Altánok Antalová v Sološnickej doline

11. 06. 2016
Po dlhšej dobe som opäť šiel s GPS partiou. Vychádzalo sa z Rohožníka a, samozrejme, išlo sa štýlom kolmo hore, kolmo dole. Peter sa rozhodol vystupovať na nami už vystúpené vrcholy zo všetkých svetových strán po ich jednotlivých rebrách. Tentokrát sme sa štvornožky škriabali na Veľký Petrklín a ešte krkolomnejšie z neho sa spúšťali do Sološnickej doliny. Kúsok od smerovníka sme na žltej objavili altánok pri kríži. Predtým tu bolo len ohnisko a kameninový stôl s lavičkami. Pri putovaní po Štefánikovej magistrále by sa v nečase mohol hodiť.

• po žltej zo Sološnice – 2,2 km
  • po žltej z Plaveckého Podhradia na Vápennú a z nej po červenej do Sološnickej doliny – 8 km
  • po modrej z Rohožníka do sedla Skalka a z neho po červenej do Sološnickej doliny - 11 km
  • po žltej z Dolian na Nad jarkami, po zelenej na Sklený vrch a z neho po žltej do Sološnickej doliny – 12,4 km
  • po žltej z Častej do Častianskej doliny, ztade po zelenej na Sklený vrch a z neho po žltej do Sološnickej doliny – 13 km

Ide o klasický záhradkársky altánok s rozmermi asi 1,5 m x 2 m. Podlaha je drevená. Na nej sú dve lavice s operadlami a malý kovový stolík. Jedna stena altánka je odhora až po zem krytá umelohmotnou stenou, čím je zabránené pršaniu dovnútra z tejto strany. Strecha je kvalitná, pravdepodobne umelohmotná krytina (škridla). Pod strechou z bočných strán sú prekríženými latkami vytvorené dva trojuholníky. Tie síce dažďu nezabránia v preniknutiu dnu, ale dajú sa na ich spodné hrany pripevniť celty alebo pončá.

Hoci altánok nie je priestorovo veľký, podľa mňa sa tu v prípade núdze vyspia piati ľudia. Dvaja na laviciach a traja na zemi. Pre väčšie pohodlie sú potrebné karimatky. Celý altánok je položený na dvoch veľkých hranoloch, takže je kúsok nad zemou a i v prípade dlhšie trvajúceho dažďa, nehrozí mokrá podlaha od zeme.

Naľavo od altánka je sedenie so stolom, lavičkou a tromi štvorcami – stoličkami. Sú vytvorené zo štrku, či ako to opísať a asi odolajú aj menej násilným vandalom. Neďaleko je dokonca odpadový kôš z podobného materiálu. Je tu tiež ohnisko a pod stromom v ohrádke kríž. Miesto istotne nie je určené na bivakovanie, ale ak niekoho pri putovaní po Štefánikovej magistrále prekvapí lejak, dá sa tu prespať. Kúsok je to k potoku i do lesa, takže o vodu a drevo nie je núdza.

Altánok Antalová v Sološnickej doline 11/06/16 00:00 nová téma

Túra Okolím Holíča Prešli dva týždne od mojej túry z Gbiel do Holíča, a keďže sa každoročná SKLADANIA nekonala pre operáciu jej organizátora, nič mi nebráni ísť dokončiť putovanie za zaujímavosťami Holíča a jeho okolia. Ani sychravé počasie, ani to, že sa ku mne nikto, napriek prísľubom, napokon nepridal. Pri prestupovaní v Kútoch som si aspoň zalomil palce s Bačom, ktorý pre zmenu išiel vlakom na Cerovú a potom na osadnú lúku pod Lipovým vrchom. 19/01/21 Miroslav Svítek Záhorie
Túra Gbely – Kopčany – Holíč V Slovenskom rozhlase som zachytil reláciu o výsadbe stromoradia pod dohľadom pamiatkárov medzi Holíčom a cyklomostom cez Moravu pri Kopčanoch. To mi pripomenulo, že sa roky chystám ísť pozrieť pozorovateľňu vtáctva na Adamovských jazerách a kostol sv. Margity Antiochijskej pri Kopčanoch. Napokon sa z toho vyvinula celkom zaujímavá túra za našou históriou. 03/01/21 Miroslav Svítek Záhorie
Túra Zliechov – Rohatá skala – Košecké Podhradie Vďaka osobnému odovzdávaniu odznakov OTO 24 vrcholov MK v BSK absolvujem v posledných mesiacoch desiatky rozhovorov s turistami a dozvedám sa tak o ich rôznych aktivitách. Tak som sa dozvedel o aktivite Trenčianskeho turistického vysokohorského klubu k 25. výročiu ich vzniku. Síce oficiálne skončila k 31. januáru 2020, no to mi nebránilo napísať pánovi Petrincovi a poprosiť ho, aby mi zaslal podklady k TTO Poznávanie Strážovských vrchov. 22/12/20 Miroslav Svítek Strážovské vrchy

Túra Slovenskom 5: Slovenské rudohorie Piata časť môjho putovania „od domu až domov“ okolo Slovenska. V tejto časti prejdem cez Volovské vrchy, Slovenský kras, Revúcku vrchovinu, Stolické vrchy a Muránsku planinu, čiže všetko pohoria Slovenského rudohoria. včera Pavel Forgáč Muránska planina, Revúcka vrchovina, +
Správa Aký bol rok 2020 – návštevnosť a najlepšie články Prelom rokov je dobrá príležitosť na bilanciu. Návštevnosť nám opäť narástla, no minulý rok bol špeciálny kvôli epidémii koronavírusu a preto bol nárast veľmi výrazný. Objavili nás totiž aj ľudia, ktorí bežne do hôr nechodia alebo chodia len príležitostne. Vďaka pandemickým opatreniam však boli iné možnosti rekreácie obmedzené a tak turistika zaznamenala boom. Z pohľadu autorov nám opäť tradične aktívni autori aj tento rok venovali svoju priazeň, a privítali sme aj niekoľko nových. Okrem klasických popisov túr ďalej pokračujeme v rozvoji tém ochrany prírody a veľký nárast obľúbenosti zaznamenali aj naše podcasty. 17/01/21 Ľubomír Mäkký Zaujímavosti
PR 100 rokov časopisu Krásy Slovenska Pred 100 rokmi vznikol časopis Krásy Slovenska – dodnes najstarší kontinuálne vychádzajúci časopis na Slovensku. Časopis je venovaný prírodným krásam a kultúrnym zaujímavostiam Slovenska, turistike, cestovnému ruchu, horolezectvu, jaskyniarstvu, ochrane prírody a tradíciám. 22/01/21 sponzorovaný článok Mapy a knihy

Altánok Antalová v Sološnickej doline 11/06/16 00:00 nová téma
    • Malé Karpaty (CHKO Malé Karpaty): Sološnická dolina - povyše rázcestia červenej a žltej značky (pri kríži)