Beh Dovolenka v Tirolsku Musím sa priznať, najprv som k Rakúsku aj k Nemecku mal nejaký divný odpor, ale takéto nezmyselné predsudky treba jednoducho prekonať. Raz som bol v Tirolsku, ale to bolo na 2 dni v bláznivých 90-tych rokoch. Teraz som si to konečne užil. A neľutujem. A nikdy na to nezabudnem. Bola to krásna dovolenka. V práci som sa potom z nej zotavoval... 17/10/17 Robo Verseghy Svet
Cyklotúra Grécko - bicyklom po Kasandre Tento rok sme sa rozhodli stráviť čas na polostrove Kassandra na Chalkidikách v Grécku. Leňošenie na pláži celý deň nie je pre nás zaujímavé, tak sme pobyt v destinácii strávili aktívnou činnosťou - spoznávaním oblasti. A tak ako aj doma, navliekli sme si na seba priliehavý dres slovenského cyklistu, na hlavu nasadili prilbu, do batoha sme dali nevyhnutné potreby na prežitie a vyrazili sme za poznávaním zákutí zaujímavého a pre nás tak trocha exotického miesta. 05/10/17 Milan Války Svet
Túra Čierna Hora - Prokletije - výstup na Zla Kolata Náš T. O. Bjatek zorganizoval koncom augusta 2017 deväťdňový letecký zájazd do Čiernej Hory. Keďže jeho súčasťou, okrem spoznávania kultúrnych pamiatok, bola hlavne turistika v NP Prokletije a NP Durmitor, rád som sa prihlásil. Po prílete do Podgorice sme sa autobusom presunuli ku Plavsko jezero a ubytovali sa v penzióne Šarkinoviči, oproti mestečku Plav. 03/10/17 Miroslav Svítek Svet
Cyklotúra Rumunský cyklovýlet 2017 Tak čo s Rumunskom??? No čo by bolo, pobalíme bicykle, sadneme na vlak a ideme! Alex, volaj na maďarské železnice, či nám vezmú bicykle... A začala sa niekoľkotýždňová fáza príprav. Môj pretekársky horský bicykel sa mi pred očami začal meniť na ťažkotonážny turistický špeciál, v denníku pribúdali cykloturistické rady skúsenejších dobrodruhov. Fajn! Výstroj odskúšaný a trasa (zhruba) naplánovaná. 28/09/17 Martin Antoni Svet
Ferrata Dolomity - výstup na Sas Rigais Do Dolomitov prichádzame na konci augusta 2014 takmer na záver nášho pobytu Nemecko – Lichtenštajnsko – Švajčiarsko – Taliansko. Ako prvý výlet plánujeme výstup na trojtisícovku Sas Rigais v skupine Puez/Odle. Vytipovala som si ju aj kvôli keške nad 3000 m aj kvôli krásnemu nástupu lúkami, ktoré mám veľmi rada. 19/09/17 Andrea Morongová Svet
Túra Gruzínsko - Kutaisi: kaňon, vodopády a jaskyňa Máme deň voľna v Kutaisi (ქუთაისი), odlietame až ráno, tak sa ešte vyberieme za krásami okolia. Je tu, čo obdivovať. A nejde len o kultúrno-historické pamätihodnosti, ale aj mnoho čarovných prírodných zákutí. Napríklad vodopády Kinchkali hodnotím ako top prírodnú zaujímavosť Gruzínska. Voláme nášmu známemu taxikárovi, aby pre nás prišiel na hotel, takto toho stihneme viac... Necháme si od neho poradiť, čo by stálo za to pozrieť. 12/09/17 Vladimír Prutkay Svet
Túra Gruzínsko - z Ushguli k ľadovcu Shkhara (Šchara) Ide asi o najčastejší výstup z Ushguli. Nie je náročný, ale za dobrého počasia poskytuje nádherné výhľady na horu Shkhara (alebo Šchara), ktorá je so svojimi 5201 m najvyšším vrchom Svanetie a Gruzínska. Takže, keď sme sa po troch dňoch cestovania po Gruzínsku ocitli v Mestii, ideme sa pozrieť aj sem. 29/08/17 Vladimír Prutkay Svet
