Túra Z Kriváňa na Kriváň (z Poľany do Tatier) Poľana, Kráľová hoľa, Kriváň - tri symbolické vrcholy Slovenska. Raz dávnejšie som v televízii sledoval reportáž o prechode týchto troch vrcholov v jednom slede zo severu na juh. Ja som sa nechal inšpirovať a po niekoľkých rokoch sa mi aj za spoluúčasti dvoch kamarátov podarilo prechod zrealizovať výhradne po značených trasách z mojej domovskej dedinky Kriváň až po majestátny Kriváň vo Vysokých Tatrách cez Poľanu a Nízke Tatry, spolu viac ako 180 km. Všetko sa to udialo v prvej polovici júla v priebehu 8 dní. dnes Martin Hakel Nízke Tatry, Muránska planina, +
Túra Čierny Balog, Dobroč – Zákľuky – Hronec Po týždňoch neustávajúcich dažďov konečne predpoveď počasia hlási, že môžeme očakávať teplý víkend bez zrážok. Tešíme sa a ihneď spriadame plány, kam sa s partiou kamarátov vydáme na hory. Stano otvára mapu a odpoveď je hneď jasná. A tak sa v sobotu ráno vyberáme do obce Čierny Balog, odkiaľ začíname našu dvojdňovú túru vo Veporských vrchoch. 01/08/20 Gabriela Ferencová Veporské vrchy
Túra Muteň – Múrik – Stráň – Slovenská skala – Jelšava Revúcka vrchovina na juhu susedí so Slovenským krasom. Toto pohorie mám tiež rada. Je rozľahlé a odľahlé a stretnúť v ňom turistov je zriedkavé (Zádielskú dolinu a Krásnu Hôrku nerátam). Pri našom pobyte v penzióne Flipper, sme si jeden deň vyhradili pre toto pohorie. Lákadlom boli nielen lesostepné kvitnúce stráne, ale hlavne hrad, o ktorom ani mnohí domáci netušia. 24/07/20 Danka Tomášiková Revúcka vrchovina, Slovenský kras, +
Túra Jelšavský hrad a Skalka Hurá!!! Koronokríza takmer skončila a môžeme konečne ísť na náš prvý tohoročný viacdňový pobyt. Tento raz nazrieme do regiónu Gemer. Niektoré časti Gemera poznáme celkom dobre, no oblasť okolo Revúcej a Jelšavy je pre nás Terra incognita. Je načase to zmeniť. Veľkým lákadlom sú tri hrady, na ktorých som ešte nebola – Jelšavský, Šivetický a Rákoš. 10/07/20 Danka Tomášiková Revúcka vrchovina
Túra Bukovec a Korban cez Holý vrch od Poráča Bukovec a Korban sú dva najvyššie vrchy Hnileckých vrchov, podcelku Volovských vrchov, ktorý leží na severnom okraji materského pohoria, oddelený od neho dlhou, výraznou dolinou Hnilca. Napriek tomu, že sú susedia, vzdialení od seba ani nie 3 km, ich vzhľad nemôže byť odlišnejší. 29/06/20 Peťo Nový Volovské vrchy
Túra Z Hosťoviec do Orlova za týždeň (HU/PL hranica) Začiatkom roka som premýšľal o tom, že v priebehu jari by som rád prešiel sólo nejakú časť Slovenska netradičnou, ojedinelou, málo navštevovanou trasou, ale o to bohatšou prírodou. V hlave mi skrsla myšlienka prejsť najužšiu časť Slovenska, spájanú obcami Hosťovce na maďarskej hranici a Orlov na poľskej hranici (77,6 km), v priebehu jedného týždňa, výlučne po turisticky značených trasách. Nakoniec celkový počet prejdených kilometrov presiahol 150 km. Vo veľmi ťažkých poveternostných podmienkach, s výraznou záťažou na chrbte a s obmedzenými možnosťami pre spánok bez stanu sa to nakoniec podarilo v posledný majový týždeň. 27/06/20 Martin Hakel Slovenský kras, Volovské vrchy, +
