Túra Túlačka chotárom Starej Kremničky Postupne končiaca zima ma núti hľadať vhodné tipy na pešiu turistiku a pokiaľ možno, niekde v nižších polohách, kde po snehu niet už ani stopy. A ako to už býva zvykom, netreba ani príliš ďaleko cestovať, aby som objavil niečo, kde som ešte predtým nebol a zároveň sa mi to zapáčilo natoľko, aby som o tom napísal pár riadkov. Kupujem teda lístok na vlak do Žiaru nad Hronom a môžeme vyraziť... 27/03/17 Vladimír Kobza Kremnické vrchy
Túra Kremnický štít (Štós) – okruh z Kremnice V júni som sa stala mamou dcéry Dity a tým mi zo života ubudlo turistiky a pribudla starostlivosť o bábätko. Už od začiatku som ju však nosila v šatke, aby si zvykla na to, že počas najbližších mesiacov to bude náš spoločný spôsob výletovania. V článku sa spolu s ňou vyberiem nad Kremnicu na malebné lúky okolo Kremnického štítu. 03/10/16 Andrea Morongová Kremnické vrchy
Túra Fačkov – Kľak – Vyšehrad – Handlová Jednodňové túry ma akosi prestali baviť. Teda, nieže by som na ne úplne zanevrel, ale pokiaľ mám možnosť ísť von na viac dní, neváham a idem. Takáto konštelácia prišla na jar roku 2015, keď sa mi po služobnej ceste naskytla príležitosť vyraziť na poriadny a nefalšovaný trojdňový vander. Keďže som bol v Martine, rozhodol som sa splniť si dávny sen a prejsť z Fačkova do Handlovej po hrebeni pohoria Žiar. 02/05/16 Anton Zahradník Malá Fatra, Kremnické vrchy, +
Túra Cesta hrdinov SNP za 21 dní – 4. časť Po Kremnických vrchoch prechádza Cesta pohoriami Žiar, Strážovské vrchy a okrajovo Malou Fatrou. Pohorie Žiar je pre väčšinu turistov málo známe a leží na rozhraní Hornej Nitry a Turca. Malú Fatru traverzuje Cesta na krátkom úseku v jej najjužnejšom cípe. Z Fačkovského sedla do Trenčína treba prekonať Strážovské vrchy s ich najvyšším vrcholom Strážov. Prekvapivo, aj relatívne malé a bezvýznamné pohorie môže byť miestom, kde sa rozhoduje o úspechu celého prechodu. 24/04/16 Michal Sim Malá Fatra, Kremnické vrchy, +
Túra Cesta hrdinov SNP za 21 dní – 3. časť Centrálna časť Cesty hrdinov SNP spája horstvá Nízkych Tatier, Starohorských vrchov, Veľkej Fatry a Kremnických vrchov. Približne 155 kilometrov súvislých horských hrebeňov medzi obcami Telgárt a Kremnické Bane vedie srdcom Slovenska. V Nízkych Tatrách sa prekonáva najvyšsí bod na trase, 2043 metrov vysoký Ďumbier. Turista može využiť viacero celoročne otvorených chát a útulní, avšak na trase je len jedna obec – Donovaly. 17/04/16 Michal Sim Nízke Tatry, Nízke Tatry, +
Túra Z Novej Sedlice na Devín za 35 dní Cestopis vznikol ako sumár mojich večerných zápiskov do denníka. Cestu pešo naprieč celým Slovenskom som absolvoval s mojím dievčaťom Natáliou a bratom Matúšom. Putovanie bolo neskutočným zážitkom na celý život. Ďakujeme všetkým za podporu počas putovania! 01/01/16 Marek Petrík Malá Fatra, Nízke Tatry, +
Cyklotúra Králiky – Čerín – Povrazník – St. Majer Po dvoch mesiacoch som opäť v rekreačnom stredisku nad Králikmi vysoko v Kremnických vrchoch. Včera som tradične naťažko naložený dofrčal z Popradu v rámci 135-kilometrovej etapy. Nemám z nej žiadny fotomateriál, tak z nej nebude ani reportáž. Bol to veľmi zrýchlený presun a stál som len minimálne. Dnes je nedeľa a o 15-tej popoludní vyrážam do okolia Poľany, no tentoraz do miest, kam som sa dlho chystal a kde som ešte nikdy nebol. 23/01/14 Peter Miler Starohorské vrchy, Kremnické vrchy, +
