Túra Výstup na Säntis cez Lisengrat Už dlhšie túžim po návšteve Švajčiarska. Posnoriť trošku po Alpách, pozrieť štvortisícovky, vychutnať si miestne syry, nájsť nejaké pekné kešky. Koncom leta 2014 si vyhradzujeme dva týždne na road trip Nemecko – Lichtenštajnsko – Švajčiarsko – Taliansko. Večery trávim nad mapami, plánujem, vymýšľam, mením plán, raz tak, potom zasa inak. Každý deň mi pribúda do zoznamu kopec pekných miest, ktoré by som chcela vidieť a už teraz viem, že nemám šancu všetko stíhať. V jednom mám však jasno – prvý švajčiarsky výlet bude na Säntis, najvyšší vrch Appenzellských Álp. 11/08/15 Andrea Morongová Svet
Svet Zermatt – Trift – Höhbalmen – Zermatt V mojom prvom článku z Zermattu a okolia sme sa vyviezli na tritisícmetrový Gornergrat vláčikom a odtiaľ sme sa dlhočiznou trasou vracali do kempu v Täschi. V tomto článku si dáme výlet po druhej strane údolia. Dnes nebudú žiadne lanovky a vlaky, žiadna pomoc s výškovými metrami. Pôjdeme pekne po svojich. Urobíme okruh z Zermattu cez Trift a Höhbalmen po trase zvanej Edelweissweg, alebo pekne po našom, po „Ceste plesnivcov“. 02/06/15 Andrea Morongová Svet
Túra Gornergrat – Zermatt – Täsch Ocitnúť sa prvýkrát v Zermatte a nenavštíviť Gornergrat? To sa vari ani nedá. 3135 m vysoký vrch nad mestečkom, známy najmä železničkou, ktorá tam vedie, je výhľadovým bodom, ktorý nemôžeme obísť. V článku popíšem variant túry, počas ktorej si užijeme aj jazdu vláčikom hore, aj krásnu turistiku s výhľadmi na okolité štvortisícovky a ľadovce smerom dole. 10/02/15 Andrea Morongová Svet
PR Top 10 outdoorových destinácií v Európe Škandinávia, Balkán, Alpy, Karpaty či Stredomorie? Čo myslíte, ktorých desať dovolenkových cieľov je najobľúbenejších pre vyznavačov aktívne strávenej dovolenky a outdoorových športov? Je to chladný sever, horúci juh alebo sú to rozoklané horské masívy? 06/12/13 sponzorovaný článok Svet
Svet Dents du Midi (Zuby juhu) - Haute Cime Pri pohľade od Ženevského jazera vyzerajú Dents du Midi ako krátky zubatý hrebeň a hneď je zrejmé, ako získali svoje meno. Turistickým chodníkom je prístupný najzápadnejší a najvyšší zo zubov, 3257 m vysoký Haute Cime, a preto si práve tento vrchol vyberáme ako náš ďalší cieľ v oblasti. Pri včerajšom výstupe na Cornettes de Bisse sme sa väčšinou pohybovali po francúzsko-švajčiarskej hranici, tentoraz strávime skoro celé dva dni vo švajčiarskom kantone Valais. 03/12/13 Jozef Pecina Svet
Túra Urnské Alpy - Rigi a Pilatus Z Bratislavy som v piatok ráno odchádzala za pekného počasia, do Zurichu som prišla za dažďa. Predpoveď na druhý deň tiež nebola veľmi optimistická, no ranné hmly sa podľa nej mali okolo obeda rozplynúť. Okrem toho lístky na vlak už boli kúpené a naše plány sa zmeniť nedali. Nakoniec som si povedala, že aj hory v oblakoch môžu vyzerať pekne, tak prečo by všade mala byť len gýčová modrá obloha. Nenechám si počasím predsa pokaziť tak dlho plánovaný predĺžený víkend. 02/10/12 Martina Haratíková Svet
Lezenie Walliské Alpy - Dom (4545 m) So svojimi 4545 metrami je to najvyššia samostatne stojaca hora Švajčiarska. I keď je viac-menej schovaná a nedominuje tak údoliu Mattertal, výstup na ňu je naozajstným alpským zážitkom. Ako správne konštatuje krátky verš od Jürga Martiga, výstup je namáhavý a nebezpečný, ale ten konečný pocit stojí za to. 07/02/12 Erik Hübner Svet
Túra Švajčiarsky národný park - Margunet Švajčiarsky národný park (skrátene SNP) je jediným národným parkom v krajine. Vyberieme sa na vrch Margunet, cez ktorý prechádza náučný chodník národného parku. Presne tam sme sa vydali počas tohtoročnej návštevy švajčiarskych Álp. 08/11/11 Martin Závacký Svet
Lezenie Walliské Alpy - výstup na Matterhorn Matterhorn a Mont Blanc za týždeň. Prečo nie? V článku sú popísané zážitky z našej cesty do Švajčiarska a Francúzska, niekedy na prelome letných mesiacov. Stále počasie a dobrí kamaráti. To sú základné predpoklady skvelého výletu. A takým aj naozaj bol. 01/12/09 Richard Tesár Svet