Túra Okruh cez Hradovú s deťmi V Nízkych Tatrách stále snehovo, v ich nižších polohách už medveďovo. Kam by sme sa vybrali, aby nám nehrozili takéto nebezpečenstvá? Ostáva nám len vydať sa do ešte nižších nadmorských výšok. Tentoraz sme si zvolili za východisko túry Tisovec. A aby sa potešili aj naši chlapci, ktorí sa nevedia dočkať liepania sa po skalách, vybrali sme si okruh cez Hradovú s jej celkom výživným skalnatým hrebeňom. 26/06/20 Mirka a Milan Kvietkovci Muránska planina
Túra Srdcom Veporských vrchov Po neúspešnom zimnom pokuse navštíviť chatu Varta a vystúpiť na Klenovský Vepor od sedla Zbojská, odkiaľ som ešte nešiel, keď sme sa museli pre kamarátovu bolesť nohy vrátiť, mi tieto končiny nedali pokoj. Čas postúpil a začala suchá jar roku 2020. Prvé teplé májové dni som sa som rozhodol veporské končiny navštíviť znovu. Vymyslel som variant z Lomu nad Rimavicou s prespatím na chate pod Vartou a zaútočiť na bájny vrch trošku inak. 22/06/20 Martin Birka Stolické vrchy, Veporské vrchy
Túra Richnava – Koľvek – Margecany Zaujalo ma jeho pomenovanie. Tak sa volala moja detská láska. Keď som zistila, že ide o celkom zaujímavý kopec, veľmi ma lákalo ísť si ho pozrieť. Pre najbližší voľný deň plánujem návštevu Koľveka. Oslovím môjho turistického kamaráta Vlada, či sa pridá. Veľmi ma poteší, keď súhlasí. Moju požiadavku zájsť na Koľvek zahŕňa do trasy. 19/06/20 Andrea Grunská Čierna hora
Túra Zbojnícke zážitky spod Klenovského Vepra Salaš Zbojská je miesto, ktoré mi prirástlo k srdcu od mojej prvej návštevy malebného kraja. Zbojská ležia na hlavnom hrebeni Slovenského rudohoria v NP Muránska planina. Názov priesmyku pripomína bohatú zbojnícku minulosť. Pôsobila tu zbojnícka družina pod vedením kapitána Jakuba Surovca. Rada by som vám priblížila moje zážitky z panenských čias jedinečnej atmosféry s pobehujúcimi pastierskymi psíkmi, cválajúcimi koňmi, pasúcimi sa ovečkami, mangalicami a nezbedným híkajúcim somárikom. 15/06/20 Tatiana Filipková Veporské vrchy
Túra Sokolia dolina - okruh z Čingova Keďže mám Slovenský raj rovno pod nosom, pri rozhodovaní ohľadom výletu prichádzajú na rad rôzne úvahy a analýzy. Mám ho vcelku prechodený, a tak si väčšinou túru vyberám podľa aktuálnej chute spojenej s niečím ako “a tu poďme” alebo, ako v tomto prípade, idem tam, kde som už dlhšie nebol. Teraz bolo to rozhodovanie o to jednoduchšie, že Sokoliu dolinu som fakt nejaký čas nenavštívil a priateľke som chcel ukázať najvyšší vodopád v Slovenskom raji. 11/06/20 Dominik Chňapko Slovenský raj
Túra Zaniknuté dediny (7) – Ipeľský Potok a Hámor V západnej časti Slovenského rudohoria boli v druhej polovici 20. storočia vybudované tri vodné nádrže, aby zásobovali obyvateľstvo Juhoslovenskej kotliny pitnou vodou. Ide o vodárenské nádrže Hriňová, Klenovec a Málinec. Výstavba všetkých troch vodných diel si vyžiadala obmedzenie hospodárskych aktivít ľudí v údoliach, ale väčší presun obyvateľstva si vyžiadalo vybudovanie VN Málinec. 10/06/20 Tomáš Trstenský Stolické vrchy, Veporské vrchy
