Beh Barborská cesta – sólo prechod za 67 hodín 190 kilometrov dlhá Barborská cesta je netradičná diaľková trasa vo všetkých smeroch. Vedie krásnym banským regiónom stredného Slovenska, má vlastné značenie a skvelú "infraštruktúru" v podobe bohatých informačných tabúľ. Intenzitou zážitkov a zaujímavých miest je bezpochyby jedným z turistických "naj", čo u nás máme. Toto je príbeh diaľkového turistu, ktorý sa ju rozhodol prejsť za tri dni. 27/08/20 Adam Okruhlica Reportáže
Túra Prechod Štiavnických vrchov (Žiar nad Hronom – Tlmače) Z hrebeňovky Javorníkov som plánoval rovno zbehnúť do Malej Fatry a pár dní sa tam pomotať. Počasie sa však dosť výrazne zmenilo. Ochladilo sa a zároveň začal fúkať dosť silný vietor. Na noc to vyzeralo už na mráz, takže nič vhodné na prespávanie vonku, hlavne v ľahkom letnom spacáku. 13/07/20 Pavel Forgáč Štiavnické vrchy
Túra Náučný chodník Hronská Breznica – Demian Sociálne siete majú svoje nevýhody, aj výhody. K tým výhodám patria určite zaujímavé tipy na výlety. Jedného dňa ma na nástenke oslovil album krásnych fotografií môjho známeho z náučného chodníka Demian. A keďže máme syna Damiánka, nápad bol na svete. Podobnosť jeho meno s názvom vrcholu boli pre neho skvelou motiváciou. 12/06/20 Veronika Páričková Štiavnické vrchy
Extra Poznáte slovenské hory? (odpovede) Pred týždňom ste si mohli overiť svoje vedomosti v teste, ktorý som pre vás pripravila na základe poľských kníh z 19. storočia. Škoda, že knihy nie sú preložené do slovenčiny. Prečítali by ste si všetky dobré veci, ktoré o vás autori napísali. V žiadnej z kníh som nenašla nič negatívne o Slovákoch. Naopak, všetci autori napísali, že ste predovšetkým veľmi pohostinní, sympatickí, pokojní a veľmi čestní. A vždy máte dobrú náladu. Týchto komplimentov je v knihách oveľa viac. Myslím si, že niektoré by vás možno prekvapili. 05/06/20 Beata Okulińska Zaujímavosti
Príbeh Štefan Zamkovský a Zamkovského chata v Tatrách Určite sa nájde veľa ľudí, pre ktorých nie je meno Štefan Zamkovský úplne neznáme. Jeho životný príbeh – spätý s Vysokými Tatrami – je však natoľko zaujímavý, že by bola škoda nepodeliť sa oň aj na stránke, venovanej predovšetkým horám a turistike. 15/05/20 Martin Drahomirecký Príbehy
Túra Ako sme sa motali Štiavnickými vrchmi - 2. časť Tretí deň nášho vandru Štiavnickými vrchmi je tu. Ráno nás okrem slnečných lúčov budí tatrovka, ktorá už od skorého rána smradí na neďalekej ceste a šofér nakladá drevo. Zbalíme si veci a vraciame sa na miesto, ktoré sme večer opustili - pred bufet pri jazere. Reku tu sa naraňajkujeme. Peter však zahlási, že „mosí ít“ a že ide opáčiť chatu, v ktorej sme chceli večer skončiť, či náhodou nie je otvorené. 13/04/20 Zdeno Vasilišin Štiavnické vrchy
Túra Ako sme sa motali Štiavnickými vrchmi - 1. časť Za cieľ tohtoročného jarného vandru sme si zvolili Štiavnické vrchy. Slovo „jarný“ však tento rok začiatkom mája bolo treba brať s poriadnou rezervou. Príroda sa totiž tento rok zbláznila ešte viac ako po iné roky a zo zimy sme skočili rovno do leta. Stromy zakvitli už v apríli a v máji sme tu mali hotové leto s 30-stupňovými teplotami. Kým po iné roky sme sa v tomto termíne vytešovali z jarnej chrumkavej zelenej farby lístia a postupne sa s nadmorskou výškou prebúdzajúcu krajinu, teraz sme vyhľadávali tieň a schovávali sa pred páliacim slnkom. 06/04/20 Zdeno Vasilišin Štiavnické vrchy
Túra Sitno – okruh cez Vlčiu jamu Hrad Sitno pozná zo Slovenských povestí asi každý. No pre nás, turistov z východu, sú napríklad Štiavnické vrchy trocha od ruky, a tak sa do týchto končín nedostávame často. Tentokrát sme sa to však rozhodli zmeniť a kde inde začať spoznávanie pre nás neznámeho pohoria, ako práve na známom vrchu s hradom. 27/02/20 Stanislav Ďurica Štiavnické vrchy