Túra Túry na chaty nad Arolla IV. Vždy po večeri sme krátko zhodnotili deň a dohodli sa na programe na nasledujúci. Vedeli sme predpoveď počasia vďaka informačnej tabuli pred TIC a veru im to počas nášho celého pobytu vychádzalo na 100 %. Tak sme sa rozhodli v šiesty deň nášho pobytu ísť do Zermattu. Znamenalo to síce skorý budíček, no ak sme chceli byť do desiatej hodiny pri lanovkách v Zermatte, inak to nešlo. Deň sa vydaril fantasticky. Okrem štyroch šli všetci lanovkou na Kleine Matterhorn. Keďže som pred tromi rokmi z neho vystúpil na Breithorn, moju jedinú štvortisícovku, vedel som im dať všetky potrebné rady a ôsmim sa to aj bezpečne podarilo. My štyria sme sa vyviezli na Rothorn vysoký 3103 m a pohodovo s fantastickými výhľadmi sme z neho zišli do Zermattu. Tu som si kúpil snežnice a po návrate do Arolla sme sa štyria dohodli, že na druhý deň pôjdeme na Cabane de Bertol. 22/09/09 Miroslav Svítek Svet
Túra Túry na chaty nad Arolla III. Arolla má skvelú polohu. Počas maximálne 5 hodín je z nej dostupných 6 chát s chatárom. Vedie cez ňu 9-dňový okruh Tour Matterhorn – Tour du Cervin, jedna z korún vysokohorskej turistiky. Snáď sa mi v budúcnosti podarí nájsť na ňu parťákov. V oddychový deň sme navštívili najväčšie podzemné jazero Európy v St. Leonard a historické mesto Sion s najstarším funkčným organom na svete. To je tiež jedna z výhod Arolla. Počas dvoch hodín jazdy autom sa dá dostať z nej do soľnej bane v Bex, historického Saint Maurice, Sionu, ale aj Zermattu. 15/09/09 Miroslav Svítek Svet
Túra Túry na chaty nad Arolla II. Rekreačná osada Arolla leží v nadmorskej výške 2006 m na konci Val d´Herens a zo Sionu vzdialeného 41 km nastúpate od rieky Le Rhône 1516 m. Cestou prejdete okolo zemných pyramíd v Euseigne. Tu sa dá odbočiť k priehrade Lac des Dix, alebo pokračovať na centrálnu dedinu regiónu Evolene. Odtiaľto na posledných 11 km vás cesta cez tunely a ostré zákruty dovedie do neuveriteľných 700 m vyššie položenej osady Arolla. Okrem potravín, športového obchodu s požičovňou a bazárom, pošty, TIC sa tu nachádza zopár hotelíkov a lyžiarsky vlek pod 2867m vysoký La Forcla. Jazdí sem Post bus zo Sionu a to v pre našinca neskutočných dvojhodinových intervaloch. Arolla dala meno bielej borovici známej tiež ako švajčiarska borovica. 01/09/09 Miroslav Svítek Svet
Túra Túry na chaty nad Arolla I. Rok 2009 je pre mňa významný. Woodcrafterský rod Biatec sa dožíva 20. výročia vzniku a keď som sa zamýšľal koncom roku 2008, ako to „ osláviť “, bolo mi jasné, že potlach, ako pri desiatom výročí, to nebude. Informácia, že cez neziskovú cestovku JEKA je možné sa dostať do zahraničných hôr, mi vnukla myšlienku stať sa organizátorom 10-dňového zájazdu do Walliských Álp a tak pripomenúť známym i neznámym existenciu Biateca a jeho životaschopnosť. Nasledovalo sedem mesiacov organizátorskej práce a napokon 24 ľudí sa pomocou šiestich áut dopravilo do dedinky Arolla vo Val d´Hérens 41 km od Sionu vo Švajčiarsku. Absolvovali sme tam 8 túr rôznej obtiažnosti od výstupu na Breithorn vysoký 4164 m až po návštevu soľnej bane neďaleko mestečka Bex. 22/08/09 Miroslav Svítek Svet
Túra Švajčiarsko - Rétske Alpy - Piz Languard Keď sa mi naskytla príležitosť stráviť niekoľko dní v preslávenom horskom letovisku Svätý Móric vo Švajčiarsku, neváhal som ani sekundu. Ešte pred niekoľými rokmi som o návšteve švajčiarskych Álp ani nesníval, teraz sa pôjdem pozrieť takmer do ich srdca. 04/08/09 Jozef Pecina Svet
Túra Švajčiarsko - Flueela Schwarzhorn Príbeh o jednom splnenom sne alebo ako sme zdolali našu prvú trojtisícovku. Dlho sme si vyberali, ktorý vrchol bude najlepší a nakoniec voľba padla na Schwarzhorn (3146 m n. m.) vo Švajčiarsku, pod ktorým sa táto myšlienka aj zrodila. Tento článok môže byť inšpiráciou pre ďalších, ktorí chcú prekonať hranicu 3000 m n. m. bez nejakých náročných horolezeckých výkonov. 21/07/09 Martin Závacký Svet