Túra Po Šariši na tuláka I. - hradmi Čergova Šariš nepatri medzi top regióny na Slovensku, napriek tomu má čo ponúknuť. Najmä čo sa týka kamenných pamiatok. K trom najznámejším hradom sa pomaly približuje Hanigovský, donedávna zabudnutý v divokom Čergove. Kamenický hrad je zase akurátny na krátke výstupy za výhľadmi. 10/10/16 Henrich Tomáš Čergov, Šariš
Túra Jesenný vander Brabačer 2015 Dovoľte mi opísať 5-dňový vander krajinou, ktorá je môjmu srdcu veľmi, veľmi blízka. Možno mnohí viete alebo až po prečítaní pochopíte prečo. Opäť je tu jeseň s ňou stále počasie i farebné hory a lesy. Je to na počudovanie, keď je príroda najkrajšia, býva vonku azda najmenej ľudí. Nás ťahá von, a tak sme opäť na cestách, tentoraz sme zvolili niečo ako reminiscenciu na našu dávnejšiu „expedíciu“ ČERBABRA_2002, kedy sme prešli Čergov, Bachureň a časť Braniska. Vtedy bol december, mínusové teploty a akcia sa veľmi vydarila. Tentoraz sme išli opačným smerom, preto aj názov je v opačnom garde. 16/05/16 Pavel Filák Branisko, Čergov, +
Túra Cesta hrdinov SNP za 21 dní – 1. časť Cesta hrdinov SNP je najdlhšia turistická magistrála na Slovensku. Vedie naprieč Slovenskom, začína na Devíne, končí v Duklianskom priesmyku a je spojením troch turistických trás 0701, 0801 a 0901. Jej celková dĺžka je približne 765 km, prevýšenie je viac ako 30-tisíc metrov a po celej trase je vyznačená červenou farbou. Toľko stručný súhrn suchých faktov. 03/04/16 Michal Sim Čierna hora, Čergov, +
Túra Hrady v okolí Košíc a Prešova s deťmi za 5 dní Nápad stráviť dovolenku na východnom Slovensku vo mne skrsol, keď som zistil, ako mladší syn vníma vzdialenosti. Košice boli pre neho synonymom niečoho strašne ďalekého, naproti tomu Chorvátsko či Anglicko boli blízko. Ak nerátam Tatry a Slovenský raj, deti nikdy neboli na východe Slovenska. Iba mladší syn bol na jar v kúpeľoch v Štóse. Povedal som si, že je načase to zmeniť a bol z toho veľmi dobrý výlet. 10/03/16 Vladimír Prutkay Čierna hora, Slovenský kras, +
Túra Nočná túra Braniskom a Bachurňou Minulý rok som v partii zaviedol tradíciu zimnoslnovratových nočných pochodov. Po vydarenej akcii vo Vihorlatských vrchoch nás slnovrat zaviedol do pohorí Branisko a Bachureň. Vykľula sa z toho skúška celej bytosti a zážitok, aký sme dlho nemali. 29/02/16 Ronald Koch Branisko, Šariš
Túra Z Novej Sedlice na Devín za 35 dní Cestopis vznikol ako sumár mojich večerných zápiskov do denníka. Cestu pešo naprieč celým Slovenskom som absolvoval s mojím dievčaťom Natáliou a bratom Matúšom. Putovanie bolo neskutočným zážitkom na celý život. Ďakujeme všetkým za podporu počas putovania! 01/01/16 Marek Petrík Malá Fatra, Nízke Tatry, +
Túra Sabinov – Lipovce – Patria – Široké Bachureň je moje rodné pohorie, a preto mám k nej najbližšie nielen z citového hľadiska. V pohorí som strávil mnoho chvíľ už za detských čias. Neskôr to boli kratšie neplánované vychádzky za čias študentských, ktoré sa následne pretransformovali na dlhé turistické pochody. 24/04/15 Henrich Tomáš Branisko, Šariš
Túra Kapušiansky hrad a vrch Stráž V rámci turistiky bola trasa plánovaná pre skupinu vyznávačov prírody a krás Slovenska v nemenovanom podniku. Škoda, že pre malý záujem sa výlet neuskutočnil, a tak som využil babie leto na uskutočnenie túry v neznámom prostredí Spišsko-šarišského medzihoria. Celú trasu si plánujem tak, aby som zladil cestovné poriadky a nemal problémy dostať sa domov. Predsa je to od môjho bydliska dosť ďaleko. Dúfam, že všetko pôjde ako po masle a moja spokojnosť z neznámych končín bude nad očakávania. 29/12/14 Marián Jaššo Šariš
