Túra Kláštorisko, Tomášovský výhľad a Ihrík z Hrabušíc Na druhý deň víkendového pobytu na severnej strane Slovenského raja som ešte doma naplánoval schválne mimo rokliny. Bol som si vedomý, že syn nebude na zimné podmienky úplne vybavený a vravel som si, že jedna roklina bude stačiť. Prechod Pieckami nakoniec prebehol nad očakávanie hladko, ale plán som ponechal... aj preto, že niektoré úseky potrebovali spresnenie priebehu na mape. 17/03/19 Michal Bukvai Slovenský raj
Túra Javorinka V roku 2018 bola neskutočne dlhá, teplá a slnečná jeseň. Ešte v polovici novembra bolo tak teplo, že sa aj na horách dalo sedieť na zemi. Koncom novembra sa však prudko ochladilo a udreli mrazy až do -10 stupňov, na ktoré sme sa akosi nestihli aklimatizovať. 16/03/19 Danka Tomášiková Poľana
Túra Rača – Stupava naprieč hrebeňom Malých Karpát Bratislava nikdy nie je na babie leto skúpa. Uplynulý rok si vzhľadom na pretrvávajúce letné teploty jeho nástup odkladala na neskôr, no keď prišlo naozajstné babie leto, boli sme naň pripravení a mali sme prichystaný program zahŕňajúci nášho najmladšieho člena rodiny. Za túru vďačíme bratovej priateľke, ktorá prišla s nápadom prejsť cez nenáročný hrebeň Malých Karpát z Rače do Stupavy. Nás na to dvakrát nahovárať nemuseli, dávnejšie sme mali v pláne s malou vyraziť na Biely kríž. Body výletu pridala aj sľubovaná zastávka na pizzu v cieli, a tak sme oprášili nosič a vydali sa na cestu. 14/03/19 Tomáš Deneš Malé Karpaty
Cyklotúra Záhorským podhorím Malých Karpát Zima na ústupe spolu so zvyšujúcou sa teplotou vzduchu láka podniknúť dlhšie výjazdy do lokalít, kde človek dlhšie nebol. Tak je to aj s dnešným cyklovýletom. Rád by som navštívil miesta, kde sa ešte cez pracovný týždeň za svetla nedostanem, a pridal k nim aj čosi naviac. 14/03/19 Vladimír Lukačovič Malé Karpaty, Záhorie
Túra Roklina Piecky v zime Slovenský raj bol pred rokmi mojím pomerne častým cieľom turistiky, či už s partiou zo školy alebo s rodinou. Prechodil som asi všetky rokliny - ale výlučne v lete. Preto som dlho neváhal, keď mi syn v piatok navrhol víkend v Slovenskom raji. Mal tam už objednané ubytovanie na jednu noc, keďže v sobotu ráno mal naplánovaný zimné preteky na Podlesku. Ubytovanie predĺžil do nedele a na mne zostal výber túr. 11/03/19 Michal Bukvai Slovenský raj
Bežky Zimná rozprávka na Chate Hostinec V jednu peknú zasneženú sobotu sme sa vybrali do horskej obce Králiky, ktorá leží v nadmorskej výške 648 metrov. Cestou sme sa zastavili v Tajove, kde sme si pozreli chránený strom tis obyčajný, ktorého kmeň má obvod 168 cm, výška stromu je 12 metrov a vek 100 rokov. 10/03/19 Tatiana Filipková Kremnické vrchy
Túra Na rakúsko-česko-slovenské trojmedzie Vlani som si v snehovej metelici pozrel dropy na rakúsko-maďarsko-slovenskom trojmedzí a zostalo mi posledné, rakúsko-česko-slovenské. V minulosti som išiel po hrádzi Moravy pár sto metrov od trojmedzia, preto ma nelákalo ísť naň zo slovenskej strany. Čo tak vybrať sa naň z moravskej strany? Lužné lesy medzi Lanžhotom a Hodonínom sa mi páčili, tu by to mohlo byť podobné. 08/03/19 Martin Knor Záhorie, Česko
Túra Kvetnica – banský náučný chodník a bunker vo Vernári Na spojnici Poprad - Telgárt nájdeme niekoľko technických a historických zaujímavostí. My sme sa tentokrát boli pozrieť na novobudovaný náučný chodník, a to banský NCH v Kvetnici. Do neďalekej horskej obce Vernár nás prilákala replika partizánskeho bunkra. 07/03/19 Roman Matkovčík Nízke Tatry
