Túra Hrebeňom Polonín: Nová Sedlica – Osadné Pod stanom som naposledy spala ako vysokoškoláčka. Nevedela som, čo je to útulňa. Neverila som, že by som mohla ísť na nejaké miesto, kde sa nedá zapnúť fén. Som schopná zablúdiť aj vo vlastnom meste. A takáto som sa vybrala do Polonín za dobrodružstvom... 11/05/19 Anna Javorská Bukovské vrchy
Túra Hrebeňom Slanských vrchov z Tokaja Ako sme s bývalým kolegom a kamošom Petrom ukončili putovanie po červenej turistickej značke od Kremenca nad Novou Sedlicou po Devín, prišlo aj na trošku zanedbávané pohoria. Spomínanú červenú sme absolvovali v priebehu viacerých rokov. Niekedy spolu, inokedy každý sám. Zásobáreň kolegových ďalších cieľov obsahovala aj Slanské vrchy. Keďže sme obaja zo západnej časti republiky, pre nás úplne neznáme. O pláne trasovania pochodu ani nediskutujeme. Jasná červená. Trochu váhame len o nástupe. Už zo Slovenského Nového Mesta? Či voliť kratší nástup na hrebeň v oblasti Michalian? No možnosť objavovania vinohradníckej oblasti Tokaj zvíťazila. Ideme celú červenú, nebudeme poľavovať z nárokov. Počasie v predpovedi je na nasledujúce dni úplne vhodné na turistiku. Potrebujeme tak štyri dni na prechod celej trasy. 08/05/19 Vladimír Mikuš Slanské vrchy, Zemplín
Túra Po Šariši na tuláka III. - tajné skvosty Bachurne Bachureň nie je veľmi známe pohorie a dokonca ani na Hikingu nemá samostatnú sekciu. Pritom v sebe zahŕňa veľa rozmanitých zaujímavostí, od nádherných horských lúk až po skalné výtvory, ktoré sú na prvý pohľad skryté, ale pri troška chcenia dajú sa hravo nájsť. 06/05/19 Henrich Tomáš Branisko, Šariš
Túra Lenartov – Muszynka – Lacková – Cigeľka Útulňa Kráľova studňa v Ľubovnianskej vrchovine je zrejme jediný turistický objekt na poľsko-slovenskej hranici a je vcelku slávna. Keďže sa nachádza v mojej obľúbenej oblasti, nebolo treba veľa vnútornej polemiky, či tam zájsť, ale kedy? 28/04/19 Henrich Tomáš Nízke Beskydy, Ľubovnianska vrchovina
Útulňa Táborisko Poľana pri obci Nová Sedlica Návštevníci Polonín dostali ďalšiu útulňu, v ktorej môžu zadarmo prenocovať. Drevená chatka sa nachádza na lúke Poľana, 1,6 km od centra obce Nová Sedlica. Môže poslúžiť najmä pre tých, ktorí chcú prespať pred výstupom na hlavný hrebeň Polonín, alebo tým, ktorí z hrebeňa schádzajú. Útulňu a táborisko pripravila obec Nová Sedlica. 27/04/19 Beata Okulińska Bukovské vrchy
Túra Potulky Levočskými vrchmi II. - Čierna hora Večer po túre sa niesol v znamení varenia gulášu. Plánovali sme posedieť si vonku pri ohníku, no spustil sa lejak, a tak sme sedeli dnu, v peci pukotal oheň, Pelé rozozvučal struny na gitare a pri sviečkach sme strávili veľmi príjemný večer, ktorý sa pretiahol až do neskorej noci. Guláš bol fantastický, priam sa po ňom pýtal nejaký pohárik. Zažil som veľké prekvapenie, keď Pelé vytiahol fľašku Biatec – Cuvée biele ročník 2012. Viezol ho sem autom, len aby ma prekvapil. Tak už viem, čím si budem chcieť pripiť na oslavách 30. výročia vzniku TOM Biatec v roku 2019. Pršalo vytrvalo, a tak sme si plány na ráno nerobili, však sa ukáže až sa prebudíme. 21/04/19 Miroslav Svítek Levočské vrchy
