Prejdi na obsah

Hiking.sk Zavrieť

Prihlás sa do svojho konta
alebo sa zaregistruj

Vriace fórum

Diskusná téma Rakúsko bez auta

Diskusná téma Rakúsko bez auta

Ahojte, s manželom by sme chceli začať spoznávať rakúske hory, zatiaľ sme tam nikdy neboli. Keďže nemáme auto, hľadáme nejaké miesto, ktoré: 1) je dosiahnuteľné vlakmi a autobusmi z Bratislavy 2) dá sa tam ubytovať 3) v blízkom okolí sa dá chodiť na 1-dňové túry. Ďakujem za každý tip :)

Wandrika

Ďakujem Braňo, určite sa ozvem, keď a zase bude dať chodiť do Rakúska... Teraz chodíme pekne len v najbližšom okolí...

Banani

Ahoj wandrika, neprecital som si uplne vsetky prispevky k tejto tvojej teme, no mozno by bola pre teba a manzela zaujimave vybehnut so mnou niekam do Rakuska na nejaku 1-dnovku (do 300 km od BA). V ponuke je nespocetne mnozstvo krasnych najroznejsich obtiaznosti a dlzok. Chodievam tam dost, celkom to tam poznam a zvacsa je tazko niekoho zohnat so mnou. Ak mas zaujem, mozme si napisat viac cez mail. Brano
PS: Samozrejme, az ked sa situacia s epidemiou ukludni.

Wandrika

Lenka.D: Ďakujem, pozriem si bližšie aj tieto oblasti. Vyzerá to, že tam je čo spoznávať :)

Lenka.D

Podobne ako Radoslav, aj ja by som odporúčala lokalitu, ktorá svojim hosťom ponúka počas ich pobytu dopravu zadarmo. Okrem spomínaného Osttirolu je to napríklad oblasť Zell am See – Kaprun. Každý hosť dostane pri príchode kartu, s ktorou môže neobmedzene využívať autobusy aj lokálnu železnicu. Niektoré ubytovania ponúkajú navyše aj tzv. Zell am See – Kaprun Sommercard, s ktorou máte zadarmo aj lanovky, kúpaliská, plavbu loďou, múzeá, zoo, vstupy do roklín, výlet k horským priehradám... Karta sa nedá kúpiť, je nutné si zvoliť ubytovanie v partnerskom zariadení.
Podobná, nepredajná karta je aj v Schladmingu (Schladming-Dachstein Sommercard) - takisto autobusy, lanovky, plavárne zadarmo.
Stubaital je síce už dosť ďaleko, ale je veľmi dobre dostupný. Vlakom do Innsbrucku (Z BA aj bez prestupu) a potom už len kúsok busom. Chceli by sme tam ísť toto leto... Karta sa volá Stubai Super Card. Buď ju dostanete v partnerskom hoteli, alebo sa dá kúpiť za cca 70e). Tiež zadarmo lanovky, bobová dráha, kryté i vonkajšie kúpaliská a samozrejme doprava po celom údolí.

Wandrika

Radoslav: ďakujem za tip na einfach-raus-ticket, určite ho využijem.
Čo sa týka Osttirol: jasne že 7-hodinová cesta je v pohode zvládnuteľná. Ako som písala, určite sa pôjdem pozrieť aj tam. Ale vzhľadom na to, že aj bližšie sú stovky kilometrov hôr, na prvú návštevu by som radšej zvolila niečo s kratším cestovaním. Ľadovce tam byť nemusia.
NP Gesäuse: to bude asi tým, že som hľadala spoje cez týždeň. Víkendové sú fakt lepšie. Dobre vedieť!

Radoslav

Wandrika: širšie okolie Payerbach je prírodou veľmi atraktívne (ako šotouš som prešiel). No práve ako pre BA je ideálne na 1-dňovky (to jediné vám v BA závidím :-). Ale nie cez CityStar (ktorý môže byť pre 2 min. od 70€, nie 60), na 1-dň. je cen. ideál (pre 2 za 35 €, no samo, že len od hranice) rakúsky einfach-raus-ticket: oebb.at/…/einfach-raus-ticket Obslužnosť na hlav. trasách a blízko Viedne je i regio železnocou veľmi dobrá (inde mimo okolie veľ. miest už slabšia). Jazda z BA aj regio do 3 hod. a časove od 5. rannej s návratom i po polnoci, čo na mieste dáva vyše 12 hod. priestor. To naopak napr. Medvedia roklina je ďalej a regio dopravou iste oberie 2x 2-3 i viac hod. Tam už by to vydalo max. čisto na roklinu. Btw ja som ju navštívil ako prerušenie diaľk. cesty na 6 hod. (cez Bruck ad Mur, a iste škoda, že nevydalo na niektorý z kopcov nad), no v sept. sobotu bola dosť plná návštevníkov, i keď nie ako letný Slov. raj. V 2012 tam jazdil aj priamy turist. bus až na parkovisko, i keď žst. je na 20-25 min. pešo.

