Túra Cserhát - na najvyšší vrch Naszály Po dokončení minisérie o Cserháte mi napadlo, že by sa ju patrilo doplniť o najvyšší vrch – Naszály. A ani nie je ďaleko, v okolí som sa už párkrát pohyboval. Za východisko sme zvolili Katalinpusztu, čo je časť obce Szendehely (nemecký názov Sende), neďaleko Vácu (slovensky Vacov). Bol to nečakane pekný výlet, aj keď trocha dlhší, než som si myslel. 15/08/17 Vladimír Prutkay Svet
Túra Karavanky - okná Uschowy, Govca a Kupitzklamm Páčia sa mi skalné okná. Diery v skale, cez ktoré sa môžete pozrieť na druhú stranu hory. Obyčajne sú izolované, no nájdu sa miesta, kde ich je pokope viac. Na východnom okraji Karavaniek sú na jednom mieste hneď tri. Také čosi som si nemohol nechať ujsť. Prechádzku som si predĺžil na horu Govca v Slovinsku, pozrel som si jaskyňu, v ktorej sa našli pozostatky po kromaňoncoch, a na záver som prešiel tiesňavu Kupitzklamm. 08/08/17 Martin Knor Svet
Túra Hochschwab - cez Brandstein a Griesstein Južne od Wildalpen je veľká bezodtoková oblasť, ktorá je celkom pustá. Zrejme preto, že sa dolu v údolí zbiera voda pre Viedeň. Koncom jesene som sa tam bol pozrieť, a hoci sa mi túra nevydarila, krajina ma očarila. Pozrel som sa na internet a inšpiroval som sa trasou pána Paulisa. V polovici júna som sa vybral v jeho stopách. 01/08/17 Martin Knor Svet
PR Účet s poistením sa stáva trendom O význame cestovného poistenia nielen počas letnej sezóny niet pochýb. Vďaka nemu máme kryté všetky krátkodobé či dlhodobé výjazdy do zahraničia a je našou prvou voľbou v prípade poistnej udalosti na dovolenke či na služobnej ceste. A preto sa čoraz praktickejším riešením pre ľudí stáva kombinácia cestovného poistenia spolu s bankovým účtom. 31/07/17 sponzorovaný článok Svet
Túra Salzburger Schieferalpen - na najvyšší Hundstein Salzburger Schieferalpen je málo známe pohorie, ktoré leží medzi Berchtesgadenskými Alpami a Vysokými, respektíve Nízkymi Taurami. Trochu sa ponáša na Nízke Tatry a najvyššie kopce majú podobnú nadmorskú výšku, čiže čosi nad 2000 metrov. Koncom mája je vo vysokých pohoriach ešte sneh, preto som sa vybral práve sem. Cieľom bolo vystúpiť na Hundstein, najvyšší kopec pohoria, a prejsť kúsok hlavného hrebeňa. 25/07/17 Martin Knor Svet
Túra Stopfenreuth - lužný les s orliakom morským Minulý rok som začala objavovať krásu dunajských luhov, ktoré si ma podmanili hlavne svojou rozmanitosťou a množstvom druhov vtáctva. Cez týždeň som sa nevedela dočkať víkendu, ktorý som naplánovala v raji lužných lesov. Vďaka zaujímavej brožúrke o NP Donau Auen (Dunajské luhy) som si v nej našla zaujímavé tipy na výlet za dunajskými zákutiami, ktoré sú oázou pokoja. 22/07/17 Tatiana Filipková Svet
Túra Předín – Třebíč, Náměšť nad Oslavou – Sobotovice Koncom augusta 2016 boli tri dni voľna a nikto sa ku mne nechcel pridať na vander za siedmimi rozhľadňami medzi Třebíčom a Brnom. Krásne som si trasu logisticky vyriešil a vyrazil som sám. Najprv klasicky ráno Slovenskou strelou do Brna a potom autobusom do Předína, dedinky neďaleko Třebíča. 18/07/17 Miroslav Svítek Svet
Reportáž Pochod Tábor – Prčice Rok sa s rokom zišiel a opäť som sa vybral na jednu z pätnástich peších trás DP Praha – Prčice. Tak ako na 50. ročníku pred dvomi rokmi, spoločnosť mi robili kamarátka Ivana s bratom. Do Prahy som sa vybral v piatok po práci vlakom RegioJetu a napriek tomu, že som si kúpil lístok do vagónu bez obsluhy, cesta prebehla pohodlne. Trošku ma vyplašila predpoveď počasia, zamračené, 11 °C, 70 % predpoklad zrážok počas celého dňa. Zodpovedalo tomu zvolené oblečenie, ale napokon aspoň nepršalo. 11/07/17 Miroslav Svítek Svet
