Túra Krajné – Veľký Plešivec – Vaďovce – Višňové Po návrate z rozpálenej, skalnatej, horiacej a často bezstromovej Čiernej Hory som zatúžil po túlaní po nízkych kopcoch v tieni stromov. Zároveň som si tak mohol vyškrtnúť posledných päť kopcov z Malých Karpát medzi Jablonicou a Novým Mestom nad Váhom, ktoré som ešte nenavštívil. V piatok po práci som docestoval k rodine v Krakovanoch, pospomínal si na detstvo a ráno v sobotu ma autobus o 6.32 h odviezol do Krajného. dnes Miroslav Svítek Malé Karpaty
Túra Prechod turistických magistrál na Slovensku 3. Od roku 2011 sa každý rok v septembri koná diaľkový pochod z Handlovej do Nitry po hrebeni Vtáčnika a Tribeča. Väčšinu trasy má spoločnú s Ponitrianskou magistrálou. Trasu sme prešli v smere od Nitry za tri dni, s výhovorkou, že veď v noci sa zle fotí. Hrebeň Veľkej Fatry pripomína písmeno Y, turisticky frekventovaná je najmä južná časť od Krížnej po Ploskú a tiež východný „ružomberský“ hrebeň. Veľkofatranská magistrála však vedie západným „ľubochnianskym“ hrebeňom. Rudná magistrála nás previedla cez pohoria Slovenského stredohoria (Pohronský Inovec, Štiavnické vrchy, Javorie, Ostrôžky a Poľana) a Slovenského rudohoria (Veporské vrchy, Muránska planina a Stolické vrchy). 18/09/17 Juraj Geleneky Muránska planina, Stolické vrchy, +
Túra Svederník – Divina – Nesluša – Kysucké Nové Mesto Odkedy Ivan prišiel s novinkou, že nad Svederníkom postavili novú a tvarovo veľmi zaujímavú novinku, plánovali sme tam vyraziť. Mala to byť víkendovka, ktorá by spojila tri rozhľadne na kopci Tábor, Svederníckom vrchu a Zarúbanej Kýčere. Neustále nám do toho niečo prichádzalo, až som sa napokon rozhodol skrátiť to na jednodňovku a ešte po nej navštíviť aj prvý druholigový zápas "žlto-čiernych" po siedmych rokoch. 17/09/17 Miroslav Svítek Javorníky
Prístrešok Suchá dolina Počas túry na malofatranský Kľak som v Suchej doline nad Fačkovom prechádzal okolo jednoduchého, ale pomerne veľkého prístreška. Obec je síce neďaleko, ale pri náhlom zhoršení počasia poslúži ako úkryt. Pri viacdennom putovaní sa pod ním bude dať uchýliť aj na noc. 16/09/17 Michal Bukvai Malá Fatra
Túra Veľkofatranská hrebeňová výzva Veľká Fatra bola pre nás pole neorané. A tak sme sa rozhodli to zmeniť a prejsť jej hrebeň z juhu na sever. Po starostlivom plánovaní nám takmer všetko aj vyšlo. Až na počasie, ktoré nám, bohužiaľ, neumožnilo si hrebeň vychutnať v plnej kráse. Aj tak sa oplatilo ísť... 15/09/17 Michal Harach Veľká Fatra a Choč
Cyklotúra Bicyklom na hornú nádrž PVE Čierny Váh Horná nádrž prečerpávacej vodnej elektrárne Čierny Váh je jedným z najkrajších výhľadových bodov na Liptov a pohoria, ktoré ho obkolesujú. Vedie k nej zeleno značená cyklotrasa od železničnej stanice Východná. Je to kratší, no pomerne strmý výjazd ideálny na pol dňa. Dá sa skombinovať aj do väčšieho okruhu spolu s dolnou nádržou a návratom cez Murnú dolinu a Važec, no nám stačil kratší variant, keďže to bol pre nás návratový deň. 14/09/17 Ľubomír Mäkký Nízke Tatry
Pozvánka 15 rokov HIKING.SK – stretnutie v Račkovej doline V tomto roku HIKING.SK oslavuje už 15 rokov svojho fungovania. Za tento čas sa na našich stránkach uverejnilo mnoho úžasných túr a sprievodných príbehov, ktoré priniesli informácie a potešenie tisíckam čitateľov. Tiež sa nám podarilo sprevádzkovať obľúbenú turistickú mapu a vyhľadávač turistických trás. Radi by sme 15. narodeniny oslávili spolu s vami, preto vás pozývame na jesenné narodeninové stretnutie do Račkovej doliny, kde sme mali podobnú akciu už v roku 2006. 13/09/17 Redakcia Hiking akcie
