Pozvánka

Zimné výstupy na vrcholy MK 2019 – Malý Javorník

22.01.19
Woodcrafter Sido Biatec a TK Štart Bratislava srdečne pozývajú všetkých milovníkov pohybu v horách a obzvlášť Malých Karpatoch, na XXII. Ročník Zimných výstupov na vrcholy Malých Karpát. Tento ročník sa uskutoční 16.02.2019 a stretneme sa na vrchole Malý Javorník nad Medvedím údolím pri Limbachu. Je z neho nádherný kruhový výhľad (Kamzík - Veľký Javorník – VN Blatné – atómka Jaslovské Bohunice – Turecký vrch).

Organizátori Vás budú očakávať pri ohníku, nejakom teplom nápoji a skvelých pizza koláčikoch od Svati, medzi 12,00 hod. až 13,00 hod. Z každej desiatky účastníkov bude vylosovaný účastník, ktorý dostane od sponzora akcie – www.hiking.sk, knižku od Bora Tomisa – Karpatské horké. My štartovné nevyberáme, my účastníkov odmeňujeme!

Prístup je možný peši, na snežniciach, bežkách, bicykli, podľa počasia a vôle účastníka po trasách:

1. Limbach – Malý Javorník po zelenej po ústie Medvedieho údolia a od rampy vpravo hore lesnou cestou pod vrchol a kúsok lesom hore ku krásnemu kruhovému výhľadu – 7,21 km.
  2. Pezinská Baba – Limbach po červenej k stúpaniu na Somár a tu doľava na zvážnicu popod Somár. Treba natrafiť na rázcestí na odbočku doľava na vrchol Malého Javorníka – 7,53 km
  3. Jablonové – Malý Javorník po zelenej z Jablonového na Vŕšky, po žltej na Skala, po modrej na Prepadlé, po zelenej na Kozí chrbát, po červenej po zvážnicu popod Somár a z nej odbočiť k cestičke na Malý Javorník – 11,33 km
  4. Rača – Malý Javorník po modrej z Rače na Biely kríž, z neho po červenej na Kozí chrbát a za ním odbočiť doprava na zvážnicu popod Somár a z nej na cestičku na Malý Javorník – 13 km.

Kto nepôjde vlastným približovadlom po rampu pri odbočke do Medvedieho údolia, môže využiť niektorý z týchto spojov:

Bratislava AS 9,10 hod – Pezinok – prestup na autobus do Limbachu s príchodom 9,56 hod.,
Bratislava AS 8,05 hod – Jablonové s príchodom 9,00 hod.,
Bratislava AS 9,05 hod. - Pezinok – prestup na autobus na Pezinskú Babu s príchodom 10,21 hod.,
Trnava vlak 7,55 hod. - Pezinok – prestup na autobus na žel. stanici do Limbachu príchod 9,56 hod.

Minulý rok na Handliarovskej skale nás bolo 68. Bude nás tento rok viac?
Tešia sa na Vás organizátori Sido, Pelé, Svaťa, Majka.

