Túra Obručné – Kráľova studňa – Lenartov Ľubovnianska vrchovina je pohorie, v ktorom sa nachádza jedna jediná rozhľadňa, a taktiež len jedna útulňa s možnosťou núdzového prespatia. Keďže oba turistické objekty sa nachádzajú takmer vedľa seba, v lokalite Kráľova studňa, rozhodol som sa ich navštíviť. Nakoľko ide o pomerne nové stavby, doteraz som o nich takmer ani nevedel, aj keď ide o jedno z mojich domácich pohorí. 16/03/17 Lukáš Varšík Ľubovnianska vrchovina
Túra Eliášovka, Wielki Rogacz, Radzejowa a Rytro Pohraničné oblasti sú mojou obľúbenou doménou turistických potuliek. A najlepšie, keď je niečo zaujímavé aj na pomyselnej druhej strane hranice. Dlho ma preto lákala oblasť po oboch stranách najvyššieho vrcholu v mojej obľúbenej Ľubovnianskej vrchovine - Eliášovky. 24/07/16 Henrich Tomáš Ľubovnianska vrchovina
Túra Hora Zvir – Eliášovka a späť Eliášovka s výškou 1023 metrov je najvyšším vrchom Ľubovnianskej vrchoviny. Preto je pre každého turistu zameraného na Slovensko zaujímavou výzvou, aj keď výškou, náročnosťou či rozhľadmi asi neohúri. Hlavným dôvodom na vznik článku je informácia o novej rozhľadni na jej vrchole. 13/11/15 Martin Dudák Ľubovnianska vrchovina
Túra Muszyna – Kurčínska a Orlovská Magura – Orlov Okrem centrálnych pohorí, ako Bachureň či Volovské vrchy, ma lákajú aj periférne, ležiace na hraniciach. Jedným z nich je málo známa Ľubovnianska vrchovina, ktorá sa rozprestiera medzi známejším Čergovom, Levočskými vrchmi a Pieninami. Okrajovosť ma preto podnietila naplánovať si túru do pohraničných hôr. 16/03/15 Henrich Tomáš Ľubovnianska vrchovina
Túra Sedlo Vabec – Osly – Ľubovniansky hrad Po bezchybnej celodennej hrebeňovke Spišskou Magurou si dávam deň oddychu a počas neho si plánujem ďalší deň. Malo by to byť niečo menej časovo náročné, pretože vychádza akurát na Štedrý deň. A keďže ako jeden z cieľov vianočnej dovolenky som si dal aj potulky Ľubovnianskou vrchovinou, voľba padla na vrchol Osly. Nie je to práve najvyšší vrchol pohoria, ale je to predsa len významná križovatka turistických ciest nad Starou Ľubovňou. Ako nástup si vyberám nádherné vyhliadkové sedlo Vabec. 03/02/14 Lukáš Varšík Ľubovnianska vrchovina
Túra Wielki Rogacz, Radziejowa a Eliášovka Pochádzam od hraníc s Poľskom, no doteraz som podnikol turistický výlet do akéhokoľvek ich pohoria len raz, aj to je pár rôčkov dozadu. Tento rest som sa rozhodol napraviť v pohorí Beskid Sądecki (pokračovanie našej Ľubovnianskej vrchoviny), na ktorý som dlhšiu dobu pokukoval z iných kopcov. Vždy sa mi zdal vzdialený, a pritom je tak blízko, hneď za hranicami. A keď som sa dozvedel, že na jeho najvyššom bode stojí rozhľadňa, nebolo pochýb o najbližšej výprave. Naplánoval som si poľsko-slovenskú túlačku, na ktorej som mal možnosť pekne porovnať našu a ich turistickú realitu. 04/11/13 Lukáš Varšík Ľubovnianska vrchovina
Túra Obidza – Vysoké skalky – Veľký Lipník Nachádzam sa neďaleko sedla Obidza, kde je momentálne skoré ráno a so zalepenými očami sa snažím zistiť, či stádo oviec, ktoré sem bača ženie, prejde cezo mňa alebo pomimo. Dnes ma čaká záverečný úsek dvojdňovky a vyzerá to tak, že aj krajšie, aj keď stále poriadne kalné počasie. 13/10/13 Peter Miler Ľubovnianska vrchovina, Pieniny
