Jánske táborisko Oravská Polhora

21. 03. 2020
Oravská Polhora ako naša najsevernejšia obec je vhodným východiskom (cieľom) pri prechode hlavného hrebeňa Oravských Beskýd. Ak zvolíte neskorý nástup na hrebeňovku, tak mám pre vás tip na prvý nocľah v blízkosti horného konca rozsiahlej goralskej obce.

• z horného konca Oravskej Polhory (autobusová zastávka rázcestie k štátnej hranici, TIM Oravská Polhora) v smere toku Polhoranky cez most a pri kaplnke doľava na stúpajúcu lesnú cestu, ktorá nás po 500 metroch cez smrekový les dovedie na táborisko,
  • príp. z horného konca Oravskej Polhory (otočka autobusu píla) mostom cez Polhoranku (príjazd do areálu píly Kohútová) a poľnou cestou popri Polhoranke k jej sútoku s Kohútovým potokom (povyše je brod), na druhý breh Kohútovho potoka a okrajom lúky ponad brehový porast Polhoranky do južného cípu lúky, kde pokračuje lesná cesta okolo studničky a drevenou lávkou rovno na táborisko - 1000 metrov od otočky autobusu.

Ide o verejné priestranstvo, ktoré je využívané polhorskou mládežou na organizovanie jánskych vatier. Areál táboriska je zariadený veľmi jednoducho. Ide o plošinu v lesnom poraste na západnom úpätí vrchu Ozembuchovka (923 m), ktorej názov pripomína ľudový hudobný nástroj - ozembuch. Lokalitu určite nevyhľadávajte v termíne okolo 24. júna, keď sa tu konajú jánske veselice spojené s kladením vatier.

Priestranstvo tvoria dve jednoduché búdky. Šenk (bufet) a dídžejský pult. Na zvyšku priestranstvo možno postaviť vlastný stan. Z okraja polianky je pekný výhľad na hornú časť obce s masívom Pilska v pozadí.

Severne od táboriska (100 metrov) vyviera upravený prameň pod Ozembuchovkou. Prejdete k nemu po drevenej lávke a prameň je hneď pri lesnej ceste.

Jánske táborisko Oravská Polhora 21/03/20 00:00 nová téma

Názor Petícia: Do prírody cez betónové koridory? Nie! Králikárne versus vilové štvrte alebo zeleň hneď za panelákmi proti vyasfaltovaným koridorom pomedzi múry satelitných ulíc. Obyvatelia banskobystrického sídliska Fončorda nesúhlasia s rozsiahlou výstavbou rodinných domov v prírode hneď nad mestom.  20/06/20 Tomáš Trstenský Iné
Túra Zaniknuté dediny (7) – Ipeľský Potok a Hámor V západnej časti Slovenského rudohoria boli v druhej polovici 20. storočia vybudované tri vodné nádrže, aby zásobovali obyvateľstvo Juhoslovenskej kotliny pitnou vodou. Ide o vodárenské nádrže Hriňová, Klenovec a Málinec. Výstavba všetkých troch vodných diel si vyžiadala obmedzenie hospodárskych aktivít ľudí v údoliach, ale väčší presun obyvateľstva si vyžiadalo vybudovanie VN Málinec. 10/06/20 Tomáš Trstenský Stolické vrchy, Veporské vrchy
Túra Zaniknuté dediny (5) – Dara a Starina Voľné pokračovanie seriálu o zaniknutých dedinách nemôže obísť severovýchod Slovenska. Z dôvodu výstavby vodárenskej nádrže Starina bolo vysťahovaných a zbúraných sedem obcí na hornom toku rieky Cirocha. Všetkých sedem dedín obývali etnickí Rusíni, ktorí museli opustiť svoje domovy. 29/04/20 Tomáš Trstenský Bukovské vrchy

Túra Hrad Uhrovec – okruh z Jankovho vŕšku s Jankom Keďže sa nerada vraciam rovnakou trasou, akou som išla do cieľa, ak je čo i len trošku možné urobiť si okruh, idem po tejto možnosti ako pes po údenom. V prípade hradu Uhrovec to nebolo inak. Sadla som si k počítaču, otvorila hikeplanner a pustila sa študovať mapu. Ono, možností až tak veľa človek nemá, ak sa potrebuje vrátiť do východiskového bodu, kde nechal auto. A tak padla voľba zobrať to z Jankovho vŕšku na Kňažinové lúky, odtiaľ k hradu Uhrovec a od hradu po modrej nazad na červenú. dnes Martina Haratíková Strážovské vrchy
Túra Trenčianske rozhľadne Ibovka a Malý Jelenec Roky som chodieval na Moravu s mojím kamarátom putovať od jednej rozhľadne k druhej. Kamarát sa nejako vytratil z môjho života a rozhľadne tiež. Tento rok som si musel na prelome marca a apríla vybrať kopu starej dovolenky a pri spriadaní plánov, ovplyvnených krízou, okrem viacdňových prechodov došlo aj na rozhľadne na západnom Slovensku. Vypísal som si ich asi trinásť, a keďže Trenčín nie je až tak ďaleko, dve som spojil do jednej túry. dnes Miroslav Svítek Biele Karpaty
Túra Kôprová dolina a Kmeťov vodopád Kôprová dolina spolu so susednou Tichou dolinou sú známe tým, že po vetrovej kalamite v roku 2004 sa ponechali na samovývoj. Do týchto miest nazrieme počas našej jarnej detskej túry. Chceme vidieť aj najvyšší vodopád na Slovensku, Kmeťov vodopád. včera Soňa Mäkká Vysoké a Belianske Tatry

Jánske táborisko Oravská Polhora 21/03/20 00:00 nová téma
    • Oravské Beskydy: Oravská Polhora - horný koniec obce

• táborisko (vlastné stany), príp. núdzovo v búde šenku

• prameň v blízkosti

• Oravská Polhora (autobusová zastávka Rázc. k štátnej hranici)

• obecný pľac na organizovanie jánskych vatier na súkromnom pozemku