St. poelten.... iste len ak Salzburg. Veľmi vďačné okolie s dobrou dostupnosťou z mesta, s výhodou pre zlé počasie plno pamiatok.

NP Gesause: veľa prestupov? I na 1-dň. výlet regio vlakom do údolia Enns, z BA 2 prestupy vo Viedni, no len víkend a sviatky a s príjazdom len na okraj parku. Je riedko obývaný, ale pomerne dosť bus spojov, i keď pomenej neskôr večer. Ale inak nástupy zo všet. svet. strán, kde obslúží kombinácia vlak-bus. V parku zároveň väčšinou i dlhšie tur. trasy. Celkovo je skôr o divočine voda-les, vyššie i strmé vápenc. masívy, no dostupné aj ľahšími trasami.

Btw pre viacdň. pobyt s ubytovaním, kt. ste zadali, nerozuniem podmieneniu (i od Martina) necestovať tam napr. i 7 hod. apod. Iste len, ak ma neláka vyššie či ľadovcové pohorie apod., ktoré nie je na krátky dojazd.

Wandrika

Pozrela som si na mape všetky odporúčané miesta.

Bärenschützklamm - odkladám si ako tip na jednodenný výlet
St. Polten, Linz a Salzburg - neviem presne kam zamieriť, možno okolie Salzburgu?
Osttirol (Lienz, Matrei) - miesta vyzerajú super, ale na začiatok by som radšej skúsila niečo bližšie, nechám si to ako tip na ďalšie roky
Obervellach, Spittal a.d.Drau - tiež super, ale dosť ďaleko
Gesäuse - tento národný park mi odporúčal aj jeden kolega, trochu ťažšie sa tam cestuje (viac prestupov), ale možno to skúsim
Payerbach-Reichenau - áno, presne takéto čosi hľadám, vyzerá tam byť veľmi veľa turistických chodníkov

Tomi

Ja by som na úvod odporučil kúpeľné mestečko Payerbach - Reichenau. Na pešo alebo s použitím spojov sa dajú robiť výlety na Rax, Schneeberg, Schneealpe, Stuhleck či Wechsel. Aj týždeň bude málo :-) Cez Citystar je to pre dvoch spiatočný lístok okolo 60 EUR.

Peter61

Martin,
ono sa pri hľadaní riešení používa aj postup :
ak nevieš, aké i/y sa píše v slove minca, napíš "groš".
Tuto by som sa držal Wandrikinho :
b. 2) dá sa tam ubytovať

Martin knor

Peto, vies ze F1 planuje byt uhlikovo neutralna? A ja to robim presne tak. Na zahrade sadim kazdy rok-dva nove stromy, takze Greta by mala zo mna (na rozdiel od nasich lesnikov) radost.

K teme. Iste, mozete nadabit na super ponuku kdesi v Tirolsku, kam budete cestovat pol dna. Ale ozaj by som odporucil zacat s cimsi blizsim a asi bez ubytovania. Ked sa Vam to zapaci, mozete sa pustat do narocnejsich podnikov.

Radoslav

Wandrika, rak. želez. sieť je solídna, obslúži dosť oblastí. Mne za za cca 40 ciest len párkrát cez Semmering to meškalo, ale vždy sa stihol prípoj/prestup.

CityStar: zssk.sk/…/citystar-rakusko je dosť používané na väčšie vzd., dokonca i Rakúšanmi od SK hraníc na lacnejšie cestovanie bez karty rak. železníc OeBB, preto bola i podmienka pečiatky ZSSK na lístku pri odjazde.
To tam teraz už nevidím v podmienkach, asi bol i problém len z BA/DNV po Marchegg ju obdržať.
Len je tam stále cca 5 r. stará podmienka neprerušenia cesty, čo práve pri jazde do Švajčiarska bolo fajn na krátky pobyt v AT, keď sa zo SVK ďalej od BA nedá stihnúť za deň, len najkratšou trasou cez nemecký úsek mimo Alpy (trasa Salzburg-Innsbruck, kade jazdia rak. diaľk. vlaky bez zastavenia v Nemecku). Takto som spoznával okrem najznámejších rak. lokalít i napr. divočinu NP Gesausse atd. No vždy to boli pobyty len deň-dva, max. tri, preto nemám ani skúsenosť s väčším systematickým používaním verej. dopravy inde ako som spomenul minuloroč. pobyt v Osttirol. Ale tiež mnohé sa za roky možno zmenilo, keď sa síce zmenšili/stratili nejaké ľadovce, ale i zlepšila sa ponuka verej. dopravy ako napr. v juž Tirolsku významne oproti skúsenosti spred 30 r., keď bola prabiedna.