Túra Mníšek nad Popradom – Obidza Týždeň po národnom výstupe na Kriváň sa na poslednú chvíľu rozhodujem absolvovať dvojdňovú túru v lokalite, kde som ešte nebol, dúfajúc, že tam bude ľudoprázdno. Bolo. Davy som zažil až na druhý deň v závere trasy. V prvej časti si doslova vychutnám kvalitný ľudoprázdny turistický chodník, vedúci po štátnej hranici a po hrebeni, z ktorého sú hlavne v úvode nádherné výhľady predovšetkým na rozľahlé pohorie Ľubovnianskej vrchoviny (poľsky Beskid Sądecki). 06/10/13 Peter Miler Ľubovnianska vrchovina
Túra Wielki Rogacz a Biała Woda z Litmanovej Aprílové počasie sa už začínalo podobať letnému, škola bola už pár dní úspešne za mnou, a tak ostávalo už len niekoho presvedčiť a vybrať miesto. A išlo sa. Malebným krajom blízko Litmanovej, poľsko-slovenskou hranicou až k rázovitej osade Obidza a na vrchol Wielki Rogacz (1140 m n. m.), s návratom cez rezerváciu Biala Woda. Pridala sa ku mne aj Janka. Tešil som sa, že konečne prevetrám nový fotoaparát. 01/08/11 Stanislav Ďurica Ľubovnianska vrchovina, Pieniny
Túra Ľubovnianskou vrchovinou Krajina severného Spiša ma lákala odjakživa. Očakával som tu neporušenú prírodu s charakteristickým obrazom Zamaguria. Keď sa mi konečne podarilo zatúlať sa do tohto kraja, boli moje očakávania naplnené. Prechádzal som lesmi, rozľahlými lúkami a hlbokými dolinami. Objavil som tu nespočetne veľa tajomných zákutí, spoznal miesta s výbornými výhľadmi a navštívil niekoľko dediniek s pohostinnými obyvateľmi. 23/06/08 Anton Zahradník Ľubovnianska vrchovina
Túra Legnava - Cigeľ Na koniec mája 2005 som si naplánoval ďalšie šliapanie po hranici. Mala to byť trasa Ruská Voľa – Dukla, potom presun do Novej Sedlice a šliapať až do Malých Trakan. Venoval som tomu veľa času, lebo zladiť spoje, ubytovanie a dennú dĺžku trasy bol problém. Peter Melúch povedal, že pôjde so mnou na prvé tri dni. Peter chcel ísť nočákom, ja som to odmietol, chcel som prespať v Poprade a potom spávať v Nižnej Polianke, keďže ubytovanie v dedinách na konci túr nebolo. 03/04/08 Miroslav Svítek Čergov, Ľubovnianska vrchovina, +
Túra Stráňany - Legnava Náš štrnásťdenný pobyt v okolí Starej Ľubovne sa chýlil ku koncu. Okrem hraničnej turistiky sme spoznávali aj okolité zaujímavosti. Jednu túru sme absolvovali v Jarabinskom prielome. Ide o kaňon vytvorený eróziou potoka Malý Lipník vo vápencovom podloží so sústavou perejí, vodopádov a obrích hrncov. Boli sme aj na hrade Plaveč, ktorý bol v roku 1987 zapísaný medzi kultúrne pamiatky, no žiaľ, dnes je to už len úplná zrúcanina. V Jakubanoch sme si prezreli grécko-katolícky Chrám najvyšších apoštolov Petra a Pavla, postavený v roku 1911. Prarodičia amerického astronauta Thomasa Jonesa sa z nich vysťahovali koncom 19. storočia a korene tu má aj Peter Bondra. 27/03/08 Miroslav Svítek Ľubovnianska vrchovina, Pieniny
Túra Spišská Stará Ves - Stráňany Mesto Stará Ľubovňa sa rozprestiera v údolí Ľubovnianskej vrchoviny, na miernej vyvýšenine nad tokom rieky Poprad, ktorá ako jediná smeruje z nášho územia na sever. Nad ňou čnie Ľubovniansky hrad, ktorého najslávnejšie obdobie bolo v rokoch 1412 – 1772, počas tzv. spišského zálohu. V tom čase na ňom sídlili poľskí starostovia, ktorí spravovali Starú Ľubovňu a ďalších 15 spišských miest, daných do zálohu za 37 000 kôp českých grošov. Pod hradom je v súčasnosti skanzen. 20/03/08 Miroslav Svítek Ľubovnianska vrchovina, Pieniny