Prístrešok Táborisko Mraznica na Stolici Táboriť na vrchole najvyššej hory pohoria sa dá málokde. Buď je na vrchole málo miesta alebo je skalnatý či zarastený vegetáciou, prípadne v chránenom území. Ani jednu z uvedených charakteristík nespĺňa najvyššia hora Stolických vrchov a zároveň Slovenského rudohoria - Stolica. 22/09/18 Tomáš Trstenský Stolické vrchy
Túra Zo Zlatej Idky do Rožňavy - 2. časť Ťažko sa nám s plnými brušiskami vstáva, no nemôžeme tu sedieť večne. Kúpeľným parkom sa vraciame na turistický chodník. Smrekovo-bukovým lesom mierne stúpame do Štóskeho sedla. Do sedla sa nám ako tak podarí vytráviť výdatný neskorý obed. Križujeme hlavnú cestu zo Smolníka a obdivujeme zaujímavý kostol, ktorý tu stojí. Keby bolo treba, kľudne sa tu dá schovať pred dažďom a prípadne prespať. 14/09/18 Zdeno Vasilišin Volovské vrchy
MTB Sihlianskou planinou krížom-krážom za jeden deň Už dlho mi vŕtalo v hlave pokušenie, či by som v mojom dôchodcovskom veku zvládol prejsť krížom-krážom tam aj späť cez celú Sihliansku planinu za jediný deň. Samozrejme že nie pešo, ale na horskom bicykli. A tak, keď konečne ustali úmorné horúčavy, povedal som si, že nastal správny čas. Cykloturistika vo Vrchoch na Sihlianskej planine je mojou srdcovou záležitosťou. Je tam neobyčajne pestrá krajina, zaujímavé osídlenie, nádherné prírodné zákutia, perfektné diaľkové výhľady, ale hlavne príjemná pohoda. Ten, kto tam bol, vie o čom hovorím. Je ako nevybrúsený drahokam. Zatiaľ... 13/09/18 Miroslav Pilát Veporské vrchy
Túra Pomalošľapom na Zákľuky Na Zákľuky som už narazil dávno na rôznych fórach, nepochybujem, že táto lokalita je tak trochu srdcovka pre veľa ľudí. Ale tentokrát prišiel podnet na návštevu tohto čarovného miesta úplne bizarným spôsobom: počas služobnej cesty do Spišskej sme leteli v maličkom dvojmiestnom lietadle späť Pohroním a zrak mi pritiahol tiahly lúčnatý hrebeň po ľavej ruke. Ešte v ten večer som sa ňúral v mape a bolo rozhodnuté. Sem musíme niekedy prísť peši! 07/09/18 Pavol Timko Veporské vrchy, Poľana
Prístrešok Táborisko Radzim Revúcku vrchovinu možno smelo označiť za veľmi málo navštevované pohorie a navyše málokto tuší, kde sa vôbec nachádza. Áno, pri Revúcej, ale tiahne sa v páse ako južné predhorie Slovenského rudohoria od Juhoslovenskej kotliny v priestore od Tomášoviec (pri Lučenci), cez Poltár, Rimavské Zalužany, Kyjatice, Ratkovú, Magnezitovce, Ochtinú až po Vyšnú Slanú (pri Dobšinej) a Rožňavu. No nič, radšej si otvorte mapu a hľadajte spomenuté obce. 01/09/18 Tomáš Trstenský Revúcka vrchovina
Túra Zabudnutý Gemer: Jelšava – Železník – Tisovec Jednou z posledných oblastí, ktoré som ešte nenavštívil ani len na poznávačkách Slovenska, ani len neprecestoval, je určite Horný Gemer. Už rok predtým tomu veľa nechýbalo, ale až koncom augusta 2017 sa mi konečne podarilo zájsť sem, prejsť a spoznať zabudnuté mestečká i dediny a ich početné pamiatky. 29/08/18 Henrich Tomáš Muránska planina, Revúcka vrchovina, +
