Túra Prievidza – Nitrianske Rudno – Bánovce n. B. Strážovské vrchy som prebrúsil kade-tade, keďže je to jedno z mojich domovských pohorí. Stále je však možné trasu skombinovať, aby obsahovala aj čosi nové. Tentoraz som prekrižoval južnú časť pohoria od východu na západ. 11/07/20 Michal Bukvai Strážovské vrchy
Túra Hrad Uhrovec – okruh z Jankovho vŕšku s Jankom Keďže sa nerada vraciam rovnakou trasou, akou som išla do cieľa, ak je čo i len trošku možné urobiť si okruh, idem po tejto možnosti ako pes po údenom. V prípade hradu Uhrovec to nebolo inak. Sadla som si k počítaču, otvorila hikeplanner a pustila sa študovať mapu. Ono, možností až tak veľa človek nemá, ak sa potrebuje vrátiť do východiskového bodu, kde nechal auto. A tak padla voľba zobrať to z Jankovho vŕšku na Kňažinové lúky, odtiaľ k hradu Uhrovec a od hradu po modrej nazad na červenú. 03/07/20 Martina Haratíková Strážovské vrchy
Túra Trenčianske rozhľadne Ibovka a Malý Jelenec Roky som chodieval na Moravu s mojím kamarátom putovať od jednej rozhľadne k druhej. Kamarát sa nejako vytratil z môjho života a rozhľadne tiež. Tento rok som si musel na prelome marca a apríla vybrať kopu starej dovolenky a pri spriadaní plánov, ovplyvnených krízou, okrem viacdňových prechodov došlo aj na rozhľadne na západnom Slovensku. Vypísal som si ich asi trinásť, a keďže Trenčín nie je až tak ďaleko, dve som spojil do jednej túry. 03/07/20 Miroslav Svítek Biele Karpaty
Túra Višňové – Veľký Plešivec – Šípkové – Vrbové Dnešná túra bude reprízou. Trasou aj obsadením výpravy. Osobne si pozriem film či prečítam knižku aj viackrát pomerne často. No musí to byť dobré dielo, čo si poctu zaslúži. Nie hocijaký brak. Otváracia letná túrička si ju veru zaslúži. Pamätám si, ako ma pred piatimi rokmi prekvapila tamojšia krajina, jej dosiaľ mne skrytá krása. Neočakával som okrem zrúcaniny hradu nič zaujímavé. Najsevernejšia časť Malých Karpát bola v mojom ponímaní ozaj veľmi malá. Mýlil som sa. Čachtické Karpaty, ich južná plešivecká časť je hodna nielen premiérovej návštevy. 30/06/20 Vladimír Mikuš Malé Karpaty
Túra Červený rybník - po stopách lesnej železničky Lesy na Záhorí nie sú len plantáže borovicového dreva. V CHKO Záhorie sa dajú nájsť rôzne pekné zákutia. My sme sa vybrali k Červenému rybníku neďaleko Studienky. Naša trasa viedla popri dobre viditeľných zvyškoch lesnej železničky z prvej polovice 20. storočia. 19/06/20 Soňa Mäkká Záhorie
Túra Mokrou dolinou na Čiernu skalu so synom Po utorkom výlete do Jánošíkových dier sme si žiadne ďalšie plány nerobili. Dohoda znela jeden výlet v týždni. No úlohy sa nám podarilo dokončiť už v stredu, čakal nás predĺžený víkend a mne sa ničnerobenie a polihovanie pred telkou striedané s prechádzkou na Draždiak či k Malému Dunaju nechcelo zbytočne predlžovať o ďalší deň. Prezrela som si preto môj zoznam výletov, naplánovaných do konca školského roka, a voľba padla na Plavecký kras. 18/06/20 Martina Haratíková Malé Karpaty
Túra Bučková a Tri stodôlky V tejto neopozeranej malokarpatskej lokalite medzi Kuchyňou a Rohožníkom si pozrieme kopec Bučková so zakrpatenými dubmi a kratšie skalné pásmo Tri stodôlky. 11/06/20 Soňa Mäkká Malé Karpaty
Túra Hmlisté poobedie v pohorí Tribeč Tohtoročná zima bola na sneh dosť skúpa. Januárové dni boli dosť pochmúrne a pripomínali skôr počasie v októbri alebo novembri. Pár dní som mal tušenie, že by mohla byť inverzia. Akurát som nevedel či budú tribečské kopčeky dosť vysoké na to, aby som sa nad more oblakov dostal. Či už sa dostanem, alebo nie, podstatné je, že sa poobede trochu prebehnem po lese. Rozmýšľal som, či zobrať aj foťák. Najskôr som ho veľmi nechcel ťahať so sebou. Veď fotiek z pohoria Tribeč mám fúru, ale nakoniec som ho predsa len zobral. 08/06/20 Pavel Forgáč Tribeč
Túra Tribeč sever (4): Kopanica – Osečný vrch – Šípok Máme už tri dni v nohách, preto štvrtý deň plánujeme opatrne a provizórne. Navyše, na dnes hlásia prudký vietor. Odvezieme sa do Kolačna odtiaľ pôjdeme na Kopanicu pohľadať skalnú bránu a ak bude počasie priať, vyjdeme aj na Osečný vrch a potom sa uvidí. 07/06/20 Danka Tomášiková Tribeč
