Túra Dolina Kościeliska a tri blízke doliny Zakopaného Poľské horské mestečko Zakopané ponúka nespočetné množstvo aktivít so širokým spektrom prírodných krás. Túto výhodu mu prináša ideálna poloha na rozhraní Vysokých, Západných Tatier a Podhalia. Tentokrát navštívime najbližšie doliny tunajších Západných Tatier. Pritiahli nás sem potôčiky, skalné útvary a relatívne veľká voľne prístupná jaskyňa. Taktiež nakukneme do jednej z najdlhších poľských tatranských dolín. 16/10/18 Roman Matkovčík Tatry, Západné Tatry
Túra Okruh na Sivý vrch a Babky Pred nami je vraj posledný letný deň a tak pozerám do mapy, kam by som sa išla ešte rýchlo opáliť. Váham medzi viacerými cieľmi, ale ranné mraky nad vysokotatranskými štítmi ma odrádzajú a tak frčím na iný koniec TANAP-u, do obľúbenej lokality Babiek a keďže mám dosť času aj denného svetla, určite pridám aj Sivý vrch. 03/10/18 Soňa Mäkká Západné Tatry
Túra Na Klin cez Račkovu a Gáborovu dolinu Vrchol Klin sa nachádza v hlavnom hrebeni Západných Tatier. Je dominantou Račkovej doliny, ktorej záver oddeľuje od Gáborovej doliny. Nachádza sa pod ním známa koliba pod Klinom, najvyššie položená valaská koliba na Slovensku. Pribylinské ovce sa tu pásli od polovice júla, kedy sem boli presunuté z nižšie položeného salaša v lokalite Prostredné a ostávali tam do konca októbra. Dnes salašnícku históriu pripomína náučný ovčiarsky chodník, ktorého tabule ma začiatkom septembra sprevádzali Račkovou dolinou na túre na Klin. 01/10/18 Ľubomír Mäkký Západné Tatry
Túra Na Baranec cez Žiarsku chatu a Žiarske sedlo V Žiarskej doline som dávno nebol. Jednak tam padla lavína storočia a zmenila ju na nepoznanie, jednak tam lesníci ťažili jedna báseň a tak som si vyberal iné destinácie, keď ma zavialo do Západných Tatier. Toto leto som si však išiel spraviť reparát do starej známej doliny, kam som pred rokmi chodil v lete aj v zime často. Výber tentokrát padol na okruh na Baranec cez Žiarsku chatu, Žiarske sedlo a dolu priamo do ústia doliny. 06/08/18 Ľubomír Mäkký Západné Tatry
Cyklotúra Poprad – Krížna – Kasárne – Holešov Tak už je to tady! Konečně dojde na můj dávno organizovaný a dosud neuskutečněný cyklopřejezd z Popradu domu do Holešova. Abych to trochu rozvedl: asi před dvěma lety jsem si vymyslel, že bych chtěl jet na horském kole nějakou delší štreku. No a protože české hory prakticky vůbec neznám, kromě snad Hostýnských vrchů a trochu Beskyd, tak padla volba na Poprad. A to z několika důvodů: Na Liptově jsem studoval, jezdím tam dodnes na kolo, případně na lyže, na mé milované Velké Fatře se snažím být co nejčastěji a v Turci mám většinu rodiny. A tak nějak to Slovensko znám důvěrněji... Zatím to nevyšlo z různých důvodů, jednou nemoc potom zas počasí, tak teď musí! Měl se mnou jet kamarád Josef, který bohužel nafasoval antibiotika a oba jsme usoudili, že by se spíš trápil. Tak jsem se vydal sám. 19/07/18 David Šlúch Malá Fatra, Nízke Tatry, +
Cyklotúra Tichá a Kôprová dolina na bicykli Už dávno som si chcel pozrieť Tichú dolinu, nejako sa mi to v minulosti nikdy nepodarilo. Keď Hiking oslavoval na jeseň 15. narodeniny v Račkovej doline v hoteli Akademik, nezaváhal som a spojil som si dve najdlhšie južné tatranské doliny do jednej cyklotúry. 05/07/18 Pavol Timko Vysoké a Belianske Tatry, Západné Tatry
Túra Juráňova dolina z Oravíc s trojročným dieťaťom Tento rok udrela jar naplno letnou silou. Nádhera jarnej prebúdzajúcej prírody je v letných teplotách v takom rozbehu, že si ju musíme vychutnávať dnes a teraz, o týždeň už možno bude neskoro. Prvomájový voľný deň naozaj volá: vykroč, dýchaj, voňaj, teš sa v prírode, nech si hocikde. Maťko s tatom ma vyzdvihnú v Lúčkach po ranných procedúrach. Na otázku: "Kam ideme?" dostanem odpoveď: "Uvidíš." 25/05/18 Daniela Mäkká Západné Tatry
Túra Tiesňava Juráňova dolina - okruh z Oravíc Na Orave dobre na Orave zdravo... A preto, aj keď návšteva nádherného oravského kraja bola skôr o historických pamiatkach, spoznávaní minulosti obyvateľov Oravy a o slnení a kúpaní sa, nedalo mi, aby som aspoň na chvíľku nevybehol na kratšiu prechádzku. Musím povedať, že som Juráňovu dolinu prechádzal pred deviatimi rokmi a veľmi sa mi to páčilo. Za ten čas sa však aj tu toho dosť zmenilo, pribudli náučné chodníky, cyklotrasa, sčasti aj mimo hlavnej cesty popri riečke Oravica. 28/12/17 Marián Jaššo Západné Tatry
