Komentár
Ludmila Foltánová k článku: Turistov na Poľane napadol medveď dvakrát za sebou. Najhoršie bolo čakať na vrtuľník, báli sa, že sa vráti Niekedy sú momenty, keď nečakáš nič a príde to. Stret s medveďom som ešte nemala, i keď mi mnohí vravia, že ma obdivujú, že sa nebojím chodiť do hory. Neviem, č …
+ 38 ďalších príspevkov
Diskusná téma K článku: Na štartovú líniu cez celú našu krajinu
Diskusná téma K článku: Na štartovú líniu cez celú našu krajinu
Jeden život, dvaja ľudia, štyri veľké pohoria, sedem významných miest, osemsto kilometrov. Cesta hrdinov SNP. Tento príbeh popisuje putovanie mojej priateľky Dominiky a mňa po našej krajine. Pešo sme prešli bezmála osemsto kilometrov od Dukly až po Devín. Absolvovali sme Cestu hrdinov Slovenského národného povstania.
Pekné. :)
Tvoje riadky, okrem tej cigarety, mi silne pripomínajú nás dvoch, ktorí spolu kráčame životom 43 rokov. Tiež som Danicu nahovoril na kadejaké túlačky s deťmi a keď vyrástli bez nich. Teším sa na Tvoje pokračovanie a dúfam, že Vám to spolu bude dlho šliapať a nielen na túre. Ono naozaj platí: Ve dvou se to lépe táhne.
Miro, ono to síce stále platí, ale platí aj : Dvojnásobné náklady a polovičná zábava.
Na prvý pohľad obyčajný presun cez republiku a pritom parádny príbeh.
Boro, ale aj dvojnásobný prínos a nielen peňazí a ak idem s niekym niekam dobrovoľne, tak nemôže byť polovičná zábava. To pri niektorých chlapoch sa radšej vyberám sám, ako ísť s nimi. Ale viem aj o jednej s ktorou som raz šiel Cestu Márie Séči /pardon ak to nie je správne / a povedal som si nikdy viacej.
ja by som rád opravil mylnú informáciu, ktorú autor uviedol aj vo svojej knižke o SNP-čke (mám ju doma): Kysak je síce významným železničným uzlom, ale končí tu len pár osobákov od Prešova, všetky ostatné vlaky idú aspoň z/do Košíc, tu sa trate od Popradu a Prešova len spájajú. To, že na trnavskej stanici pri 3. nástupišti nie je koľaj 107 a musela by byť obrovská mimoriadnosť, aby na to nástupište alebo koľaj prišiel žlťásek do Košíc-jednak kvôli dĺžke cca. na 5 vagónov, aj to možno preháňam a jednak kvôli tomu, že koľaj pri treťom nástupišti(pre cestujúcich sa táto koľaj nečísluje, ale mala by byť 108), ako aj 107. koľaj(za 2. nástupišťom) sa končia zarážadlom, takže sa na ne síce od BA alebo Kútov dostaneš, ale aby si sa z nich dostal smer KE alebo GA, musel by si so súpravou vycúvať naspäť na bratislavsko-kútsky koniec stanice a prejsť okolo nástupíšť 1 a 2. Za 5 rokov, čo bývam v susednej dedine(Cífer), som ešte nezažil, že by sa takýto manéver robil, a to tadiaľ chodím relatívne často, neriešim- to v znalosti bežného cestujúceho nie je.
P.S. ale dobrý príbeh.
Na Vás západniaroch sa mi páči akí ste rozhľadení, ako všetko viete, všade ste boli a minimálne dvakrát. Ako inak by niekto mohol napísať že všetky dôležité vlaky končia v Kysaku a ďalej pokračujú už len lokálky. To že si bol na Dukle ešte neznamená že poznáš Východ. Ale nečudujem sa. Mnohí tam od Vás si myslia že Východ končí pri Prešove alebo Košiciach. Podľa toho je koncipovaná aj výstavba našich diaľnic. To ako keby sa začalo s ich výstavbou v Medzilaborciach a cieľom by bol Trenčín. Mimochodom. Trasu som absolvoval pred troma rokmi, opačne a každý kút som obdivoval taký aký bol. Všade som mal čo obdivovať a učiť sa. Ročne robím na pochodoch cca 1600 km a nehodnotím ľudí podľa oblečenia. Nestačí sa raz do roka obliecť do turistického hrať sa na znalca. Pre info, rýchliky z Bratislavy a Prahy končia v Humennom. Za socializmu v Medzilaborciach. Ale to sú kočiny o ktorých niektorí "turisti" nechýrujú.
Príjemné čítanie. A rovnako aj reakcie.
Pekný štart, drobné faktografické nuansy nestoja za reč. Veď do cieľa trafili.
K tomu Kysaku:
ak by gazdovia v Širokom predali svoje pozemky pod štrku, tak hlavná trať by šla cez PO a Kysak by nebol treffpunktom pre PO, BJ, SK.
z čias, keď "Cigáni idú do neba" bola novinka: zastal rýchlik z Prahy, z okien vykukli branci na ceste k svojim budúcim útvarom:
" Tady končí svét a začíná prdel"
"- proč stojíme ?
Fajn čítanie, toto už je fakt literatúra. Jedinú vážnu kritiku posiela náš yorkie Hugo, ktorý si brúsi zuby na SNPéčku a odkazuje, že nie je žiadny salónny pes.
Endy: keď som študoval na EF VŠT v Košiciach, raz som domorodcom povedal – "Vy Východniari..." načo sa vehementne ohradili. Tak sa pýtam – "A kde žijú teda Východniari???"
Odpoveď – "Ta, za Dargovom, bazmek."
Dobrý deň
Veľmi pekne ďakujem všetkým čítajúcim za zastavenie. Za moju neznalosť a faktografické železničné chyby v texte sa ospravedlňujem, poučím sa do budúcna Nechcel som určite nikoho uraziť. :)
To je v pohode, som zvyknutý na horšie chyby a toto nie je železničiarsky portál. Čo sa týka Kysaku, aj múdry schybí a čo sa týka TT, napísal som, že to nemáš z pohľadu cestujúceho odkiaľ vedieť...
Dovoľte mi ešte reagovať. Viem že je to turistický portál, preto sa ospravedlňujem. Výraz bazmek používali hlavne Košičania, Tí mali blízko k Maďarom. Z tohto pohľadu mali pravdu, Východ pre nich začínal za Dargovom. Výraz prdel sveta používali hlavne český chlapci ktorí k nám chodili na vojnu. Naši chlapci chodili na Šumavu. Kým oni vyšli z kasární na vychádzku a za bránou mali mesto, naši chlapci na vychádzky nechodili, pretože za bránou bol les a najbližšia obec, alebo mestečko bolo 10 a viac km vzdialené. Takže čo bola väčšia prdel sveta bolo na zváženie. Pri mojich potúlkach po Slovensku som prechádzal cez Stredolovenské lazy aj Západoslovenské kopanice. Krásne miesta. V živote by ma nenapadlo nazvať ich prdelou sveta. Asi toľko.
Pre autora: Nemyslel som to v zlom. Článok ako román dobrý, z faktografického hľadiska treba ešte popracovať. Ale hlavu hore, aj Karl May písal o amerických indiánoch a divokom západe a nikdy v Amerike nebol. A aký mal úspech. Ešte raz prosím berte moje riadky s humorom.