Cyklotúra Grécko - bicyklom po Kasandre Tento rok sme sa rozhodli stráviť čas na polostrove Kassandra na Chalkidikách v Grécku. Leňošenie na pláži celý deň nie je pre nás zaujímavé, tak sme pobyt v destinácii strávili aktívnou činnosťou - spoznávaním oblasti. A tak ako aj doma, navliekli sme si na seba priliehavý dres slovenského cyklistu, na hlavu nasadili prilbu, do batoha sme dali nevyhnutné potreby na prežitie a vyrazili sme za poznávaním zákutí zaujímavého a pre nás tak trocha exotického miesta. 05/10/17 Milan Války Svet
Túra Čierna Hora - Prokletije - výstup na Zla Kolata Náš T. O. Bjatek zorganizoval koncom augusta 2017 deväťdňový letecký zájazd do Čiernej Hory. Keďže jeho súčasťou, okrem spoznávania kultúrnych pamiatok, bola hlavne turistika v NP Prokletije a NP Durmitor, rád som sa prihlásil. Po prílete do Podgorice sme sa autobusom presunuli ku Plavsko jezero a ubytovali sa v penzióne Šarkinoviči, oproti mestečku Plav. 03/10/17 Miroslav Svítek Svet
Túra Chorvátsko - kaňon Velika Paklenica a Mala Moćila Termín letnej dovolenky sa nezadržateľne blížil a už sme sa nevedeli dočkať ako opäť strávime pekné chvíle na našom obľúbenom mieste v Chorvtásku - Starigrad-Paklenica. Je to až neuveriteľné, ako mi toto miesto prirástlo k srdcu. Prenesie ma vždy do mojich detských rokov, keď som chodievala k mojej starkej na dedinu, a práve toto miesto mi to pripomína. Ako hovorievam „ideme k babke Pakleničke“. 18/04/17 Tatiana Filipková Svet
Túra Chorvátsko – horné kaskády Plitvických jazier V minulom článku ste si mohli prečítať o tom, ako sme si prešli severnú časť Plitvických jazier aj s ich najväčším vodopádom. Dnes sa zameriame na juhozápadnú časť jazier, kde je veľa kaskád a príroda viac zodpovedá tomu, čo si väčšina ľudí pod Plitvicami predstavuje. Čaká nás neopakovateľná krása a doprajeme si celý deň pod modrým nebom vrcholnej jesene. 11/12/16 Pavol Timko Svet
Túra Chorvátsko – Kozjak – Biranj Pri pobyte v mestečku Kaštela medzi Splitom a Trogirom ma upútalo pohorie so skalnými úbočiami tiahnuce sa pri pobreží. Vraj tento skalný hrebeň je s približne 16 kilometrami najdlhší v Chorvátsku. V južnej časti, bližšie ku Splitu sú dokonca zaistené cesty. Hneď mi napadlo, že zhora musia byť úžasné výhľady. Obzvlášť ma upútal domček na skale, ktorý bolo vidieť z nášho apartmánu. Keďže ráno vstávam skôr ako ostatní, povedal som si, že sa tam pokúsim dôjsť a vrátiť sa, kým zvyšok rodiny vstane (od siedmej do desiatej hodiny). 14/10/16 Vladimír Prutkay Svet
Túra Grécko – ostrov Karpathos – výstup na Kali Limni Kali Limni (1215 m) je najvyšší vrchol ostrova Karpathos, ležiaceho medzi Krétou a Rhodosom. Je to zároveň najvyššia hora súsostrovia Dodekanéz. Povrch ostrova je hornatý, väčšina ostrova, s výnimkou niektorých častí, je suchá. Turistické značenie sme tu našli, najviac odporúčaná je túra na najvyšší vrchol ostrova. Preto po dvoch horúcich dovolenkových dňoch sa potešíme ochladeniu a rozhodneme sa vyraziť pešo, nielen autom ako doteraz, objavovať miestne horské krásy. 04/10/16 Danka Laciková Svet
Túra Chorvátsko – ostrov Brač – Vidova gora Chorvátsko je nádherná krajina, v ktorej sa spájajú hory a more. Prvýkrát som sa tam dostal až minulý rok, a to na klasickú plážovú dovolenku. Za cieľ sme spolu s manželkou vybrali ostrov Brač. Je tretím najväčším v Dalmácii s rozlohou 396 km² a nachádza sa tu najvyššie miesto dalmátskych ostrovov - Vidova gora s výškou 778 m. Bol to zároveň hlavný dôvod, prečo som ostrov chcel navštíviť. 19/07/16 Rastislav Holečka Svet
