Túra Hochschwab - Schaufelwand a Ebenstein Nie je umenie presvedčiť 6-ročné dieťa, aby išlo s vami na prechádzku. Tato jednoducho zavelí a ide sa. Ale keď má potomok 15 a viac, vtedy takýto postup nefunguje. Teraz však vyšla iniciatíva od syna. Chcel by ísť niekam na turistiku do Rakúska. dnes Martin Knor Svet
Túra Kelčský Javorník z Chaty Tesák Po dlhšej ceste autom z Rožnova pod Radhoštěm cez valašské dedinky sme začali s Mirom stúpať do serpentín Hostýnskych vrchov. Všade po ceste sa opravovalo, na každom kilometri boli nejaké mobilné semafory. Akoby mi chceli pripomenúť starý bulharský seriál „Na každom kilometri“ – taká obdoba poľského seriálu „Štyria z tanku a pes“. Joj, v mojej mladosti takéto seriály leteli. 23/09/18 Vladimír Popluhár Svet
Túra Lanovka Vogel - Júlske Alpy s dieťaťom Sme štvrtý deň v okolí jazera Bohinj. Po dvoch slnečných dňoch strávených na túre a jednom upršanom dni, sme sa rozhodli ostať dlhšie, než sme plánovali. Je tu naozaj nádherne. Pri rozhodovaní sa, kam pôjdeme, nás zvádza možnosť využiť blízku lanovku a skúsiť trochu turistiky vo vyšších horských polohách. Doteraz to boli skôr údolia a kaňony s vodopádmi. 20/09/18 Danka Laciková Svet
Túra Zo Skrzyczneho do Wisly Sliezske Beskydy (čes. Slezské Beskydy, poľ. Beskid Śląski, sliez. Ślůnski Beskid) alebo Tešínske Beskydy sú pohorie vo Vonkajších Západných Karpatoch. Väčšina pohoria sa nachádza v Poľsku. Sliezske Beskydy sa skladajú z dvoch horských pásiem, ktoré oddeľuje dolina rieky Visly. Ide o pásmo Čantoryje na západe a pásmo Baraniej Góry na východe. Najvyššie vrcholy sú Skrzyczne (1257 m), Barania Góra (1220 m) a Velká Čantoryje (995 m – najvyšší vrchol časti v ČR). 11/09/18 Zdeno Vasilišin Svet
Cyklotúra Krajom medzi Attersee a Mondsee s cyklovozíkom Keď sa povie cyklistika v Soľnej komore (Salzkammergut), väčšina ľudí si predstaví buď preteky Salzkammergut Trophy, alebo romantické pohodové bicyklovanie po brehu niektorého z jazier s úchvatnou kulisou majestátnych vrchov. Tento kút sveta však skrýva aj iné poklady, síce menej nápadné a propagované, no o to čarovnejšie – cykloturistiku pomedzi šíre lúky a upravené gazdovstvá s neokukanými výhľadmi na hlboké jazerá a vysoké hory. Napríklad medzi Attersee a Mondsee. 06/09/18 Jitka Švarcová Svet
Túra Letný Goldeck a Raggaschlucht Cestou na chorvátsku Istriu sme sa koncom leta 2016 zastavili u známych v Spittal an der Drau. Vedomie „ideme do hôr“ mi bohato stačilo a nerobila som si žiadnu väčšiu prípravu. Však čo už asi tak stihneme počas toho jedného voľného dňa, ktorý tam budeme mať. Nakoniec som dobre urobila, lebo vedieť vopred, že budeme kúsok od Heiligenblutu, asi by som si zopakovala výlet na Grossglockner Hochalpenstrasse a vynechala by som mne vtedy neznáme krásy regiónu. 30/08/18 Martina Haratíková Svet
Túra Polonina Dovžina nad Rachovom Počas týždňového pobytu vo východnej časti Zakarpatskej Ukrajiny v závere mája 2018 sme mali naplánovaných viacero výletov do okolia, a to nielen pešiu turistiku, ale aj poznávanie okolitých sídel. V posledný deň pobytu v mestečku Rachov sme si zvolili výstup na poloninu Dovžina. Kombinácia vhodne zvolenej trasy a priaznivého počasia sa nám postarali o krásne zážitky. Nebudem preháňať, ak poviem, že už dávno ma krajina neočarila tak, ako tomu bolo práve na tomto výlete. 28/08/18 Vladimír Kobza Svet
