Altánok Antalová v Sološnickej doline

11. 06. 2016
Po dlhšej dobe som opäť šiel s GPS partiou. Vychádzalo sa z Rohožníka a, samozrejme, išlo sa štýlom kolmo hore, kolmo dole. Peter sa rozhodol vystupovať na nami už vystúpené vrcholy zo všetkých svetových strán po ich jednotlivých rebrách. Tentokrát sme sa štvornožky škriabali na Veľký Petrklín a ešte krkolomnejšie z neho sa spúšťali do Sološnickej doliny. Kúsok od smerovníka sme na žltej objavili altánok pri kríži. Predtým tu bolo len ohnisko a kameninový stôl s lavičkami. Pri putovaní po Štefánikovej magistrále by sa v nečase mohol hodiť.

• po žltej zo Sološnice – 2,2 km
  • po žltej z Plaveckého Podhradia na Vápennú a z nej po červenej do Sološnickej doliny – 8 km
  • po modrej z Rohožníka do sedla Skalka a z neho po červenej do Sološnickej doliny - 11 km
  • po žltej z Dolian na Nad jarkami, po zelenej na Sklený vrch a z neho po žltej do Sološnickej doliny – 12,4 km
  • po žltej z Častej do Častianskej doliny, ztade po zelenej na Sklený vrch a z neho po žltej do Sološnickej doliny – 13 km

Ide o klasický záhradkársky altánok s rozmermi asi 1,5 m x 2 m. Podlaha je drevená. Na nej sú dve lavice s operadlami a malý kovový stolík. Jedna stena altánka je odhora až po zem krytá umelohmotnou stenou, čím je zabránené pršaniu dovnútra z tejto strany. Strecha je kvalitná, pravdepodobne umelohmotná krytina (škridla). Pod strechou z bočných strán sú prekríženými latkami vytvorené dva trojuholníky. Tie síce dažďu nezabránia v preniknutiu dnu, ale dajú sa na ich spodné hrany pripevniť celty alebo pončá.

Hoci altánok nie je priestorovo veľký, podľa mňa sa tu v prípade núdze vyspia piati ľudia. Dvaja na laviciach a traja na zemi. Pre väčšie pohodlie sú potrebné karimatky. Celý altánok je položený na dvoch veľkých hranoloch, takže je kúsok nad zemou a i v prípade dlhšie trvajúceho dažďa, nehrozí mokrá podlaha od zeme.

Naľavo od altánka je sedenie so stolom, lavičkou a tromi štvorcami – stoličkami. Sú vytvorené zo štrku, či ako to opísať a asi odolajú aj menej násilným vandalom. Neďaleko je dokonca odpadový kôš z podobného materiálu. Je tu tiež ohnisko a pod stromom v ohrádke kríž. Miesto istotne nie je určené na bivakovanie, ale ak niekoho pri putovaní po Štefánikovej magistrále prekvapí lejak, dá sa tu prespať. Kúsok je to k potoku i do lesa, takže o vodu a drevo nie je núdza.

Altánok Antalová v Sološnickej doline 11/06/16 00:00 nová téma

Túra Žarnovica – rozhľadňa Háj – Nová Baňa Koncom apríla som sa mal nachádzať na inom kontinente, no pandémia a príslušné opatrenia zariadili, že si dovolenku čerpám doma. Aspoň že nemusím byť len v okrese bydliska a po lese môžem chodiť bez rúška! Vypísal som si trinásť rozhľadní dosiahnuteľných na otočku aj s túrou z Bratislavy a po štvordňovom prechode Prašník – Patrónka, som mohol začať behať po rozhľadniach. včera Miroslav Svítek Vtáčnik
Prístrešok Raková Keď sme pred rokom išli pochod na počesť gen. M. R. Štefánika, bol plán prespať v tomto prístrešku. Vzhľadom na lejak, ktorý potom v noci prišiel, bol som rád, že sme prespali v chate Lámaná skala. No keď som sa teraz v apríli chystal po rokoch na prechod 'na ťažko', pre istotu som si z TuristickaMapa.sk, vypísal nielen pramene, ale aj možnosti prespania. Tak som zistil, že možnosť prespania v prístrešku Raková nie je popísaná a ponúkam svoje skúsenosti. 16/05/20 Miroslav Svítek Malé Karpaty
Túra Trek na Malý M´Goun (2) Pred piatimi dňami sme prileteli zo srdca Európy a nám sa to zdá byť strašne dávno. Zvykli sme si, že k životu mnohé veci zrazu nielenže nepotrebujeme, ale si na ne ani nespomenieme. Kopce, cez ktoré prechádzame, mi v mnohom, hlavne farebnosťou, pripomínajú Dúhové hory na Islande. Vytvorili sme fajn partiu, kde každý s každým dokáže kráčať zopár hodín a kecať. Došli sme pod Malý M´Goun a dúfame, že všetci bez nehody vystúpime na jeho vrchol a hlavne tiež zostúpime do základného tábora. 12/05/20 Miroslav Svítek Svet

Túra Kita-dake (北岳) – Severný vrch v Južných Alpách V horskej chate nás priklincoval tajfún a nútene sme tam strávili až dve noci. Silný vietor a dážď bičoval chatu a keď sa šialenstvo skončilo, boli sme radi, že môžeme konečne zostúpiť. Po dvoch nociach v troch tisícoch sme boli síce perfektne aklimatizovaní na výstup na Fuji, ale bolo nám ľúto, že sme si Alpy veľmi neužili. Parťáčka študuje v Kyote, a tak sme si tento rok plánovali na prechod hrebeňa Shiranesanzan reparát, ale všade zúri vírus, asi nám to nie je súdené. dnes Peter Šufliarsky Svet
Túra Modranským chotárom Keď mi Roman poslal jeho článok, v ktorom popisoval prechádzku k starej oskoruši na Devíne a dodal: „Napíš niečo aj o modranských“, tak som si sprvu povedal, že čo tu budem písať, akú túru popisovať, veď sú len kúsok za hradbami mesta. 24/05/20 Zdeno Vasilišin Malé Karpaty

Altánok Antalová v Sološnickej doline 11/06/16 00:00 nová téma
    • Malé Karpaty (CHKO Malé Karpaty): Sološnická dolina - povyše rázcestia červenej a žltej značky (pri kríži)