Cyklotúra Lipt. Revúce – Králiky – Zvolen. Slatina Dnes budem smerovať na juh s tým, že si ešte z Banskej Bystrice odskočím do Kremnických vrchov na stretnutie rádia Slobodný vysielač. Počas tejto etapy navštívim staré známe miesta, ako aj lokality, kde som ešte nikdy nebol. Uvidíme, čo na to počasie, ktoré mi včera pripravilo kúpele, akých sa nedožijú ani vo vychytených kúpeľných mestách. 25/07/13 Peter Miler Starohorské vrchy, Kremnické vrchy, +
Cyklotúra Z Kremnických vrchov do Lúčanskej Fatry Je 8. 6. 2012 a pomerne skoro ráno (na moje pomery) sa zobúdzam v stane v Kremnických vrchoch nad obcou Nevoľné na kopci Murava, z ktorého som sa včera toľko kochal výhľadmi na okolitú krajinu. V rozospatej hlave spriadam plány dostať sa až niekam k Rajcu a tak ospalo raňajkujem a o hodinu už mám všetko zbalené a bicykel obložený. 22/11/12 Peter Miler Malá Fatra, Kremnické vrchy, +
Cyklotúra Cez Štiavnické a Kremnické vrchy Je dopoludnie 7. 6. 2012 a vrámci trojtýždňového cykločundru nielen po slovenskej divočine, vyškerený ako rosnička v televízii, opúšťam chránený areál Gavurky nad Dobrou Nivou, kde som bivakoval – presnejšie spal v stane. Dnes mám v pláne dostať sa po lesných cestách a možno aj chodníčkoch cez Štiavnické vrchy do Banskej Štiavnice a odtiaľ sa opäť po lesných cestách dostať do údolia Hrona a následne do Kremnických vrchov niekam nad Kremnicu. No, uvidíme... Tlaková níž, ktorá sa v týchto končinách nachádzala len dočasne, podobne ako sovietske vojská v blízkom VVP Lešť, je preč a dnes na mňa zrejme bude slnko pražiť minimálne tak, ako včera. 08/11/12 Peter Miler Kremnické vrchy, Štiavnické vrchy
Túra Tri dni na Žiari Cez pohorie Žiar sme naposledy vandrovali v roku 2001. A tak bolo načase, aby sme si prechod týmto prekrásnym, hoci často obchádzaným pohorím zopakovali. Len tentokrát sme oproti minulému vandru trochu zmenili trasu. Chceli sme pohorie prejsť celé, od severu k juhu. 23/07/12 Boro Tomis Kremnické vrchy, Žiar
Cyklotúra Žiar nad Hronom – Slaská – Remata Tento víkend sme sa rozhodli ísť s našimi dvojkolesovými tátošmi trochu viac spoznať Kremnické vrchy. Nakoľko ráno nám dlhšie trvalo vstať z postele, v Žiari nad Hronom, našom východiskovom bode, sme až okolo obeda. Doplníme ešte zásoby tekutín a vydávame sa na cestu. 09/06/11 Danka Laciková Kremnické vrchy, Žiar
Bežky Južný okruh Bielej stopy Kremnické vrchy sú ovenčené viacerými prívlastkami, jedným z nich je aj mierne klišé „raj bežeckého lyžovania“. O tom, že toto pohorie ponúka množstvo možností na zimné športové vyžitie, sa už popísalo veľa, nuž sme sa aj my vybrali okúsiť ďalší zo slovenských Rajov a po dobrodružnom Západnom okruhu Bielej stopy sme sa rozhodli dať šancu južnému. 31/01/11 Jitka Švarcová Kremnické vrchy
Bežky Západný okruh Bielej stopy Prívlastok „raj bežeckého lyžovania“ už Kremnickým vrchom akosi prischol. Po malokarpatskom bežkovaní a získavaní cenných skúseností sme sa teda na lyžovačku vybrali do raja presvedčiť sa, či toto honosné pomenovanie nie je len akýmsi lacným klišé. 20/12/10 Jitka Švarcová Kremnické vrchy
Cyklotúra Okolo Kremnických vrchov Druhá časť seriálu cyklojázd okolo slovenských pohorí. Ako som spomínal v predošlej reportáži, že pri výbere trás na zokruhovanie pohoria prihliadam aj k tomu, aby bol v itinerári aspoň jeden vrchol (sedlo alebo priesmyk), tak sa tiež snažím vyberať cesty s minimálnou premávkou áut. Bohužiaľ, nie vždy je to možné. Tak je tomu aj v prípade jazdy okolo Kremnických vrchov. 16/09/10 Milan Kiac Starohorské vrchy, Javorie, +