Túra Tatranská Kotlina – Pálenica – Bachledova dolina Pálenica je 1175 m vysoký vrch, týčiaci sa medzi Tatranskou Kotlinou a Lendakom. Vyberieme sa naň so zámerom zistiť, či jeho vrchol ponúka výhľady. Prechádzku si spestríme pokračovaním do Bachledovej doliny. Budeme sa pohybovať na rozmedzí Belianskych Tatier, Podtatranskej kotliny, Spišskej Magury a Podtatranskej brázdy. Preto predpokladáme výskyt príťažlivých krajinárskych pohľadov. 10/04/17 Roman Matkovčík Vysoké a Belianske Tatry, Spišská Magura
VHT Marcový výstup na Svišťový štít Končí sa marec, krásne svieti slnko, pomaly kráčame v príjemnom počasí cestou zo Starého Smokovca smerom na Hrebienok. Zima v roku 2014 snehom až tak veľmi neoplývala a aj preto je v Tatrách snehu v tomto období pomenej. Skôr to v okolí začína rozvoniavať jarnou prírodou. Na magistrále od Hrebienka je aj napriek tomu ešte celkom bielo a čím ideme vyššie, tým je aj po okolí viac snehu. Uvidíme čo nás bude čakať pri zdolávaní zaverečných metrov stúpania na Svišťový štít. 03/04/17 Michal Mikuláš Vysoké a Belianske Tatry
Túra Zimná túra na Sliezsky dom Okrem jedného krásneho dňa počasie počas jarných prázdnin nie je v Tatrách ktovieaké, ale keď mám možnosť vybehnúť na túru bez drobizgu, predpovede o slabom daždi a silnom vetre si nevšímam. Ráno to vyzerá nádejne, a tak o deviatej vyrážam z Nového Smokovca na Sliezsky dom. V hre boli aj vysokohorské chaty, ale predsa len dosť fúka a dúfam, že na tejto trase budem v závetrí. 15/03/17 Soňa Mäkká Vysoké a Belianske Tatry
Túra Malý kúpeľný chodník v zime V Smokovcoch trávime dosť času a Malý kúpeľný chodník je obľúbenou prechádzkou. Ani vo vrcholiacej sezóne tu nestretnete viac než niekoľko turistov za celý čas. 20. decembra som pochopiteľne nestretla vôbec nikoho, Tatry prázdne a čas vhodnejší na vypekanie koláčov. Okolo desiatej prenechávam deti tatovi a vyrážam smerom k stanici pozemnej lanovky v Starom Smokovci, kde chodník začína. 01/03/17 Soňa Mäkká Vysoké a Belianske Tatry
Túra Tatranská Kotlina - voľne prístupné jaskyne Tatranská Kotlina je známa predovšetkým Belianskou jaskyňou s jej čarovnou sintrovou výzdobou. My sme sa však vydali pohľadať dve iné jaskyne, Hučivú dieru a Elektrárenskú jaskyňu. Pravdepodobne absencia kvapľovej výzdoby im dopomohla k štatútu voľne prístupné. Ide skôr o akési “diery” v skale. Návštevu oboch jaskýň môžeme spojiť s prechádzkou Zbojníckym chodníkom: Kežmarské Žľaby – Tatranská Kotlina. Prezretie jaskýň taktiež príde vhod ako spestrenie túry na Chatu Plesnivec. 27/01/17 Roman Matkovčík Jaskyne
Lezenie Výstup na Čierny štít od Zeleného plesa Je sobota, skoro ráno, človek by ani svišťa nevyhnal von. Slnko pomaly vstáva a začína ohrievať skaly a celú dolinu. Všade vládne ticho, len občas počuť zahrkotanie skál ako kráčame hore Veľkou Zmrzlou dolinou. Pomaly sa blížime pod Čierny štít. Občas zdvihneme pohľad a pozrieme na stenu, kde sa čoskoro začne naša dnešná výzva, lezecká cesta Stanislawského depresia (IV-). 02/10/16 Michal Mikuláš Vysoké a Belianske Tatry
Recenzia Pavol Barabáš – Sloboda pod nákladom Včera sa v Bratislave konala slávnostná premiéra filmu Pavla Barabáša Sloboda pod nákladom. Film je venovaný žijúcim legendám slovenského nosičstva – Viktorovi Beránkovi, Petrovi Petrasovi, Lacovi Kulangovi a Lacovi Chudíkovi. My sme na filme tiež nemohli chýbať a tak vám prinášame krátku recenziu. 07/09/16 Ľubomír Mäkký Iné
