Svet Mount Woodson & Potato Chip Rock Dlhodobá služobná cesta na druhom konci veľkej mláky má v sebe aj niekoľko výhod. Napríklad voľný víkend. V predpovedi počasia pre oblasti okolo San Diega hlásia nezvyčajnú zimu, no v samotnom meste má byť krásna tropická sobota. Je rozhodnuté, ide sa na Potato Chip Rock. Skalu, ktorá nesmie chýbať v žiadnom turistickom sprievodcovi južnou Kaliforniou. 12/07/16 Palo "Axel" Gomboš Svet
Svet Národný park Yellowstone – 2. deň Včera sme v parku mali deň plný zážitkov. Vlk vedúci kolónu áut, bizóny pasúce sa na tráve, stádo jeleňov, los. Nespočetne veľa väčších i menších gejzírov a mnohými farbami hýriace horúce pramene. Čo nás čaká dnes? Samozrejme si chceme pozrieť ďalšie lokality, kde uvidíme tunajšiu fascinujúcu geotermálnu činnosť. Okrem toho nás ale zaujíma aj Grand Canyon – hlboký a dlhý, dych berúci kaňon, do ktorého strmo padá z výšky 94 metrov vodopád Lower Yellowstone Falls. 13/10/15 Danka Laciková Svet
Svet Národný park Yellowstone – 1. deň V rámci nášho výletu naprieč Kanadou a USA sa rozhodneme navštíviť aj Yellowstonský národný park. Yellowstone je jeden z najznámejších amerických chránených území. Hrdí sa titulom najstaršieho národného parku na svete – vznikol 1. marca 1872. Je známy svojou geotermálnou činnosťou - množstvom gejzírov a horúcich prameňov. Okrem toho je domovom medveďov, vlkov, bizónov a losov. 06/10/15 Danka Laciková Svet
Túra USA – Grinell Glacier a vodopády Apekunny Ráno vstávame a vraciame sa autom do časti Národného parku Glacier okolo jazera Sherburne, kde sme videli medvede. Dnes tu nie sú. Odvezieme sa na parkovisko pri ďalšom jazere, Swiftcurrent Lake, kde začína naša dnešná trasa. Je tu informačná tabuľa, oznamujúca, že ku Grinell Glacieru to máme 9,5 kilometra. 15/09/15 Danka Laciková Svet
Túra USA – Národný park Glacier Po návšteve kanadských národných parkov Jasper a Banff sa presúvame do USA. Zamierime do Montany, do Národného parku Glacier. Park má rozlohu 1349 km2 a nachádza sa v pohorí Selkirk Mountains. Názov má vďaka ľadovcom, ktoré sa na jeho území nachádzajú. Žiaľ, kvôli klimatickým zmenám sa počet ľadovcov, ako aj ich rozloha stále zmenšuje. 08/09/15 Danka Laciková Svet
Túra Kanada – NP Banff – Sunshine Meadows Druhé ráno v kanadskom Národnom parku Banff si privstaneme. Dnes je menej zamračené, zato poriadne mrzne. Máme v pláne dať dlhší, 30 km výlet v blízkom stredisku Sunshine Meadows. V Kanade preslávené lyžiarske stredisko sa nachádza v nadmorskej výške 2200 m. Okrem skvelých lyžiarskych podmienok v zime, v lete ponúka turistiku priamo pod vrcholkami hôr. Lonely Planet vo svojom sprievodcovi Kanady túru tunajším alpínskym prostredím označil ako číslo 1 – najkrajší v celej Kanade. 18/08/15 Danka Laciková Svet
Túra Kanada – NP Banff a okolie NP Banff je národný park v kanadských horách Rocky Mountains (Skalisté hory). Je to najstarší národný park v Kanade, vznikol v roku 1880, kvôli stavbe transkontinentálnej železnice cez údolie Bow Valley. Vďaka svojej blízkosti ku Calgary (126 km) a veľkej ponuke turistických trás i lyžiarskych stredísk je jedným z najviac navštevovaných parkov v letnom i v zimnom období. 13/01/15 Danka Laciková Svet
Túra Kanada – NP Jasper – Suplhure Skyline Druhý deň v NP Jasper sa budíme do zamračeného rána. Slnko pôsobí, že dnes ani nemá v pláne vyjsť. Tak sa ešte trochu zdržíme na hoteli a čakáme, či sa počasie zlepší. Konečne okolo deviatej ráno sa obloha rozjasňuje a nasadáme do auta. Pôvodne sme rozmýšľali ísť 20 km trasu, začínajúcu hneď z mestečka Jasper - „Palisades Lokout“, ktorú nám deň predtým odporúčal na túre Čech. Nakoľko ale vyrážame neskôr, ako sme plánovali a počasie vyzerá byť nestále, meníme plán. Navštívime areál horúcich prameňov, kde začína trasa Sulphure Skyline. Opis túry sľubuje úžasné výhľady do šíreho okolia. 23/12/14 Danka Laciková Svet
