Reportáž Za medveďmi do Tichej doliny Po jarnom pozorovaní vtákov prišlo v auguste na pozorovanie väčších zvierat, a to rovno medveďov. Vybrali sme sa za nimi do Tichej doliny v Tatrách. Tichá dolina je jednou z najdlhších slovenských dolín, a keďže medvede sa tu pozorujú na viacerých stanovištiach, je praktické vzdialenosť medzi nimi preklenúť bicyklom. 20/09/19 Soňa Mäkká Reportáže
Túra Tri studničky – Kriváň a späť Na Kriváň sme sa v minulosti už vybrali, ale s malými deťmi (8 rokov) a neskoro, tak po upozorneniach schádzajúcich turistov sme to otočili ešte pred kosodrevinou - neľutujeme. Aj deti si to tentokrát užili oveľa viac a hlavne, chvalabohu za výhľad. 19/09/19 Marianna Holá Vysoké a Belianske Tatry
Extra Štátne lesy TANAP-u neuznávajú niektoré pralesy a rúbu v nich Kým LESY SR v pralesoch vymapovaných občianskym združením PRALES nezasahujú, ich sesterská organizácia Štátne lesy TANAP-u spochybňuje existenciu viacerých pralesov a rúbe v nich. ŠL TANAP-u fungujú samostatne, na dohode medzi Lesmi a mimovládnymi organizáciami PRALES a WWF o nezasahovaní v pralesoch sa nezúčastňujú. 16/09/19 Soňa Mäkká Publicistika
Túra Veľké Hincovo pleso zo Štrbského Plesa Malebnosť Vysokých Tatier ma vždy svojím spôsobom priťahovala, ale aj napriek tomu som v nich nejako nenašiel záľubu. Ako turista by som ich chcel aspoň čiastočne spoznať a oboznámiť sa z ich chatami, plesami a možno aj s vrcholmi niektorých štítov. 13/09/19 Marián Jaššo Vysoké a Belianske Tatry
Túra Zo Ždiaru do Ždiaru cez Monkovu dolinu Začína naša letná dovolenka v Ždiari. Nemáme žiadne plány, ideme oddychovať a vychutnať si o desať stupňov nižšiu teplotu vzduchu ako bola v Bratislave. Pri večernej prechádzke Ždiarom objavujeme leták o súťažiacich hasičoch pri hoteli Magura. Hneď vieme, kam sa vyberieme na druhý deň. Listujem trochu internet a hasičov berieme ako hlavný bod programu po prechádzke dolným úsekom Monkovej doliny. Výlet sľubuje nenáročnú trasu, zaujímavé výhľady a pomenej turistov v našich pätách. 12/09/19 Karolína Dobiašová Vysoké a Belianske Tatry
Túra Tatranská Javorina – Sedielko – Starý Smokovec Túry cez tatranské sedlá mám veľmi rada, väčšinu z nich (značených) som prešla, niektoré aj viackrát. Jedinou výnimkou bolo Sedielko a bielou na mape svietila aj Zadná Javorová dolina. Ide o túru náročnú na dĺžku dňa a doteraz vždy dostalo prednosť niečo iné. Až počas tohtoročného upršaného tatranského leta to vyzerá na jeden deň bez zrážok, a tak rýchlo oprášim staré plány na prechod zo severu na juh. 09/09/19 Soňa Mäkká Vysoké a Belianske Tatry
Túra Cez Popradské pleso na Štrbské Pleso Letné prázdniny som zakaždým vítala so starosťou, kam s deťmi, keďže dovolenky toľko nie je. Časom pribudli vnučky a znova je treba vymýšľať program na letné prázdniny. Musím sa priznať, pri vnučkách je to úplne inak. Nestarám sa o ne, iba zábavu máme spoločnú a mňa to veľmi teší, lebo tuším, že aj to je iba do času, kým zase nedospejú. Tento rok to nebolo inak. Keďže Malé Karpaty máme prechodené, vybrali sme si Vysoké Tatry. 05/09/19 Elena Šeligová Vysoké a Belianske Tatry
Správa Jesenná fotosúťaž so Štrbským Plesom V spolupráci s Regiónom Vysoké Tatry a Štrbským Plesom vyhlasujeme jesennú fotosúťaž v našej Galérii. Súťaž je zameraná na jesenné Vysoké Tatry v okolí Štrbského Plesa – t.j. lokality, kam sa v rámci jednodňovej túry dá dostať pri štarte zo Štrbského Plesa. Hlavnou cenou je pobyt pre dve osoby v hoteli Patria. 05/09/19 sponzorovaný článok Slovensko
