Pozvánka

Zimné výstupy na vrcholy MK 2019 – Malý Javorník

22.01.19
Woodcrafter Sido Biatec a TK Štart Bratislava srdečne pozývajú všetkých milovníkov pohybu v horách a obzvlášť Malých Karpatoch, na XXII. Ročník Zimných výstupov na vrcholy Malých Karpát. Tento ročník sa uskutoční 16.02.2019 a stretneme sa na vrchole Malý Javorník nad Medvedím údolím pri Limbachu. Je z neho nádherný kruhový výhľad (Kamzík - Veľký Javorník – VN Blatné – atómka Jaslovské Bohunice – Turecký vrch).

Organizátori Vás budú očakávať pri ohníku, nejakom teplom nápoji a skvelých pizza koláčikoch od Svati, medzi 12,00 hod. až 13,00 hod. Z každej desiatky účastníkov bude vylosovaný účastník, ktorý dostane od sponzora akcie – www.hiking.sk, knižku od Bora Tomisa – Karpatské horké. My štartovné nevyberáme, my účastníkov odmeňujeme!

Prístup je možný peši, na snežniciach, bežkách, bicykli, podľa počasia a vôle účastníka po trasách:

1. Limbach – Malý Javorník po zelenej po ústie Medvedieho údolia a od rampy vpravo hore lesnou cestou pod vrchol a kúsok lesom hore ku krásnemu kruhovému výhľadu – 7,21 km.
  2. Pezinská Baba – Limbach po červenej k stúpaniu na Somár a tu doľava na zvážnicu popod Somár. Treba natrafiť na rázcestí na odbočku doľava na vrchol Malého Javorníka – 7,53 km
  3. Jablonové – Malý Javorník po zelenej z Jablonového na Vŕšky, po žltej na Skala, po modrej na Prepadlé, po zelenej na Kozí chrbát, po červenej po zvážnicu popod Somár a z nej odbočiť k cestičke na Malý Javorník – 11,33 km
  4. Rača – Malý Javorník po modrej z Rače na Biely kríž, z neho po červenej na Kozí chrbát a za ním odbočiť doprava na zvážnicu popod Somár a z nej na cestičku na Malý Javorník – 13 km.

Kto nepôjde vlastným približovadlom po rampu pri odbočke do Medvedieho údolia, môže využiť niektorý z týchto spojov:

Bratislava AS 9,10 hod – Pezinok – prestup na autobus do Limbachu s príchodom 9,56 hod.,
Bratislava AS 8,05 hod – Jablonové s príchodom 9,00 hod.,
Bratislava AS 9,05 hod. - Pezinok – prestup na autobus na Pezinskú Babu s príchodom 10,21 hod.,
Trnava vlak 7,55 hod. - Pezinok – prestup na autobus na žel. stanici do Limbachu príchod 9,56 hod.

Minulý rok na Handliarovskej skale nás bolo 68. Bude nás tento rok viac?
Tešia sa na Vás organizátori Sido, Pelé, Svaťa, Majka.

Zimné výstupy na vrcholy MK 2019 – Malý Javorník 17/02/19 19:24 3 príspevky

Túra Potulky Levočskými vrchmi II. - Čierna hora Večer po túre sa niesol v znamení varenia gulášu. Plánovali sme posedieť si vonku pri ohníku, no spustil sa lejak, a tak sme sedeli dnu, v peci pukotal oheň, Pelé rozozvučal struny na gitare a pri sviečkach sme strávili veľmi príjemný večer, ktorý sa pretiahol až do neskorej noci. Guláš bol fantastický, priam sa po ňom pýtal nejaký pohárik. Zažil som veľké prekvapenie, keď Pelé vytiahol fľašku Biatec – Cuvée biele ročník 2012. Viezol ho sem autom, len aby ma prekvapil. Tak už viem, čím si budem chcieť pripiť na oslavách 30. výročia vzniku TOM Biatec v roku 2019. Pršalo vytrvalo, a tak sme si plány na ráno nerobili, však sa ukáže až sa prebudíme. 21/04/19 Miroslav Svítek Levočské vrchy
Prístrešok Chatka Lesov SR Hladomierka Pri putovaní z Dolného Lopašova k posedu pod Klenovou na 12. ročník Zimného výstupu som v oblasti Šaškovec našiel krásnu malú dreveničku patriacu štátnemu podniku Lesy SR. Prameň pri nej je na TuristickaMapa.sk, no informácia o chatke chýbala, a tak som sa rozhodol o možnosti pomerne luxusnej možnosti prespať v suchu pod strechou informovať prípadných záujemcov. 09/03/19 Miroslav Svítek Malé Karpaty
Reportáž Zimný výstup na Malý Javorník Hneď v úvode treba napísať, že ide o vyšší vrchol (604 m) a nad Medvedím údolím a nie vrch nad Bratislavou s meteorologickými radarmi. Vybral som si ho ako cieľ XXII. ročníka Zimných výstupov na kopce Malých Karpát. Je to už druhý ročník, ktorý organizujem s kamarátmi z TK Štart Bratislava, po prebratí od Štefana Nagya z Via Danubia. Poučený odozvou na minulý ročník, vypýtal som si súhlas od vedúceho Lesnej správy Pezinok a ani samospráva obce Limbach nemala problém s tým, že to tam chcem zorganizovať. 07/03/19 Miroslav Svítek Malé Karpaty

Túra Rokliny Cheile Turzii a Cheile Râmețului (ferrata) Dcéra sa po prvom ročníku vysokej školy rozhodla stráviť prázdniny dobrovoľníckou prácou v zahraničí. Jej výber padol na mesto Kluž (v 19. storočí by sme povedali Koložvár, áno - odtiaľ pochádza chýrečná koložvárska kapusta) na severozápade Rumunska. Keďže je to pomerne neďaleko, ponúkli sme sa, že jej zabezpečíme dovoz a odvoz. A tak sme jedného pekného piatkového rána začiatkom augusta sadli do nášho rodinného tátoša, oznámili mu, že ideme navštíviť jeho rodnú krajinu a štartujeme. dnes Juraj Švolík Svet
Túra Stredoveké bane Slosberg a Rabenstein Mám rada, keď má turistika aj pridanú hodnotu. Či už je to botanická (pekný kvet), kultúrna (pamiatka), prírodná (vodopád, skala) či technická (most, lesná železnička). Medzi pridané hodnoty určite patria aj stredoveké banské diela. Žijeme v kraji poznačenom stredovekou banskou činnosťou. Pri túrach sa často stretávame s pamiatkami na ťažbu. Na rôzne pingy, haldy, štôlne, šachty často natrafíme aj priamo v teréne. Vojsť do podzemia, ktoré vydolovali naši predkovia len kladivkom a želiezkom, je poriadne adrenalínový, no nezabudnuteľný zážitok. Zvlášť Štiavnické vrchy ukrývajú zaujímavé pamiatky. Múzeá a verejnosti sprístupnené šachty máme skoro všetky prejdené a lákajú nás aj nesprístupnené diela. 20/04/19 Danka Tomášiková Štiavnické vrchy