Túra Kamnické Alpy a Karavanky: Storžič a Stegovnik V júli som sa opäť ocitol v Slovinsku a vyšiel som na dva nádherné kopce. Storžič je zaujímavý tým, že leží na samom okraji hôr, takže je z neho fantastický výhľad na rovinu okolo mesta Kranj. Stegovnik má prekrásnu sústavu skalných okien na úpätí. Nuž a obidva kopce majú parádne vrcholové hrebene. 21/08/18 Martin Knor Svet
Svet Sicília – tipy na výlety s dieťaťom 2. časť Ako som písala v prvom článku, Sicíliu mám vo svojom pomyselnom zozname miest na turistiku už dlho. S 11-mesačnou dcérou trávime začiatkom mája 2017 týždeň v západnej časti ostrova. Rada sa s vami podelím o turistické i cestovateľské tipy, toto je ich druhá časť. 07/08/18 Andrea Morongová Svet
Ferrata Karnské Alpy - Hoher Trieb a Mauthen Klamm Druhú polovicu výletu do Karnských Álp som strávil neďaleko Kötschach-Mauthen. Po adrenalínovej Via Alta na Trogkofeli som si ďalší deň potreboval psychicky oddýchnuť. Vybral som sa preto nenáročnou cestou na Hoher Trieb. Záverečný deň som išiel do parádnej rokliny Mauthen Klamm a prvýkrát v živote som absolvoval canyoning. Vody bolo v potoku Valentin Bach v polovici júna dosť, tak som si prechádzku užil. 07/08/18 Martin Knor Svet
Cyklotúra Loser Panoramastrasse s cyklovozíkom Soľná komora nám učarovala už dávno. Hlboké a tajomné jazerá, v ktorých sa zrkadlia skutoční horskí velikáni, malebné domčeky učupené na šťavnatých zelených lúkach, pasúce sa kravy, vôňa Álp a hustá sieť turistických aj cyklistických trás. Čo viac si možno priať? Už len nejakú parádnu horskú prémiu s luxusnými výhľadmi, ktorú si budeme môcť vychutnať aj s našou 15-mesačnou parťáčkou. Loser Panoramastrasse. 02/08/18 Jitka Švarcová Svet
Túra GSB: Rabka Zdrój – Červený Kláštor Obrovská búrka sa nám, osprchovaným po túre, dobre pozerala z balkóna. Majka kvetnato približovala svoje vlakové putovanie s piatimi prestupmi z Bratislavy do Rabky a my jej zase naše z Oravskej Polhory do Rabky. Dlho sme však debatovať nevydržali a pred desiatou sme všetci spali spánkom unavených turistov. Raňajky za 15,- PLZ som dohodol na ôsmu a pri švédskych stoloch v jedálni sme ráno boli sami. Mal nás čakať oddychový deň s krátkou túrou a tak sme sa nikam neponáhľali. Mali sme za sebou tri dni putovania a pred sebou ďalšie tri dni po Glawnom Szlaku Beskidzkom (GSB). 31/07/18 Miroslav Svítek Svet
Túra Sicília – tipy na výlety s dieťaťom 1. časť Sicíliu mám vo svojom pomyselnom zozname miest na turistiku už dlho. Veď koho by nelákala napríklad Etna. S 11-mesačným dieťaťom si však musíme dať trochu ľahšie a realistickejšie ciele, a tak si vyberáme oblasť v západnej časti ostrova a začiatkom mája 2017 tam strávime týždeň. Rada sa s vami podelím o turistické aj cestovateľské tipy. 23/07/18 Andrea Morongová Svet
Túra Kamniško-Savinjske Alpe - výstup na Boskovec Sme na dovolenke v Slovinsku, kemp Menina. Spomedzi viacerých možností na túry, ktoré sú v okolí, dnes sa rozhodneme vyjsť si autom k hotelu Golte a tam si dať krátku túru. Predpoveď počasia nie je pre nás veľmi priaznivá – celý týždeň, čo sme v kempe, má pršať. Vrátane dnešného dňa. Tak sme zvedaví, akú túru sa nám podarí prejsť a či budú výhľady. 10/07/18 Danka Laciková Svet
VHT Za všetko môže Grosser Aletschgletscher! September 2016, stretko na Chate pri Zelenom plese. Modré palce vykukujúce zo šľapiek pritiahnu pozornosť spolubývajúceho. Zachytím jeho pohľad a na nevyslovenú otázku mám jednoznačnú odpoveď. Za všetko môže Grosser Aletschgletscher! 03/07/18 Marek Štofaňák Svet