Túra Skryté poklady Malých Karpát nad Sološnicou Už dávnejšie moju zvedavosť lákali niektoré miesta v blízkosti Sološnice, tak som sa tam začiatkom júla vybral a musím povedať, že moje očakávania boli prekonané. Ak by som chcel niekomu ukázať menej známu krásu Malých Karpát, táto krátka túra by bola dôstojným kandidátom. Iba časť trasy vedie oficiálnymi značenými trasami. 06/08/18 Pavol Timko Malé Karpaty
Túra Periská a Vrátno z Brezovej pod Bradlom V novembri odvysielala Dvojka dokument o obnove Perísk – zalesnení skalnatého vrchu nad Brezovou pod Bradlom. Filmár Vojtech Andreánsky sa sem vracal od roku 1958 až do smrti a dokumentoval proces obnovy lesa, ktorý mnohí ľudia považovali za márnu snahu. Odvtedy ma mátala zvedavosť, a tak sme sem počas túlačky Brezovskými Karpatami začiatkom mája zamierili. 27/07/18 Pavol Timko Malé Karpaty
Túra Orlie skaly a Klenová z Pustej Vsi Klenová je najvyšší vrch Brezovských Karpát, priťahovala môj zrak už dávnejšie. Keď som potom náhodou narazil na informácie o obnovení hrobu mladého baróna von Wattenwil nad Pustou Vsou, bolo rozhodnuté o najbližšej túre, lebo tieto dve pozoruhodnosti sa dajú pekne spojiť do jednej túry. 16/07/18 Pavol Timko Malé Karpaty
Túra Slovenská 56-stka alebo od Burdy až na Gerlach 4. Turistika a celkovo lezenie po horách nie je len o zdolaní vrchu. Ide tu hlavne o prekonanie samého seba. Postupne posúvať svoje hranice vyššie a vyššie. Keby ma pred pár rokmi niekto zavolal na 10-kilometrovú túru, tak by som mu povedal, či je šialený a dnes, keď nemá aspoň 35 km, tak to ani neberiem ako túru. 24/06/18 Pavel Forgáč Starohorské vrchy, Kremnické vrchy, +
Túra Jarný Molpír s deťmi Končí prvá polovica apríla a na sobotu hlásia krásny deň. Treba vymyslieť program v prírode hlavne s ohľadom na našich najmenších turistov. Do toho sa nám ešte nahlási návšteva, ktorá tiež túži vidieť kus peknej prírody v trnavskom regióne. Zadanie som plne pochopil a ihneď mi napadá Molpír a okolie. 10/05/18 Lukáš Varšík Malé Karpaty
Túra Orlie skaly z Prašníka–Pustej Vsi O Orlích skalách som počul ako o lokalite s pekným výhľadom, tak som sa ich rozhodol navštíviť, keďže z miesta kúsok odtiaľto pochádzam. Môj prvý pokus bol neúspešný, pretože som išiel od priehrady k nim priamo cez les. Druhý pokus sa už vydaril. Trasa nebola označená, ale nedávno pribudlo miestne turistické značenie, a tak sme skaly pomerne jednoducho našli. 19/04/18 Matúš Sarvaš Malé Karpaty
Túra Dolinou potoka Drmolez z Marianky Neviem, kto vymyslel názov tohto potoka, ale už keď som ho prvýkrát počula, vybavila sa mi lekcia zo slovenčiny o zvukomaľbe. Duní Dunaj a luna za lunou sa valí z básne Mor ho! od Sama Chalupku asi poznáme všetci. Drmolez je malý potôčik, ktorý si poväčšine len tak pokojne tečie a niečo drmolí, ale vytvára aj krásne meandre a malé vodopády. 12/04/18 Soňa Mäkká Malé Karpaty
Túra Rača – Malý Slavín – Marianka v zime Priťahujú ma prechody z jedného boku pohoria na druhý, ako to bude aj v tomto prípade. Zastavíme sa na výhľadových miestach oboch strán. Sily načerpáme na lúkach a čistinkách, kde sa často stretávajú turisti zo širokého okolia. Narazíme na trampskú chajdu. A pohľadáme historické hradisko nad Marianskym údolím. Čerešničkou na torte bude zasnežená krajina, ktorá v týchto lokalitách bola túto zimu zriedkavým javom. 28/03/18 Roman Matkovčík Malé Karpaty
