Prejdi na obsah

Hiking.sk Zavrieť

Prihlás sa do svojho konta
alebo sa zaregistruj

Vriace fórum

Diskusná téma K článku: Verejná doprava a turistika (2. časť) - súčasnosť

Diskusná téma K článku: Verejná doprava a turistika (2. časť) - súčasnosť

V druhej časti pokračovania článku sa pozrieme na súčasný stav verejnej dopravy a jej použiteľnosť z pohľadu turistov či cyklistov. Tak ako v prvej časti článku, našu pozornosť zameriame opäť na železničnú a autobusovú dopravu. Osobitný priestor venujeme aj cyklobusom, ktoré majú v rámci Slovenska zatiaľ krátku históriu, sú však veľmi vhodným nástrojom prepájania verejnej dopravy s využívaním rekreačného potenciálu.

Pavel Forgáč

Svatopluk Štěpánek - ja keď som išiel tento rok z Prahy tak niekde pri Kolíne spadlo trakčné vedenie a do Bratislavy sme meškali 180 minút :D. Zatiaľ moje najväčšie meškanie vlaku, ktoré som zažil. Našťastie som si kúpil lístok len po Bratislavu a tak mi bolo jedno ktorým vlakom pôjdem odtiaľ domov.

Svatopluk Štěpánek

Iba na odlahčenie - ja chodím z Prahy, ČR, B'lava, Ostrava-Svinov, to sú moje neuralgické body.
Raz som urobil pekný výlet Praha - Ostrava-Svinov - Praha, keď mne ušiel spoj do Zvolena a musel som sa vrátiť.

Pavel Forgáč

Keby len to ale zrušili aj priame rýchliky na južnej trase Bratislava - Košice. Zas sa bude prestupovať vo Zvolene na regionálny REX do Košíc. Pri pravidelnom meškaní vlakov z BA to bude na prestup zaujímavé. Už doteraz boli dosť blbé spoje do Cerovej vrchoviny, južnej časti Veporských, Stolických vrchov a Slovenského krasu. Teraz sa tam dostať v rozumnom čase bude prakticky nemožné.

Tramtária

Reforma grafikonu pravdepodobne vychádza z oveľa prostejších pohnútok - jednoducho "nejsou lidi". Tuším to aj avizovali, kvôli covidu, pristupujú k mimoriadnej zmene grafikonu.
Možno sa to týka aj tejto vašej linky.

Tomka

Aj mňa to naštvalo a preto preposielam všetkým známym.
A samozrjeme vypisujem a posielam formulár.

Adelmos

Navyše s BBSK o tomto novom grafikone nikto nerokoval. Doručený bol ako hotová vec...

Jedná sa o tzv. "Reformný GVD" spracovaný až po predložení "Konečného" návrhu Cestovného poriadku ŽSR (GVD) pre obdobie 2021/2022, a to na základe požiadaviek Ministerstva financií SR po dohode s objednávateľom Ministerstvom dopravy a výstavby SR o postupnej reforme verejnej železničnej dopravy a z prebiehajúcej implementácie zámerov Plánu dopravnej obslužnosti SR, pričom predložený "Reformný GVD" neprešiel štandardným konaním s vyjadrovaním BBSK v zmysle § 38 písm. b) zákona č. 514/2009 Z. z. o doprave na dráhach a § 105 ods. 3 zákona č. 513/2009 Z. z. o dráhach a o zmene a doplnení niektorých zákonov a na BBSK bola v rozpore s § 82 vyhlášky MDPaT SR č. 351/2010 Z. z. o dopravnom poriadku dráh až dňa 05./08.11.2021 doručená len konečná verzia znenia cestovného poriadku.

Matobee

Tomáš k iniciatíve sa rád pridám. Tiež som posledné roky a najmä tento rok viackrát tento skorý ranný vlak využil. Keď som sa v pondelok dozvedel o jeho zrušení bolo mi až do plaču. Bol to skvelý vlak aj keď je pravda, že chodil väčšinou takmer prázdny. Ale minimálne pre nás turistov je veľká strata.

Jedni z posledných záberov z neho spred 2 týzdňov. :-(

Peter61

ad 12,56: ide o tzv. regionálny expres Banská Bystrica – Margecany

FunTTomas

Vďaka plánovaniu železníc prišla opäť cestujúca verejnosť o legendárny rýchlik Horehronec. Pomenovanie Horehronec už dávno nepoužívajú, ostalo len obyčajné číselné označenie vlaku. Súčasný rýchlik prichádza do Telgártu o 11.39 h, do Stratenej o 11.58 h a do Dediniek o 12.04 h, čo sú skutočne časy vhodné na celodenné túry. A na kávičku tam asi človek cestovať nebude. Treba bombardovať železnice sťažnosťami a podnetmi cez e-formulár na zssk.sk/zakaznicke-podania/, aby vrátili rýchliku pôvodný harmonogram so skorým odchodom z Banskej Bystrice po 6-tej hodine rannej vo všetky dni týždňa. Čím viac podnetov verejnosť pošle, tým väčšia je šanca na nápravu dnešného stavu, ktorého produktom bude nízka vyťaženosť spoja a teda následné argumentovanie o tendenčné zrušenie rýchlika. Navyše alternatívne spojenie osobným vlakom z Brezna do Slovenského raja už roky neexistuje počas víkendov. Súčasným stavom spojenia úplne odrezali Kráľovohoľské Tatry, Slovenský raj a severnú časť Slovenského rudohoria od cestujúcej verejnosti.

SatelitHomer

konečne budem mať možnosť otočiť Oravice ako jednodňovku. doteraz nebola možnosť sa tam dostať v rozumnom čase. už len počkať 4mesiace. ruky ma už teraz svrbia.

Pridaj reakciu

Pridaním diskusného príspevku súhlasíte s podmienkami použitia hiking.sk.

Vriace fórum

Komentár

Matobee k článku: Výlety okolo Melku Dobrý výlet v tomto ročnom období. Pekné sú veru mnohé tie stavby. Určite by im to pristalo aj so snehom. Ale tento február sme o ňom v nižších polohách mohli l …

nová téma