Túra Dedinky – Stolica – Revúca – Ploské – Hnúšťa V prvý májový piatok po práci sme sa zišli piati silní, mladí, pekní a veselí chlapci na vlakovej stanici v Banskej Bystrici a sadli na poobedňajší margeciansky spoj, po 18-tej sme ešte veselší vystúpili na Dedinkách. Hneď na stanici nás privítal taký silný vietor, že sme trošku zapochybovali o pôvodnom pláne, ale samozrejme sme z neho nezľavili. Ešte do tmy sme vystúpali cez Dobšinský kopec a pripravili sa na prvé spanie na lúke medzi vysokými smrekmi niekde za Ostrou. Chceli sme sa zložiť trošku vyššie, aby sme mali výhľad aj na Kráľovu hoľu, ale vietor nám to nedovolil. A proti prírode sa neoplatí bojovať. 27/08/18 Robo Verseghy Rudohorie, Revúcka vrchovina, +
Túra Prechod opustenej Rudnej magistrály Predtým ako som sa dozvedel, že existuje Cesta hrdinov SNP, bolo mojím malým snom prejsť Rudnú magistrálu (241 km). Magistrála prepája mestá a oblasti súvisiace s banskou činnosťou (Zlaté Moravce, Nová Baňa, Banská Štiavnica). Je veľmi málo známa a málo ľudí ju prechádza. Veď napríklad aj na Hikingu je mnoho článkov o prechode Cesty hrdinov SNP, ale o Rudnej magistrále komplexný článok nenájdete. 26/08/18 Pavel Forgáč Muránska planina, Stolické vrchy, +
Túra Skalné mesto Koľvek a Čierna hora z Kluknavy Veľmi rád sa túlam po miestach málo známych, tam, kde si môžem užiť relatívne nedotknutú prírodu, kde len sem-tam stretnem človiečika. Na východnom Slovensku sa ešte stále dajú objaviť takéto miesta, pre mnohých úplne neznáme. Preto keď som sa na nete našiel informácie o skalnom meste Koľvek, Čiernej hore, Rozsypanej skale a Roháčke, hneď som vedel, že tam raz musím ísť. 19/08/18 Viktor Baláž Čierna hora
Túra Zo Zlatej Idky do Rožňavy - 1. časť Tohtoročná zima konečne stála za to, no ani za svet sa jej nechce odísť a pustiť k slovu jar. S kamarátmi nás už svrbia päty, od decembra sme sa nevideli, tak za dlhých zimno-jarných večerov začíname e-mailami kuť plány na jarný vander. Dáme si Volovské vrchy plánované na minulé leto? Alebo radšej Poloniny, ktoré nás lákajú už dlhšiu dobu? Či radšej nejaké nižšie pohorie, kde nehrozí, že nás ešte prekvapí zima? Nakoniec aj z dôvodu lepšej dopravnej dostupnosti si vyberáme Volovské vrchy. 13/08/18 Kolektív autorov Volovské vrchy
Túra Málinec – Kokava nad Rimavicou – Sinec – Hnúšťa Kedysi som chcel prejsť z Hriňovej do Hnúšte ako trojdňovku, ale sám som nenašiel odvahu. Tak to zapadlo prachom a potom, keď som na mojej naj-naj-naj túlačke prešiel Vrchdobročom, pochoval som tieto plány. No málinské horské lúky mi stále behali po mysli. 23/07/18 Henrich Tomáš Stolické vrchy
Túra Babiná a Smrečinka zo sedla Súľová Počas jednej z našich rodinných túr po planinách Slovenského raja ma zaujal pohľad na zjavne odlesnenú horu, ktorej výška sľubovala zaujímavé pohľady do okolitej krajiny. Domácim štúdiom zisťujem, že ide o Babinú, tretí najvyšší vrch Volovských vrchov, ležiaci v ich severozápadnej časti. Bezprostredná blízkosť Slovenského raja a neďaleká Kráľova hoľa či Tatry sľubujú pekné scenérie, tak sa tam jedného letného dňa, keď sú decká na prázdninách, vyberáme iba vo dvojici s manželkou trochu presondovať terén. 22/07/18 Peťo Nový Volovské vrchy