Beh Behom cez jedenásť malokarpatských sedemstoviek V dobe, keď som začínal s trailovým behom, dostávam tip na túru, ktorá spája všetky malokarpatské vrchy s nadmorskou výškou nad 700 metrov. Vybehnúť čo i len jeden z nich predstavoval dovtedy vrchol mojich fyzických síl. Podobný výkon iba v turistickom tempe som považoval za absolútne nereálny a vzbudzoval u mňa obdiv a rešpekt. Postupne po jednom navštevujem každý z nich. Niektorý je krajší, iný zas menej. Vzdialenosť medzi nimi je značná, no dnes nadobúda celkom iný rozmer. Rozhodol som sa ich zdolať všetky, naraz a v jednom behu. 03/06/20 Michal Garaj Malé Karpaty
Túra Na najvyšší kopec galantského okresu Počas veľkonočných sviatkov som si všimol, že na Hikingu nie je opis trasy, ktorá by ležala celá v galantskom okrese. Rozhodol som sa, že to napravím. Ale kam ísť, keď je v okrese také množstvo atraktívnych turistických cieľov? Vybral som sa na najvyšší kopec okresu, na Šalgočskú dvojtisícovku. 30/05/20 Martin Knor Podunajsko
Túra Okruh k Červenému domčeku z Lozorna Červený domček na Lintavách je ikonické miesto, kde som už bola viackrát. Nedávno sme si ho vybrali ako cieľ okruhu po relatívne nových značkách z Lozorna, ktorými sme ešte nešli. Trasa je nenáročná, zaumienila som si, že si ju prejdem aj na bežkách, čo však vzhľadom na snehové podmienky v Malých Karpatoch začína vyzerať ako plán až na ďalšiu zimu, ak vôbec. 28/05/20 Soňa Mäkká Malé Karpaty
Túra Modranským chotárom Keď mi Roman poslal jeho článok, v ktorom popisoval prechádzku k starej oskoruši na Devíne a dodal: „Napíš niečo aj o modranských“, tak som si sprvu povedal, že čo tu budem písať, akú túru popisovať, veď sú len kúsok za hradbami mesta. 24/05/20 Zdeno Vasilišin Malé Karpaty
Túra Okruh Súľovskými skalami so synom Jedno štvrtkové ráno otvorím hikeplanner a premýšľam, kam sa vybrať. Voľba padá na Súľovské skaly, je pol deviatej, Janino raňajkuje, ja som akurát dojedla. Nesmelo sa ho pýtam, či si nechce spraviť výlet, kam sa ale musíme dopraviť autom a bude to trvať zhruba dve hodiny. Očká mu zasvietia v očakávaní a viem, že som vyhrala. Kým rýchlo doje, pobalím vodu a nejaké jedlo, náhradné oblečenie i navigáciu, prezlečieme sa a o deviatej vyrážame. 21/05/20 Martina Haratíková Súľovské vrchy
Túra Dunajské luhy – okolo Šulianskeho ramena Pandémia zamiešala aj našimi turistickými plánmi. Odporúča sa necestovať a nestretávať sa s inými ľuďmi ani so staršími príbuznými. Našťastie výlet do prírody je povolený, ale v blízkom okolí Bratislavy je zrazu priveľa ľudí a nájsť opustenejšie miesta mi dáva celkom zabrať. A tak už mesiac trávime víkendové dni v približne hodinovom dojazde od Bratislavy, čo najďalej od ľudí. Pre jednu sobotu si vyberáme cieľ, kde sme už dávno neboli - zájdeme si do Dunajských luhov. 15/05/20 Andrea Morongová Podunajsko
Západ
- Základné informácie o oblasti

Turistická oblasť „Západ“ zaberá západnú časť Slovenskej republiky. Ide o Bratislavský, Trnavský, Trenčiansky a Nitriansky kraj. Rozmanitá krajina pokrýva Západopanónske panvy (Viedenská panva a Malá Dunajská kotlina) a juhozápadné výbežky Západných Karpát, siahajúce až k Dunaju a Morave. Konkrétne ide o pohoria Biele Karpaty, Chvojnická pahorkatina, Malé Karpaty, Myjavská pahorkatina, Podunajská pahorkatina, Považský Inovec, Strážovské vrchy, Súľovské vrchy, Tribeč a Žiar. Okrem karpatských horstiev sme do oblasti zahrnuli aj nížinné celky a to Podunajskú nížinu, Záhorskú nížinu a tiež Považské podolie, Hornonitriansku kotlinu a Dolnomoravský úval. Z veľkoplošných chránených území zasahujú do opisovanej oblasti CHKO Záhorie, CHKO Biele Karpaty, CHKO Malé Karpaty, CHKO Strážovské vrchy, CHKO Ponitrie a CHKO Dunajské luhy.

Spomenuté pohoria patria k nižším horstvám Slovenska. Väčšina vrcholov nedosahuje ani 1000 m n. m. Výškové rozpätie je od 103 m na Dunaji pri Štúrove až do 1213 m v Strážovských vrchoch. Sieť značených horských chodníkov slúži pre pešiu turistiku a ochranné hrádze pozdĺž riek s obľubou využívajú cykloturisti. Oblasť je tiež vhodná pre horskú cyklistiku. Korytá Moravy, Malého Dunaja a Hrona lákajú vodákov na ich splavovanie. Terény sú od ľahkých po náročnejšie, vhodné pre rodinnú rekreáciu. Z rozmanitých prírodných scenérií si vyberie každý.