Lezenie Výstup na Žabí kôň (+ video) Teplá tatranská tmavá žula porastená drsným machom. Prvýkrát dnes prstami prechádzam po teréne, ktorý každý horolezec či turista milujúci terén našich veľhôr dozaista nosí v srdci. Je ešte predpoludnie, no do východných stien sa slnko stihlo zahryznúť a s pasiou oblizuje svojimi hrejivými lúčmi inak nehostinný povrch skál. Inak tomu nie je ani na úpätí Žabieho koňa, kde práve skladáme ruksaky plné cinkajúceho horolezeckého náčinia. 04/09/16 Michal Bašo Vysoké a Belianske Tatry
Lezenie Ihla v Patrii Človeku v pamäti utkvie z detstva niekedy iba pár momentov, no na tie je prakticky nemožné zabudnúť. Pamätám sa, keď som bol ešte ako dieťa po túre a odpočívali sme na Popradskom plese, kde som si šiel za okienko recepcie kúpiť nejaký suvenír. Do očí mi udrela pohľadnica dvoch horolezcov na uzučkej ihle. Bol to pre mňa nesmierny šok, že taký bizarný útvar existuje, nieto ešte, že sa naň podarí niekomu dostať. Roky som si nosil v pamäti tento obraz a teraz, ráno v aute smerujúcom do Tatier, si uvedomujem, že čoskoro sa daná pohľadnica stane realitou aj z môjho pohľadu. 26/08/16 Michal Bašo Vysoké a Belianske Tatry
Túra NCH Pramenisko (Pramenište) v Tatranskej Lomnici Keď v novinách minulý rok na jeseň vyšla správa, že Náučný chodník Pramenisko v Tatranskej Lomnici je opäť prístupný, bolo nám jasné, že máme o jeden výlet na leto s deťmi postarané. Dá sa absolvovať aj s kočíkom, čo je pravé orechové. A rozhodne tam nebude procesia, ako napríklad smerom na Popradské pleso. 18/08/16 Daniela Mäkká Vysoké a Belianske Tatry
Túra Z Mlynickej do Furkotskej doliny cez Bystrú lávku Pekná túra cez Mlynickú dolinu okolo vodopádu Skok k Capiemu plesu. Od Capieho plesa stúpaním k snehovému poľu a reťaziam na Bystrú lávku s výhľadom na Kriváň, Wahlenbergove plesá, Okrúhle, Capie či Kozie plesá. Túru sme ukončili na Chate pod Soliskom. 01/08/16 Matúš Turčík Vysoké a Belianske Tatry
Rozhovor Tomáš Petrík: Nehľadajte v horách adrenalín Od roku 2011 je chatárom na Chate pri Zelenom plese, tzv. Brnčalke. Koncom minulého roka ho vlastníci chaty (KST a JAMES) v tejto úlohe potvrdili na ďalších päť rokov. V rozsiahlom rozhovore, ktorý vznikol ešte počas zimy, sme sa s ním porozprávali o chate, jej návštevníkoch, trendoch v turistike a lezení či možnostiach brigádničenia. 19/06/16 Ľubomír Mäkký Rozhovory
Túra Mladým tatranským lesom s kočíkom Od najväčšej vetrovej kalamity vo Vysokých Tatrách uplynulo viac ako 10 rokov. Dosť dlhý čas, ktorý bol a stále je poznačený debatami lesníci verzus ochranári na tému, či stromy nechať tam, kde sú, alebo či vyťažiť a speňažiť všetko, čo sa dá. My žijeme čiastočne v Tatrách už štyri roky a za ten čas sledujeme, ako si príroda s tým, čo sama sebe vyviedla, vie poradiť. 17/06/16 Daniela Mäkká Vysoké a Belianske Tatry
Cyklotúra Cyklotrasa Dolný Smokovec – Nová Lesná Leto 2015 bolo v znamení horúčav aj v Tatrách a my sme každý deň špekulovali nad tým, pod aké stromy na kratšiu prechádzku s kočíkom, aby sme zároveň včas vyzdvihli staršiu ratolesť v škôlke. Jedného dňa takto padol výber na nádhernú cyklotrasu vedúcu z Dolného Smokovca do Novej Lesnej. 16/06/16 Soňa Mäkká Vysoké a Belianske Tatry
Správa Zajtra začína letná sezóna vo Vysokých Tatrách Zajtra začína letná sezóna v Tatranskom národnom parku (TANAP-e), čo znamená, že verejnosť môže využívať všetky značkované turistické trasy do 1. 11. Štátnych lesov TANAP-u, ktorý zodpovedá za turistické chodníky a značenie, sme sa pýtali, či sú všetky značené chodníky priechodné, resp. či sú nejaké obmedzenia z dôvodu opráv turistickej infraštruktúry alebo ťažby, s ktorými majú turisti rátať. 15/06/16 Soňa Mäkká Správy