Správa Letný minibus v Slovenskom raji Letná sezóna 2018 v Slovenskom raji priniesla jednu novinku – pravidelné autobusové spojenie stredísk v severnej a južnej časti NP Slovenský raj, ktoré vedie po nedávno zrekonštruovanej horskej ceste cez Sedlo Kopanec (987 m). Na projekte sa spolupodieľa Oblastná organizácia cestovného ruchu Slovenský raj & Spiš, krajská organizácia cestovného ruchu Košice Región Turizmus, Banskobystrický samosprávny kraj a dopravca eurobus Košice, závod Spišská Nová Ves, ktorý dopravu na novej linke zabezpečuje. 10/07/18 Vladimír Kobza Správy
Túra Slovenský raj - 3 dni v zime Zima sezóny 2017/2018 bola rozpačitá. Poriadne ochladenie prichádza až v poslednej tretine na prelome februára/marca. Pri nevhodnom počasí na výhľady z kopcov sa mi vynára spomienka na Zimný prechod tiesňavami Slovenského raja organizovaný Klubom slovenských turistov (KST). Padá rozhodnutie, pôjdeme za krásami vyčarovanými vodou a mrazom. Zavítame do Suchej Belej, poobzeráme si okolie Dediniek a Zejmarskú roklinu. Nakoniec absolvujeme pokus o prechod Hornádu. 08/07/18 Roman Matkovčík Slovenský raj
Túra Čierny Balog – Obrubovanec – Tlstý javor Túra kombinuje pre deti lákavý vláčik Čiernohronskej lesnej železnice, lesy málo navštevovanej Obrubovanskej doliny a lúčnatý hrebeň Veporských vrchov. Je možné ju absolvovať v dvoch variantoch. V kratšom s ukončením v Drábsku neďaleko sedla Tlstý javor a návratom autobusom do Čierneho Balogu alebo dlhšom s pokračovaním okrajom Dobročského pralesa do Dobroča, časti Čierneho Balogu. Keďže je nedeľa a nás čaká ešte návrat domov, volíme s Kubkom kratší variant a aspoň sa nemusíme náhliť. 26/06/18 Ľubomír Mäkký Veporské vrchy
Rudohorie
- Základné informácie o oblasti

Turistická oblasť „Rudohorie“ zaberá známe územie Slovenského rudohoria. Nachádza sa v centrálnej časti Slovenska vo Vnútorných Západných Karpatoch. Slovenské rudohorie sa tiahne nesúvislým hrebeňom v smere západ – východ. Administratívne zasahuje do Banskobystrického kraja, Košického kraja a čiastočne do Prešovského kraja. Názov oblasti je odvodený od pestrého geologického zloženia, obsahujúceho mnoho rúd. Do oblasti patria nasledujúce pohoria: Čierna hora, Slovenský kras, Spišsko-gemerský kras (Muránska planina a Slovenský raj), Stolické vrchy, Revúcka vrchovina, Veporské vrchy, Volovské vrchy vrátane Rožňavskej kotliny a Bodvianskej pahorkatiny. V oblasti sa rozprestierajú tri národné parky: Muránska planina, Slovenský kras a Slovenský raj.

Najvyšší bod oblasti je vrch Stolica (1476 m n. m.) v Stolických vrchoch, ktoré sú v poradí 7. najvyšším pohorím Slovenska. Najnižší bod leží na pomedzí Slovenského krasu a Juhoslovenskej kotliny, v prielomovej doline rieky Slaná v nadmorskej výške 200 m pri obci Bohúňovo. Prvé výbežky pohorí vystupujú z Lučensko-košickej zníženiny. Okrajové časti Bodvianskej pahorkatiny ležia na hranici s Maďarskom a taktiež cezhraničným pohorím je Slovenský kras. Ďalšími krasovými územiami sú Muránska planina a Slovenský raj v pohorí Spišsko-gemerský kras. Revúcka vrchovina tvorí južné predhorie Slovenského rudohoria, ktoré sa dvíha k najvyšším vrcholom na severe oblasti. Pomerne hustá sieť turistických chodníkov rozmanitej kvality značenia pokrýva celú oblasť. Návštevnosť rozsiahlych zalesnených horstiev nie je vysoká a stretnúť väčší počet turistov je zriedkavosťou. Oblasť je ideálna pre viacdňové prechody, horskú cyklistiku a bežecké lyžovanie.