Správa

Nový cykloturistický most cez Moravu pri Kopčanoch

12.10.19
Dovoľujem si oznámiť turistickej a cyklistickej verejnosti, že nový most, spájajúci archeopark Mikulčice (Morava) a slovenskú časť predstavujúcu kostolík sv. Margity Antiochijskej pri Kopčanoch, je postavený a začína na ňom bežná prevádzka.

Parametre stavby

Most za mohutnej podpory Európskej únie postavila spoločnosť Doprastav – Stavokov a obidva zúčastnené štáty vybudovali k mostu i primeranú komunikáciu. Hádam už takmer nič nebráni pohybu cyklistov i peších turistov medzi týmito významnými historickými miestami. Náklady na most boli vo výške 3,8 miliónov eur. Most je dlhý 143 metrov a v najužšom mieste má šírku iba 3,5 metra. Jeho výška je 7 metrov nad plavebnou hladinou. Architektom návrhu je spoločnosť Novák a Partners. Neviem, či už prebehlo slávnostné otvorenie, ale verejnosť most aktuálne používa.

Na moravskej strane sa nachádza veľký a pomerne rozsiahly areál vykopávok, pavilónov, parkovisko, rozhľadňa a bufet. Konajú sa tam aj prehliadky so sprievodcom. Na slovenskej strane je iba spomínaný historický kostolík svätej Margity Antiochijskej, ktorého pôvod je (podľa odhadu stavebnej fázy) z 9. alebo 10. storočia a bol súčasťou historického areálu Mikulčice.

Prístup

Prístup zo slovenskej strany je možný z obce Kopčany alebo po hrádzi rieky Moravy, a to od Hodonínského mosta alebo od Brodského. Ďalší prístup je od holíčskeho zámku po „družstevnej“ asfaltke po zelenej pásovej značke. Od kostolíka pokračuje nová asfaltka, cez drevený most prekračuje kanál Výtržina a pokračuje na hrádzu rieky Morava a po nej vedie komunikácia až k novému mostu. Je určený výhradne cyklistom a peším turistov a prejazd dvojstopých vozidiel je zábranami znemožnený.

Nedokončená myšlienka?

Bohužiaľ, musím konštatovať, že hoci myšlienka spojiť mostom historické miesta dokázala zrealizovať stavbu mosta, prístup obce Kopčany alebo niekoho iného je úplne laxný. Pri samotnej stavbe kostolíka nenájdete žiadne odpočívadlo, kde by si turisti mohli vybaliť a zjesť nejaké jedlo, schovať sa pred dažďom či horúčavou a ani obyčajný stojan na bicykle tam nie je. Jeden starý, takmer nečitateľný panel, nevhodne umiestnený, ktorý tam mokne od roku 2002 je všetko, čo pre slávu významného miesta niekto urobil. Až v poslednom čase sa tam objavili dva klátiky s preloženou doskou a to je všetko. Nie je tam poriadna informácia hodná investície, žiadna mapa, žiadna informácia o Kopčanoch či priľahlom Holíči. A tak si len máloktorí turisti uvedomia, že v Kopčanoch sa narodil prvý československý prezident Tomáš Garrigue Masaryk a dodnes tam stojí jeho rodný dom. Rovnako aj to, že pri Kopčanoch sa nachádza bývalý Cisársko-kráľovský žrebčín, založený v roku 1736, v ktorom obaja rodičia T. G. Masaryka pracovali. Rovnako tam chýbajú nejaké navrhnuté cyklotrasy pre informáciu turistom. Ale zato boli vybudované dve cesty takmer vedľa seba. Značenie žiadne, žiadne smerovky v Kopčanoch či Holíči. Mne osobne to pripadá tak, že keď nedostali obce peniaze z investície na most, tak sa na propagáciu svojich regiónov jednoducho vykašľali...

Fórum 4 príspevky
Nový cykloturistický most cez Moravu pri Kopčanoch dnes 06:45 4 príspevky
Najnovšie články autora
 