Túra Putovanie rajom z Bielych Vôd do Smižian Pekné jarné počasie nás vytiahlo von do prírody. Večer sme si pripravili plecniaky s proviantom a turistické palice. Voskom sme si impregnovali turistické topánky, aby keď náhodou stúpime do vody, nenavlhli. Na stôl na viditeľné miesto sme si dali rúška na tvár, aby sme nezabudli. Vybrali sme si trasu Slovenským rajom z juhu na sever, z Bielych Vôd cez Klauzy, Čingov až do Smižian. 04/06/20 Anna Lenkeyová Slovenský raj
Túra Zaniknuté dediny (6) – Javorina Sú to len tri či štyri ľudské generácie - a ako sa život zmenil! Na lazoch vo Veporských vrchoch mohol byť predlohou obrazov Martina Benku. Ubehlo ledva 100 rokov. Z výhonku na okraji lúky je statná jedľa, lúka tu už nie je, celkom zarástla. Ľudí, čo ju kosievali, zomlela vojna a spoločenské prevraty. Laznícky život sa ako-tak udržal v nižších polohách. Vysoko v horách nemali šancu ani najtvrdšie mozole. Ich jedinými pamätníkmi sú rumoviská a jedna malá biela kaplnka. 27/05/20 Matúš Morong Stolické vrchy, Veporské vrchy
Túra Roháčka od klenovskej strelnice a späť Život niekedy zamieša karty, radikálne zmení plány. Náhla zmena v tom mojom ma dočasne sťahuje na východ. Po prvotných, smutných dňoch sa začínam so situáciou vyrovnávať a istým spôsobom nedobrovoľnú sťahovačku plánujem využívať vo svoj prospech. V čase hodín voľna sa túlam po okolitých horách. Tu naberám silu a energiu pre ďalšie dni. Prechádzam si miesta, ktoré som už dávnejšie chcela navštíviť. 23/05/20 Andrea Grunská Čierna hora
Rudohorie
- Základné informácie o oblasti

Turistická oblasť „Rudohorie“ zaberá známe územie Slovenského rudohoria. Nachádza sa v centrálnej časti Slovenska vo Vnútorných Západných Karpatoch. Slovenské rudohorie sa tiahne nesúvislým hrebeňom v smere západ – východ. Administratívne zasahuje do Banskobystrického kraja, Košického kraja a čiastočne do Prešovského kraja. Názov oblasti je odvodený od pestrého geologického zloženia, obsahujúceho mnoho rúd. Do oblasti patria nasledujúce pohoria: Čierna hora, Slovenský kras, Spišsko-gemerský kras (Muránska planina a Slovenský raj), Stolické vrchy, Revúcka vrchovina, Veporské vrchy, Volovské vrchy vrátane Rožňavskej kotliny a Bodvianskej pahorkatiny. V oblasti sa rozprestierajú tri národné parky: Muránska planina, Slovenský kras a Slovenský raj.

Najvyšší bod oblasti je vrch Stolica (1476 m n. m.) v Stolických vrchoch, ktoré sú v poradí 7. najvyšším pohorím Slovenska. Najnižší bod leží na pomedzí Slovenského krasu a Juhoslovenskej kotliny, v prielomovej doline rieky Slaná v nadmorskej výške 200 m pri obci Bohúňovo. Prvé výbežky pohorí vystupujú z Lučensko-košickej zníženiny. Okrajové časti Bodvianskej pahorkatiny ležia na hranici s Maďarskom a taktiež cezhraničným pohorím je Slovenský kras. Ďalšími krasovými územiami sú Muránska planina a Slovenský raj v pohorí Spišsko-gemerský kras. Revúcka vrchovina tvorí južné predhorie Slovenského rudohoria, ktoré sa dvíha k najvyšším vrcholom na severe oblasti. Pomerne hustá sieť turistických chodníkov rozmanitej kvality značenia pokrýva celú oblasť. Návštevnosť rozsiahlych zalesnených horstiev nie je vysoká a stretnúť väčší počet turistov je zriedkavosťou. Oblasť je ideálna pre viacdňové prechody, horskú cyklistiku a bežecké lyžovanie.