Túra Kanada – NP Jasper – Maligne Lake NP Jasper je najväčší národný park v kanadských Skalnatých horách (Rocky Mountains). Nachádza sa v provincii Alberta. Jeho veľkosť je 10 878 km2 a nachádza sa tu najvyšší vrchol štátu Alberta – Mt. Columbia (3747 m). Za národný park bol vyhlásený v roku 1930 a v roku 1984 bol zaradený do svetového kultúrneho dedičstva UNESCO. Svojím návštevníkom ponúka krásne hory, priezračne čisté jazerá, vodopády, horúce pramene a veľkú ľadovcovú oblasť s názvom Columbia Icefield. Je domovom pre veľa divokých zvierat, ako medveď grizzly, medveď hnedý a medveď čierny, los, sob, kamzík či bobor. Preto sú všade v parku výstrahy, že treba očakávať hojný výskyt divej zveri a dávať si pozor. 16/12/14 Danka Laciková Svet
Túra East Coast Trail 3 “Pozri, neprší,” hovorím Mati večer po návrate z túry na Cape St. Francis. Podľa predpovede by už malo, je poriadne zamračené, ale neprší. Dážď nepočuť ani v noci a hoci sa ráno pri pohľade z okna ukazuje olovená obloha s ťažkými mrakmi, zatiaľ stále neprší. Ranná hygiena, raňajky a ešte stále neprší. Je to jasné, ideme na túru. Dnes prejdeme aspoň jeden úsek z južnej vetvy East Coast Trail. 09/12/14 Mojmír Suchý Svet
Túra East Coast Trail 2 V druhej časti miniseriálu venovanému turistike na East Coast Trail sa pozrieme na najsevernejšiu časť chodníka. Čakajú nás dve pomerne dlhé, ale veľmi zaujímavé túry. Je deväť hodín ráno, Matine otlaky sú ošetrené a zalepené, taxík aj s “našou” tetou taxikárkou, čo nás vozí každý deň, čaká pred hotelom, tak poďme na to. 02/12/14 Mojmír Suchý Svet
Túra East Coast Trail 1 Pristávajúce lietadlo sa prediera cez nekonečnú hradbu sivých mrakov. Do okna udierajú dažďové kvapky. Oblačnosť je veľmi nízko, možno len 50 metrov nad zemou. Je hmlistý, daždivý večer. Konečne naša batožina, obidva ruksaky sú kompletne premočené. Taxikár sa s nami začne rozprávať zvláštnym miestnym dialektom angličtiny, nerozumieme mu skoro nič. Maťu bolí zub, a tak musíme nájsť zubnú pohotovosť. Začína sa ďalšia úžasná dovolenka. 25/11/14 Mojmír Suchý Svet
Svet Juhom Kanady - Erijské jazero Keď sa povie Kanada, väčšina ľudí si predstaví veľkú krajinu kdesi na severe. Dnes sa však vyberieme ďaleko, ďaleko na juh. Budeme sa pohybovať v rovnakej zemepisnej šírke v akej leží Barcelona, Rím, či sever Kalifornie, navštívime zaujímavý ostrov a národný park. 13/08/13 Mojmír Suchý Svet
Cyklotúra USA - Cape Cod Rail Trail Cape Cod je v Massachusetts, asi dve hodiny jazdy na juhovýchod od Bostonu. Po bývalej železnici tu vedie cesta pre peších, korčuliarov a cyklistov (CCRT). Idem po nej do pobrežného národného parku - Cape Cod National Seashore a k majáku Nauset. Začiatok je v meste Dennis, bližší koniec v Chathame, vzdialenejší vo Wellfleet. Ale dá sa ísť ešte ďalej. V ten deň prejdem asi 42 míľ, vlastne 66 kilometrov. Nie je to nič náročné, ale doma také čosi neuvidíte. Iný svet v Novom svete. 24/01/13 Ivan Štancel Svet
Svet Kanada - Národný park Banff Kanada, druhá najväčšia krajina sveta, leží v severnej časti severoamerického kontinentu. Dva týždne, ktoré mám na jej návštevu, sú strašne málo na spoznanie všetkých jej krás, no čo-to sa stihnúť dá. Po návšteve Toronta a Niagarských vodopádov sa letecky presúvam na západ krajiny do známeho mesta Calgary. Odtiaľ vyrážam do Skalistých hôr, na poznanie ktorých som si vyčlenil celé štyri dni. Rocky mountains sú samozrejme obrovské, tak sa musím rozhodnúť iba pre návštevu ich časti. Vyberiem sa do najstaršieho kanadského národného parku Banff, ktorého centrom je rovnomenné horské stredisko. 21/02/12 Branislav Štefánik Svet