Cyklotúra Cyklistika s malými deťmi nad Bystrickou dolinou V predchádzajúcich článkoch s cyklistickou tematikou som sa podrobne venovala Bystrickej cyklotrase vedúcej z Krásna nad Kysucou Bystrickou dolinou do Novej Bystrice. Je to trasa, ktorá vyhovuje aj najmenším. Rada by som informácie doplnila o ďalšiu cyklotrasu, ktorá pokračuje z Novej Bystrice až do Riečnice, ktorá sa nachádza neďaleko vodnej nádrže Nová Bystrica. Tento úsek sme si na bicykloch odskúšali niekoľkokrát s malými deťmi, a tak ho môžem naozaj odporučiť. Uvidíte kus peknej prírody a zážitkom bude pohľad na vodnú hladinu, ktorá sa chvíľami ukáže pomedzi stromy a má krásnu modrozelenú farbu. 12/10/17 Jana Bílešová Kysucká vrchovina
Cyklotúra Bystrická cyklomagistrála s deťmi - 3. časť V tejto časti by som sa chcela podeliť o zážitky na tretej etape Bystrickej cyklotrasy. Prešli sme ju s deťmi na bicykloch asi s mesačným odstupom od absolvovania prvých dvoch častí. Starší Adamko sa medzitým zdokonalil v brzdení na bicykli a bicyklovanie si tak vyslovene užíval, Evička sedela v nosiči na bicykli. 27/10/16 Jana Bílešová Kysucká vrchovina
Cyklotúra Bystrická cyklomagistrála s deťmi - 2. časť Článok nadväzuje na prvú časť o spoznávaní Bystrickej cyklomagistrály. V prvej časti sme prešli s deťmi trasu z Krásna nad Kysucou ku kameňolomu pri Klubine a naspäť. Pozývam vás na druhé putovanie peknou, pre deti ako stvorenou cyklotrasou v krásnej prírode Bystrickej doliny. 07/07/16 Jana Bílešová Kysucká vrchovina
Cyklotúra Bystrická cyklomagistrála s deťmi - 1. časť Bystrickou dolinou na Kysuciach sa tiahne Bystrická cyklomagistrála, ktorá bola dobudovaná v roku 2012. Ak máte radi bicyklovanie a rozmýšľate o zaujímavej a peknej trase, prečítajte si nasledovné riadky, v ktorých sa s vami rada podelím o naše cyklistické putovanie nepoznanou cyklomagistrálou tak, ako sme ju objavovali s našimi dvomi deťmi. Celkovo v troch častiach. Teraz predstavujem prvú časť nášho cykloputovania. 09/06/16 Jana Bílešová Kysucká vrchovina
MTB Mravečník (Veľhora) z Terchovej Ako využiť voľný deň v Terchovej s prevádzkyschopným bicyklom? Jánošíkove diery sú nezjazdné, drať asfalt do Vrátnej sa mi nechce, a preto riešim dilemu, na ktorý kopec v okolí sa vydať. Mapa cyklotrás mi dáva jasne najavo, že sa ide na Mravečník alias Veľhoru. A neodradí ma ani to, že pani Zima už dorazila a zahalila kopce do bieleho povlaku. 17/12/15 Palo "Axel" Gomboš Kysucká vrchovina
Túra S Adamkom cez laz Adamovci Od mala som bola rodičmi vychovávaná k turistike a pohybu v prírode. Postupne prišli dve deti a naša rodina sa rozrástla na štyroch členov. V rodine sme zostali verní turistike. S manželom sa snažíme byť s deťmi čo najviac na vzduchu najmä cez víkendy, keď je viac času na aktívny relax. Pešia turistika je pre nás jedinečná príležitosť, ako sa vymaniť z každodenného stereotypu, spoznať niečo nové a nezvyčajné, obohatiť sa peknými a veselými zážitkami a pritom byť spolu. Dúfame, že popri turistike, najmä v zime a na jeseň, majú deti možnosť sa otužovať a zvykať svoje telá na väčší teplotný rozdiel, učiť sa vytrvalosti. 08/02/15 Jana Bílešová Kysucká vrchovina
Túra Jánošíkovým chotárom na Pupov Tradičné stretnutie autorského kolektívu sa tentokrát konalo v Malej Fatre. V piatok večer sa kuli plány na ďalší deň a všetci sa chystali na fatranské túry rôznej obtiažnosti - Jánošíkove Diery, Veľký či Malý Rozsutec, Chata na Grúni... V Malej Fatre som každú chvíľu a už vopred som si zaumienil, že vybehnem na kysuckú stranu doliny Bieleho potoka. 22/03/13 Michal Bukvai Kysucká vrchovina
