Dudliho zápisky Patagonia 98 · Sikkim 99 · Peru 2000 · Karibik 2002 · Barma 2002 · Irán 2003

Odovzdanie lode, Fort-de-France, come home utorok 12.3.2002 - streda 13.3.2002

Ráno opäť využívam, že sme už na pevnine a vybieham na miestny atletický ovál neďaleko prístavu. Tankujeme loď, parkujeme ju na mieste odkiaľ sme ju prevzali a pripravujeme ju na odovzdanie. Všetky drobné straty a nedostatky na lodi, okrem strateného čamaca, sú kryté poistením. Čamac platíme cez kartu (1.000 EUR) priamo v kancelárii prístavu a dúfame, že sa nám to podarí preplatiť späť cez iné špeciálne poistenie.

Pripravený na návrat domov Keď máme odovzdanú loď a veci zbalené na kope, lúčime sa s prístavom, prenajímame si 2 autá a odchádzame do hlavného mesta Fort-de-France. Cestou sa zastavujeme na letisku a zbavujeme sa batožiny. Lietadlo nám odlieta až neskoro večer a tak máme ešte pár hodín na prehliadku mesta.

Mesto má svoju príjemnú prímorskú atmosféru, úzke uličky s obchodíkmi, reštauráciami a krčmičkami. Mali sme záujem aj o prehliadku pevnosti, ale zatvorili nám ju tesne pred nosom o 14.30. Neďaleko centra je trh s miestnymi výrobkami, kde sa dajú kúpiť rôzne ľudovoumelecké výrobky ako hudobné nástroje, šperky, sošky, keramika, oblečenie a iné suveníry. Fľaška lepšieho karibského rumu a menší bubon sú pre mňa nákupným cieľom. Využívame posledné chvíľe v Karibiku na kúpu maličkostí pre našich najbližších, na posledné pohľadnice, na kus reči v prístavnej krčme v rámci našej posádky. Všade cítiť, že kultúra ľudí je tu na inej úrovni ako sme boli zvyknutí z ostrovov, ktoré ležia na juh od Martinique. Nabudúce pôjdeme smerom na sever, smer Dominika, Guadeloupe a Antigua. Ale teraz radšej šťastný let domov!