CityStar AT sa dá zrejme i kupovať v deň odjazdu, ja som vždy deň vopred (nie som smart, ale staromódny papierový). Použil som ho po 2 roky predtým i do juž. Tirolska (raz po Brenner a raz do Pustertal cez práve Osttirol). To švajčiarsky CityStar býval len so zakúpením 3 dni vopred, i preto som od zavedenia neprerušenia cesty i použil iba rakúsky s dokúpením prejazdu AT-Ch vo Viedni (a potom už miestnu tur. pobytovú abonentku na verej. dopravu).
Ale v rámci dňa, ak mi časove sedelo, som cestu prerušoval na krátke návštevy len v rámci dňa (i posledne vydalo na 2x 4 hod.), nebol s tým problém u rak. vlak. sprievodcov. So štratom iba z BA máte ešte väčší čas. priestor a od postavenia vieden. hlav. stanice pred pár rokmi sa to veľmi zjednodušilo i pre smer Westbahn, keď nie je potrebné sa zdržujúco presúvať po Viedni.

Osttirol ešte doplním: pozerám do archívu, cena ubytka na týždeň bola bola dokonca pod 300 €. Malý komplet zariadený apartmán v rod. dome na okraji Lienzu, cca 1,5 km na žst/bus (Gander Maria, kupované práve ponuku free karty cez web osttirol.com). Lienz preto, že je strediskom oblasti práve s najlepšou dopr. obslužnosťou na všetky smery, ale z bezprostred. Lienzer Dolomite i návraty i pešo do noci, zvyknem na západ slnka byť hore, ak sa dá s obslužnosťou/dostupnosťou. Ale dalo by sa použiť i ubytovanie okolo Matrei práve s výhodou pešej vzd. pre Tauern a do častí Dolomít použiť bus (i víkend. nočné). Na spomenutom webe sú všetky linky systému v pdf. Tam i práve uvidíte, že let. sezóna pre bus spoje do sediel apod. končí 3. sept. víkend (to podobne aj vo Švajčiarsku či juž. Tirolsku).

Iste vám napíšu viacerí o iných rak. oblastiach viac.

Peter61

wandrika, moja alpská prvotina bol Obervellach, vodácky kemp.
Vlakom sa dá do Spitalu a.d.Drau, pootm bus, stop.

Wandrika

Vďaka za tip na CityStar, o tom som nevedela!
Teraz už len vybrať vhodnú dedinu/mesto, odkiaľ sa dá chodiť na rôzne túry.

Peter61

jjano:
šak Greta Martinovi zráta tie jeho feratové sólovýlety.
Btw. autám sa dakedy nedá vyhnúť, ale účastníci Brnčakurzov a tatrsnkých stretiek dostávajú pred akciou zoznam účastníkov na burzu dopravy.
svts.sk/?s=brnčakurz
Niekedy majú tieto spoločné jazdy trvalé následky ( manželstvá, deti) ale ecology first !
@ wandrika :
ja poznám iba Lucknerhaus, Lucknerhütte a Stüdlhütte, ale časom vám dakto poradí dačo použiteľné.

Radoslav

Martin Knorr: pri ubytovaní pre verejnú dopravu sa snáď i početnejšie v AT k ubytovaniu ponúkajú aj regio hosťovské turist. karty s free dopravou či prípadne ich kúpu za rozumný peniaz (a i s balíčkom rôz. doplnkov). Na tak finančne zaujímavú ponuku som nenatrafil za roky návštev vo Švajčiarsku, no tam s vynikajúcou dopr. obslužnosťou.

Vlani na jeseň som takto v Osttirol, kde to bolo grátis k danému ubytovaniu (cena apartmánu v sept. bola s daňou 360 Eur 2 os/7dní). A obslužnosť i výrazne lepšia ako u nás, i s linkami do sused. tal. a rak. regiónov). Nemám viac aktuál. podobných skúseností v AT, len rovnako v blízkom tal. juž. Tirolsku, kde to je miestami ešte i lepšie s obslužnosťou (to ma milo prekvapilo s porovaní s polovicou 90-tych r., keď tamojšia verej. doprava bola naopak biednejšia ako teraz u nás). Osttirol je kompaktný, no i celkom rôznorodý. Dalo sa celkom dobre naplánovať, i keď lokálne posl. spoje niektorých liniek boli len do 18. h., ale 2 hlav. trasy neskôr, tiež víkendové nočné Pia/So a So/Ne (použitý v 3. nočnú/rannú i napr. o 23. večerný). Viem, že sa na ponuku nemusí celotýždň. pobyt, i kratšie.

Cesta tam a naspäť zo SVK vlakom cez ponuku CityStar (ako už roky predtým do Švajčiarska), cenovo príjemnejšia ešte viac čisto len pre AT, osobitne pri väčšej vzd. (sú len 2 cen. pásma, do a nad 400 km). Dostupnosť pre BA je každú hod./dve od 5.-tej, pre príp. i neskorší večerný príjazd do cieľa i neskôr odpoludnia z BA. Konkrétne do Lienzu s 2 prestupmi vo Viedni a Villachu (7 h).

Pridaj reakciu

Pridaním diskusného príspevku súhlasíte s podmienkami použitia hiking.sk.

Vriace fórum

Komentár

Matobee k článku: Výlety okolo Melku Dobrý výlet v tomto ročnom období. Pekné sú veru mnohé tie stavby. Určite by im to pristalo aj so snehom. Ale tento február sme o ňom v nižších polohách mohli l …

nová téma