Zimné výstupy na vrcholy MK 2019 – Malý Javorník 17/02/19 19:24 3 príspevky

Túra Česká Kanada počas Veľkej noci Aj tento rok som privítal ponuku a s kamarátmi z TK Štart som sa rozhodol, ako pešiacka menšina, stráviť Veľkonočné sviatky. Pelé vybral Českú Kanadu a ubytovanie v kempe Komorník pri rybníku podobného mena a obci Strmilov. Dopravili sme sa sem v piatok piatimi autami pätnásti a desať bicyklov. Cestou sme sa zastavili v Jindřichovom Hradci a prezreli si pekné historické mestečko, zámok a Krýzovy Jesličky. Vraj je to najväčší, ľudový, pohyblivý Betlehem na svete s dĺžkou 17 m. Po príchode do kempu som obišiel rybník, ktorý je obklopený lesíkom, a tak množstvo chát nie je až tak na očiach. 21/05/19 Miroslav Svítek Svet
Túra Molpír, Driny, Červená, Jaseňové, Krč, Slepý a Holý vrch Už dlhšiu dobu som sa nevybral na kopce v rámci projektu Zimné výstupy na kopce Malých Karpát. Zároveň v spolupráci s KBT pripravujem obnovenie Odznaku za výstupy na 12 kopcov Malých Karpát, a tak som sa rozhodol v sobotu pred Veľkou nocou vybrať sa na sedem kopcov v okolí Smoleníc. Pridali sa ku mne kamaráti z TK Štart a hoci mala byť poriadna zima na apríl, nič nám nezabránilo vlakom z Bratislavy cez Trnavu, docestovať do Smoleníc. 02/05/19 Miroslav Svítek Malé Karpaty
Túra Potulky Levočskými vrchmi II. - Čierna hora Večer po túre sa niesol v znamení varenia gulášu. Plánovali sme posedieť si vonku pri ohníku, no spustil sa lejak, a tak sme sedeli dnu, v peci pukotal oheň, Pelé rozozvučal struny na gitare a pri sviečkach sme strávili veľmi príjemný večer, ktorý sa pretiahol až do neskorej noci. Guláš bol fantastický, priam sa po ňom pýtal nejaký pohárik. Zažil som veľké prekvapenie, keď Pelé vytiahol fľašku Biatec – Cuvée biele ročník 2012. Viezol ho sem autom, len aby ma prekvapil. Tak už viem, čím si budem chcieť pripiť na oslavách 30. výročia vzniku TOM Biatec v roku 2019. Pršalo vytrvalo, a tak sme si plány na ráno nerobili, však sa ukáže až sa prebudíme. 21/04/19 Miroslav Svítek Levočské vrchy

Túra Záhoráckou magistrálou I. Diaľkové trasy doposiaľ išli dosť mimo mojich turistických záujmov. Ich popularita však rastie, a tak vzklíčila myšlienka, že by som to mohol skúsiť. Väčšina z nich je však časovo náročná a zmiznúť na dva-tri týždne by mi doma neprešlo, tak som si vybral Záhorácku magistrálu, ktorá má baby parametre – necelých 103 kilometrov so stúpaním 1768 m. Pohodovým tempom sú to tri dni. dnes Ľubomír Mäkký Biele Karpaty, Myjavská pahorkatina, +
Túra Takmer Ilavská 25-ka Už dlhšie som plánoval atraktívny okruh z Hornej Poruby. Chcel som vybehnúť na Vápeč, Sokol, Vlčinec, a keď sa podarí, rád by som si pozrel aj Sokoliu nad Iliavkou. Na prechádzku som sa vybral v sobotu a zhodou okolností sa práve vtedy išla Ilavská 25-ka. Absolvoval som takmer totožnú trasu naopak, vďaka čomu som niektorých turistov stretol dvakrát za deň. Na poslednej kontrole na Vlčinci mi dokonca chceli dať pečiatku, akurát nemali kam. včera Martin Knor Strážovské vrchy
Príbeh Pohľadnica Sedím v kuchyni pri okne a obzerám si pohľadnicu. Nenašiel som si ju v poštovej schránke, ale zastrčenú pod dverami svojho bytu. Akási pláž, pár hotelov a lodičky, ale to ma nezaujíma. Zaujíma ma text. „Pozdravujeme z dovolenky a tešíme sa na vás doma. Víno výborné, jedlo úžasné. Všetci sme v poriadku.“ Tak to mi naozaj stačí. Pohľadnica má len jednu malú chybu. Polovica, kde obvykle býva adresa, a aj vrch, kde je zvykom vytlačiť destináciu, chýba. Len akési číslo úplne dolu je to, čo hľadám. Nie že by bola pohľadnica vystrihnutá alebo začiernená, to nie. Je len z polovice materiálu strhnutá. Akoby vyšúchaná mokrým prstom, ale nevadí. Dobre viem, kto mi ju poslal, a dobre viem, odkiaľ je. Som veľmi šťastný. A asi nie som sám. 25/05/19 Boro Tomis Príbehy