Túra Ako sme objavovali zaujímavosti Liptova s deťmi V článku by som chcela nadviazať na predchádzajúci článok o spoznávaní Liptova počas leta s malými deťmi. K predchádzajúcim tipom by som rada pridala niekoľko ďalších – turistických, cyklistických aj kultúrnych. Aj počas prvej dovolenky na Liptove v roku 2016 boli naším miestom, z ktorého sme vyrážali do bližšieho či vzdialenejšieho okolia, Smrečany pri Liptovskom Mikuláši. 27/10/17 Jana Bílešová Nízke Tatry, Západné Tatry, +
Túra Ako sme spoznávali Liptov s našimi ratolesťami V článku by som rada priniesla niekoľko tipov, čo navštíviť s malými deťmi na Liptove. Bývali sme pri Liptovskom Mikuláši pod kopcami v dedine Smrečany. Na Liptove sme strávili celkovo dve týždňové letné dovolenky v dvoch rokoch po sebe. Presvedčili nás o tom, že je tu stále čo objavovať. Nájdete tu široké možnosti na turistiku, cyklistiku, ale aj spoznávanie kultúry, historických pamiatok alebo jaskýň. Viete si urobiť program v peknom aj škaredom počasí, ponuka je široká. Naše deti boli vo veku takmer 4 a 6 rokov, resp. o rôčik viac. Na naše obe dovolenky sme brali so sebou bicykle, pre mladšiu dcérku ťažnú tyč na bicykel, starší syn bicykloval samostatne. Program sme prispôsobovali počasiu a únave, aby bol dostatočne pestrý a pre deti zaujímavý. Čo sme navštívili? 20/10/17 Jana Bílešová Nízke Tatry, Západné Tatry, +
Túra Prechod turistických magistrál na Slovensku 4. Pôvodne som si myslel, že Tatranská magistrála vedie z Podbanského do Kopského sedla. S Monikou sme dávnejšie trasu prešli za jeden deň, skončili sme na Chate Plesnivec v Belianskych Tatrách. Hiking.sk však uvádza trasu z Jaloveckej doliny do Ždiaru, čo je o kúsok viac. Celú trasu magistrály sme prešli začiatkom tohto leta s väčšou partiou veselých a odhodlaných turistov s nocľahmi v Podbanskom, na Popradskom plese a na Zamkovského chate. Niektorí si cestou ešte stihli odskočiť na Kriváň. 25/09/17 Juraj Geleneky Tatry, Vysoké a Belianske Tatry, +
Túra Letná Bystrá - okruh z Podbanského A keď hovorím letná, tak tým myslím naozaj mimoriadne horúčavy, ktorú udreli na prelome júla a augusta aj v Tatrách. Aspoň budem mať pekné fotky po poslednej upršanej túre, teším sa, balím opaľovací krém, klobúk a dva a pol litra tekutín. O siedmej ráno vyrážam od smerovníka v Podbanskom v ústrety najvyššiemu vrcholu Západných Tatier. 06/09/17 Soňa Mäkká Západné Tatry
Túra Roháčske plesá s deťmi Pri hľadaní možností, kam s deťmi v Západných Tatrách, nám so železnou pravidelnosťou vychádzal jeden a ten istý výsledok. Zoberte ich k Roháčskym plesám. Až človek nadobúdal pocit, že to bude nejaká nenáročná prechádzka. A tak teda na konci prázdnin 2015, počas stabilného počasia s minimálnou pravdepodobnosťou výskytu búrok, prichádzame na veľké parkovisko pod Spálenou dolinou, kde výlet začína. 04/08/17 Peťo Nový Západné Tatry
Túra Wąwóz Kraków, Smocza Jama a Polana Stoły Poľská časť Tatier je miestami ako lunapark. Davy turistov, samé reklamy, obchody, atrakcie... Nič pre človeka, ktorý skôr v horách hľadá samotu a pokoj. Ale nedá to duši človeka milujúceho prírodu pokoj, aby nespoznal aj tento kút Tatier. A hoci sme absolvovali len krátku prechádzku počas cesty domov z Oravy, musím povedať, že pár hodín nenáročnej turistiky stálo za to. 04/05/17 Stanislav Ďurica Západné Tatry, Poľsko
Túra Červené vrchy a Giewont v zime Už dlhšiu dobu som plánoval hrebeňovú túru v zimnom období v Tatrách. Vzhľadom na zimnú uzáveru väčšiny tatranských chodníkov na našej strane Tatier, rozhodol som sa vycestovať na víkend do Zakopaného a skúsiť naplniť svoj úmysel tam. Po krátkom zvažovaní argumentov pre a proti som ako najlogickejší variant vybral túru so začiatkom na Kasprovom vrchu, ďalej cez Goričkovú, Kondratovu kopu až na Giewont. Podmienky a lavínová situácia boli ideálne, počasie nevynímajúc. Takže nebolo nad čím dlhšie premýšľať. 21/04/17 Igor Mičech Západné Tatry