Svet Bulharsko – Z Albeny na Baľčik Väčšina z nás, ktorí radi trávime letnú dovolenku pri mori, sa počas dovolenkových dní oddáva sladkému leňošeniu a povaľovaniu sa na pláži. More nám ponúka to, čo na Slovensku nenájdeme. Vzdialené, nedozierne, ba priam tajomné a pre nás málo dostupné. Vôbec nám nenapadne meniť niečo na zaužívaných tradíciách počas dovolenkového pobytu pri mori, kde radi leňošíme, slníme sa, popíjame dobré nápoje a večere i noci strávime pri dobrej hudbe a vínku. Je však na škodu, že počas pár dní v cudzom svete si nenájdeme chvíľu času objavovať nepoznané zákutia prímorskej prírody. A že je čo objavovať si uvedomíme vtedy, ak sa s trochou vôle zdvihneme z rozpáleného piesku, odložíme dobre vychladený nápoj, nasadíme klobúk a namierime si to do diaľav. Niečo podobné sme podnikli počas letného pobytu v Bulharsku, keď sme sa jedného dňa pobrali preskúmať trasu popri mori do najbližšej dediny. 02/02/16 Milan Války Svet
Túra Chorvátsko – Velebit – Zavižan kosa a Kuterevo Národný park Severný Velebit (chorvátsky Nacionalni park Sjeverni Velebit) je najmladším národným parkom Chorvátska a bol vyhlásený koncom roka 1999. Národný park Severný Velebit je obklopený Prírodným parkom Velebit. V roku 1978 bolo územie zaradené do siete biosférických rezervácií UNESCO. 20/10/15 Tatiana Filipková Svet
Svet Chorvátsko – Park prirode Vransko jezero Vranské jazerá sú v Chorvátsku dve. Jedno sa nachádza na ostrove Cres a to druhé, o ktorom budú nasledujúce riadky, nájdete medzi mestami Šibenik a Zadar, asi 4 kilometre od mesta Biograd na Moru. Je to zatopené krasové pole a kryptodepresia. 04/10/15 Zdeno Vasilišin Svet
Túra Chorvátsko: Velebit – Anića kuk a NCH Paklarić Národný park Paklenica sme navštívili opakovane pre jeho jedinečné prírodné krásy, ktorými sú bizarné skaly a nádherné bukové lesy. Preteká ním potok Veľká Paklenica, ktorý vyniká krištáľovo čistou vodou. Ubytovaní sme boli opäť u našej „Paklenickej gazdinky“. Bývali sme rovno pod kaňonom, kde každý večer vanie zdravý horský vzduch. Z terasy domu som videla cieľ nášho výstupu Aniča kuk. Masív je symbolom Národného parku Paklenica. Je to 400 m vysoká stena. História horolezectva v Paklenici začala v roku 1938, keď Dragutin Brahm, člen Chorvátskej horolezeckej spoločnosti Velebit, urobil provýstup na stenu Anića kuk, čo sa pre neho stalo tragickým. Podľa neho je nazvaná Brahmova cesta. 25/08/15 Tatiana Filipková Svet
Túra Mlyny Rastoke a Plitvické jazerá V nasledujúcich riadkoch si neprečítate o podávaní veľkých výkonov, ale berte to ako tip na spríjemnenie cesty k Jadranskému moru a pre tých, ktorí by radi Chorvátsko spoznali aj z iného pohľadu ako z ležadla pri mori, bude hádam článok inšpiráciou. 30/06/15 Zdeno Vasilišin Svet
Cyklotúra Korfu – za zážitkami autom, aj na bicykli Korfu je nádherný grécky ostrov (Kerkyra), známy hlavne milovníkom piesočnatých pláží. Má čo ponúknuť aj cyklistom, ľudom, ktorí sa radi prepravujú výhradne na dvoch kolesách a zážitky prijímajú zo sedla svojho bicykla. Zaujímavé miesta, ktoré stojí za to si pozrieť, pekné mestečká, dýchajúce atmosférou a cestičky pomedzi olivové háje. 25/06/15 Danka Laciková Svet
Túra Chorvátsko – Sjeverni Velebit – Vučjak Jedným z menej známych pohorí v Chorvátsku je pohorie Severný Velebit (Sjeverni Velebit). Je to najmladší národný park (NP), vyhlásený bol v roku 1999. Rozloha NP je 109 km2. Aj na malej ploche má park veľa krasových fenoménov. Prírodovedci si oblasť vážia pre jej rastlinné a živočíšne bohatstvo. Park je pre návštevníkov otvorený od začiatku mája do konca novembra. 28/10/14 Danka Laciková Svet
Túra Bulharsko – Rila – prechod pohoria Prečo sa znovu púšťam na cestu, keď viem, že sa pár nocí nevyspím, dostanem otlaky, bojujem s únavou a strachujem sa, čo všetko sa môže prihodiť? Či u nás nie je dosť krásnych miest? Alebo nebolo by pohodlnejšie ležať na lehátku na dvore alebo pri vode? 21/10/14 Marek Fačkovec Svet