Cyklotúra Podhorie Slanských vrchov 2 Konečne sa dostávam po ročnej odmlke k projektu podhoria, začatom v roku 2016 ako spoluputujúci priateľa Tona, ktorý ho začal realizovať ako prvý a rád by som prešiel a uzatvoril okruh tiež. Veď hory a ich dediny s tradíciami určite stoja za námahu. Bez dobrého parťáka je to však nejaké nemastné-neslané, vo dvojici nám to s priateľom šliapalo, pešo či bicyklom, oveľa lepšie. Podstatné je však, že som sa rozhýbal a dúfam, že to nejako doputujem do zdarného konca. 21/03/19 Marián Jaššo Slanské vrchy
Extra Vybrané slovenské rozhľadne Minulý rok sa mi počas potuliek po Slovensku priplietlo do cesty množstvo rozhľadní. Samé o sebe sú pekným cieľom túry, ale ani jednu som z nich neplánoval. Na konci roka, keď som si robil záverečný sumár túr sa ich nazbieralo celkom dosť. Keďže sú takéto miesta medzi ľuďmi veľmi populárne, rozhodol som sa urobiť malý zoznam rozhľadní. O každej z nich by sa dal napísať samostatný článok a určite tu už boli viaceré v článkoch spomenuté. Preto cieľom príspevku nie je každú podrobne opísať, ale len poskytnúť základné informácie. 18/03/19 Pavel Forgáč Malá Fatra, Orava a Kysuce, +
Túra Po Šariši... II. - slávne kostoly okresu Prešov Šariš, okrem hradov, má aj iné zaujímavosti, o ktorých často netušia ani miestni za kopčekom. Jedným z nich je drevený kostolík v Brežanoch, ktorý, ako jediný na Slovensku, som navštívil už trikrát. Posledný raz práve v jeden krásny slnečný februárový deň. 04/03/19 Henrich Tomáš Šariš
Túra Večerná expedícia Nižný Slavkov – Hermanovce Po vyše ročnej prestávke som sa opäť rozhodol pre nočnú túru. Vhodnú trasu som chcel naplánovať tak, aby som z práce išiel rovno do východiskového bodu, prešiel nie veľmi dlhú trasu a aby som v relatívne prijateľnom čase došiel do cieľového bodu, keďže na ďalší deň som mal ísť opäť do práce. 22/02/19 Henrich Tomáš Branisko
Túra Červená Voda – Lysá – Baranie – Majdan Po dlhom čase, po takmer 4 rokoch, som sa opäť vydal za snehu do Čergova. Vtedy, prvýkrát to bola dosť ťažká túra, preto som si povedal, že ma do snehu nedotiahnu ani párom volov. No teraz nebolo treba ani jedného, keďže som šiel celkom dobrovoľne, a to kvôli zaniknutej osade Baranie, ktorú som chcel zažiť práve v zime - krásne zasneženú. 11/02/19 Henrich Tomáš Čergov
Túra Potulky Levočskými vrchmi I. Vďaka Borisovi náš oddiel každoročne počas leta strávi týždeň v nejakej bývalej horárni a spoznáva okolité lesy. Na leto 2018 vybavil Boris chatu Vinná na hrebeni Levočských vrchov, ktorá patrí Mestským lesom Levoča. Keďže som bol ako organizátor na Nízkotatranskej stíhačke, mohol som sa k partii pripojiť až v nedeľu. Veľká vďaka za odvoz z Donovál až priamo pred chatu patrí organizátorovi Východniarskej stovky. Partia bola samozrejme na túre, ale vedel som kde je uložený kľúč od chaty, a tak som sa mohol zložiť a dokonca si vyraziť na krátku túru k Václaváku a na čučoriedky. 07/02/19 Miroslav Svítek Levočské vrchy