Túra Dunitová, Bokšovská a Jánošíkova skala Potulku v okolí Sedlíc a údolia Hornádu by som nazval "Ružínska túra štyroch skál", zakončenú v Kysaku, aj keď sedlická Dunitová skala do Ružínskeho krasu nepatrí. Všetky spomenuté miesta na trase ponúkajú krásne výhľady, miesta na opekanie, spoznávanie prírody a dobrodružstvo. 28/11/14 Ronald Koch Čierna hora, Šariš
Túra Kyjov – Minčol – Sokolia skala – Kyjov Vždy, keď zaznelo Čergov, tak som si ho spájal s akousi oázou pokoja, kľudu a neporušenosti. Jednoducho jedna z posledných pevností slovenskej prírody. Aspoň tak som o ňom doposiaľ počul a čítal. Stále to ale bolo iba v rovine akejsi predstavy, pretože naživo som to ešte nemal možnosť okúsiť. Čo ale človeka dlho láka, to skôr či neskôr vyskúša. Tak aj mňa zlákali napokon čergovské horské chodníčky s vidinou dňa stráveného v pokojných horách bez davov ľudí. 27/10/14 Lukáš Varšík Čergov, Šariš
Túra Renčišov – Buče – Mindžová – Hermanov Predvianočné obdobie v človeku vyvoláva sentimentálne pocity a niet krajší spôsob, ako ich ešte umocniť, ako stráviť čas v prírode s dobrými priateľmi. Pri vybere trasy som ani dlho neuvažoval. Naším cieľom bola vynikajúca útulňa Chotárna na Mindžovej a málo známe pohorie Bachureň v regióne Šariša. 09/03/14 Stanislav Ďurica Šariš
Túra Bachureň z Lipoviec v zime-nezime Asi každý z nás rád spoznáva miesta, kde dosiaľ nebol. Nie som výnimkou, preto som sa rád pridal k nápadu navštíviť jedno z najmenších pohorí – Bachureň. Síce v netypicky zimnom počasí, keď bolo zbytočné brať či už snežnice, nebodaj lyže, ale zato počas pekného slnečného dňa. 02/03/14 Alexander Daňo Branisko, Šariš
Túra Široké – Smrekovica – Vyšný Slavkov Kým iní Slováci boli ráno ponorení do hokeja, vyrazili sme ponoriť sa do čerstvého vzduchu na vrchole Smrekovice. Krásna inverzia nám pripravila dobré podmienky na fotenie výhľadov na Spiš a Tatry. Časť trasy som prechádzal po prvýkrát a bola to dobrá voľba – natrafili sme na Zelenú skalu a kríž nad Veľkým Slavkovom, oba výborné body na pozorovanie krajiny. 26/02/14 Ronald Koch Branisko, Šariš
Túra Bertotovce – Mindžová – Strieborná hora Vždy som túžil pomotať sa po okolí Vyšných Repáš, Oľšavice a Brutoviec práve koncom októbra, pretože sa tu vyskytuje obrovské množstvo smrekovcov opadavých, ktoré košaté a staré rastú solitérne na lúkach, ale tvoria aj súvislé porasty. Nikde inde na Slovensku ich pokope toľko nenájdete. Tieto lokality sú v tomto výnimočné. A práve v tomto období majú sýtu zlatú farbu, ktorá dáva najkrajšej časti Levočských vrchov neopakovateľný vzhľad. Keď po rokoch konečne nastal správny čas, vydal som sa peši z Bertotoviec do Spišského Štvrtka. Trasu dlhú 75 km som si rozdelil na tri dni a hneď v prvý deň ma čakala najdlhšia etapa. 14/02/14 Peter Miler Levočské vrchy, Šariš
Cyklotúra Okolo Sabinova cez Hanigovce a Jakovany V posledných rokoch je akosi trendom, že nás v máji poctia svojou prítomnosťou tropické teploty. A s nimi sa otvárajú aj možnosti na spoznávanie blízkych krajov. Keď mi večer kamarát napísal, že plánuje vyraziť do môjho okolia za spoznávaním cyklotrás, tak som si to s ním zosynchronizoval na mape a zhodnotil, že to bude povozenie aj pre cyklovozík. V nedeľu (skoro) ráno nakladáme bicykle na strechu, vozík do kufra a vyrážame na okružnú trasu do okolia Sabinova. Pánska jazda s dvadsaťmesačnou dámou na palube. 19/12/13 Palo "Axel" Gomboš Čergov, Šariš