Prejdi na obsah

Hiking.sk Zavrieť

Prihlás sa do svojho konta
alebo sa zaregistruj

Vriace fórum

Diskusná téma K článku: Hejce a pamätník leteckého nešťastia

Diskusná téma K článku: Hejce a pamätník leteckého nešťastia

Aj napriek tomu, že som v týchto miestach bol pred niekoľkými rokmi, využívam možnosť si ich prezrieť znova. A vzdať hold vojakom, ktorí tu v zime 2006 pri páde lietadla zahynuli. Náš turistický oddiel pri JDS v Trebišove usporiadal jednodňový zájazd, na ktorom sa zúčastnilo 48 seniorov, ktorí majú radi prírodu a pohyb v nej. Zároveň počas turistiky a poznávania krajiny v maďarskej časti Slanských vrchov (Zempléni-hegység) si zaumienili uctiť pamiatku tragicky zahynuvších vojakov vracajúcich sa z misie KFOR. Vzdať im poctu položením kytice, zapálením sviečok práve na mieste nešťastia.

PaliT

Ľubo, debatoval som o tej havárii s tromi pilotmi s komerčnou licenciou, či aspoň IFR oprávnením. Samozrejme, každá nehoda podlieha fenoménu "Swiss cheese", ale v tomto prípade ak prisúdiš vinu pozemnému personálu (napr. pre zlú údržbu lietadla), to mi pripadá veľmi nespravodlivé, ba až kruté tvrdenie. Piloti sa odklonili 3km od trajektórie podľa letového plánu cez waypoint KOLUM (prvá diera v syre), nastavili nesprávne výškomer (druhá diera), pri prechode na VFR neurčili presnú polohu v priestore (tretia diera), s vysvietenou dráhou pred očami, začali klesať v rozpore s štandardným glide slope 3° zo štandardného bodu zostupu až pred dráhou (štvrtá diera). Nenašiel som pilota, ktorý by si myslel, že by technika mohla byť primárnym faktorom pri tejto nehode.

Použi Occamovu britvu.

Peter61

Hm, od havárie AN24 k až k HZS = "kúzlo" (anonymnej) internetovej dikusie.

Rc1

lubo a v com su tvoje argumenty lepsie ked tu das dovod nehody na zaklade vseobecnych informacii z internetu pricom si take nieco nedovolia jednoznacne potvrdit ani odbornici ktori maju v rukach priame dokazy...

Rc1

nie tak to zasa asi nestaci. ale zamysli sa kolko ludskych zivotov zachranili svojou pritomnostou a cinnostou ktoru tam vykonavali a kolko toho urobili aj pre nas turistov. nebyt ich tak by tu nebolo ani tolko clankov z balkanu...

Lubo

Takze podla teba je hrdinstvo vobec obliect uniformu. Tento preklon pred silovymi zlozkami je usmevny. A na tvoje arguentacny fauly som si uz zvykol. Asi to opat nema zmysel sa tu s tebou natahovat. Mame Hejce rovnako ako mame Sakrakopec. Mozeme si pri turistike spomenut na ludi, ktori tam zahynuli.

Rc1

lubo je uplne jedno z akeho dovodu to lietadlo spadlo. to na hodnotu ich prace nema absolutne ziaden vplyv. a nebyt toho ze tam idu tak vacsina z nich zrejme este stale zije. to preco to lietadlo spadlo je pre nezainteresovanych ktori nemaju priamy pristup k dokumentom a dokazom z tej havarie je iba pouha spekulacia a konspiracie kedze aj tato nehoda sa stala sucastou politickeho boja a to ze sa bude naozaj seriozne vysetrovat a pravdive informacie sa aj seriozne zverejnia je utopia. ale ako som pisal dovod toho nestastia nema ziaden vplyv na ich pracu a velkost ich hrdinstva. ale beriem, ze to dokaze naozaj ocenit asi iba clovek ktory uz stal zocivoci smrti

Lubo

Rc1, co keby si skusil taku drobnost - citat s porozumenim?

Rc1

cize nakoniec si zo to ti vojaci mozu sami, ze nasadli do toho lietadla... ale ok kazdy mame svoj nazor. na horach sa tiez stretavam v poslednom case casto s nazorom ze nasi zachranari z hzs je len banda vyzieracov nasich penazeniek. co s tym narobime? a este aj nove helikoptery vraj musime kupovat lebo ich na starych nenaucili lietat. vsak vselijaki sme, co s tym narobime?

Lubo

PaliT, no neviem:
"Podľa vyšetrovacej komisie nemalo lietadlo správne nastavený rádiový výškomer a posádka zle odhadla prechod z prístrojového na vizuálne priblíženie k letisku v Košiciach. Po viac ako desiatich rokoch sa však pozostalí dožadujú nového vyšetrenia havárie z dôvodu podozrení, že závery vyšetrovania nie sú správne a neboli vzaté do úvahy všetky dôkazy. Tomu nasvedčuje aj rozhodnutie Krajského súdu v Bratislave, ktorý nepotvrdil vinu pilota a ozbrojené sily SR priznali, že za "poškodenie zdravia" pilota kpt. Kumančika nesú zodpovednosť z 80 percent."
Zdroj Wikipedia: sk.wikipedia.org/…/Letecké_ne…

PaliT

Nič v zlom, ale toto je klasický prípad, kedy sa (relatívne častá) choroba známa pod názvom "gettheritis" rozvinie do terminálneho štádia s názvom CFIT.

Tá nehoda má pramálo spoločné s technikou.

Lubo
  • A samozrejme aj dievcata, ktore tam tiez zahynuli.
Lubo

Ti chlapci boli obetou flagratneho zanedbania modernizacie nasich ozbrojenych sil. Skor ako ich "hrdinstvo", treba hovorit o darebactve tych, kvoli ktorym sa lietalo takymi archivnymi crepmi. Lebo drzat ich v letuschopnom a zivotyneohrozujucom stave je nadluske usilie, co nakoniec dokumentuje aj nedavny pad MiGu. Ale hej, toto sa dobre maskuje metalmi a taranim o ich hrdinstve.

Rc1

funttomas a vies aj nieco o tom okdial vlastne cestovali a dovod ich cesty tam a co tam vlastne robili???

FunTTomas

hrdina sa nerovná vojak, viď slovnik.juls.savba.sk/?w=hrdi…

Nič o vraždení, ničení alebo zabíjaní v definícii nie je, našťastie. Hrdinstvo je skôr o ochrane, obrane a zachovaní.

Navyše v súvislosti s tragédiou nad Hejce išlo o zlé prístrojové vybavenie lietadla, takže netuším, čo to má s hrdinstvom. Boli to obete nešťastia, nie hrdinstva.

Rc1

martin knor zomreli pri plneni sluzobnych uloh, konkretne pri navrate z vojenskej mierovej misie. Rovnako ako zomreli trebars zachranari pri pade vrtulnika v mlynickej alebo policajti pri pade vrtulnika pod pustym hradom...

Pridaj reakciu

Pridaním diskusného príspevku súhlasíte s podmienkami použitia hiking.sk.

Vriace fórum

Komentár

Matobee k článku: Výlety okolo Melku Dobrý výlet v tomto ročnom období. Pekné sú veru mnohé tie stavby. Určite by im to pristalo aj so snehom. Ale tento február sme o ňom v nižších polohách mohli l …

nová téma