Túra Jarné Wrota Chalubińskiego Mesiac s mesiacom sa zišiel a máme tu pred sebou vrchol zimnej sezóny. Po upršanom usneženom týždni nás čaká niekoľko dní pekného počasia. Tentokrát pre nás tato vybral výstup do sedla na poľskej strane, a to Wrota Chalubińskiego (slov. Chalubinského vráta). Výstup si spestríme prespaním na horskej chate. 11/08/19 Ondrej Matkovčík Vysoké a Belianske Tatry
Recenzia Tatry pre deti S detvákmi počas upršaných prázdninových dní zájdeme aj do Dobrej hračky, sympatickej herne v Tatranskej Lomnici. Pri pokladni si všimnem kôpku knižiek vydavateľstva Dajama, známej edície Výlety s deťmi. Vezmem jednu do ruky a čítam Tatry pre deti. Už ju nepustím. Som zvedavá, čím ma prekvapí. 07/08/19 Daniela Mäkká Mapy a knihy
PR Veľké letné tatranské putovanie Rozprávkové Tatranské kráľovstvo sa nachádza v severnej časti Slovenska v nádhernej a rozmanitej prírode Tatranského národného parku. Rozprávkové tatranské putovanie vás zavedie po kraji plnom majestátnych štítov, krištáľovo čistých plies, slnečných strání plných kvetov, miest s množstvom vtákov, srniek, kamzíkov a svišťov, k vodopádom a na rôzne zaujímavé turistické cestičky a chodníčky. A aby ste tento kút nespoznávali sami, sprevádzať vás budú Ochranko Tatranský, Lomnička Kvetinková a Smrečinka Lesná. 15/07/19 sponzorovaný článok Zaujímavosti
Podcast Prírodný turizmus v Poloninách a vo Vysokých Tatrách Je to zatiaľ okrajový žáner na Slovensku. Prírodný turizmus však môže ponúknuť úplne odlišný pohľad na túru. Nejde o kilometre, výškové metre, výhľady, či športový výkon. Na relatívne krátkej vzdialenosti strávite dlhší čas a bližšie ho spoznáte. V tomto dieli podcastu HIKING.SK sa s našou šéfredaktorkou rozprávame o jej výletoch v Poloninách a vo Vysokých Tatrách. 21/06/19 Ľubomír Mäkký Rozhovory
Túra NCH Rakytovské plieska (okruh) Dnes konečne aj do Tatier prišlo teplé, skoro letné počasie. Máme chuť na kratšiu vychádzku na menej navštevovaných miestach. Vyberieme si NCH na Rakytovské plieska. Nachádza západne od Štrbského Plesa, v oblasti zasiahnutej vetrovou kalamitou v roku 2004. Chceme si detailne pozrieť, ako si príroda poradila s jej následkami a vychutnať si krásne výhľady v objatí sviežej zelene. 21/06/19 Daniela Mäkká Vysoké a Belianske Tatry
Túra Chata pod Soliskom a Škutnastá poľana s bábom Keď príde do hôr jeseň a začne farbiť všetko svojou pestrou paletou, každý okamih v nej strávený je dvojnásobne krásny. Pre mňa bol taký posledný septembrový deň v roku 2016, ktorý som strávila na vychádzke v slnkom zaliatych Vysokých Tatrách s dcérkou. Výber trasy sme podriadili tomu, že sme mali v nosiči 7-mesačného svištíka, no aj tak sme chceli bližšie k vrcholom, bližšie k modrej oblohe a bližšie k slniečku. 20/06/19 Daniela Mäkká Vysoké a Belianske Tatry
Túra Zbojnícka chata, Rainerova útulňa a Bilíkova chata Aj keď nadovšetko mám nesmierne rád prírodu a turistické podujatia, nie som nejaký extra tatranský vlk, skôr celkom začiatočník. Nikdy ma Tatry nelákali tak, aby som po nich musel liezť a celé ich schodiť. Možno to bolo tým, že som s turistikou začal trocha neskôr, v pokročilejšom veku a stanovil som si iné ciele, ktoré som chcel mať prejdené a prebádané. 20/06/19 Marián Jaššo Vysoké a Belianske Tatry