Túra Júlske Alpy – Slemenova špica Júlske Alpy – vždy som sa tam túžil dostať a vidieť majestátne štíty a hlboké strmé rokliny. Uchvacujú človeka – stačí sa len pozrieť na fotografie z tých miest. Lenže ako sa tam aspoň na chvíľu pozrieť – aby človek čo i len trošku spoznal tento kút krásnej prírody?! Už dlhšie časové obdobie som nad tým rozmýšľal, ako by som to mohol uskutočniť. 22/08/17 Vladimír Popluhár Svet
Túra Cserhát - na najvyšší vrch Naszály Po dokončení minisérie o Cserháte mi napadlo, že by sa ju patrilo doplniť o najvyšší vrch – Naszály. A ani nie je ďaleko, v okolí som sa už párkrát pohyboval. Za východisko sme zvolili Katalinpusztu, čo je časť obce Szendehely (nemecký názov Sende), neďaleko Vácu (slovensky Vacov). Bol to nečakane pekný výlet, aj keď trocha dlhší, než som si myslel. 15/08/17 Vladimír Prutkay Svet
Túra Karavanky - okná Uschowy, Govca a Kupitzklamm Páčia sa mi skalné okná. Diery v skale, cez ktoré sa môžete pozrieť na druhú stranu hory. Obyčajne sú izolované, no nájdu sa miesta, kde ich je pokope viac. Na východnom okraji Karavaniek sú na jednom mieste hneď tri. Také čosi som si nemohol nechať ujsť. Prechádzku som si predĺžil na horu Govca v Slovinsku, pozrel som si jaskyňu, v ktorej sa našli pozostatky po kromaňoncoch, a na záver som prešiel tiesňavu Kupitzklamm. 08/08/17 Martin Knor Svet
Túra Hochschwab - cez Brandstein a Griesstein Južne od Wildalpen je veľká bezodtoková oblasť, ktorá je celkom pustá. Zrejme preto, že sa dolu v údolí zbiera voda pre Viedeň. Koncom jesene som sa tam bol pozrieť, a hoci sa mi túra nevydarila, krajina ma očarila. Pozrel som sa na internet a inšpiroval som sa trasou pána Paulisa. V polovici júna som sa vybral v jeho stopách. 01/08/17 Martin Knor Svet
PR Účet s poistením sa stáva trendom O význame cestovného poistenia nielen počas letnej sezóny niet pochýb. Vďaka nemu máme kryté všetky krátkodobé či dlhodobé výjazdy do zahraničia a je našou prvou voľbou v prípade poistnej udalosti na dovolenke či na služobnej ceste. A preto sa čoraz praktickejším riešením pre ľudí stáva kombinácia cestovného poistenia spolu s bankovým účtom. 31/07/17 sponzorovaný článok Svet
Túra Salzburger Schieferalpen - na najvyšší Hundstein Salzburger Schieferalpen je málo známe pohorie, ktoré leží medzi Berchtesgadenskými Alpami a Vysokými, respektíve Nízkymi Taurami. Trochu sa ponáša na Nízke Tatry a najvyššie kopce majú podobnú nadmorskú výšku, čiže čosi nad 2000 metrov. Koncom mája je vo vysokých pohoriach ešte sneh, preto som sa vybral práve sem. Cieľom bolo vystúpiť na Hundstein, najvyšší kopec pohoria, a prejsť kúsok hlavného hrebeňa. 25/07/17 Martin Knor Svet
Túra Stopfenreuth - lužný les s orliakom morským Minulý rok som začala objavovať krásu dunajských luhov, ktoré si ma podmanili hlavne svojou rozmanitosťou a množstvom druhov vtáctva. Cez týždeň som sa nevedela dočkať víkendu, ktorý som naplánovala v raji lužných lesov. Vďaka zaujímavej brožúrke o NP Donau Auen (Dunajské luhy) som si v nej našla zaujímavé tipy na výlet za dunajskými zákutiami, ktoré sú oázou pokoja. 22/07/17 Tatiana Filipková Svet
Túra Předín – Třebíč, Náměšť nad Oslavou – Sobotovice Koncom augusta 2016 boli tri dni voľna a nikto sa ku mne nechcel pridať na vander za siedmimi rozhľadňami medzi Třebíčom a Brnom. Krásne som si trasu logisticky vyriešil a vyrazil som sám. Najprv klasicky ráno Slovenskou strelou do Brna a potom autobusom do Předína, dedinky neďaleko Třebíča. 18/07/17 Miroslav Svítek Svet