Správa Nový cykloturistický most cez Moravu pri Kopčanoch Dovoľujem si oznámiť turistickej a cyklistickej verejnosti, že nový most, spájajúci archeopark Mikulčice (Morava) a slovenskú časť predstavujúcu kostolík sv. Margity Antiochijskej pri Kopčanoch, je postavený a začína na ňom bežná prevádzka. 12/10/19 Boro Tomis Správy
Rada Čo má perie, všetko letí – detailne o páperovej výbave Používanie peria pri výrobe outdoorového vybavenia je dlhodobou záležitosťou. Perie spolu s kožušinou tvorilo základ pre vybavenie polárnikov, horolezcov a iných výprav do krajín mrazu a snehu. Dodnes je perie najlepšou „výplňou“ teplého oblečenia, ale hlavne spacích vakov, kde zabezpečuje dostatok izolácie (tepla) i pri najextrémnejších podmienkach. Orientovať sa v tom, aké perie tvorí náplň vášho spacáka, či oblečenia, by mohol pomôcť môj text. Rovnako by vám mohol pomôcť pri výbere či nákupe nového vybavenia. 31/07/19 Boro Tomis Začíname
Príbeh Pohľadnica Sedím v kuchyni pri okne a obzerám si pohľadnicu. Nenašiel som si ju v poštovej schránke, ale zastrčenú pod dverami svojho bytu. Akási pláž, pár hotelov a lodičky, ale to ma nezaujíma. Zaujíma ma text. „Pozdravujeme z dovolenky a tešíme sa na vás doma. Víno výborné, jedlo úžasné. Všetci sme v poriadku.“ Tak to mi naozaj stačí. Pohľadnica má len jednu malú chybu. Polovica, kde obvykle býva adresa, a aj vrch, kde je zvykom vytlačiť destináciu, chýba. Len akési číslo úplne dolu je to, čo hľadám. Nie že by bola pohľadnica vystrihnutá alebo začiernená, to nie. Je len z polovice materiálu strhnutá. Akoby vyšúchaná mokrým prstom, ale nevadí. Dobre viem, kto mi ju poslal, a dobre viem, odkiaľ je. Som veľmi šťastný. A asi nie som sám. 25/05/19 Boro Tomis Príbehy
Najnovšie články na titulke
 
Recenzia Fjällräven Keb – trekingová bunda Má výstredný dizajn, netradičnú materiálovú skladbu, svojou funkčnosťou sa najviac podobá softshellkám a je súčasťou setu s rovnomennými trekingovými nohavicami. Výrobca ju označuje za letnú, no treba poznamenať, že leto myslí švédske. U nás je vhodná skôr do prechodných období jari a jesene, keďže však nie je nepremokavá, nesmie pršať. Môže však poriadne fúkať, na čo má aj prispôsobenú špeciálnu kapucňu. Pre túto sezónu bola aktualizovaná podobne ako nohavice Keb. dnes Ľubomír Mäkký Oblečenie
Reportáž S Mišom Diviakom o citlivom hospodárení v lese Súčasťou Strednej odbornej školy lesníckej v Banskej Štiavnici sú aj školské lesy Kysihýbel, ktoré slúžia budúcim lesníkom na praktické vyučovanie. Vedúcim školských lesov je Mišo Diviak, lesník, učiteľ a náš dlhoročný autor. Prešli sme sa po zrekonštruovanom náučnom chodníku Kysihýbel a hovorili nielen o tom, ako sa hospodári v tunajších lesoch, ale aj v lesoch všeobecne. včera Soňa Mäkká Reportáže
Túra Z Luhačovíc k Vlárskemu priesmyku Keď som písal príspevok z vlaňajšieho putovania Tri dni Valašskom z Luhačovíc do Ostravice a hľadal som prijateľnú formu záveru článku, zvolil som jeden slovný obrat. O trase, čo kamsi pokračuje a čo skadesi prišla. Bol to aj, ako som si následne uvedomil, určitý verejný prísľub. A záväzky je potrebné v slušnej spoločnosti plniť. Takže došlo aj na spoznanie neznámeho „skadesi“. Červenou značkou z Luhačovického Zálesí na východ, k juhovýchodnému rohu Valašska. 14/10/19 Vladimír Mikuš Česko

 
 
 
Verzia pre tlač
  • text  fakty  fotky  
Vriace fórum RSS vriaceho fóra
Nový cykloturistický most cez Moravu pri Kopčanoch dnes 06:45 4 príspevky
Fakty
  • Poloha
    • Záhorská nížina: Dolnomoravský úval, medzi obcami Kopčany a Mikulčice

  • Nadmorská výška
    • 159 m n. m.

  • GPS súradnice
    • šírka: 48.79669 ° SŠ
      dĺžka: 17.09112 ° VD
      » Mapa

  • Prevádzka
    • celoročná

  • SHOCart mapy
  • Doprava
    • Kopčany (vlak, bus)

Login prihlás sa alebo registruj
zapamätať



Vytvorením používateľského konta súhlasíte s podmienkami použitia HIKING.SK, ktorých súčasťou sú aj informácie o spracovaní osobných údajov.
Oficiálni partneri
Partneri
0.65 (0.09)