Reportáž Zimný výstup na Malý Javorník Hneď v úvode treba napísať, že ide o vyšší vrchol (604 m) a nad Medvedím údolím a nie vrch nad Bratislavou s meteorologickými radarmi. Vybral som si ho ako cieľ XXII. ročníka Zimných výstupov na kopce Malých Karpát. Je to už druhý ročník, ktorý organizujem s kamarátmi z TK Štart Bratislava, po prebratí od Štefana Nagya z Via Danubia. Poučený odozvou na minulý ročník, vypýtal som si súhlas od vedúceho Lesnej správy Pezinok a ani samospráva obce Limbach nemala problém s tým, že to tam chcem zorganizovať. 07/03/19 Miroslav Svítek Malé Karpaty
Túra Náučný chodník Jakub nad Banskou Bystricou Už dlhšiu dobu ma lákala lokalita nad dedinkou Jakub. Pri prechode údolím Bystrice môj pohľad smeroval na strmé svahy a lúky so starými ovocnými stromami. Počas vianočných sviatkov sme sa rozhodli preskúmať lokalitu, ktorou vedie náučný chodník Jakub. 06/03/19 Tatiana Filipková Starohorské vrchy
Túra Skalka - najvyšší vrchol masívu Ondřejník Onehdy niekedy v lete som sa z vrcholu Radhošťa kochal pohľadmi na scenérie severne od tohto beskydského velikána. V blízkej vzdialenosti (asi 10 km) som postrehol zaujímavý kopcový masív vyrastajúci z roviny Lašska. Nedosahoval síce výšky vrcholu Radhošť, ale lákal na podniknutie menšej túry, keď to bude časovo vyhovovať. Ahá – zabudol som, masív sa hrdí názvom Ondřejník a najvyšší vrchol sa nachádza v južnej časti masívu. Volajú ho Skalka a má 964 m. 05/03/19 Vladimír Popluhár Západné Beskydy, Česko
Túra Po Šariši... II. - slávne kostoly okresu Prešov Šariš, okrem hradov, má aj iné zaujímavosti, o ktorých často netušia ani miestni za kopčekom. Jedným z nich je drevený kostolík v Brežanoch, ktorý, ako jediný na Slovensku, som navštívil už trikrát. Posledný raz práve v jeden krásny slnečný februárový deň. 04/03/19 Henrich Tomáš Šariš
Túra Zimný výstup nad Chatu pod Suchým Po dlhokánskej dobe sa ideme v zime pozrieť na okolie Chaty pod Suchým v Malej Fatre. K výletu nás inšpirovala relácia Televíkend a aj to, že cyklistický výlet v jeseni sme na chatu nestihli. Využívame pekné zimné počasie. Keď hlásia pár dní slnečného počasia, berieme si jeden deň uprostred pracovného týždňa dovolenku a balíme batohy. Uvidíme, čo nám deň prichystá… 03/03/19 Jana Bílešová Malá Fatra
Túra Jelenecké kremencové hôrky Kremencové hôrky ma fascinujú už od prvého stretnutia. Bola to „láska na prvý pohľad“ a trvá dodnes. Tribeč je nevysoké pohorie, veď najvyšší vrch má len 830 m, a tak o to viac prekvapuje množstvo vysokých skalných stien, bášt a veží. Nie sú však sústredené na jednom či dvoch miestach, ale sú akoby rozhádzané po jeho okrajoch. Z mierne zvlnenej krajiny sa zrazu niekde pred vami vztýči vysoká skalná stena. Alebo naopak, kráčate zalesneným plochým chrbtom a odrazu stojíte na okraji kolmého skalnatého zrázu. A navyše kremencové skaly sú pekné – belostné alebo často s ružovým nádychom. 02/03/19 Danka Tomášiková Tribeč
Túra Matka Božia a Medvedia hlava z Novoveskej Huty Na severovýchodnom okraji NP Slovenský raj sa v hore Matka Božia nachádza rovnomenná skalná vyhliadka. Rozhľad môžeme hravo porovnať so známym Tomášovským výhľadom. Nájdeme tu pokoj vďaka polohe mimo stredu záujmu cestovného ruchu. Vedú sem chodníky z Čingova, Spišskej Novej Vsi a Novoveskej Huty. My sa vyberieme najkratšou cestou z Novoveskej Huty cez vŕšok Medvedia hlava. 01/03/19 Roman Matkovčík Slovenský raj