Túra Prechod turistických magistrál na Slovensku 2. Európska diaľková trasa E3 začína na portugalskom myse Cape St. Vincent pri meste Sagres, druhá vetva začína neďaleko Gibraltaru v Cádize. Trasa E3 končí v tureckom Istanbule a s dĺžkou 6950 km patrí k najdlhším v Európe. Cez územie Slovenska trasa vedie v dvoch častiach - východnej a západnej. 11/09/17 Juraj Geleneky Slovensko
Túra Pocta jesenným lazom na Vrchdobroči Jedna z mojich naj-naj-najskvelejsich túlačiek sa odohrala v jeden pamätný októbrový piatok roku Pána 2015, keď som navštívil ďalší zabudnutý kút nášho krásneho Slovenska a kde sa vo mne naplno rozhorela láska k samotám, kopaniciam a lazom. 10/09/17 Henrich Tomáš Veporské vrchy
Prístrešok Maliništia Pri potulkách po neznačených cestách Považského Inovca som hľadal premeň, ktorý sa podľa máp mal nachádzať niekde na lúke Maliništia. Na jej okraji stojí stará opustená horáreň. Vchody sú uzamknuté, ale pomerne veľká krytá veranda môže poslúžiť ako úkryt. 09/09/17 Michal Bukvai Považský Inovec
Túra Malebná Temešská skala z Temeša Temešská skala ma už dlho lákala vďaka pozdravu, ktorý som dostala od mojej kamošky Mišky, ktorá bola na jej skalnej vyhliadke. Musela som sa okamžite pozrieť do turistickej mapy, kde sa nachádza neznáme bralo. Pomyslela som si, ako som mohla prehliadnuť skalnú krásku. Odvtedy ma to k nej ťahá ako magnet. Strážovské vrchy patria medzi moje obľúbené a rada objavujem ich zákutia. Množstvo zaujímavých skalných vyhliadok očarí každého milovníka prírodných krás. 08/09/17 Tatiana Filipková Strážovské vrchy
Pozvánka Výšľap na Devínsku Kobylu 2017 Každoročne sa v septembri koná non-stop pochod/beh “Výšľap na Devínsku Kobylu”. Prichádza koniec leta, obdobie návratov z dovoleniek. A to je správny čas spríjemniť si víkend lokálne, blízko domova. Využiť rozbehnutý organizmus po letných prázdninách a predĺžiť si dobu strávenú v prírode. Podujatie má ďaleko od rôznych hromadných momentálne “in” mestských či cross behov alebo extrémnych podujatí. Taktiež nie je kvalifikáciou na akciu väčšieho významu. Jeho výhodou je rodinná atmosféra v priateľskom duchu. 07/09/17 Roman Matkovčík Správy
Cyklotúra Výšľap na Hrebienok a Sliezsky dom Cyklotúra na najvyššie položené miesto Vysokých Tatier, kam vedie asfaltová cesta. Trasa začína v Novej Lesnej, cez Hrebienok na Sliezsky dom. Sliezsky dom je nádherné miesto na brehu Velického plesa. Zo Sliezskeho domu bude návrat do Novej Lesnej. 07/09/17 Andrej Sijka Vysoké a Belianske Tatry
Túra Letná Bystrá - okruh z Podbanského A keď hovorím letná, tak tým myslím naozaj mimoriadne horúčavy, ktorú udreli na prelome júla a augusta aj v Tatrách. Aspoň budem mať pekné fotky po poslednej upršanej túre, teším sa, balím opaľovací krém, klobúk a dva a pol litra tekutín. O siedmej ráno vyrážam od smerovníka v Podbanskom v ústrety najvyššiemu vrcholu Západných Tatier. 06/09/17 Soňa Mäkká Západné Tatry
Túra Z poľskej strany Tatier na slovenskú a späť Kedysi bolo normálne, že turisti z Poľska chodievali na výlety do Tatier na pár dní. Vychádzali zo severnej strany, išli cez hory, nocľah mali v nejakej horskej chate na južnej strane a vracali sa späť. Tatry pre nich boli jedno pohorie. Potom vytýčili hranice a takéto cestovanie už nebolo možné. Teraz, keď hranice nie sú prísne, aj ja občas robím takéto výlety. A o jednom som sa rozhodla napísať. 05/09/17 Beata Okulińska Vysoké a Belianske Tatry