Túra Okruh z Utekáča na Klenovský Vepor Veporské vrchy som prvý raz navštívil len pred rokom, avšak zanechali vo mne silný dojem. Roztrúsené samoty (kolešne), rozsiahle lúky a mystické lesy. Nie príliš veľa turistov. Lokalita, ktorá spĺňa parametre, aké na horách vyhľadávam. A tak som po pár mesiacoch od prvej návštevy opäť zavítal tentokrát na vrchol Klenovského Vepra. dnes Stanislav Ďurica Stolické vrchy, Veporské vrchy
Túra Výstup na jarno-zimný Sivec Zámerom článku nie je primárne predstaviť vrch Sivec (Šivec), ktorý je na stránkach Hikingu popísaný dostatočne. Skôr ide o to, demonštrovať na ňom nádherné, trochu až bizarné výtvory aprílovej prírody. Minulý týždeň nám totiž pomaly sa pohybujúca tlaková níž nadeľovala výdatné zrážky, ktoré trvali, na apríl veľmi netypicky, niekoľko dní. Keďže k nám zároveň vťahovala chladný vzduch zo severu, na slovenské hory sa vrátila pravá zima v podobe rekordných nádielok snehu. A keďže v nižších polohách je naplno rozbehnutá jar, tento kontrast si netreba nechať ujsť. 28/04/17 Peťo Nový Čierna hora
Túra Lehôtka p. Brehmi – Zlatý vrch – Banská Štiavnica Prvá jarná túlačka roku 2016, z ktorej som mal opäť skvelý pocit, sa odohrala v mnou ešte neprebádaných Štiavnických vrchoch, čím som dal zadosť svojej dlhšie očakávanej túžbe. Priaznivé okolnosti slnečného počasia, dobrého stopu, ochotných ľudí z knihy tvárí a najmä krásna príroda Štiavnicka spôsobili, že práve čítate tieto riadky. 24/04/17 Henrich Tomáš Štiavnické vrchy
Túra Veľký Kriváň a Baraniarky s deťmi Doteraz sme naše decká ťahali na menej náročné kopce, no prišiel čas, že sme s nimi chceli vyskúšať naozajstné hory. Pri všetkom rešpekte pred vyššími nadmorskými výškami voľba celkom logicky padla na Veľký Kriváň, samozrejme kvôli dostupnosti lanovkou. A keďže sme nechceli ísť len „seniorskú“ trasu lanovka-vrchol a späť, tak sme sa rozhodli prejsť aj hrebeň Kraviarske - Baraniarky. Hikeplanner nás uisťoval, že vzdialenosť, čas aj stúpanie je úplne v našich silách, takéto dávky robíme pravidelne. Akurát pri klesaní bolo pre nás príšerné číslo, no ale veď je to dole kopcom, to zbehneme... 23/04/17 Peťo Nový Malá Fatra
Túra Červené vrchy a Giewont v zime Už dlhšiu dobu som plánoval hrebeňovú túru v zimnom období v Tatrách. Vzhľadom na zimnú uzáveru väčšiny tatranských chodníkov na našej strane Tatier, rozhodol som sa vycestovať na víkend do Zakopaného a skúsiť naplniť svoj úmysel tam. Po krátkom zvažovaní argumentov pre a proti som ako najlogickejší variant vybral túru so začiatkom na Kasprovom vrchu, ďalej cez Goričkovú, Kondratovu kopu až na Giewont. Podmienky a lavínová situácia boli ideálne, počasie nevynímajúc. Takže nebolo nad čím dlhšie premýšľať. 21/04/17 Igor Mičech Západné Tatry
Túra Veľký Milič a Kresaná skala v zimnej inverzii Niekoľkokrát som prechádzal tieto miesta krížom-krážom, ale stále sa v južnej časti Slanských vrchov niečo pekné zažije, a tak sa sem vraciam. V zime som však ešte tadeto neprechádzal a chcem sa podeliť o zážitky z prírody. Slanské vrchy majú čo ponúknuť, tak ako aj iné pohoria. Čaro našej krásnej vlasti sa dá vychutnávať všade a za každého ročného obdobia a biela nádhera zimného ošatenia tomu ešte len dáva nevšedné čaro a krásu, umocnenú slnečnými lúčmi. 19/04/17 Marián Jaššo Slanské vrchy
Túra Vyhliadky v okolí Vyšného Slavkova Na najvyšší vrchol Braniska - Smrekovicu som už išiel každou prístupovou trasou okrem jednej, vedúcej z Vyšného Slavkova. Práve túto trasu, na ktorej sú pekné vyhliadkové miesta, som konečne spoznal na skorú jar, hneď ako z hôr zmizol sneh. A hoci je trasa nenáročná, ponúka nádherné pohľady na okolitú krajinu. 14/04/17 Stanislav Ďurica Branisko