Cyklotúra Cez Kysuce dobrodružne Je 10. júna a v rámci trojtýždňovej cyklotúlačky väčšinou po Slovensku sa nachádzam v Javorníkoch, na česko–slovenskej hranici, kam som včera po 114-kilometrovej etape z doliny Čierne v Lúčanskej časti Malej Fatry za takmer neustáleho dažďa dorazil. Včera som sem prišiel už za tmy a v poriadnej hmle, ale aj tak sa mi podarilo medzinárodne sa vyspať, keďže hlavu som mal na Morave a nohy na Slovensku. Dnes to už stáčam pomaly na sever a zajtra sa cez Poľsko vrátim domov do Tatier živý a zdravý – teda aspoň dúfam, lebo u mňa sa práve toto nikdy nevie. 20/12/12 Peter Miler Javorníky, Kysucká vrchovina
Túra Tajomnou Oravskou Magurou II. V prvej časti putovania hrebeňom Oravskej Magury som navštívil podcelky Budín a Kubínska hoľa. Zostala predo mnou tak už len posledná časť zvaná Paráč, z ktorej pozvoľna prejdem do Kysuckej vrchoviny. Opäť ma budú sprevádzať tajomné lesy a nádherné lúky. Stretnem mnoho čučoriedkárov ale i prvých turistov. Červenú značku len vymením za modrú a keďže som už nedočkavý začínam s východom slnka. Tak hor sa na to. 24/09/12 Martin Baniari Kysucká vrchovina, Oravská Magura
Túra Ľadonhora Už po presťahovaní na severozápad, keď som na mapách skúmal okolie môjho nového bydliska, mi do oka padol kopec s názvom akoby z rozprávky od Dobšinského. Celé roky som jeho nezameniteľnú siluetu registroval pri výhľadoch z kopcov Malej Fatry, Súľovských skál či Javorníkov. Až tohoročnú jar sa Ľadonhora konečne dostala do itinerára túry. 06/06/11 Michal Bukvai Kysucká vrchovina
Túra Útek z Kysúc Naplánované sme to mali skvele. V tradičnej dvojke prebehnúť Kysuce od severu k juhu a tak uzavrieť jednu líniu a to z Trojmedzia do Kasární. Plán trasy bol následovný: Hrčava – Čierne pri Čadci – Chata Košice – Beskydok – Čadca – Husárik – Vrchrieka – motorest Melocík – Kasárne – Velké Karlovice. Dopadlo to však úplne inak. 19/07/10 Boro Tomis Kysucká vrchovina, Kysucké Beskydy, +
Túra Na Dubeň a Straník Keď sa povie Žilina, mnohým sa ako najbližšia turistická destinácia pravdepodobne vybaví Malá Fatra. Rovno nad Žilinou je však nenápadný hrebienok, patriaci do Kysuckej vrchoviny. Ponúka príjemnú prechádzku lesom, zakončenú na výhľadovom kopci Straník. 26/07/08 Soňa Mäkká Kysucká vrchovina
Túra Z Oravy na Kysuce Niektoré túry mám v pláne dlhé roky. Ale vždy sa niečo nájde, aby som ich absolvovanie odložil. Tak to bolo aj s týmto dlho plánovaným dvojdňovým prechodom zo Zázrivej do Novej Bystrice. Trasa vedie Oravskou Magurou a Kysuckou vrchovinou. Obe pohoria sú všeobecne známe, tak si myslím, že ich netreba osobitne predstavovať. 06/09/06 Anton Zahradník Orava a Kysuce, Kysucká vrchovina, +
Túra Kysucká vrchovina - Ľadonhora Kysucká vrchovina sa rozprestiera severne od Žiliny, na západe ohraničená riekou Kysuca a na východe Krivánskou Malou Fatrou. Hrebeň Stien a Ľadonhora s magickou výškou 999 m patria k najnavštevovanejším miestam pohoria. Krátka hrebeňová túra nám umožní nahliadnuť nielen do vrchoviny, ale aj do susedných či vzdialenejších pohorí. 24/04/06 Peter Straka Kysucká vrchovina
Túra Bumbálka - Zázrivá Je sobota ráno a my vystupujeme z autobusu na slovensko-českých hraniciach. Priesmyk Bumbálka je známy svojimi lyžiarskými terénmi a nástupom na hrebene Beskýd. Náš cieľ je však inde - chceme sa po svojich dostať až do dedinky Zázrivá. Veľmi pekná trasa, na ktorej sme nestretli ani jediného turistu, poskytujúca nevšedné výhľady. Je bez náročných stúpaní a klesaní. Všade dostatok vody a aj krčiem a obchodov bolo primerane. 07/09/04 Boro Tomis Javorníky, Kysucká vrchovina