Prejdi na obsah

Hiking.sk Zavrieť

Prihlás sa do svojho konta
alebo sa zaregistruj

Vriace fórum

Diskusná téma K článku: Hrebeň Nízkych Tatier priechodný bez obmedzení

Lubo

Peter61, trochu to prehanas, je to odpad, ktory do znackarstva nepatri - jednak ideovo a druhak fakticky. Farby su ovela ekologickejsie riesenie. A v nasom najstarsom NP by sa mali ekologicke riesenia uprednostnovat. Nielen z dovodu samotnej ochrany NP ale aj z dovodu envirovychovy. Preto som aj za kovove tabulky, ktore su recyklovatelne a trvacnejsie ako kompozit ci plast.

Peter61

ľubo,
pri všetkej úcte k pamiatke doc.Guldan a jeho STN 01 8025 ja považujem reflexné značky za pokrok.

Lubo

To, co robi terenne stredislo SL-TANAPu v Tatrach ohladom plastovych znaciek je uplne mimo normu a pevne verim, ze sa to nemieni rozsirit, lebo je to hnus velebnosti. A presne to iste pracovisko nam onehda oponovalo pri nasich podnetoch zahrnut do tabulky na TIMe aj info o narocnosti (nur fur geubte) tym, ze oni ctia tradiciu este z cias Marie Terezie ... a lala!

Peter61

Dušan :
napísal som to 28.sept. 06:13

Ľubo, čo sa týka "nekonzistentnosti ", o ktorej si písal o 17:36 :
zaráža ma "kreativita" aborigénov.
Myslel som si najprv, že tie kompozitné tabuľky sú pilotná fáza, nejak koordinovaná. Vidím, že nie je to tak a aj tie nadm, výšky, alebo nezmyselné časy sú výtvory vycucané z prsta. Asi pri obnove.
Btw. uvažuje sa o zmene maľovania značiek na stromy na reflexné plastové ( ako v TANAPe) ?

Dušan Šrenkel

Myslím si, že Ľubo aj so Soňou dobre zhodnotili jednotlivé záležitosti ohľadom značenia aj komunikácie s ustrednou komisiou značenia. Uznávam, že by na ústredí mohli mať ústretovejší prístup. Avšak za stav značenia, ako aj celkovú atmosféru aj prístup ku problémom ohľadom značených trás zodpovedajú práve samotné regióny. Minulý rok ma oslovili známi z hikingu že mali problém v jednom, úseku na trase v okolí Trojmedzia a nemal som problém dať predmetný úsek čo najskôr na poriadok. Pritom daná trasa bola rok predtým vyznačkovaná, žiaľ jeden výrub spravil svoje. Bolo to bez nároku na odmenu, lebo dodatočné opravy sa nepreplácajú. Ale to už nejako neriešim. Takže keď sa chce, tak sa dá.

Peter 61: Neviem, ako to bolo myslené, že obnova značenia neprebieha koordinovane.
Smerovky a tabuľky sa menia podľa potreby, smerovníky iba pri poškodení. Inak prebieha na smerovníkoch ich údržba v podobe náteru striešky a kovového stĺpika raz za cca 6 rokov, môže sa však aj podľa potreby.

PatiT: Ten zraz môže byť v kľude aj skôr :) Ak vtedy už budú GPS nahrádzať značky, tak zložím štetce a prestanem značkovať :)

Lubo

P.S. Ani ked sme my pomahali so znackovanim sme nemenili vsetky tabulky, napriek tomu tam bol cca priemer nakladov 18 eur / km. Nepamatam si to presne, no niektore smerovniky bolo treba kompletne zmenit a niektore boli OK. Ono tiez sa siet vyvija a smerovnik treba vymenit, lebo nejaka znacka sa zrusila alebo pribudla.

Lubo

Peter, kazda znacka v terene sa v periode 1x / 3 roky ma obnovit. To znamena na stromoch pretriet + hnedou/sedou farbou zmensit (strom rastie), zabezpecit jej viditelnost (t.j. ostrihat tieniace vetvy). Pripadne pridat nove znacky ako nahradu za tie, co nejako posli (napr. kvoli tazbe, vyvratenym stromom a pod.). Ak treba, zeleznou kefou vycistit zlte tycky TIMov a znackarskych kolikov + natriet zltou farbou. Poskodene sipky a tabulky vymenit. Nie je to sice nutne pre kazdu jedno z nich, no su TIMy, ktore treba opravovat castejsie, ine menej casto. Niekedy staci staru smerovku vziat a poslat na obnovu dodavatelovi, ine treba uplne.

Nekonzistentnost je pritom velky problem. Vo vela regionoch sa cim dalej viac pouzivaju kompozitne namiesto kovovych tabuliek/sipok, co je jednak proti norme a jednak to realne menej vydrzi, najma vandlizmu a vetru (ked je vela namrazy) odolavaju horsie ako klasika. Take treba castejsie menit.

Atd...

Sona

Peter, to predsa nie je len o farbach a stetcoch, pozri sa, kolko mame smerovnikov s tabulkami, tie zlte znackarske stlpiky po lukach tiez nie su zadarmo.

Peter61

Ľubo,

  1. ročná perióda obnovy = premaľovať značky na dreve a skale ?
Lubo

Peter61: penazi na znackovanie nie je dostatok hoci suma sa moze zdat na prvy pohlad vysoka. Pred takmer 10 rokmi stalo obnovenie 22 km useku Kalinkovo - Slovnaft (22 km) len na materiali cca 400 eur => cca 18 € / km v cenach z roku 2010. Pri 14-tisic km chodnikov na Slovensku a 3. rocnej periode obnovy, potrebujeme cca 84000 eur rocne len na material. To nezahrna ziadnu udrzbu samotneho chodnika, budovanie ci obnovu turistickeho mobiliaru, je to bez odmeny znackarovi, dopravnych nakladov, stravneho poistneho ci administrativnych nakladov. Zaroven v minulosti boli tieto cinnosti vyrazne podfinancovane.

Peter61

Lubo, šetri klávesnicu. Vsjo jasno, začem bukvy.
PaliT zvolal zraz
"na Andrejcovej 2069"

Lubo

PaliT: ja si naopak myslim, ze minimalne v mojom zivote sa koniec pasoveho znackovania nenastane. Presne tak, ako sme sa nedozili konca knih, televizie, rozhlasu, tlacenych medii, alebo facebooku, hoci mnohi to prorokovali. Znackovane turisticke chodniky zostanu tak, ako ostanu muzikovia v Tatrach a ako ostanu aj dopravne znacky.

Pridaj reakciu

Pridaním diskusného príspevku súhlasíte s podmienkami použitia hiking.sk.

Vriace fórum

Komentár

Matobee k článku: Chata Ipeľ V sobotu 13.4. som sa zastavil na Chate Ipeľ. Všetko v poriadku ako v Pavlovom komente. Slušne veľký altánok ale aj terasa chaty dobre poslúžia na oddych, úkry …

+ 6 ďalších príspevkov