MTB Ranná Jahodná - okruh z Bankova Niektoré cyklistické trasy sú pre lokálnych ľudí natoľko prefláknuté, že je až škoda o nich písať na web. Ale čo má robiť chudák nováčik, prišelec do vicehlavného mesta, keď sa chce ráno povoziť po miestnych lokalitách? Nuž, nahliadne do cyklosekcie na Hiking.sk a dúfa, že tam nájde nejaké tipy, ako je napríklad tento o rannom predpracovnom výjazde na Jahodnú. 13/04/17 Palo "Axel" Gomboš Volovské vrchy
Túra Lesnícky NCH Telekia a Údolie obrov Je sviatok Všetkých svätých a povinnosti pálenia sviečok za blízkych zosnulých som si splnil počas soboty. Preto ráno vyrážam opäť do hôr. Rád by som navštívil niečo nové, kde som nebol, aj keď ide o srdcové Slanské vrchy. Je ešte stále dosť miest, hlavne v ich severnej časti, kde som sa ešte neprechádzal nádhernou prírodou. 12/04/17 Marián Jaššo Slanské vrchy
Túra Tatranská Kotlina – Pálenica – Bachledova dolina Pálenica je 1175 m vysoký vrch, týčiaci sa medzi Tatranskou Kotlinou a Lendakom. Vyberieme sa naň so zámerom zistiť, či jeho vrchol ponúka výhľady. Prechádzku si spestríme pokračovaním do Bachledovej doliny. Budeme sa pohybovať na rozmedzí Belianskych Tatier, Podtatranskej kotliny, Spišskej Magury a Podtatranskej brázdy. Preto predpokladáme výskyt príťažlivých krajinárskych pohľadov. 10/04/17 Roman Matkovčík Vysoké a Belianske Tatry, Spišská Magura
Túra Pamiatkami Podduklianska II. - smrtiaca oceľ Počas stáročí na Poddukliansku nemala oceľ také významné miesto v živote miestnych ako drevo. No cez prvú a najmä druhú svetovú vojnu sa to diametrálne zmenilo a zasiahla tunajší kraj veľmi výrazne. Smrtiaca oceľ neznamenala len smrť tisícov padlých vojakov, ale aj desiatok domácich a dala názov Údoliu smrti. 09/04/17 Henrich Tomáš Nízke Beskydy
Túra Okruh z Devína na Sandberg s deťmi Prázdniny sa končia, a tak s 5-ročným a 17-mesačným drobcom vymetáme kopce pri Bratislave jeden za druhým, aby si najmä starší užil výlety, kým začnú škôlkárske povinnosti. V jeden pekný deň sa vyberáme na južné svahy Devínskej Kobyly, že skombinujeme náučný chodník s peknými výhľadmi a s prechádzkou zaujímavou stepnou lokalitou. 07/04/17 Soňa Mäkká Malé Karpaty
Cyklotúra Ipeľskou pahorkatinou - okruh z Levíc Cyklotúra Podunajskou pahorkatinou vedie zväčša po asfaltových cestách, s výnimkou úsekov na Vápnik či cez Horšiansku dolinu. Terén je zvlnený, nájdu sa aj prudšie stúpania (napr. Vápnik či medzi Hontianskou Vrbicou a Santovkou). Po ceste je niekoľko historických a prírodných zaujímavostí. 06/04/17 Vladimír Prutkay Podunajsko
Túra Osmička východným svahom Veľkej homole Je krásny májový deň, obloha modrá, slnko sa na vás ksichtí neskutočným spôsobom a vy ste si vybrali dovolenku. Máte schôdzku s poisťovacím agentom, ktorý na poslednú chvíľu odriekne naplánované. Ste nazúrený ako Jano spoza pece, keď mu mater nepriloží do pece a musí to spraviť sám. Najradšej by ste si vzali do parády jeho nažehlené sáčko, ako keď si krava na paši vezme do parády bodliak spoza plota. Mohli ste byť niekde úplne inde, túlať sa po horách, ktoré na vás hľadia z diaľky. Lenže už nie je dostatok časového priestoru na to niekam do diaľok docestovať. Potrebujete sa vyventilovať a na to je ideálna nejaká dobrá túra, kde ste zašitý v lese, nikto sa na vás neškerí a nemudruje. 05/04/17 Vladimír Popluhár Malé Karpaty
VHT Marcový výstup na Svišťový štít Končí sa marec, krásne svieti slnko, pomaly kráčame v príjemnom počasí cestou zo Starého Smokovca smerom na Hrebienok. Zima v roku 2014 snehom až tak veľmi neoplývala a aj preto je v Tatrách snehu v tomto období pomenej. Skôr to v okolí začína rozvoniavať jarnou prírodou. Na magistrále od Hrebienka je aj napriek tomu ešte celkom bielo a čím ideme vyššie, tým je aj po okolí viac snehu. Uvidíme čo nás bude čakať pri zdolávaní zaverečných metrov stúpania na Svišťový štít. 03/04/17 Michal Mikuláš Vysoké a Belianske Tatry