Pozvánka

Zimné výstupy na vrcholy MK 2019 – Malý Javorník

22.01.19
Woodcrafter Sido Biatec a TK Štart Bratislava srdečne pozývajú všetkých milovníkov pohybu v horách a obzvlášť Malých Karpatoch, na XXII. Ročník Zimných výstupov na vrcholy Malých Karpát. Tento ročník sa uskutoční 16.02.2019 a stretneme sa na vrchole Malý Javorník nad Medvedím údolím pri Limbachu. Je z neho nádherný kruhový výhľad (Kamzík - Veľký Javorník – v.n. Blatné – atómka Jaslovské Bohunice – Turecký vrch).

Organizátori Vás budú očakávať pri ohníku, nejakom teplom nápoji a skvelých pizza koláčikoch od Svati, medzi 12,00 hod. až 13,00 hod. Z každej desiatky účastníkov bude vylosovaný účastník, ktorý dostane od sponzora akcie – www.hiking.sk, knižku od Bora Tomisa – Karpatské horké. My štartovné nevyberáme, my účastníkov odmeňujeme!

Prístup je možný peši, na snežniciach, bežkách, bicykli, podľa počasia a vôle účastníka po trasách:

1. Limbach – Malý Javorník po zelenej po ústie Medvedieho údolia a od rampy vpravo hore lesnou cestou pod vrchol a kúsok lesom hore ku krásnemu kruhovému výhľadu – 7,21 km.
  2. Pezinská Baba – Limbach po červenej k stúpaniu na Somár a tu doľava na zvážnicu popod Somár. Treba natrafiť na rázcestí na odbočku doľava na vrchol Malého Javorníka – 7,53 km
  3. Jablonové – Malý Javorník po zelenej z Jablonového na Vřšky, po žltej na Skala, po modrej na Prepadlé, po zelenej na Kozí chrbát, po červenej po zvážnicu popod Somár a z nej odbočiť k cestičke na Malý Javorník – 11,33 km
  4. Rača – Malý Javorník po modrej z Rače na Biely kríž, z neho po červenej na Kozí chrbát a za ním odbočiť doprava na zvážnicu popod Somár a z nej na cestičku na Malý Javorník – 13 km.

Kto nepôjde vlastným približovadlom po rampu pri odbočke do Medvedieho údolia, môže využiť niektorý z týchto spojov:

Bratislava AS 9,10 hod – Pezinok – prestup na autobus do Limbachu s príchodom 9,56 hod.,
Bratislava AS 8,05 hod – Jablonové s príchodom 9,00 hod.,
Bratislava AS 9,05 hod. - Pezinok – prestup na autobus na Pezinskú Babu s príchodom 10,21 hod.,
Trnava vlak 7,55 hod. - Pezinok – prestup na autobus na žel. stanici do Limbachu príchod 9,56 hod.

Minulý rok na Handliarovskej skale nás bolo 68. Bude nás tento rok viac?
Tešia sa na Vás organizátori Sido, Pelé, Svaťa, Majka.

Zimné výstupy na vrcholy MK 2019 – Malý Javorník včera 19:24 3 príspevky

Túra Dolný Lopašov – Klenová – Dobrá Voda Nedávno som sa dožil práva cestovať vlakom „zadarmo“, a tak som sa rozhodol po dvoch rokoch opäť sa vybrať na Zimný výstup na Klenovú a zároveň navštíviť rodinu v neďalekých Krakovanoch. V piatok po práci som sa vybral na stanicu, že vlakom o 15.13 h odcestujem do Piešťan. Že vlaky meškajú, keď na ne čakám niekde uprostred trasy, ešte pochopím. Ale že vlak naberie meškanie 25 minút ešte pred vyjdením na trať? Miesto som si síce našiel, ale vlak bol tak „narvaný“, že som mal problém v Piešťanoch vystúpiť. Všetkým čo vystúpili ušli autobusy, okrem mňa, a boli odsúdení v zime a bez čakárne čakať na ďalší spoj. 16/02/19 Miroslav Svítek Malé Karpaty
Túra Potulky Levočskými vrchmi I. Vďaka Borisovi náš oddiel každoročne počas leta strávi týždeň v nejakej bývalej horárni a spoznáva okolité lesy. Na leto 2018 vybavil Boris chatu Vinná na hrebeni Levočských vrchov, ktorá patrí Mestským lesom Levoča. Keďže som bol ako organizátor na Nízkotatranskej stíhačke, mohol som sa k partii pripojiť až v nedeľu. Veľká vďaka za odvoz z Donovál až priamo pred chatu patrí organizátorovi Východniarskej stovky. Partia bola samozrejme na túre, ale vedel som kde je uložený kľúč od chaty, a tak som sa mohol zložiť a dokonca si vyraziť na krátku túru k Václaváku a na čučoriedky. 07/02/19 Miroslav Svítek Levočské vrchy
Túra Po hranici s Nemeckou ríšou na Devínskej Kobyle Som rodený Bratislavčan a hoci tu žijem už šesť desiatok rokov, ešte stále mám pre seba čo po turistickej i historickej stránke objavovať. Svokor, tiež rodený Bratislavčan a člen predvojnovej trampskej osady T. O. Yucatan, mi pri nahrávaní jeho spomienok hovoril, že ich osada mala chajdu na Devínskej Kobyle. Keď sa ocitla na hranici, museli ju opustiť. Šlo o hranicu s Nemeckou ríšou počas 2. svetovej vojny. 28/01/19 Miroslav Svítek Malé Karpaty

Túra Starohutský vodopád, prm. Žitavy, Veľký Inovec a Benát Kraj štálov v okolí Pohronského Inovca mám rada. Boli sme tu už viackrát a tieto lokality nesklamali v žiadnom ročnom období. Navrhli sme oblasť Športovému klubu Prameň Kováčová a Vlado vymyslel peknú trasu. Veľkým plusom bolo, že sme ju išli v najkrajšom jesennom období. dnes Danka Tomášiková Pohronský Inovec
PR Keď je chôdza liekom, zábavou aj učiteľom Viacerí sa zhodujú na tom, že pešia turistika je ako druh terapie. A zo štatisticky je známe, že častokrát sa na dlhé púte a túry vydávajú práve ľudia, ktorí niečo nemajú vnútorne poriešené veriac, že toto je odpoveď. Veď si len spomeňme na Reese Whiterspoon z filmu Divočina. Prečo to robia? Pretože je známe, že príroda lieči. A tak sa za pochodu akosi lepšie riešia otázniky, ktoré si v sebe nesieme. včera sponzorovaný článok
Túra Sološnica – Vápenná – Plavecké Podhradie v zime Navštívime pomerne dlhý bralnatý hrebeň s výhľadmi na lesy Malých Karpát a okolie Trnavy. Čerešničkou bude rozhľadňa, ktorá pridá pohľad na Záhorie a Záruby - najvyšší vrch pohoria. Počas prechodu hrebeňa nám bude v diaľke robiť spoločnosť nekorunovaná kráľovná tunajších Karpát - Vysoká. My sami sa budeme pohybovať po Vápennej, treťom najvyššom vrchole, nazývanom aj Roštún (752 m). Pri návrate do civilizácie budeme z chodníka vidieť jaskyňu Studničky. včera Roman Matkovčík Malé Karpaty