Útulňa

Koliba pod Pustým

Jozef Jelenčiak 10.07.05 Koliba pod Pustým sa nachádza v hornej časti Jamníckej doliny v Západných Tatrách priamo na modro značenom chodníku na malej polianke v zajatí hustého smrekového lesa pod rázcochou Smreka zvanou Pusté. Jej majiteľom a vzorným hospodárom je miestny Urbariát Liptovskej Kokavy. Môže byť alternatívou k obľúbenej Kolibe pod Klinom, ktorá sa nachádza o dolinu východnejšie.

Pohodlný výšlap mierne stúpajúcou Jamnickou dolinou Vás dovedie zhruba po dvoch (aj menej) hodinách od ATC Račkova dolina k malej polianke, kde po ľavej strane uvidíte budovu Koliby a k nej náležiaci prístrešok s lavicami a stolom. Samotná koliba je priestranná a odhadovaný počet noclažníkov môže byť aj vyšší. Je v nej umiestnený funkčný sporák, dokonca s napíleným drevom a stôl. Všetko je čisté. WC som nevidel. Na mapách povyše zobrazený turistický prístrešok na rázcestí modrá značka Jamnícka dolina a zelená odbočka na Žiarske sedlo je zhnitý, naklonený a životu nebezpečný. Koliba môže slúžiť ako veľmi dobré miesto na nástup na Jakubinú alebo Baranec. S trochou zaváhania sa dá s ňou počítať ako s alternatívou za Kolibu pod Klinom počas hrebeňovky Západných Tatier. Je na zváženie, či sa uprednostní priestrannosť, vybavenie alebo zhruba o 1hodinu kratší čas na zostup a výstup späť na hrebeň. Možno rozhodne smer postupu alebo jednoducho počasie a informácia o kolibe bude mať cenu zlata.

Podrobné informácie nájdete na mape VKÚ č.3 Západné Tatry Podbanské Zverovka mierka 1:25 000 alebo v turistickom sprievodcovi spoločnosti Dajama v edícii S batohom po Slovensku diel č. 1 Západné Tatry Chočské vrchy.

autor titulnej fotografie: Jiří Mal

Zdieľaj:
Reakcie
Koliba pod Pustým 05/08/14 20:53 36 príspevkov

Svet Corno Grande a Corno Piccolo V srdci talianskych Apenín v Parco Nacionale Del Gran Sasso sa vypína najvyšší vrch celých Apenín: Corno Grande (Veľký roh). Okolo seba má rešpekt vzbudzujúcu suitu Corno Piccolo 2 655 m.n.m., Pizzo d Intermesoli 2635 m.n.m., Picco Cefalone 2 533 m.n.m. a množstvo ďaľších. Pohorie je doslova podkopané tunelom (10 km!), cez ktorý vedie kvalitná talianska autostráda A24 spájajúca Rím s pobrežím Jadranského mora (Ancona). 28/08/07 Jozef Jelenčiak Svet
Túra Žibrid a Babice V rámci predsavzatia vystúpiť na všetky vrcholy jednotlivých pohorí na Slovensku, podľa starej akcie KST, som si zaumienil tentoraz zdolať Žibrid. Vrch, vysoký 867 metrov, je druhým najvyšším bodom Súľovských vrchov, ktoré patria do CHKO Strážovské vrchy. V snahe nájsť pri ceste nazad skalný Budzogáň, som nechtiac objavil zaujímavé miesto plné zaujímavých skalných útvarov – Babice. 13/12/06 Jozef Jelenčiak Súľovské vrchy
Útulňa Koliba pod Pustým Koliba pod Pustým sa nachádza v hornej časti Jamníckej doliny v Západných Tatrách priamo na modro značenom chodníku na malej polianke v zajatí hustého smrekového lesa pod rázcochou Smreka zvanou Pusté. Jej majiteľom a vzorným hospodárom je miestny Urbariát Liptovskej Kokavy. Môže byť alternatívou k obľúbenej Kolibe pod Klinom, ktorá sa nachádza o dolinu východnejšie. 10/07/05 Jozef Jelenčiak Západné Tatry

Test Čelovka Silva Trail runner II USB Veľmi ma potešila možnosť otestovať novinku od švédskeho výrobcu kvalitných svietidiel SILVA. Na jeseň je čoraz menej denného svetla, nočné výbehy do prírody, ako i po meste sa stávajú čoraz častejšou realitou a tak som čelovku počas mojich tréningov podrobil intenzívnej záťaži, aby som zistil, čo sa v nej skrýva. včera Erik Hübner Čelovky a svietidlá
Túra Dunitová, Bokšovská a Jánošíkova skala Potulku v okolí Sedlíc a údolia Hornádu by som nazval "Ružínska túra štyroch skál", zakončenú v Kysaku, aj keď sedlická Dunitová skala do Ružínskeho krasu nepatrí. Všetky spomenuté miesta na trase ponúkajú krásne výhľady, miesta na opekanie, spoznávanie prírody a dobrodružstvo. včera Ronald Koch Čierna hora, Šariš
Cyklotúra Polička – Třemošnice a zpátky Mám volný pátek i sobotu, ale co s tím, když na Lysé hoře a v jejím okolí meteorologové slibují až příliš přeháněk? To by byl trochu zbytečný risk a vodu nemůžu na dvoudenní vyjížďce potřebovat. Po váhání nad mapou volím náhradní alternativu a nakonec se ukáže jako výborně zvolená. Z Poličky pojedu přes Žďárské vrchy a Železné hory do Třemošnice a projedu navíc přírodní rezervaci Toulovcovy maštale. 27/11/14 Zdenek Meitner Česko

Koliba pod Pustým 05/08/14 20:53 36 príspevkov
    • Západné Tatry - Jamnícka dolina pod Pustým
    • 1156 m n. m. – by Garmin eTrex Vista
    • kapacita cca14 lôžok – 2x dvojlôžkové drevené vyvýšené konštrukcie, 2x päťlôžkové
    • vzhľadom k zimnému uzáveru chodníka doporučujem rešpektovať sezónu
    • dostatok z blízkeho potoka
    • Urbariát Liptovská Kokava
    • Liptovský Mikuláš – vlak - odtiaľ autobus do Pribyliny – zastávka pri múzeu Liptovskej dediny a potom pešo po zelenej smer ATC Račkova dolina 45min. odtiaľ po modrej 2 hodiny