Túra Veľký vrch, Veľký kopec, Malý vrch a Csonkavár Veľkonočná nedeľa, počasie typické aprílové, veľmi sa ochladilo. Napriek tomu sa aj dnes stretnem s Martinom a vychutnáme si spoznávanie Dolného Zemplína. Nič nás dnes nemôže odradiť od našich predsavzatí, plán je plán a ten sa musí naplniť do bodky. Snáď to v priebehu dňa nebude až také strašné s počasím, aj keď predpovede nie sú vôbec lichotivé. dnes Marián Jaššo Zemplín
Cyklotúra Podhorie Slanských vrchov 16 Po mesačnej odmlke sa opäť ozývam priateľovi, že som konečné voľný pre ďalšie pokračovanie podhoria. Musím sa priznať, že mi to už chýbalo. Tento rok sme to riadne rozbehli a dnes by to mala byť posledná časť, ak sa niečo nepredvídané neudeje. Som trocha smutný, že to bude končiť. Prvých päť časti som neabsolvoval, a tak by možno nebolo od veci pokračovať a prejsť si podhorie od Sečoviec až do Deľne, ktoré mi chýbajú. Uvidíme, čas ukáže, ako moje uvažovanie dopadne... 22/01/17 Marián Jaššo Slanské vrchy, Zemplín
Cyklotúra Popri Ondave do Dargova a Sečoviec z Trebišova Cez týždeň som absolvoval už jednu cyklistickú trasu, a tak som cez sobotu trocha oddychoval počas rybárskych pretekov a potom ešte poobede lovom rýb v Parchovanoch. To som však ešte nevedel, aké bude nedeľné ráno, lebo sobota bola dosť daždivá, a tak som nepredpokladal, že niekam pôjdem. Rozhodnutie padlo až sediac v nedeľu zrána pri počítači pri pohľade z okna. Veď to tam vyzerá celkom fajn, v noci nepršalo a aj slniečko sa začína ukazovať. Človeče, azda nechceš stráviť deň zatvorený v izbe. Rýchlo niečo vymysli a konaj. 24/11/16 Marián Jaššo Zemplín
Cyklotúra Podhorie Slanských vrchov 13 cez Maďarsko Ukončili sme podhorie v jeho západnej časti a dorazili sme až k maďarsko-slovenskej hranici. A čo ďalej? Je potrebné dostať sa opäť na Slovensko, a to na východnú stranu pohoria. Potrebujeme sa preto dostať cez južnú časť. Aj keď sa volá už Zempléni-hegység, stále sú to vrchy, ktoré sa zvažujú dole na južnú stranu práve z našich Slanských vrchov a zároveň tade vedie po ich hrebeňoch hraničná čiara. 10/11/16 Marián Jaššo Slanské vrchy, Zemplín, +
Cyklotúra Tokajská vyhliadková veža nad Malou Tŕňou Je ráno, ešte dosť skoro a len tak sedím pri počítači a pozerám maily. Čo dnes budem robiť? Veď je sobota, ísť niekde na huby? Bol som v pondelok... Už to mám, dlho som nesedel na bicykli, veď väčšinou chodím pešo po horách. Prečo sa neísť práve dnes previezť len tak po okolí a možno mi niečo napadne cestou. Potrebujem najazdiť nejaký kilometrík ako prípravu na prechod po maďarskej časti podhoria Slanských vrchov. Je rozhodnuté, dnes sa ide sa na bicykel. Mám však trocha obavy, skúsenosti sú veľmi malé. Ak to nepôjde nohami do pedálov, tak niekde budem svojho tátoša musieť potlačiť. 29/09/16 Marián Jaššo Zemplín
Túra Tarbucka, najnižší bod SR a Magas-hegy Počas jesene som bol na hrade vo Veľkom Kamenci a mal som chuť ísť poobzerať si vrchy nad dedinou, ale okolnosti mi to nedovolili. Tak ostalo len pri návšteve zrúcanín. Veľmi mi padlo vhod, keď priateľ Martin reagoval na môj album z túry zo Zemplínskych vrchov. V priebehu týždňa vraj chce navštíviť v Medzilaboreckých pláňavách vrch Tarbucka, a to vo štvrtok. Termín vyhovoval aj mne, slovo dalo slovo a už som sa tešil na stretnutie. 30/03/15 Marián Jaššo Slanské vrchy, Zemplín
Túra Rozhľadňa a Vysoký vrch Je posledná januárová nedeľa. Po daždivých dňoch sa začína ochladzovať a konečne hlásia sneženie, ale ráno je skôr po daždi. Od turistiky má trocha odrádza dosť silný vietor a cítim sa unavený z namáhavého týždňa. Motám sa po izbách v paneláku a nemôžem obsedieť na jednom mieste. Veď väčšinu nedieľ trávim vonku v prírode s batohom na pleciach a s paličkami v rukách. Ruksak je z časti vždy zbalený, a tak rýchlo varím čaj a nalievam ho do termosky. Beriem ovocie a už upaľujem k autu. Nemám ani potuchy, kam sa dnes vyberiem. Možno sa niekto pridá z priateľov v Sečovciach, ale tam nebol nikto. Čo teraz, veď sa predsa nevrátim domov?! To by som nebol snáď ani ja, ak by som niečo také urobil. 22/03/15 Marián Jaššo Zemplín
