Túra Česká Kanada počas Veľkej noci Aj tento rok som privítal ponuku a s kamarátmi z TK Štart som sa rozhodol, ako pešiacka menšina, stráviť Veľkonočné sviatky. Pelé vybral Českú Kanadu a ubytovanie v kempe Komorník pri rybníku podobného mena a obci Strmilov. Dopravili sme sa sem v piatok piatimi autami pätnásti a desať bicyklov. Cestou sme sa zastavili v Jindřichovom Hradci a prezreli si pekné historické mestečko, zámok a Krýzovy Jesličky. Vraj je to najväčší, ľudový, pohyblivý Betlehem na svete s dĺžkou 17 m. Po príchode do kempu som obišiel rybník, ktorý je obklopený lesíkom, a tak množstvo chát nie je až tak na očiach. 21/05/19 Miroslav Svítek Svet
Túra NP Nockberge - okolo jazera Windebensee Okolie Lienzu máme radi a keď sa tadiaľto vraciame z letnej karavanovačky, bol by hriech sa ešte niekde nezastaviť. Naposledy ma tu popri Lienzskych Dolomitoch a Schobergruppe veľmi oslovil Národný park Nockberge. Síce na detailnejšiu návštevu opäť nie je čas, počasie ani zostava, ale aspoň nakukneme. 16/05/19 Soňa Mäkká Svet
Túra Appenzellerské Alpy - výstup na Alvier Pár kilometrov od hraníc Lichtenštajnska leží vo Švajčiarsku v kantóne San Galen mestečko Sargans. Je dôležitou cestnou a železničnou križovatkou. A čo je pre nás zaujímavé, je zástavkou priameho vlakového spoja Bratislava - Zürich. Región Sargansenland ponúka veľa atraktívnych možností pre turistov. Možno to nie je u nás všeobecne známa oblasť. No nemusíme všetci len k Matterhornu cestovať. 14/05/19 Vladimír Mikuš Svet
Cyklotúra Náhornou plošinou Pokljuka s cyklovozíkom Už pri prvom pohľade do mapy mi bolo jasné, že Podjelje nebude nič všedné. Husté vrstevnice, kľukatá asfaltka a na lúkach roztrúsené domčeky sľubovali exkluzívny cyklistický zážitok. Keďže sme však po týchto končinách blúdili aj so 17-mesačnou Luciou v cyklovozíku, rozhodli sme sa potrápiť na tomto úseku namiesto svalov radšej brzdy. Aj vďaka tomu sme si užili nádherný výlet Triglavským národným parkom s luxusnou čerešničkou na záver. 09/05/19 Jitka Švarcová Svet
Túra Rokliny Cheile Turzii a Cheile Râmețului (ferrata) Dcéra sa po prvom ročníku vysokej školy rozhodla stráviť prázdniny dobrovoľníckou prácou v zahraničí. Jej výber padol na mesto Kluž (v 19. storočí by sme povedali Koložvár, áno - odtiaľ pochádza chýrečná koložvárska kapusta) na severozápade Rumunska. Keďže je to pomerne neďaleko, ponúkli sme sa, že jej zabezpečíme dovoz a odvoz. A tak sme jedného pekného piatkového rána začiatkom augusta sadli do nášho rodinného tátoša, oznámili mu, že ideme navštíviť jeho rodnú krajinu a štartujeme. 23/04/19 Juraj Švolík Svet
Túra Glarnské Alpy – okolo Sardony So zavedením priameho vlakového spojenia Bratislava - Zürich sa zjednodušil prístup do švajčiarskej oblasti Álp. Región Tektonikarena Sardona. Miesta trochu neznámeho v našich končinách. A to je na škodu. Pohodlná spiatočná cesta vlakom z Bratislavy do tohto regiónu švajčiarskych Álp sa dá absolvovať v tarife City Star pod 70,- €. Už cesta je zážitok. Mestá Viedeň (Wien), Linec (Linz), Soľnohrad (Salzburg) a Innsbruck každému niečo povedia. 09/04/19 Vladimír Mikuš Svet
Cyklotúra Okolím jazera Bohinj s cyklovozíkom Teoretická príprava našich výletov býva poskromná. V lepšom prípade máme aspoň mapu a po večeroch si hľadáme sympaticky pôsobiace cesty, ktoré by sme chceli ďalší deň preskúmať. Inak to nebolo ani v Júlských Alpách. Vyzbrojení turistickou mapou, navigáciou a veľmi matnou predstavou o tom, kam chceme ísť, sme ráno nabalili bicykle a cyklovozík a vyrazili v ústrety prekrásnej krajine v okolí jazera Bohinj. 04/04/19 Jitka Švarcová Svet