Túra Na Ötscher cez Ötschergräben a Rauer Kamm Hoci najznámejším alpským vrcholom, ktorý je z krajného západu dostupný na jednodňové výjazdy, je Schneeberg, tentoraz sme sa vybrali o niečo ďalej – na dominantu Ybbstalských Álp, na Ötscher. Naša trasa vedie od vodnej nádrže Erlaufklause dolu do kaňonu Ötschergräben, okolo vodopádu Mirafall, potom strmo nahor pod masív Ötscheru, kde nazrieme do jaskýň Geldloch a Taubenloch, a potom na samotný vrchol cez zaujímavý hrebienok Rauer Kamm, na ktorom treba zavše trochu ponaťahovať ruky a nohy pri popoliezaní. 04/07/17 Ľubomír Mäkký Svet
Cyklotúra Oberweiden a Weikendorf, za naviatymi pieskami Tak ako Záhorská nížina je známa výskytom naviatych pieskov, tak aj na druhom brehu Moravy sa vyskytujú duny a presypy. Vydáme sa preskúmať jedny z najbližších k Bratislave, a to na Moravskom poli (Marchfeld) v Rakúsku. Budeme sa prepletať pomedzi políčka zeleniny a ovocia. 29/06/17 Roman Matkovčík Svet
Túra Mürzsteger Alpen - Windberg z údolia Kalte Mürz V zime som bol v Schneealpe na snežniciach. Vyšliapal som na Windberg a po strmom výšvihu ma fascinoval dlhý horizontálny hrebienok, ktorý vybieha takmer 2 kilometre na sever, a ktorý je zakončený nádherným bralom. Hneď som si zaumienil, že sa tam na jar pozriem. Na internete som si pozrel, kadiaľ išiel na kopec pán Paulis a už som iba čakal na vhodný čas. 27/06/17 Martin Knor Svet
Túra Vodopád Savica a kaňon Vintgar s deťmi Náš druhý deň v Júlskych Alpách (Julijske Alpe) sme sa rozhodli si spraviť výlet k vodopádu Savica, jednému z najznámejších v celom Slovinsku. Nakoľko pôjde len o krátky poldenný výlet, rozhodli sme sa ho skombinovať s kaňonom Vintgar, ďalším z veľmi známych a krásnych turistických cieľov v Slovinsku. 20/06/17 Danka Laciková Svet
Túra Hohe Wand víkend, 1. časť – ferrata Drobilsteig Neďaleko rakúskeho Wiener Neustadtu, v oblasti Gutensteinských Álp, sa nad okolie vypína vápencová stolová hora Hohe Wand. Vykúka z Viedenskej nížiny (Wiener Becken) ako ostrov. Svojím najvyšším bodom len málo presahuje nadmorskú výšku 1000 metrov. Zato jej juhovýchodná stena má miestami výšku vyše 300 metrov. Je rajom lezcov, ferratistov, či paraglajdistov. V tejto oblasti, ktorá je z Bratislavy vzdialená len asi hodinu a pol jazdy autom, sme si veľakrát dávali ferratový jarný budíček, kým neďaleký Rax či Schneeberg ešte pokrýval sneh. Druhý májový víkend som sem vzal svojho šesťročného Kubka. Prvý raz na zaistené cesty. S prespatím v stane. Pánska jazda. 01/06/17 Ľubomír Mäkký Svet
Túra Osmička Pálavou Viem – budete hundrať, že vás nezavediem do veľkých nadmorských výšok, že tam môže byť plno národa, že je to malé pohorie. Ale aj tak by som vás rád vzal do pohoria Pálava na južnej Morave. Z krásnej zvlnenej krajiny posiatej vinohradmi sa naraz vypnú strmšími svahmi dve časti pohoria. Děvín (549 m) a Stolová hora (459 m). Medzi nimi od Klentnice je zárez, kadiaľ vedie cesta do ďalších častí vinohradníckeho kraja. V tomto pohorí na vás dýchne minulosť – dávna a tajomná. 30/05/17 Vladimír Popluhár Svet
PR SÚŤAŽ o tri dovolenky v Dolnom Rakúsku Chceli by ste zdarma navštíviť rakúsky Grand Canyon, plaviť sa loďou a bicyklovať wachauskou krajinou, či previezť sa zubačkou Salamander na Schneeberg? Zapojte sa do našej súťaže o dovolenku na niektorom z týchto troch klenotov Dolného Rakúska. Stačí si len zvoliť to pravé miesto a mať kúsok štastia pri losovaní. 24/05/17 sponzorovaný článok Svet