PR Vtáčí raj na Sennom Pojem „Senné“ je pre vtáčkarov a milovníkov prírody synonymom pre najvýznamnejšiu ornitologickú lokalitu na Slovensku. Tento vtáčí raj sa nachádza neďaleko tepelnej elektrárne Vojany a už niekoľko rokov sa jeho ochrane venuje Slovenská ornitologická spoločnosť/BirdLife Slovensko. 26/05/14 sponzorovaný článok Iné
Cyklotúra Trojhraničie Maďarsko-Ukrajina-Slovensko Sérii mojich cykločlánkov spojených s prechádzaním cez slovensko-maďarskú hranicu stále chýba spojovací bod. Niečo, kde by sa všetko "objavné" putovanie nížinami stretlo na jedinom mieste. A zároveň lokalita, ktorá je cieľom a nie iba motaním sa medzi železničnými stanicami. Nakoniec som ho našiel - trojhraničný bod Maďarska, Ukrajiny a Slovenska. 27/03/14 Palo "Axel" Gomboš Zemplín, Maďarsko
Cyklotúra Michalovce – Veľké Kapušany – Pribeník Letné prázdniny sa práve prehupli do svojej druhej polovice. No moje školské časy dávno skončili, a tak môžem robiť výjazd len podvečer. Vzhľadom na plánovaný cyklovýlet do ukrajinského Mukačeva si ale musím zatrénovať aj trochu vyššiu porciu rovinatých kilometrov a nie iba túlačky po miestnych kopčekoch. Ako inak, cez obedňajšiu prestávku sedíme nad mapou a cestovným poriadkom vlakov. Po chvíli je rozhodnuté, ideme vyjedať hrozienka na vedľajšie asfaltové cesty Zemplína. 13/03/14 Palo "Axel" Gomboš Zemplín
Cyklotúra Bodrog - k sútoku Latorice a Ondavy Stalo sa to cez obedňajšiu prestávku, keď som sa dal do reči so svojim turistickým parťákom. Vraj by to chcelo pozrieť nejaké cyklotrasy, ale nech to nie je nič náročné, lebo je ešte "rozbitý" zo včerajšej posilňovne. Tak sme otvorili online mapu a začali posúvať prstom po displeji. Volovské vrchy nie, Slovenský kras nie, Slanské sú samý kopec, tak poďme niekam na rovinu. 05/12/13 Palo "Axel" Gomboš Zemplín
Túra Bačkovská a Cabovská dolina z Dargova Konečne je sneh dole a opäť sa vyberáme na ďalšiu tohtoročnú, konečne jarnú túru. Príroda sa začína prebúdzať zo zimného spánku. Stretávame sa tradične na autobusovej zastávke v Sečovciach v nedeľu 21. apríla 2013. Pred týždňom sme sa dohodli, kam budú smerovať dnes naše kroky. Veď aj po rokoch máme stále čo objavovať v našich domovských Slanských vrchoch. Každá jedna turistická vychádzka je niečím výnimočná. Určite aj dnes po jej skončení budeme nadmieru spokojní s jej výberom. 22/11/13 Marián Jaššo Slanské vrchy, Zemplín
Cyklotúra Okolo Trebišova Nedeľa je na celodenný cyklovýlet ako stvorená. No čo robiť, keď sa v utorok popoludní ocitnete v Trebišove s vyhliadkou niekoľkých voľných hodín? Nad mapou v mobile zhodnotím možnosti a v sychravom jarnom počasí vyrážam na okruh do neznáma. 10/10/13 Palo "Axel" Gomboš Zemplín
Túra Prechod Zemplínskych vrchov Dlhší čas som uvažoval nad prechodom cez Zemplínske vrchy a dedinou Cejkov, kde niekedy stál zaniknutý hrad. Preto som počas dovolenky obetoval jeden deň na uskutočnenie sna. Piatok 2. augusta 2013 sa stal dňom dlho pripravovaného prechodu. Aj keď viem, že cez Zemplínske vrchy prechádza len jeden turistický chodník, a to medzinárodná horská cesta priateľstva z Eisenach do Budapešti. Ten nebol mojím cieľom. Ráno som nastúpil do autobusu v Trebišove, ktorý smeroval do dediny Cejkov (150 m n. m.). Vystúpil som pred obecným úradom a moje prvé kroky smerovali na juh k vrchu Várheď (215,1 m n. m.), na ktorom mal stáť dávno zaniknutý Cejkovský hrad. 27/09/13 Marián Jaššo Zemplín
Cyklotúra Nová Sedlica – Záhorská Ves nonstop Myšlienka prejsť na bicykli skoro 600 km vznikla po absolvovaní tretej Trnavskej stovky. Moje možnosti v diaľkovej chôdzi sú tak na úrovni 100 km a plány každý rok prejsť to až do Trenčína sa rozplynuli vždy v klesaní do Brezovej pod Bradlom. Po operácii kolena som ju už ani neprešiel. Späť k novej výzve. Ak dokážem prejsť chôdzou 100 km, tak na bicykli štyri, možno päťkrát viac? A hovoríme o nonstop jazde bez spánku. Takto vznikol nápad prejsť z najvýchodnejšej obce do najzápadnejšej. Trasa popod Vysoké Tatry. Sumár podľa mapy 593 km. Možno to stihnem za 40 hodín s prestávkami na jedlo. 06/12/12 Marian Meszaros Slovensko, Malá Fatra, +