Túra Nockberge – zimný Wöllaner Nock a Mallnock Zadanie bolo jasné: „Vyber také miesto, kde budeš aj Ty mať čo robiť.“ A tak som vybarala – Bad Kleinkirchheim – St. Oswald v Korutánsku. Lyžiari lyžovali a ja som si užívala dva dni krásneho slnečného počasia s tak úchvatnými výhľadmi, že môj obľúbený Kitzsteinhorn sa môže schovať. Raz darmo, každá časť Álp má svoje nezameniteľné čaro. 02/04/19 Martina Haratíková Svet
Túra Apuseni - čarovná tiesňava Cheile Galbenei Celé roky sme sa počas našich potuliek slovenskými horami dohodovali na tom, že konečne vyrazíme na turistiku do Rumunska. A keďže sme všetci z východu, hľadali sme zaujímavú lokalitu, ktorá bude čo najbližšie Slovensku. Voľba padla na pohorie Apuseni a krasovú oblasť Padis a ako vhodný čas sme si vybrali začiatok mája. O oblasti je na internete veľké množstvo informácií a plánovanie teda nebolo náročné. 19/03/19 Stanislav Ďurica Svet
Túra Hochschwab – Veľký Buchberg na snežniciach Najkrajšie výhľadové miesta sú holé nevysoké kopce obkolesené vysokými horami. Práve takýmto kopcom je Buchberg na severozápadnom okraji Hochschwabu. Keďže na jeho vrchol treba ísť tiahlym oblým hrebeňom, je ideálny na snežnice. Zajtra má byť jasno, hoci trochu veterno, s teplotou tesne pod bodom mrazu. Už niekoľko dní nesnežilo, takže môj program je jasný. Idem do Hochschwabu. 12/03/19 Martin Knor Svet
Skialp Eisenerzer Alpen - Wildfeld na lyžiach Na Slovensku sype sneh celý január, skitouring sa dá praktizovať aj v Malých Karpatoch, všetko, čo má ruky a nohy, je na lyžiach. Okrem mňa. Mladšia dcéra Vilma má len 7 mesiacov, a tak na lyže môžem zatiaľ zabudnúť. V archíve nachádzam aspoň fotky z výletu na rakúsky Wildfeld, ktorý patril k vydareným akciám v roku 2014. A tak si hovorím, že ho pre vás popíšem. 26/02/19 Andrea Morongová Svet
Túra Na snežniciach po Schneealpe Túto zimu nasnežilo trochu viac ako obyčajne. V Štajersku sa nejaký čas držala lavínová 5-ka, a tak som obehával nižšie zalesnené kopčeky u nás. Lenže potom prišla perióda teplejšieho počasia s dažďom a na to niekoľko dní takmer bez zrážok. Na zajtra Nóri hlásia slnečno a bezvetrie. Konečne. Na túto chvíľu som čakal celú zimu. Ide sa na západ. 19/02/19 Martin Knor Svet
Túra Menina planina – rozhľadňa Vivodnik s deťmi Náš predposledný deň v Kamnicko-Savinjských Alpách sme sa rozhodli dať si oddychovú túru. Ide už o tretí deň turistikovania a mňa z nosenia detí v nosiči už bolí chrbát. Naša voľba teda padla na Meninskú planinu (Menina planina). Je to miesto, podľa ktorého je aj pomenovaný náš kemp. 14/02/19 Danka Laciková Svet
PR Lyžovačka na Stuhlecku: povinná jazda bratislavského skialpinistu Je piatok večer a nechce sa nám cestovať. Aj také sú piatky bratislavského lyžiara, freeridera, či skialpinistu. Buď sa “hecneš” a v piatok večer cestuješ cez celé Slovensko za snehom, alebo víkend stráviš v múzeu, prípadne bežkuješ na Babe. Poslednou možnosťou sú Rakúske Alpy pri Viedni, asi 2 h jazdy autom z Bratislavy. 13/02/19 sponzorovaný článok Svet
Túra Logarska dolina – vodopád Rinka a Okrešelj Náš druhý deň v Slovinsku v kempe Menina a predpoveď stále hlási dážď. Dnes to má byť ale lepšie ako včera, až na poobede hlásia prehánky. Rozhodneme sa ísť do Logarskej doliny, pozrieť si krásne Kamnicko–Savinjské Alpy. Je to druhé najvyššie pohorie v Slovinsku, hneď po Júlskych Alpách. Dúfame, že nebude úplne zatiahnuté a niečo aj uvidíme. 26/12/18 Danka Laciková Svet