Túra Zaniknuté dediny (2) – Mochovce Keď sme o pár dni po návšteve Horných Opatoviec rozmýšľali kam ísť, padol návrh na návštevu ďalšej zaniknutej obce. Prečo nie?! Komíny jadrovej elektrárne sme vždy obzerali len z diaľky, nedávno sme si pozreli dva zaujímavé filmy o Černobyle, tak si treba jadrovú hrozbu pozrieť aj na vlastné oči. Samozrejme, zase sme to spojili aj s menšou turistikou a pár kamarátov sa pridalo. 26/02/20 Danka Tomášiková Štiavnické vrchy
Túra Zaniknuté dediny (1) – Horné Opatovce Ľudia často odchádzajú z rodiska za poznaním, za prácou, za niečím lepším... Pokiaľ sa človek rozhodne pre odchod sám, je to v poriadku. No sú okolnosti, kedy človek musí opustiť svoj dom nedobrovoľne. Počas existencie ľudstva sa neraz stalo, že nielen jedinec, ale často celé spoločenstvá museli opustiť svoje domovy. 12/02/20 Danka Tomášiková Štiavnické vrchy
Túra Rudná magistrála zo Stolice do Zlatých Moraviec Mojou najobľúbenejšou a najčastejšie navštevovanou turistickou lokalitou sú neďaleké Štiavnické vrchy. Už ako chlapec som si v tomto sopečnom pohorí všímal na toho času ošarpaných smerovníkoch tabuľky s nápisom Rudná magistrála. Dozvedel som sa o nej, že spája miesta s banskou históriu medzi Zlatými Moravcami a vrchom Stolica. Znelo to zaujímavo, no práve Stolica mi nejak nesedela ako záver trasy. Človek príde na kopec ďaleko od všetkého a čo potom? Aj napriek tomu sa mi pri pohľade do mapy trasa zapáčila a, samozrejme, ma lákala. Od vtedy som niekoľkokrát po častiach prešiel úseky magistrály medzi Zlatými Moravcami a Banskou Štiavnicou. No prešlo niekoľko rokov a až na konci septembra 2019 sa vyskytla situácia, kedy som sa rozhodol, že idem na to. 02/12/19 Jakub Mészáros Rudohorie, Muránska planina, +
Túra Hontianske Nemce – Viničný vrch – Sebechleby Keď sme sa chystali do Dudiniec, všimol som si, že na TuristickaMapa.sk pribudli miestne značenia. Zo Sebechlieb do Dudiniec som po zelenej už išiel, a tak som privítal možnosť ísť okolo Sebechlieb po miestnej modrej značke, ako odbočke z modrej Hontianske Nemce – Počúvadlianske jazero. Totiž, dostať sa tam alebo z tade do Dudiniec bolo nemožné, a naopak, do Sebechlieb chodil autobus často. Čakalo ma však jedno prekvapenie za druhým a ani jedno nebolo príjemné. 22/11/19 Miroslav Svítek Štiavnické vrchy
Túra Žarnovica – Paradajs – Sklené Teplice – Žiar n. Hronom Babie leto vyčíňa. Teploty lámu rekordy pre október. Denné aj nočné. Chcelo by to vyraziť do prírody aspoň na dva víkendové dni. Moje pokusy s kontaktovaním ľudí náchylných na túto aktivitu zostávajú bez odozvy. Nič mi neostáva, len zo zásobníka ešte nezrealizovaných trás vybrať jeden hrdzavejúci projekt a vydať sa na cestu sám. Treba ho stihnúť, pokiaľ sám nepodľahnem korózii. Bude to spoznávanie západných oblastí Štiavnických vrchov červenou zo Žarnovice do Žiaru nad Hronom. Väčšinu ostatných značených turistických chodníkov z a do Banskej Štiavnice som prešiel. No tento je pre mňa okrem krátkeho úseku neznámy. 18/11/19 Vladimír Mikuš Štiavnické vrchy
Útulňa Hájovňa v sedle Červená studňa Vraciam sa späť k tajchu Červená studňa a špekulujem nad umiestnením novej turistickej útulne v rovnomennom sedle. Pri murovanom dome priamo pri ceste sa ozýva krik detí. Podľa posedení to tam vyzerá na bufet. Pozerám, či je teraz funkčný. 16/11/19 Vladimír Mikuš Štiavnické vrchy
Prístrešok Chata pod dubom Pri turistickom okruhu zo Sklených Teplíc do Vyhní a späť som na zelenej značke z Pustého hradu našiel najprv pod kopcom Bralce pekne upravený prameň a asi po 1 km som natrafil na lúke Janovo s posedom veľký senník plný sena a na druhej strane v lese malú poľovnícku chatu s verandou. 09/11/19 Miroslav Svítek Štiavnické vrchy
Filter túr počet článkov: 69
Seriály
Barborská cesta – sólo prechod za 67 hodín 02/09/20 22:13 9 príspevkov
Zaistené turistické trasy 20/08/20 21:42 154 príspevkov
Prechod Štiavnických vrchov (Žiar nad Hronom – Tlmače) 17/08/20 17:06 7 príspevkov