Túra Zimná prechádzka na Königswarte z Bergu Pred nami je nedeľa a nevybehané deti, skúmam mapu, kam by sme s nimi išli. Aha, Königswarte! Rozhľadňa pár metrov od Bratislavy, a ešte sme tu neboli. Týmto smerom vždy skončíme v Hainburgu a okolí. Hľadám pasy, varím čaj do termosky a vyrážame. 22/02/18 Soňa Mäkká Malé Karpaty, Rakúsko
Túra Zimný okruh okolo Klenovej Keď nás povinnosti v ultra-trailovom združení zaviali do oblasti Chtelnice, Perinbaba sa práve rozhodla poriadne ponatriasať periny. A tak sme sobotný večer špekulovali nad viacerými možnosťami túr v Považskom Inovci. Napokon sme sa ale rozhodli vyraziť priamo od chaty v oblasti Výtok. Snehu bolo dosť aj tu a nebolo treba sa za krásnou zimnou prírodou nikam presúvať. 16/02/18 Soňa Mäkká Malé Karpaty
Túra Silvestrovsko–novoročný pochod Stupava – Modra Prelom rokov drvivá väčšina ľudí strávi niekde v spoločnosti, s alkoholom, zábavou a pohodou. Ja som však minulý Silvester všetky obvyklé silvestrovské radovánky odignoroval a využil tri voľné dni na veľmi netradičnú akciu v pre mňa najvzdialenejšom slovenskom pohorí - v Malých Karpatoch. 31/12/17 Henrich Tomáš Malé Karpaty
Túra Skryté poklady Malých Karpát - Ostrý vrch Keď som v decembri 2015 na Skalnatej vykročil trávnatým svahom do doliny, užasnuto som zastal. Keby som mal klobúk, tak ho starosvetsky zložím z hlavy a vzdám poctu vrchu, ktorého vznešené tvary vymaľovalo nízke slnko pred Kračúnom. Ako som mohol doteraz prehliadnuť toľkú krásu? Ňúral som sa v mape a objavil jeho výstižný názov - Ostrý vrch a zo skúsenosti som vedel, že nebudem mať pokoja, kým na ňom nezanechám odtlačky mojich topánok. 29/10/17 Pavol Timko Malé Karpaty
Túra Krajné – Veľký Plešivec – Vaďovce – Višňové Po návrate z rozpálenej, skalnatej, horiacej a často bezstromovej Čiernej Hory som zatúžil po túlaní po nízkych kopcoch v tieni stromov. Zároveň som si tak mohol vyškrtnúť posledných päť kopcov z Malých Karpát medzi Jablonicou a Novým Mestom nad Váhom, ktoré som ešte nenavštívil. V piatok po práci som docestoval k rodine v Krakovanoch, pospomínal si na detstvo a ráno v sobotu ma autobus o 6.32 h odviezol do Krajného. 20/09/17 Miroslav Svítek Malé Karpaty
MTB Bratislava – Piešťany po hrebeni Malých Karpát Jednodňová cyklotúra Malými Karpatami na trase z Bratislavy do Piešťan. Prešli sme 120 km, so stúpaním 3263 m a klesaním 3325 m. Všetko to začalo pred pár rokmi, keď sme ako účastníci Trnavskej stovky skonštatovali, že ísť pešo taký kus hlavným hrebeňom je blbosť. Naopak na bicykloch si Malé Karpaty užijeme oveľa viac. 27/07/17 Rudo Gašparovič Malé Karpaty
Túra Na Jelenec z Dolian Sem-tam sa k človeku doplazí v našom veku aj celkom dobrá správa. Pre mňa to bola informácia o otvorení zvernice pri dedinách Píla a Častá. To ma veľmi zaujalo. Je to dosť neznáma lokalita v Malých Karpatoch, bol som tam síce už dávnejšie, ale chcel som tam ísť legálne. 05/07/17 Vladimír Popluhár Malé Karpaty