumnom čase. už len počkať 4mesiace. ruky ma už teraz svrbia.
konečne je - autobus Bukowina Tatrzańska - Zakopane - Oravice - Dolný Kubin. Tu stranka po slovensky:
eurolinka.sk/?fbclid=IwAR01Qm…
Neviem, kam to dať. Váš sused viac a viac bližší. Vlak z Popradu do poľskej Muszyny:
severovychod.sk/…/vlakove-pre…
Od 29. VI. : KE - Plaveč - Muszyna a späť.
2xd. v So, Ne
slovakrail.sk/…/kcp_188.pdf
počas mája a júna premávajú turistické vlaky po gemerských tratiach Košice - Zádiel - Gombasek - Plešivec - Muráň / Slavošovce a späť. Viac na vylety.kosiceregion.com/gemer…
Skibus - BB a okolie
banskabystrica.sk/?program=51…0id_ci=192848