Túra Hraničné – Sulín – Żegiestów – Malý Lipník Už sú tomu štyri roky čo som pri prvej návšteve Ľubovnianskej vrchoviny bol v zasneženom januári. Vtedy sa mi to tam tak zapáčilo, že som si sľúbil tam zájsť vždy v krásnej januárovej zime. Pred dvomi rokmi sa mi podarilo spraviť druhý ročník, keď som išiel zimné kostolíky po poľskej strane a lanského januára som tam zašiel tretíkrát a s opäť odlišnejším charakterom po neznačených chodníčkoch. 05/02/19 Henrich Tomáš Ľubovnianska vrchovina
Túra Zasnežené senníky na Lazisku a Strieborná hora Pri mojej prvej návšteve Laziska pred rokmi som bol nadšený z nádhery horských lúk v objatí hustých lesov a najmä z niekoľkých senníkov, ktoré som tam ponachádzal. Hneď mi napadlo, že ešte krajšie musia byť krásne zasnežené. Tak som si zaumienil sem prísť a to sa mi podarilo začiatkom januára 2018. 02/02/19 Henrich Tomáš Levočské vrchy
Túra 949 km naprieč Slovenskom za 27 dní Neviem čo inšpiruje človeka vydať sa na mesačnú túru naprieč Slovenskom. Asi to bude veľká túžba po poznaní krajiny a dobrodružstvo. Posledné týždne ma dosť znechutil fakt, že Cesta hrdinov SNP sa stáva dosť módnou. Veľa ľudí to ide iba z frajeriny, bez väčšieho zmyslu. Preto som to nechcel prejsť len tak ako všetci, ale trošku si priložiť kilometre a ísť zo západu na východ. 05/01/19 Pavel Forgáč Malá Fatra, Nízke Tatry, +
Východ
- Základné informácie o oblasti

Turistická oblasť „Východ“ sa rozprestiera vo východnej časti Slovenskej republiky. Zaberá najvýchodnejšiu časť Západných Karpát, Východné Karpaty a Východopanónsku panvu. Oblasť sa rozprestiera na území Košického a Prešovského samosprávneho kraja. Do oblasti patria nasledovné geomorfologické jednotky: Branisko, Bukovské vrchy, Hornádska kotlina, Košická kotlina, Nízke Beskydy (Beskydské predhorie, Busov, Laborecká vrchovina a Ondavská vrchovina), Podhôľno-magurské pohoria (Bachureň, Levočské vrchy, Spišská Magura, Spišsko-šarišské medzihorie a Šarišská vrchovina), Slanské vrchy, Vihorlatské vrchy, Východné Beskydy (Čergov, Ľubovnianska vrchovina a Pieniny), Východoslovenská nížina (Východoslovenská pahorkatina a Východoslovenská rovina) a Zemplínske vrchy. Veľkoplošnú ochranu v oblasti Východ zastrešuje Pieninský národný park, Národný park Poloniny, CHKO Východné Karpaty, CHKO Vihorlat a CHKO Latorica.

Množstvo pohorí v oblasti vypovedá aj o pestrom prírodnom prostredí. Prvé pahorkatiny sa dvíhajú po obvode Veľkej Dunajskej kotliny (Východoslovenská nížina) od riek Tisa a Bodrog, kde leží najnižší bod oblasti a zároveň Slovenska vo výške 94 m (Klin nad Bodrogom). Východopanónsku panvu (Východoslovenská nížina) ohraničujú sopečné pohoria (Slanské vrchy a Vihorlatské vrchy) za ktorými reliéf opäť poklesáva do Košickej kotliny a Beskydského predhoria. Rozsiahla oblasť Východných Karpát vo flyšovom pásme (Nízke Beskydy) kulminuje vrcholom Kremenca (1221 m n. m.) v Bukovských vrchoch, ktoré pokračujú v Poľsku a na Ukrajine známymi Poloninami. Najvyšším bodom oblasti Východ je vrch Čierna hora v Levočských vrchoch (1289 m n. m.). Polovica pohorí v oblasti presahuje najvyšším bodom hranicu 1000 m n. m. Sieť značených turistických trás je nerovnomerne rozložená. Taktiež kvalita značenia je na rôznej úrovni. Rozmanité prírodné prostredie umožňuje praktizovať takmer všetky druhy športových aktivít.